handdator

Visa fullständig version : Ej hunnit laga mat, vad köpa?


Rumi
2012-01-12, 23:40
Tjena,

Har inte hunnit laga mat inför morgondagen och undrar vad jag skall köpa imorgon på ICA eller COOP?

Deffar just nu så tipsa gärna om något livsmedel med hög proteinhalt. Gärna inte för mycket kalorier.

Finns det något gott att tipsa om? Förutom keso, tonfisk och makrill?

Skulle vara bra om man inte behöver väga det utan att det står typ hur mycket det väger osv.

TACK

mysglenn
2012-01-12, 23:45
välkommen till träningsjouren

en burk lättkesella

Rökt eller gravad lax

Inlagd sill är fina grejer med

Smörgåsmat, tex rostbiff är fin-fint med, funkar utmärkt tillsammans med en bytta keso.

King Grub
2012-01-12, 23:46
Ostkaka - komplett måltid.

mysglenn
2012-01-12, 23:47
Ostkaka - komplett måltid.

jag åt en 600grams ostkaka var och varannan dag i sommras... vilka minnen *cupid*

Clabben
2012-01-12, 23:47
köp färdiggrillad kyckling eller kycklingsallad

krubkungen
2012-01-12, 23:53
rostbiff
Axa great
3dl mjölk
Nya yoghurten "skyr" kanske :)

eJohansson
2012-01-13, 00:10
Äh, köp dig en grillad kyckling!

Rumi
2012-01-13, 00:29
Träningsjouren hehe =)

Tack som fan. Fan vad jag gillar kollozzeum finns det seriöst nåt bättre forum?

Öj har ni fler tips?

Lutar mot ostkaka eller grillad kyckling? Dom väger väl den grillade kycklingen i disken va? Sen står det hur mycket proteiner den innehåller också antar jag?
(Ty jag köper bara fryst kyckling)...

Tack

mysglenn
2012-01-13, 00:40
Träningsjouren hehe =)

Tack som fan. Fan vad jag gillar kollozzeum finns det seriöst nåt bättre forum?

Öj har ni fler tips?

Lutar mot ostkaka eller grillad kyckling? Dom väger väl den grillade kycklingen i disken va? Sen står det hur mycket proteiner den innehåller också antar jag?
(Ty jag köper bara fryst kyckling)...

Tack

ostkaka är ju massa "socker" i sig..

du äter ju inte hela kyckligen ändå så du får höfta

nackdelen med ett sådant aktivt forum som detta är att det lätt blir 100tals trådar med "hjälp vilket proteinpulver ska jag köpa"
istället för trådar där man DISKUTERAR saker.. dvs det blir lätt en frågelåda/jour istället för fruktfulla diskussioner / informationsbank

Rumi
2012-01-13, 02:33
varför skall det behöva vara en nackdel? Är ju bra det också att ha ytliga diskussioner. Fruktfulla "djupa" diskussione har ju också sin plats.

Men förstår dig om det uppkommer liknande trådar hela tiden..då kanske det blir drygt

stajv
2012-01-13, 03:04
OOOH! Ostkaka har jag inte tänkt på! Måste ju vara bra deffmat. 420 kcal och 33g protein på 300 gram lättostkaka. Gott, kcal-snålt, proteinrikt och mättande :) Att det är ganska sockrigt borde väl inte spela nån roll så länge det är -kcal eller?

Fredron
2012-01-13, 03:11
OOOH! Ostkaka har jag inte tänkt på! Måste ju vara bra deffmat. 420 kcal och 33g protein på 300 gram lättostkaka. Gott, kcal-snålt, proteinrikt och mättande :) Att det är ganska sockrigt borde väl inte spela nån roll så länge det är -kcal eller?

Det är ingen skillnad på sockret oavsett om du ligger i deff eller bulkar.

Tompann
2012-01-13, 09:51
Hade samma problem igårkväll, kom på att jag inte hade något att käka till idag. Sprang ner till lidl och köpte en 700g fläskkotlett(benfri) och drog in den i ugnen en timma.

Just nu ligger den i jobbets kyl och väntar på mig. Längtar redan till lunch.

vicarious
2012-01-13, 10:06
Dom väger väl den grillade kycklingen i disken va? Sen står det hur mycket proteiner den innehåller också antar jag?
(Ty jag köper bara fryst kyckling)...

Ja vikt får du veta men något näringsvärde står ej. Du får ju ändå höfta eftersom du inte kommer äta hela vikten (ben). Är du kontrollfreak så kanske det är bättre att köpa något annat.

Många livsmedelsbutiker brukar väl ha någon slags salladsbar/buffé nuförtiden.

En 500g burk Keso har jag ofta kört på. 60g protein. Kanske någon frukt till. Testa den nya yoghurten Skyr kan du göra annars.

Ostkaka med Keso och frukt kan nog bli gott. Eller så köper du en burk sylt också.

King Grub
2012-01-13, 12:44
OOOH! Ostkaka har jag inte tänkt på! Måste ju vara bra deffmat. 420 kcal och 33g protein på 300 gram lättostkaka. Gott, kcal-snålt, proteinrikt och mättande :) Att det är ganska sockrigt borde väl inte spela nån roll så länge det är -kcal eller?

Nej, vid energiunderskott är det av mycket mindre betydelse om kosten är sockerrik eller inte. Om man inte upplever att det man äter blir volymlöst och icke-mättande förstås.

Metabola nackdelar med fruktosintag kommer vid överätning.

mysglenn
2012-01-13, 12:50
varför skall det behöva vara en nackdel? Är ju bra det också att ha ytliga diskussioner. Fruktfulla "djupa" diskussione har ju också sin plats.

Men förstår dig om det uppkommer liknande trådar hela tiden..då kanske det blir drygt

just dessa vanliga frågor som tex "hur gör man god havregrynsgröt" "vad kan jag äta tillsammans med kvargen" "frukosttips" finns det ju redan "standardtrådar" av.

kajjm
2012-01-13, 14:15
Som några redan skrivit, men för att övertyga påpekar jag det också!

En hel grillad kyckling från ica eller coop.
Så otroligt jävla G O T T !!!!! ROAR

z_bumbi
2012-01-13, 14:22
Vore jag inte laktosintolerant skulle jag leva på färdig risgrynsgröt.

Eddie Vedder
2012-01-13, 15:54
Vore jag inte laktosintolerant skulle jag leva på färdig risgrynsgröt.

Har du testat det här?

http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=5462771&postcount=3102

Inte riktigt lika gott men ändå väldigt gott och supersnabbt fixat.

z_bumbi
2012-01-13, 16:07
Nope, jag brukar tvinga emmzan koka riktigt gröt istället. :D

Silveta
2012-01-13, 16:15
Nope, jag brukar tvinga emmzan koka riktigt gröt istället. :D

Riktig gröt är det bästa, funkar för övrigt ypperligt att söta med vaniljprotein har jag märkt. Win win

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

exevision
2012-01-13, 20:36
Metabola nackdelar med fruktosintag kommer vid överätning.

Är det då dumt att äta frukt under bulk?

Eddie Vedder
2012-01-13, 20:49
Är det då dumt att äta frukt under bulk?

nej