handdator

Visa fullständig version : Proteinintaget var dag


interpx
2012-01-13, 09:37
Har sökt som fan på forum men inte riktigt fått svar på min fråga så då kör jag här nu en gång för alla..*gah!*

Om jag ÄTER var tredje timme (Våg skall köpas inom en snar framtid) och tar proteinshakes emellan dvs

Vaknar: Proteinshake, frukost, proteinshake, lunch, proteinshake, nå snabbt skit innan träning, proteinshake efter träning, middag (90 min efter proteinshaken) och sedan protein shake igen.

Är det bra?

(Om det nu fanns en tråd som besvarade detta så bitchslapar jag mig IRL.)

addeadde0
2012-01-13, 09:44
Har sökt som fan på forum men inte riktigt fått svar på min fråga så då kör jag här nu en gång för alla..*gah!*

Om jag ÄTER var tredje timme (Våg skall köpas inom en snar framtid) och tar proteinshakes emellan dvs

Vaknar: Proteinshake, frukost, proteinshake, lunch, proteinshake, nå snabbt skit innan träning, proteinshake efter träning, middag (90 min efter proteinshaken) och sedan protein shake igen.

Är det bra?

(Om det nu fanns en tråd som besvarade detta så bitchslapar jag mig IRL.)


Bra för vadå?
Du behöver inte äta var tredje timme om du inte vill, spelar ingen roll hur ofta du äter. Varför alla dessa shakes? ät mer mat istället och ta din shake efter träningen bara.

Dreas
2012-01-13, 09:44
Det finns flera trådar som besvarar det och svaret jag skulle ge är: Ät så ofta som du trivs med, att äta var tredje timma är inget måste.

Får du i dig dåligt med protein ifrån kosten? Annars behöver du inte dricka så många shakes heller.

andeem
2012-01-13, 09:45
Låter stressigt.

Holabandola
2012-01-13, 09:51
5 shakes om dagen???
Dricker jag tre eller mer svullnar min mage upp. Blir som en ballong.
Ät mer mat istället. Du ska äta som du planerar göra för resten av ditt liv, varje dag. Att dricka fem shakes om dagen är inte hållbart att göra hela livet, och då anser jag det inte ens är värt att göra det en kortare tid heller.

interpx
2012-01-13, 09:55
Jo jag har väldigt dålig koll just nu med mitt proteinintag genom födan. :whipped:

Tack för svaren. :thumbup:

vicarious
2012-01-13, 10:08
Ser ut som ett bra upplägg men det är för lite information för att kunna ge ett utförligare svar. Inte nödvändigtvis bättre än ett upplägg med färre måltider dock.

Fredriiik
2012-01-13, 11:02
sikta på att få i dig 2 gram protein per kg kroppsvikt så blir det fint :)

Sådär många shakes lär du inte behöva om du äter stora portioner mat

Apos78
2012-01-13, 13:59
Sikta på två gram per dag och du behöver ingen av dina shakes. Det kan såklart vara praktiskt att hälla i sig direkt efter passet men i övrigt så satsar du på vanlig mat. Basta!