handdator

Visa fullständig version : Gainer eller proteinpulver


Kokowski
2012-01-12, 16:57
Varför väljer många proteinpulver före gainer? De ligger ungefär på samma värden i de grejerna man brukar kolla på, protein och kalorier, är det inte mer värt att köpa gainer då eftersom det är mycket billigare?

King Grub
2012-01-12, 16:59
Man kanske inte vill ha näringsmässig värdelösa kolhydrater "på köpet"? Vill man ha rent protein kan man inte köpa en gainer.

Knaz
2012-01-12, 17:01
Man kanske inte vill ha näringsmässig värdelösa kolhydrater "på köpet"? Vill man ha rent protein kan man inte köpa en gainer.

Va menar du med näringsmässigt värdelösa ?

mysglenn
2012-01-12, 17:09
Varför väljer många proteinpulver före gainer? De ligger ungefär på samma värden i de grejerna man brukar kolla på, protein och kalorier, är det inte mer värt att köpa gainer då eftersom det är mycket billigare?

Detta kan ju inte vara på riktigt *bs*

det är inte alls samma saker i, gainers har kolhydrater i sig, i form av maltodextrin oftast

ofta det är värt mer, jämför enligt protein per krona istället :smash:

som att säga att korv är mer prisvärt än en fläskfile eftersom korv är billigare. Själva grejen med "värdhet" är ju just vad man får för pengarna *gah!*

Nebuchadnezzar
2012-01-12, 17:10
Va menar du med näringsmässigt värdelösa ?

De tillför ingen näring utan är bara extra energi, s.k. tomma kalorier.

mysglenn
2012-01-12, 17:23
De tillför ingen näring utan är bara extra energi, s.k. tomma kalorier.

beror väl på ens definition på "näring"

http://sv.wikipedia.org/wiki/N%C3%A4rings%C3%A4mne

Nebuchadnezzar
2012-01-12, 17:27
Uppenbarligen. Tänkte att det var uppenbart vad jag menade utan att djupdyka ner i semantiken. ;)

mysglenn
2012-01-12, 17:31
Uppenbarligen. Tänkte att det var uppenbart vad jag menade utan att djupdyka ner i semantiken. ;)

eftersom trådskaparen verkar vara så vilsen att han/hon inte ens har läst ordentligt på påsarna vad skillnaden mellan gainer och proteinpulver är så kanske man ska vara lite extra tydlig vad tusan man menar med näring också :Virro

Kokowski
2012-01-12, 17:39
Man kanske inte vill ha näringsmässig värdelösa kolhydrater "på köpet"? Vill man ha rent protein kan man inte köpa en gainer.

Aha okej men jag är i deff nu skulle jag gå ner snabbare med proteinpulver än med gainer? Det är ju ändå samma mängd protein och kolhydrater samt kalorier / 100 g på båda ungefär så det borde inte bli någon skillnad vad man väljer att dricka utan man går väl fortfarande ner lika fort i fett?

Kokowski
2012-01-12, 17:40
Detta kan ju inte vara på riktigt *bs*

det är inte alls samma saker i, gainers har kolhydrater i sig, i form av maltodextrin oftast

ofta det är värt mer, jämför enligt protein per krona istället :smash:

som att säga att korv är mer prisvärt än en fläskfile eftersom korv är billigare. Själva grejen med "värdhet" är ju just vad man får för pengarna *gah!*

Kolla näringsinhållet på båda påsarna båda två har ungefär samma mängd protein / 100 g??

Nebuchadnezzar
2012-01-12, 17:42
Aha okej men jag är i deff nu skulle jag gå ner snabbare med proteinpulver än med gainer? Det är ju ändå samma mängd protein och kolhydrater samt kalorier / 100 g på båda ungefär så det borde inte bli någon skillnad vad man väljer att dricka utan man går väl fortfarande ner lika fort i fett?

Men kära du, vad är det för proteinpulver och gainer du kollar på om de har samma mängd kolhydrater?

Kokowski
2012-01-12, 18:07
Men kära du, vad är det för proteinpulver och gainer du kollar på om de har samma mängd kolhydrater?

Oj det var mm sports som lurade mig lite ser ut som att det står att det är så mycket protein men det är så mycket kolhydrater istället nvm lås/ta bort tråden tack