handdator

Visa fullständig version : Viktnedgång. Tagit bort kolhydrater = för litet kcalintag?


Deanmartin
2012-01-12, 15:31
Jag försöker tappa vikt och för att tappa 1kg i veckan ska jag ligga på ca 1800kcal. Jag är en ~100kgs kille fördelat på 188cm, tjock!

Problemet är att när jag tar bort alla kolhydrater såsom pasta, potatis etc så har jag svårt att komma upp till dessa 1800 kalorier :/

Jag är en fattig student och min kost består främst/enbart av kyckling, nötfärs och ägg. Nötfärs får jag alltid av mina päron i stora mängder.

En vanlig dag kan se ut så här:

Frukost Bor 5min från plugget så tar en kopp kaffe och eventuellt en frukt där varje dag. Börjar normalt sett mellan 8-10.

Lunch Ca 200g kyckling med ungefär 100g grönsaker och ett glas lättmjölk.

Middag Köttfärs-biffar/sås/bullar ca 150-200g, alla köttfärskok består av vitlök och svartpeppar och ibland river jag ner lite morot etc.

Kvällskäk 2ägg med lite kaviar och ett glas lättmjölk

Nu pratar vi ungefär 1000kcal bara?! Vad ska jag göra? Fattar inte hur det kan bli så lite :(

Kan tilläggas att jag tränar även 3-4ggr/v just nu, men bara kondition. Ska börja köra styrka nästa månad när jag kan köpa gymkort igen.

vicarious
2012-01-12, 15:33
Uteslut inte kolhydraterna då? :confused:

Ser dessutom ut som alldeles för lite protein för din vikt. Sikta på minst 2g protein per kilogram kroppsvikt. Det du har skrivit ner ser ut som ca 100g.

eway
2012-01-12, 15:34
lägg till lite fett bara 80-90gram av något.. de kommer ge dig 8-900kcal ät lite ren majonäs till kycklingen

Deanmartin
2012-01-12, 15:35
Uteslut inte kolhydraterna då? :confused:

Men de känns ju så dåliga? Jag vill inte ha massa kolhydrater lagrade ;| LCHF är väl en ganska bra metod generellt?

vicarious
2012-01-12, 15:35
Men de känns ju så dåliga? Jag vill inte ha massa kolhydrater lagrade ;| LCHF är väl en ganska bra metod generellt?