handdator

Visa fullständig version : Gym i Karlskrona


Popliteus
2012-01-13, 00:59
Någon som känner till ett bra gym i Karlskrona? Bra med fria vikter och bra chips- och dipsställning.

Tackar!

Carcer
2012-01-13, 08:39
lok&motion och gamla sats vad det nu heter...

Grotesk
2012-01-13, 09:54
Inte personligen varit där men du har även Wellness Studio intill Hoglands Park.

De har flera gym häromkring och torde ha det du söker.

Ljuvligt
2012-01-13, 12:07
Är du ute efter ett styrkelyftsgym är det Trossö TK som gäller. Det bästa är väl att du provtränar för att se vilket du trivs bäst på. De flesta låter en testa på ett pass utan kostnad, med undantag av Friskis (om det är som för något år sedan vill säga).

Popliteus
2012-01-14, 10:29
tack för svar!!

Grotesk
2012-01-14, 11:13
Är du ute efter ett styrkelyftsgym är det Trossö TK som gäller. Det bästa är väl att du provtränar för att se vilket du trivs bäst på. De flesta låter en testa på ett pass utan kostnad, med undantag av Friskis (om det är som för något år sedan vill säga).

Hur fan kunde jag glömma det källargymmet. :D

Ljuvligt
2012-01-14, 11:25
Hur fan kunde jag glömma det källargymmet. :D

Ja, hur kunde du glömma Trossö TK!? Skäms!:smash:

;)

Byggare bob06
2012-01-14, 13:54
Wellness vid hoglands + militärhemmet på torget + Grand gym ronnebygatan + lokomotion + friskis + tk trossö

Fastback
2012-12-04, 23:04
Wellness vid hoglands + militärhemmet på torget + Grand gym ronnebygatan + lokomotion + friskis + tk trossö

Vilket är det bästa här då? :) Kommer spendera slutet av veckan där och tänkte gymma ett par gånger. Har fått tips om Grand Gym, är det något att ha? TK Trossö hade ju vart fett men verkar som man bara kan skaffa medlemskap/provträna på tisdagar. Right? :smash:

Edit: Kan tillägga att jag gillar mkt fria vikter och maskiner där man kan lasta på lösa vikter osvosv :)

blondyz
2012-12-04, 23:24
Tränar själv på TK Trossö, bra öppettider, bra pris (ideell förening) och bra med fria vikter.

Chinsräcke finns, dipsställning finns. I övrigt är det fria vikter och någon cykel, roddmaskin och ett löpband som står i ett hörn. Jag trivs helt okej, bättre än en del gym jag besökt, kan inte mäta sig med AA elit där jag tränade under tiden jag bodde i Malmö dock.

Fastback
2012-12-05, 15:11
Någon Karlskrona-bo som har lust att svara på min fråga? :D

Ljuvligt
2012-12-05, 18:12
Bäst är helt klart Trossö TK, tvåa kommer friskis och de sista är väl i stort likvärdiga (förutom militärhemmet som jag inte tränat på). Grand Gym kommer jag ihåg som ganska trångt, men det kan ju ha ändrats. Det är något större utrymme för fria vikter/stänger på friskis än på Lok&motion och ungefär likvärdigt på lok&motion och wellness.

Ang. Trossö kan du testa att dra iväg ett PM till Nitrometan och höra om det går att lösa en tillfällig träning.

LillisJ
2012-12-05, 19:13
Någon som känner till ett bra gym i Karlskrona? Bra med fria vikter och bra chips- och dipsställning.

Tackar!

Nu blev jag sugen på chips m. dip din djävul! *screwy*