handdator

Visa fullständig version : Jag svettas inte!!!


Absolutfalk
2012-01-12, 02:27
Hej!

Har jag ett problem? Jag svettas nästan ingenting när jag tränar. Inte ens efter ett 45min cardio pass, och då skall tilläggas att min kondition inte är av denna värld... Även om jag är totalt utmattad... Frågan blir ju då... Bränner jag mer fett om jag svettas eller spelar det ingen roll? Och vad skall jag isåfall göra för att svettas mer? Kan inte köra på mer än vad jag gör.

Förslag tack =)

Förresten, vad tror ni om den här?
Hittade den på aftonbladet om TV-Shops klassiker... ;)

http://www.sweetsweat.com.au/

Lite offtopic, men den här är ju inte dum den heller

http://www.theflexbelt.com/

Säkert bra grejer =)

TheIsh
2012-01-12, 04:26
Perspiration påverkar inte fettförbränning nej.. Du svettas för att kyla ner kroppen.
För övrigt hoppas jag du trollar.

mattilainen
2012-01-12, 06:18
har haft kompisar som inte svettats alls men när de blir mer tränade så har de alltid börjat svettas.

Fishtank
2012-01-12, 09:20
Har också börjat svettas enormt mycket mindre på sistonde, I början svettades jag som en gris när jag tränade men nu är det ganska lugnt, Lätt fuktig då jag springer/gymmar

Konstigt då jag tränar längre,intensivare och tyngre.
Aja skyller på att det inte är varmt här uppe

StNicholaus
2012-01-12, 17:21
Jag kan bara utgå från mina egna erfarenheter i denna fråga. Min erfarenhet är emellertid som följer; under hård deff/diet/kalorirestriktion svettas jag i det närmsta inte alls och det alldeles oavsett om jag kör hård konditionsträning eller ett tufft gympass. Motsatsen gäller under bulk, då jag kan svettas riktigt ordentligt. Detta gäller inte minst under nattetid (förutsatt tränat på kvällen) då sängkläderna kan bli otrevligt våta...

Endorah
2012-01-12, 17:52
har haft kompisar som inte svettats alls men när de blir mer tränade så har de alltid börjat svettas.

tvärt om för mig. Svettades extremt mycket i början. I dagsläget svettas jag knappt nånting. Kanske får några droppar på pannan osv om jag kör rejält högrep med kort vila, få set osv.

KjellKriminell
2012-01-12, 19:21
Nej du bränner inte mer fett av att svettas. Isåfall hade nog alla som velat gå ner i vikt setat i en bastu varje dag, eller gå med vinterjacka på sig inomhus. Du kan nog dock tappa aningen mer tillfällig vikt eftersom du möjligtvis blir av med mer vätska när du svettas.

Kimkay
2012-01-12, 19:43
Detta låter som ett i-landsproblem om något! :D

Fishtank
2012-01-12, 19:53
Nej du bränner inte mer fett av att svettas. Isåfall hade nog alla som velat gå ner i vikt setat i en bastu varje dag, eller gå med vinterjacka på sig inomhus. Du kan nog dock tappa aningen mer tillfällig vikt eftersom du möjligtvis blir av med mer vätska när du svettas.

Well du förbrukar ju lite mer energi om du är varmare och kroppen måste kyla ner sig eller om man fryser och kroppen måste värma sig.
Men det är så marginellt så spelar ingen roll i längden

Alelale
2012-01-12, 20:45
Jag har också svettats väldigt dåligt på sistone, blir bara lite fuktig på ryggen.
Trots att jag kör i i tjock/mjuk kläder.
Satt och cyklade i 40 minuter häromdagen och det droppade inge svett alls, hade luva på också!
För en och en halv månad sen om jag satt och cyklade 20min så rann svetten och ja det är samma tempo!

Icegus
2012-02-02, 21:02
Varierar för mig...
Svettas mest under cardio pass och väldigt lite under styrkepass.
Dock tycker jag att det ger en väldigt motiverande känsla när man går ifrån gymmet helt genomsvettig.

wessmen
2012-02-02, 21:11
Svettas inte så mycket på gymmet under vintern, vänta bara tills det blir varmare, då blir det plaskblött igen.

älskarcola
2012-02-02, 23:08
Vissa dagar när jag tränar svettas jag inte så mycket alls, och vissa dagar blir det jättemycket D: och då tränar jag ungefär lika hårt. Weird

burkmannen
2012-02-02, 23:37
Jag svettas om jag cyklar lite för snabbt på vintern. Hade gärna bytt med dig. Sjukt irriterande att svettas för minsta lilla ansträngning. Menar mina kompisar har inte ens en droppe svett på kroppen även på sommaren om man gjort något fysiskt medan jag blir genomblöt av att röra mig i princip.

Sportfiskaren
2012-02-03, 08:17
Någonting säger mig att det kan bero på vintern.