handdator

Visa fullständig version : Vill ha bilder på LIKNANDE tatueringar!

Jonte95
2012-01-12, 15:01
Tja. Funderar starkt på att skaffa mig en tatuering på underarmen, antingen lik denna:

http://imageshack.us/photo/my-images...686918126.jpg/
(den går runt hela armen)

Eller en sån som sitter på nedre armen här:

http://media.tumblr.com/tumblr_lgfsdx0Hyi1qcq603.jpg

Hur mycket kan dessa gå på styck? Skulle gärna vilja ha bilder på liknande tatueringar!
Är det ett minus om man vill bli polis att ha den första?

Mental
2012-01-12, 15:05
1 lär dig länka
2 tatueringar kan vara negativ när man söker jobb, om de inte döljs bra av kläder

L-Sami
2012-01-12, 15:08
1 lär dig länka
2 tatueringar kan vara negativ när man söker jobb, om de inte döljs bra av kläder

Det är väl bara händer man inte kan dölja så bra om man inte vill ha handskar på sig eller nacke om man inte vill ha polotröja alltid vid arbetsintervjuerna.

Mental
2012-01-12, 15:09
Det är väl bara händer man inte kan dölja så bra om man inte vill ha handskar på sig eller nacke om man inte vill ha polotröja alltid vid arbetsintervjuerna.

Typ. Ansiktet är väl typiskt obra det med.

L-Sami
2012-01-12, 15:14
Typ. Ansiktet är väl typiskt obra det med.

Beror på vart man söker jobb också :)

Finns säkert ställen där tatueringar passar in i arbetsplatsen.

Jonte95
2012-01-12, 15:17
Beror på vart man söker jobb också :)

Finns säkert ställen där tatueringar passar in i arbetsplatsen.

Carlings t.ex

Såg en tjej på Lidl igår med vrist & handtatueringar i kassan. Det är nog ingen fara, dessutom kan jag ju dölja med en långärmad tröja.

Ok! nu är det bara uppskattat pris jag vill veta och liknande bilder på tatueringarna!

Jag är nästan 100 på att jag vill ha liknande tatuering, på samma ställen dvs och samma storlek, men jag vill ha lite andra motiv då det skulle bli svårt att få fram just dom där och visa upp för tatueraren!

Mental
2012-01-12, 15:26
Carlings t.ex

Såg en tjej på Lidl igår med vrist & handtatueringar i kassan. Det är nog ingen fara, dessutom kan jag ju dölja med en långärmad tröja.

Ok! nu är det bara uppskattat pris jag vill veta och liknande bilder på tatueringarna!

Jag är nästan 100 på att jag vill ha liknande tatuering, på samma ställen dvs och samma storlek, men jag vill ha lite andra motiv då det skulle bli svårt att få fram just dom där och visa upp för tatueraren!

Du måste fortfarande lära dig länka, du har klippt och klistrat första länken på något konstigt sätt. Den går inte att använda.

Mr.Sjöborg
2012-01-12, 15:29
Carlings t.ex

Såg en tjej på Lidl igår med vrist & handtatueringar i kassan.

Precis, tatuera dig inte på handen/vristen!

Som polis spelar de nog ingen roll, bara de inte står typ vit makt eller sitter i fejjan. Sett flera poliser med halfsleeve eller något på överamen.

Dav0d
2012-01-12, 15:31
Precis, tatuera dig inte på handen/vristen!

Som polis spelar de nog ingen roll, bara de inte står typ vit makt eller sitter i fejjan. Sett flera poliser med halfsleeve eller något på överamen.

Kan tänka mig att en del fixar tatueringen efter de har kommit in :)

Mr.Sjöborg
2012-01-12, 15:33
Kan tänka mig att en del fixar tatueringen efter de har kommit in :)

Stämmer nog mycket väl, men ser inte hur något träd på underarmen skulle förhindra att man blir polis.

L-Sami
2012-01-12, 15:44

Jag är ingen tatuerare, men priset brukar bero på svårigheten av tatuering och tiden den tar att göra, 1h arbete 1100? Den andra tatueringar (den länken som funkar) kanske går på mellan 1000-1500 uppskattningsvis. Det bästa är att kontakta någon studio för att få riktigt svar.

Jonte95
2012-01-12, 17:43
Här har ni den första.. Jag är väldigt säker på att jag vill ha någon liknande dessa två..Så jag är sjukt tacksam om ni tar er tid och hjälper till att kolla upp liknande!

http://imageshack.us/photo/my-images/839/31779310150370686918126.jpg/

Färssen
2012-01-12, 18:10
Jag har ganska svårt att se vad det är för motiv på bilderna. Träd? Pröva att googla "tree tattoo" eller nåt liknande. Är du född 1995? Isf, vänta tills du är 18. Hittar du en tatuerare som gaddar mindreåriga är det ingen seriös lirare.

Victuhh
2012-01-12, 18:14
vänta tills du är 18:)

Men vänta nu, du vill ha typ den sortens tatuering?
Fattar inte vad du vill ha för typ av motiv, känns bara som du bestämt placering

Jonte95
2012-01-12, 18:30
Jag är 17 år. Jag tänkte fixa den vecka 10.

Jag ser ut kring 18 års åldern så det ska inte vara bli några problem.

Vad kan sleevetatueringen kosta?

Rakanichy
2012-01-12, 18:32
Snälla, vänta tills du blir äldre. Man ändrar sig så mycket och de flesta som tatuerar sig innan 25 ångrar sig.

Om du prompt måste så välj något som verkligen betyder något för dig t.ex. ett minne till en bortgången släkting. Jag har själv funderat att tatuera in en minnestatuering för min bortgångna mor men jag är också bara född -95 och känner att jag vill vara äldre innan jag gör det.

ddewe
2012-01-12, 18:41
Om det är färg eller svart spelar väl också in en del på priset

garluch
2012-01-12, 18:54
Snälla, vänta tills du blir äldre. Man ändrar sig så mycket och de flesta som tatuerar sig innan 25 ångrar sig.

Om du prompt måste så välj något som verkligen betyder något för dig t.ex. ett minne till en bortgången släkting. Jag har själv funderat att tatuera in en minnestatuering för min bortgångna mor men jag är också bara född -95 och känner att jag vill vara äldre innan jag gör det.

Tatueringen sitter ju hela livet, så man har gott om tid att vänja sig.

Degpekka
2012-01-12, 18:56
Ja, tatuera in acab på knogarna, du vänjer dig! :D

Jonte95
2012-01-12, 19:34
Jag är 17, och säker på saken, drygt 94'a.

Visst, Jag kommer att ha tatueringen där hela livet - men detta är inte någonting Jag kommer att störas över. Om Jag mot all förmodan skulle börja ogilla den om 20 år så är det bara att ta bort den med laser.

Har varit med om en del som fått mig o fatta att man ska våga ta lite risker ibland annars blir livet allt för tråkigt, så snälla håll er till topic. ok? Inget mer om min ålder. Är för guds skull 17 år, skärp er.

Jonte95
2012-01-12, 19:35
Svart ser du.

Olegh
2012-01-12, 19:39
När man är 17 år vet man nästan ingenting.

Lycka till med framtida eventuella tatueringar!

hallar
2012-01-12, 19:40
Tycker inte du skall tatuera dig på underarmen, kan som sagt påverka din förmåga att få jobb. Vet endel chefer inom vården som per automatik sållar bort sådana sökande (inom vården).

Loke
2012-01-12, 19:48

Jag fattar inte varför man skulle ångra sig. En tatuering symboliserar ju vem man var vid en viss tid, att man ändras borde väl inte göra att man ångrar hur man var förr?

Jag uppmanar alla att tatuera sig innan 20 - jag gjorde inte det och jag ångrar mig som fan. Nu är jag 26, att börja tatuera sig nu känns jävligt 40-årskris.

MathiasF
2012-01-12, 19:56

Visst, Jag kommer att ha tatueringen där hela livet - men detta är inte någonting Jag kommer att störas över. Om Jag mot all förmodan skulle börja ogilla den om 20 år så är det bara att ta bort den med laser.

Har varit med om en del som fått mig o fatta att man ska våga ta lite risker ibland annars blir livet allt för tråkigt, så snälla håll er till topic. ok? Inget mer om min ålder. Är för guds skull 17 år, skärp er.

Det ligger en hel del mer till det än att "bara ta bort den med laser".
Du kan bara bleka den, det tar lång tid och många sessioner samt det är svindyrt.

Vi tycker inte att 17 år låter lika vuxet som det gör i dina öron.

Tatuera dig om du vill för faen, sålänge det inte är något pantat som hakkors eller A.C.A.B.

Att ta risker och inte tänka efter före är helt rätt! :hbang:

Jonte95
2012-01-12, 20:03
Jag har stil och tatuerar något jag inte ångrar. Varför vänta tills 25? Är väl bättre att göra det nu när man är 17-20 om man nu känner för det. Håll er till topic för fan. släpp detta.

L-Sami
2012-01-12, 20:10
Vad är det för motiv du vill ha egentligen? Ser knappt vad det är på andra bilden.

Jonte95
2012-01-12, 20:19
Vad är det för motiv du vill ha egentligen? Ser knappt vad det är på andra bilden.

Det är jag fortfarande på jakt efter. jag vill ha liknande motiv till den första bilden, tycker den är riktigt snygg. Det är mest storleken på den andra som jag gillar (den mindre).

Krampus
2012-01-12, 20:22
Jag har stil och tatuerar något jag inte ångrar. Varför vänta tills 25? Är väl bättre att göra det nu när man är 17-20 om man nu känner för det. Håll er till topic för fan. släpp detta.

Yeah, you show them boy!

Rova
2012-01-12, 20:23

Vänta tills du fyller 18, de kommer inte tatuera dig som 17 åring, och de flesta kollar leg även om du ser ut som 18.

Sen får du fan ta och ge dig? du vill att folk ger dig en tatuering? den måste du ju hitta själv, vi vet inte vad du gillar, såg inte vad de du villa ha föreställde.
Google och kolla flickr

En sådan kan kosta allt från 500-4000, jag har en i samma storlek fast på vaden och den gick på 3500. Om du vill ha en bra tatuering får du täkna på 1200+ per timme. Och om du ska ha en i den storleken lär du inte komma under 2000 såvidare den inte är jävligt enkel.

Rova
2012-01-12, 20:25
Det är jag fortfarande på jakt efter. jag vill ha liknande motiv till den första bilden, tycker den är riktigt snygg. Det är mest storleken på den andra som jag gillar (den mindre).

vad är det för motiv på den första om jag får fråga

Jonte95
2012-01-12, 20:27
Vänta tills du fyller 18, de kommer inte tatuera dig som 17 åring, och de flesta kollar leg även om du ser ut som 18.

Sen får du fan ta och ge dig? du vill att folk ger dig en tatuering? den måste du ju hitta själv, vi vet inte vad du gillar, såg inte vad de du villa ha föreställde.
Google och kolla flickr

En sådan kan kosta allt från 500-4000, jag har en i samma storlek fast på vaden och den gick på 3500. Om du vill ha en bra tatuering får du täkna på 1200+ per timme. Och om du ska ha en i den storleken lär du inte komma under 2000 såvidare den inte är jävligt enkel.

Tror du på allvar att alla kollar stenhårt på det? *screwy*

Jag har visat bilder och skriver att jag vill ha tips på LIKNANDE. är du dum?

Håll er till topic, vad är det för fel på er?

Petoria
2012-01-12, 20:30

Alla seriösa kollar nog ja. Om du nu är så säker på att du vill ha en tatuering skadar det väl inte att vänta några månader?

Rova
2012-01-12, 20:34

De bilderna du har länkat är en gubbe som sitter på marken med en cykel brevid sig, som förövrigt de mest talanglösa människa kan rita, stämmer det?

Och den andra är någonting som virar sig runt hans arm tre gånger, och du vill ha något liknande? *gah!*

Sätt dig och kolla i några gamla skolböcker från grundskolan hittar du säkert något fint du har ritat som du blir nöjd med.

Mr.Sjöborg
2012-01-12, 20:45

Om Jag mot all förmodan skulle börja ogilla den om 20 år så är det bara att ta bort den med laser.

Är för guds skull 17 år, skärp er.

Nej du är inte drygt 94:a, du ÄR 95:a.

Inte så enkelt som du tror, stört dyrt och de blir oftast något sorts ärr kvar.

Exakt.

Jonte95
2012-01-12, 20:57
Nej du är inte drygt 94:a, du ÄR 95:a.

Inte så enkelt som du tror, stört dyrt och de blir oftast något sorts ärr kvar.

Exakt.

Nästan född 1994. Sedan kvittar det vilket jävla år jag är född, jag är 17 år. Lägg ner hela den där grejen med åldern och moralpredikningar ifrån nissar som tycker jag bör vänta tills jag blir 25+.

Håll er till topic

Jonte95
2012-01-12, 20:58
Lämnar den här tråden nu, vad är det som är så jävla svårt med att hålla sig till topic egentligen?

Rova
2012-01-12, 21:11
Lämnar den här tråden nu, vad är det som är så jävla svårt med att hålla sig till topic egentligen?

Svårt att hålla sig till topic då man inte ser vad det är du är ute efter, du kan inte heller beskriva det. Bara vilken plats på kroppen du vill ha tatueringen

Petoria
2012-01-12, 21:59
Förstår inte varför du måste bli så defensiv i varenda tråd du skapar. Det finns en anledning till att det är 18 års åldersgräns på dem flesta ställena, och du verkar ju inte direkt vara tillräckligt mogen från vad jag har läst...

MrPowa
2012-01-12, 22:22
Nästan född 1994. Sedan kvittar det vilket jävla år jag är född, jag är 17 år. Lägg ner hela den där grejen med åldern och moralpredikningar ifrån nissar som tycker jag bör vänta tills jag blir 25+.

Håll er till topic

På grund av detta jag tycker du ska vänta, du verkar inte ens veta vilket år du är född.:smash:

MathiasF
2012-01-13, 10:48
På grund av detta jag tycker du ska vänta, du verkar inte ens veta vilket år du är född.:smash:

Jo han e född 95 men nestan 94 för han e född tidit o e jättegammal,
lixom hallå han e 17, lägg ner de va lixom 17, ärlit asså släpp de