handdator

Visa fullständig version : "Farligt" med Pwo?


xanan
2012-01-11, 20:16
Läste just om jack3d och DMAA och tänkte kan det vara farligt med pwo? Asså säg att man kanske är lite förkyld och trycker i sig lite pwo och köttar på, ökar det inte risken dramatiskt för nån form av hjärtproblem / död? :Virro


Fast tror inte heller om man känner sig förkyld att man tränar och kör med pwo...


Jag köpte som sagt (men inte provat än) jack3d och det ända pwo jag kört med tidigare var rage som jag testade och det började klia i ansiktet och sticka över hela kroppen! Fast man köttade på rätt bra med det, vart en del PB! *flex*

Har på senaste tiden varit lite nojjig med hjärtat, eller att det sticks lite innaför bröstet och har varit på EKG två gånger men inget problem där men ska få 24h ekg så fort jag blir inringd.

Så det jag undrar över är jag dum som provar jack3d? :em:

willtjam
2012-01-11, 20:34
Stickningarna som känns är en bieffekt av beta-alanin och är helt normalt och ofarligt. Det beror på att blodkärlen under huden vidgar sig eller nåt sånt.

Det står väl på Jack3d burken vilka personer som inte ska ta skiten?

Jeneric
2012-01-11, 20:38
Läste just om jack3d och DMAA och tänkte kan det vara farligt med pwo? Asså säg att man kanske är lite förkyld och trycker i sig lite pwo och köttar på, ökar det inte risken dramatiskt för nån form av hjärtproblem / död? :VirroNyhetsrapporteringen om lavinartade ökningar av PWO-dödsfall har iaf undgått mig


Så det jag undrar över är jag dum som provar jack3d? :em:
Var det inte en tråd häromdan om att DMAA numera är narkotikaklassat? Vore ju dumt att råka i trubbel över en sån sak.

rajjan_dammit
2012-01-11, 20:41
Inte än, men när det blir förbjudet då kommer det vara livsfarligt.

willtjam
2012-01-11, 20:43
Inte än, men när det blir förbjudet då kommer det vara livsfarligt.

OM det blir förbjudet.

xanan
2012-01-11, 20:47
Stickningarna som känns är en bieffekt av beta-alanin och är helt normalt och ofarligt. Det beror på att blodkärlen under huden vidgar sig eller nåt sånt.

Det står väl på Jack3d burken vilka personer som inte ska ta skiten?

Det var just det jag tänkte på ifall det kan påverka hjärtats blodkärl eller nått sånt, låter lite löjligt men har fått i skallen bara att det kanske är indirekt farligt?

xanan
2012-01-11, 20:49
Nyhetsrapporteringen om lavinartade ökningar av PWO-dödsfall har iaf undgått mig



Var det inte en tråd häromdan om att DMAA numera är narkotikaklassat? Vore ju dumt att råka i trubbel över en sån sak.

Jo den tråden jag läste, Men det jag undrar över hur PWO påverkar kroppen, tex en polare som provade Kreatin (Iof inte direkt pwo men men) Fick extra hjärtslag på kvällen efter träning, kanske placebo men men, får prova med mindre dos bara :)


LÄst DMAA tråden, nån som kan förklara i ett styckte just vad DMAA gör mot/För kroppen?

stajv
2012-01-11, 20:56
Vet inget om detta. Men tog "crack" en vecka och mådde skit varje gång efteråt så slutade

Sheogorath
2012-01-11, 21:02
Stickningarna som känns är en bieffekt av beta-alanin och är helt normalt och ofarligt. Det beror på att blodkärlen under huden vidgar sig eller nåt sånt.

Det står väl på Jack3d burken vilka personer som inte ska ta skiten?

Jag skulle nog förvisso inte lita på ett kosttillskottsföretag när det kommer till en sådan sak. Att de skriver "should not be taken by someone with a medical condition" eller vad de står på allt från multivitamin till Super Blow 2000 är nog mer bara en standardfras än något som ska tolkas som genuin omsorg om folks hälsa. :)

OT: Det man bör oroa sig för med PWOs som innehåller kraftig centralstimulantia som DMAA är nog främst psykiska biverkningar (nedstämdhet, apati, ångest när de går ur systemet) och eventuell beroendepotential för dem som har fallenhet för sådant.

willtjam
2012-01-11, 21:17
Jag skulle nog förvisso inte lita på ett kosttillskottsföretag när det kommer till en sådan sak. Att de skriver "should not be taken by someone with a medical condition" eller vad de står på allt från multivitamin till Super Blow 2000 är nog mer bara en standardfras än något som ska tolkas som genuin omsorg om folks hälsa. :)

OT: Det man bör oroa sig för med PWOs som innehåller kraftig centralstimulantia som DMAA är nog främst psykiska biverkningar (nedstämdhet, apati, ångest när de går ur systemet) och eventuell beroendepotential för dem som har fallenhet för sådant.

Men burkar med just DMAA i står det väl att personer med nedstämdhet m.m. inte ska ta skiten? Skitsamma egentligen. Har man något problem med hälsan så borde man nog undvika det hur som helst. :)

vicarious
2012-01-11, 21:17
Brukar det inte stå "consult your physician" eller nåt sånt på de flesta PWOs?

Tror inte du behöver oroa dig över jack3d. Dosen av DMAA är tämligen mild per dosering.

stridis
2012-01-11, 21:20
stimulanter+ hård träning låter ju inte 100% sunt, men hur farligt? Inte en aning.

mysglenn
2012-01-11, 22:09
finns ju de som får hjärtklappningar av en kopp kaffe så...

LordJN
2012-01-12, 00:25
Vet inget om detta. Men tog "crack" en vecka och mådde skit varje gång efteråt så slutade

Det är många som har känt så. Var inne hos den lokala kosttilskottshandlaren här i stan och han hade slutat sälja Crack pga att folk mådde jättedåligt och upplevde rent förjävliga kraschar efteråt.

Hade själv problem med BS Jacked XX i början när den kom men nu fungerar det bra (tror den gjordes om lite under året som gick)

KalleTeodor
2012-01-12, 09:09
Jag skulle nog förvisso inte lita på ett kosttillskottsföretag när det kommer till en sådan sak. Att de skriver "should not be taken by someone with a medical condition" eller vad de står på allt från multivitamin till Super Blow 2000 är nog mer bara en standardfras än något som ska tolkas som genuin omsorg om folks hälsa. :)

OT: Det man bör oroa sig för med PWOs som innehåller kraftig centralstimulantia som DMAA är nog främst psykiska biverkningar (nedstämdhet, apati, ångest när de går ur systemet) och eventuell beroendepotential för dem som har fallenhet för sådant.

this

Tycker du ändå det är värt de så kör på men jag fick dessa biverkningar. mådde skit psykiskt (typ inte vilja leva tankar) då ville jag bara ha mer ändå sen. Just nu kör jag uppehåll får se om jag börjar med det igen.

Fordon
2012-01-12, 09:23
this

Tycker du ändå det är värt de så kör på men jag fick dessa biverkningar. mådde skit psykiskt (typ inte vilja leva tankar) då ville jag bara ha mer ändå sen. Just nu kör jag uppehåll får se om jag börjar med det igen.

teenage much?
Det är lite drastiskt att koppla DMAA till självmordstankar utan vidare...

KalleTeodor
2012-01-12, 09:26
teenage much?
Det är lite drastiskt att koppla DMAA till självmordstankar utan vidare...

Men jag fick dessa tankar och mådde dåligt när jag började med jack3d, när jag tog upp uppehåll så försvann dem. Tyckte ändå det var värt det eftersom det gick så bra på gymmet :P.

Har cyklat flera gånger så är helt hundra på att det är något i jack3d som gör att jag känner så. Men alla svarar olika, jag säger inte att det händer alla men det hade den effekten på mig iaf.

umad much?

Sniggel
2012-01-15, 11:44
teenage much?
Det är lite drastiskt att koppla DMAA till självmordstankar utan vidare...

KalleT kanske inte är helt 100 i sig själv och då kanske DMAA kan få honom att gå över gränsen för att få sådana tankar. Han verkar iaf resonera logiskt kring det och förstår att det är tillfälliga tankar. Men då kan man väl säga att det är DMAA som står för effekten eftersom han kanske då är lagd åt det hållet?

I vilket fall (KalleT) vet jag inte om jag tycker det är någon bra idé att ta något som man eventuellt kan få självmordstankar av, även om det råkar vara tillfälligt.

Sheogorath
2012-01-15, 11:53
Men jag fick dessa tankar och mådde dåligt när jag började med jack3d, när jag tog upp uppehåll så försvann dem. Tyckte ändå det var värt det eftersom det gick så bra på gymmet :P.

Har cyklat flera gånger så är helt hundra på att det är något i jack3d som gör att jag känner så. Men alla svarar olika, jag säger inte att det händer alla men det hade den effekten på mig iaf.

umad much?

Min sambo kraschar hårt efter intag av DMAA och har helt slutat ta det nu av den anledningen. Hopplöshetstankar, nära till gråt, blir apatisk mm. Man är bra naiv om man tror att allt som säljs lagligt är ofarligt. Skillnaden när smartdrugsen florerade på nätet på det tidiga 2000-talet var att drogerna kom i små knarkiga zipp-påsar. Substanserna är inte per automatik harmlösa nu bara för att de kommer med tryckta etiketter i burk och marknadsförs som träningstillskott.

Fordon
2012-01-18, 07:38
KalleT kanske inte är helt 100 i sig själv och då kanske DMAA kan få honom att gå över gränsen för att få sådana tankar. Han verkar iaf resonera logiskt kring det och förstår att det är tillfälliga tankar. Men då kan man väl säga att det är DMAA som står för effekten eftersom han kanske då är lagd åt det hållet?

I vilket fall (KalleT) vet jag inte om jag tycker det är någon bra idé att ta något som man eventuellt kan få självmordstankar av, även om det råkar vara tillfälligt.

Med min logik är det likadant som att beskylla alkohol för att ge självmordstankar. Det jag menar är att det finns något bakomliggande.

as0k
2012-01-18, 10:22
70-80mg rent DMAA ger överlägsen effekt för mig jämfört med tex 3 skopor jack3d (blir 60-90mg DMAA enlight deras hemsida). Vet inte hur det kan vara så stor skillnad, men det är verkligen det.

deadich
2012-01-18, 15:28
Jo den tråden jag läste, Men det jag undrar över hur PWO påverkar kroppen, tex en polare som provade Kreatin (Iof inte direkt pwo men men) Fick extra hjärtslag på kvällen efter träning, kanske placebo men men, får prova med mindre dos bara :)


LÄst DMAA tråden, nån som kan förklara i ett styckte just vad DMAA gör mot/För kroppen?

Kreatin påverkar inte hjärtat för fem öre vad jag vet. Dmaa gör däremot det, dmaa är en stimulant och har liknande effekter som andra stimulanter, amfetamin, metamfetamin, ecstasy, metylfenidat(adhd-medicin, finns i ritalin och concerta). Välmående, pigghet, fokus, mindre aptit. Främsta fördelen med att ta den i samband med träning är att man blir motiverad,taggad och fokuserad på gymmet och verkligen kan köra 100% trots vintermörkret.

Men den har samma bieffekter som de andra stimulanterna. Man får förhöjd tolerans av att ta det varje dag, man kraschar när det går ut ur kroppen. Hur hårt man kraschar är individuellt och väldigt dosproportionerligt. Sömnproblem är naturligtvis också en möjlig biverkning om man tar det för sent precis som koffein och alla andra stimulanter. Psykiskt beroendeframkallande är den också garanterat.

70-80mg rent DMAA ger överlägsen effekt för mig jämfört med tex 3 skopor jack3d (blir 60-90mg DMAA enlight deras hemsida). Vet inte hur det kan vara så stor skillnad, men det är verkligen det.
Jag antar att dmaa'n kan vara olika potent beroende på vad molekylen är bunden till. Om den är bunden till någon. Eller så är deras dmaa bara värdelös, elelr så ljuger dem.

gizmo67
2012-01-19, 02:57
att tänka på vid pvo. om du äter beta blockerare eller äter så kallade lyckopiller så är det aldrig bra att ta pwo eller om du är över känslig för visa ämnen en pwo kan funka bra. men den 2 kan du bli dålig av. det gäller även om du har problem med seretoninet bcca och eea är ej bra för det blockerar tryptofanet och då minskar seretoninet även proteinpulver är ej bra om du är känslig. och har problem med seretoninet. sen får man ju tänka sej för vad man kör för grejor tillsammans det går inte blanda hur som helst fråga hellre någon som är kunnig.annars kan det bli en jobbig upplevelse.