handdator

Visa fullständig version : Nykomling - Träna på eller magra av ?


alpinestar
2012-01-11, 21:19
jahhapp nykomling här på forumet. Börjar med lite info om mig 27 år 176cm och 84 kg. Har tränat lite fram å tillbaka ett par år sedan tillbaka. Men inte förrän de senaste året/åren jag som försökt träna flera ggr veckan och tycker jag lyckats rätt så okej med det målet.



Men nu till det som jag har lite problem med. Skulle ju givetvis lyckas lite bättre med mage än vad dagsläget är. Har funderat på deff nu å vad allt det innebär. Är det som gäller eller bara nöta på ännu mer mage tills dom kommer? Givetvis så tål jag lite kritik, kanske bara så att jag helt enkelt e smällfet?

Finns säkert en hel del att fråga och fundera på men tänkte börja såhär så får jag se vars jag hamnar...

http://i87.photobucket.com/albums/k156/mb_4_me/DSC01141.jpg
http://i87.photobucket.com/albums/k156/mb_4_me/DSC01124.jpg

stridis
2012-01-11, 21:26
Du har ju en del under fettet så det kommer se grymt ut ifall du skulle få för dig att deffa. Om du vill det är upp till dig men vill du ha magrutor så behöver du deffa.

alpinestar
2012-01-12, 06:41
Tänker jag fel om jag känner att jag väger för mycket?

Tompann
2012-01-12, 09:18
Tänker jag fel om jag känner att jag väger för mycket?

Det beror väl på hur du definierar ''för mycket''.

För mycket för att tävla i 83kg klasser med dina 84kg.
För lite för att tävla i Mr.Olympia.

Strandkroppsmässigt tycker jag att det ser bra ut i alla fall. Lägg på dig några kg muskler och skala av senare. Du behöver ju inte tokbulka.

stridis
2012-01-12, 11:51
Strandkroppsmässigt tycker jag att det ser bra ut i alla fall. Lägg på dig några kg muskler och skala av senare. Du behöver ju inte tokbulka.

Skalar han nu så kommer det bli av, råkar han bulka lite för mycket så kommer det bli himla segt sen. Än så länge så är han i slagläge för att komma i grym form.

Tompann
2012-01-12, 13:47
Skalar han nu så kommer det bli av, råkar han bulka lite för mycket så kommer det bli himla segt sen. Än så länge så är han i slagläge för att komma i grym form.

Möjligt, tycker dock inte att det ser ut som att det finns så himla mycket fett att skala av. Men är väl mitt optitänk som kommit igång igen antar jag. Dr motivationen då vikten ökar så är det givetvis ett sämre alternativ.