handdator

Visa fullständig version : Kronfågel salladskyckling


korros
2012-01-10, 22:07
Är det negativt att den är färdiggrillad på något sätt? Tänker på proteinet eller tillsatserna. Är det processat dåligt kött eller helt okej? Och vad är det för kvalité på kycklingköttet i den? Är det resterna som blir över från tillverkningen av filéerna?

Skinnfritt kycklingkött, potatisstärkelse, salt, stabiliseringsmedel (E450, E 451), kryddextrakter, maltodextrin, kryddor (paprika, svartpeppar, koriander), lök, vitlök, tomat.Till 100 g produkt har använts 105 g skinn och benfritt kycklingkött

mysglenn
2012-01-10, 22:10
googla E450 och E451

vad menar man egentligen med "processesat"? Känns som en sak man bara vräker ur sig så som "naturligt"...

står det något om fetthalt på produkten så kan man lista ut varifrån köttet kommer ifrån. Sedan är nog proteinkvaliteten från lår minst lika bra som fileen... oroa dig inte. Sluta noja, ät och var glad.

King Grub
2012-01-10, 22:10
Nej, det är inte dåligt kött.

Undrar du över E-ämnena är det di- och trifosfater.

korros
2012-01-10, 22:14
Okej bra då läggs den till som stapelvara i kosten. God och lättlagad :eating:

vicarious
2012-01-10, 22:47
Okej bra då läggs den till som stapelvara i kosten. God och lättlagad :eating:

Vad ligger kilopriset på?

korros
2012-01-10, 23:04
Vad ligger kilopriset på?

Ingen aning och bryr mig inte. Vet att det finns kycklingfilé för 50kr kilot men jag har varken tid eller ork att försöka få skiten att smaka gott.

mysglenn
2012-01-10, 23:05
Ingen aning och bryr mig inte. Vet att det finns kycklingfilé för 50kr kilot men jag har varken tid eller ork att försöka få skiten att smaka gott.

tina, stek i smör, salta och peppra.

korros
2012-01-10, 23:13
tina, stek i smör, salta och peppra.

Det är inte god mat. Det är sånt som sossfall äter.

mysglenn
2012-01-10, 23:59
Det är inte god mat. Det är sånt som sossfall äter.

En annan klassiker är ju att marinera det i en plastpåse med olja, soja, kryddor så som chilipulver, vitlökspulver och spiskummin i ett halv dygn cirkus, sedan saltar man det precis innan stekning, i smör givetvis.

Mat för kungar och gudar

korros
2012-01-11, 00:07
Eller så köper man salladskycklingen och micrar på 5min. Och slafsar i sig på ännu kortare tid.

Eddie Vedder
2012-01-11, 06:46
Det är inte god mat. Det är sånt som sossfall äter.

Det var en mogen kommentar. :) Jo det är visst mat och man är inte ett sossfall bara för att man kan laga mat. Du behöver dock inte gilla det.

Matsa
2012-01-11, 08:12
Eller så köper man salladskycklingen och micrar på 5min. Och slafsar i sig på ännu kortare tid.

Micromat är för socialfall som inte har råd att äta ute.

rajjan_dammit
2012-01-11, 08:16
Eller så köper man salladskycklingen och micrar på 5min. Och slafsar i sig på ännu kortare tid.

Om det är något som är för socialfall är det väl att äta så här.

Clark
2012-01-11, 08:26
Det är inte god mat. Det är sånt som sossfall äter.

Har du nyss flyttat till egen lägenhet nu när du började på gymnasiet? *slap*

Bjern
2012-01-11, 08:44
om det är något som är för socialfall är det väl att äta så här.

+1

speedy83
2012-01-11, 09:25
Om det är något som är för socialfall är det väl att äta så här.

+1, att kalla billig kycklingfilé mat för socfall när man själv äter micromat är ju smått ironiskt.

Dock går billig kyckling ofta bort för mig pga innehåll av socker helt i onödan.

korros
2012-01-11, 09:47
Haha oj vilken reaktion! Måste vara många här som käkar billig kycklinfilé a la 50kr kilot. Är det Euroshopper ni kör med? :laugh:

Salladskycklingen kostar ca 160kr/kg och smakar utmärkt. En påse på 250g ger 50g protein och tog mig inte mer än 5min att tillaga. Färdiggrillad och utsökt kryddad från fabrik :eating:

Fishtank
2012-01-11, 10:06
Kör kronfågel på min kycklingfile iaf även om alla smakar likadant enligt mig

Är det inte roligare att laga något med lite variation kanske?

mysglenn
2012-01-11, 10:10
Haha oj vilken reaktion! Måste vara många här som käkar billig kycklinfilé a la 50kr kilot. Är det Euroshopper ni kör med? :laugh:

Salladskycklingen kostar ca 160kr/kg och smakar utmärkt. En påse på 250g ger 50g protein och tog mig inte mer än 5min att tillaga. Färdiggrillad och utsökt kryddad från fabrik :eating:

Jag kör faktiskt kronfågels file som jag steker på i äkta smör :-) Då vet man vad man får i sig. Nyss var du ju bajsnödigt nojjig över kvaliteten.

Nitrometan
2012-01-11, 10:11
Eller så köper man salladskycklingen och micrar på 5min. Och slafsar i sig på ännu kortare tid.

Det är inte god mat. Det är sånt som sossfall äter.

Du svarade dig själv där.

korros
2012-01-11, 10:14
Kör kronfågel på min kycklingfile iaf även om alla smakar likadant enligt mig

Är det inte roligare att laga något med lite variation kanske?

Det må så vara. Men är man på högprotein diet är detta ett snabbt och enkelt alternativ, iaf för mig. Personligen har jag svårt för kycklingfilé hur det än tillagas. Färdiggrillad helkyckling och kronfågel déli är andra favoriter som också smakar utmärkt.

korros
2012-01-11, 10:16
Du svarade dig själv där.

Nej, jag svarade mysglenn's inlägg men det kanske du inte fattade?

Fishtank
2012-01-11, 10:31
Det må så vara. Men är man på högprotein diet är detta ett snabbt och enkelt alternativ, iaf för mig. Personligen har jag svårt för kycklingfilé hur det än tillagas. Färdiggrillad helkyckling och kronfågel déli är andra favoriter som också smakar utmärkt.

Fast är ju bättre näringsvärden för högproteindiet på vanlig file? :)
Men sure vill man inte laga mat så, Inte så förtjust i att stycka en hel kyckling själv annars är det ganska nice, Tar för mycket tid helt enkelt

korros
2012-01-11, 10:39
Fast är ju bättre näringsvärden för högproteindiet på vanlig file? :)
Men sure vill man inte laga mat så, Inte så förtjust i att stycka en hel kyckling själv annars är det ganska nice, Tar för mycket tid helt enkelt

Klart det är bättre näringsvärde för en filébit men som tur baseras inte min diet på salladskycklingen. Tyckte bara det var väldigt gott och lika enkelt som att ta en burk kesella eller tonfisk.

Låt mig nu äta min salladskyckling så kan ni sossfall fortsätta med er billiga filé ;)

StarkaUlf
2012-01-11, 10:43
Låt mig nu äta min salladskyckling så kan jag, sossfallet, fortsätta med min dyra salladskyckling ;)

Fixed it for ya.

korros
2012-01-11, 10:46
Fixed it for ya.

haha har sossfall råd med salladskyckling? :Virro

StarkaUlf
2012-01-11, 10:47
haha har sossfall råd med salladskyckling? :Virro

Uppenbarligen.

korros
2012-01-11, 10:50
Uppenbarligen.

Men det blir inte så många påsar. ;)

Fishtank
2012-01-11, 10:52
Klart det är bättre näringsvärde för en filébit men som tur baseras inte min diet på salladskycklingen. Tyckte bara det var väldigt gott och lika enkelt som att ta en burk kesella eller tonfisk.

Låt mig nu äta min salladskyckling så kan ni sossfall fortsätta med er billiga filé ;)

Hehe kör hårt på den du
Sossfall kan jag dock inte kallas tack och lov :)

korros
2012-01-11, 10:53
Haha det tog verkligen hus i helvetet av en enda liten kommentarer. Sved den verkligen så hårt?

Får be om ursäkt, visste inte att jag befann mig på ett WT forum :(

Kryss
2012-01-11, 11:09
Haha det tog verkligen hus i helvetet av en enda liten kommentarer. Sved den verkligen så hårt?

Får be om ursäkt, visste inte att jag befann mig på ett WT forum :(

Beter man sig som du gör får man vänta sig kommentarer, du skulle passa bättre på sådant forum som du själv nämner. Lite lustigt är det att du tycker dig vara bättre än andra bara för att du betalar dubbelt så mycket för en sämre eller likvärdig produkt.

StarkaUlf
2012-01-11, 11:09
Haha det tog verkligen hus i helvetet av en enda liten kommentarer. Sved den verkligen så hårt?

Får be om ursäkt, visste inte att jag befann mig på ett WT forum :(

Nej, men folk försöker hålla en god stämning här på forumet och när folk försöker ge förslag på kyckling som är billigare och lika god (tycker nog väldigt många) så reagerar du på det sättet. Då får du stå ditt kast helt enkelt.

korros
2012-01-11, 11:23
Men herrejöses inte visste jag att man behövde vara så finkänslig här. Tror mer på att det just var ordet sossfall som instinktivt väckte sån ilska. Undrar varför.

Och för att ta det ett steg längre, vad är det egentligen med det här forumet som gör att man blir påhoppad så fort man uttrycker en icke PK-åsikt enligt kolozzeum? T.om moderatorerna hoppar in och ska ge igen. Hade aldrig fått den här reaktionen på body. Tyckte det var lite kul faktiskt.

StarkaUlf
2012-01-11, 11:26
Men herrejöses inte visste jag att man behövde vara så finkänslig här. Tror mer på att det just var ordet sossfall som instinktivt väckte sån ilska. Undrar varför.

Och för att ta det ett steg längre, vad är det egentligen med det här forumet som gör att man blir påhoppad så fort man uttrycker en icke PK-åsikt enligt kolozzeum? T.om moderatorerna hoppar in och ska ge igen. Hade aldrig fått den här reaktionen på body. Tyckte det var lite kul faktiskt.

Då får du väl helt enkelt gå tillbaka till body :thumbup:

korros
2012-01-11, 11:29
Då får du väl helt enkelt gå tillbaka till body :thumbup:

Jag är kvar på body men det är alltid kul att vidga sina vyer. Du vet, lära sig något nytt och kanske sätta sig in i hur andra ser på saker?

Om du frågar riktigt snällt ska ge dig mitt nick där, "StarkeUlf bänkar 80kg" så får du se min journal och även bilder på mig.

StarkaUlf
2012-01-11, 11:34
Om du frågar riktigt snällt ska ge dig mitt nick där, "StarkeUlf bänkar 80kg" så får du se min journal och även bilder på mig.

Det är lugnt, jag klarar mig alldeles utmärkt :thumbup: Ser inte vad det skulle tjäna till.

Matsa
2012-01-11, 11:34
Haha det tog verkligen hus i helvetet av en enda liten kommentarer. Sved den verkligen så hårt?

Får be om ursäkt, visste inte att jag befann mig på ett WT forum :(

Nej, den sved inte alls eftersom jag utan problem har råd att äta ute varje dag om jag skulle vilja och det smäller ju som jag påpekade en smula högre än någon micrad kycklingslamsa. Visserligen är det inte omöjligt att någon känner att du trampade på en öm tå men till största delen tror jag att dina reaktioner beror på att du gjorde dig märkvärdig över något så banalt som färdiglagad kyckling.

För att hålla mig till trådens ämne så har även rostbiff ett helt ok proteinvärde. Om du växlar mellan kyckling och rostbiff så får du en ganska trevlig variation på färdigmaten.
:thumbup:

mysglenn
2012-01-11, 11:34
Jag är kvar på body men det är alltid kul att vidga sina vyer. Du vet, lära sig något nytt och kanske sätta sig in i hur andra ser på saker?

Om du frågar riktigt snällt ska ge dig mitt nick där, "StarkeUlf bänkar 80kg" så får du se min journal och även bilder på mig.

nja han tar ju 87.5 i bänk ;) inte illa!

StarkaUlf
2012-01-11, 11:36
nja han tar ju 87.5 i bänk ;) inte illa!

Helt rätt ;) att ta bort 7.5 kilo är inte schysst!

mysglenn
2012-01-11, 11:37
Helt rätt ;) att ta bort 7.5 kilo är inte schysst!

hehe nu börjar han raljera över att vi inte bara är fattiga, vi är dessutom klena!

StarkaUlf
2012-01-11, 11:40
hehe nu börjar han raljera över att vi inte bara är fattiga, vi är dessutom klena!

Hehe ja, undrar vad som kommer härnäst ;)

mysglenn
2012-01-11, 11:47
Hehe ja, undrar vad som kommer härnäst ;)

att vi är fula, har dålig hy, luktar illa och klär oss lodigt

korros
2012-01-11, 11:55
Nej, den sved inte alls eftersom jag utan problem har råd att äta ute varje dag om jag skulle vilja och det smäller ju som jag påpekade en smula högre än någon micrad kycklingslamsa. Visserligen är det inte omöjligt att någon känner att du trampade på en öm tå men till största delen tror jag att dina reaktioner beror på att du gjorde dig märkvärdig över något så banalt som färdiglagad kyckling.

För att hålla mig till trådens ämne så har även rostbiff ett helt ok proteinvärde. Om du växlar mellan kyckling och rostbiff så får du en ganska trevlig variation på färdigmaten.
:thumbup:

Tråkigt att det upplevdes som att jag gjorde mig banal över salladskycklingen, hur man nu kunde få den uppfattningen. Men det är ju ett karaktärsdrag bland WT att bli ursinnig på alla som säger något om deras kära. "Vem tror han att han är! Den jäveln!"

hehe nu börjar han raljera över att vi inte bara är fattiga, vi är dessutom klena!

Är "vi" WT mobben på kolozzeum?

mysglenn
2012-01-11, 11:59
Är "vi" WT mobben på kolozzeum?

Nej jag och StarkeUlf

vi har säkert små snoppar och dålig uthållighet i sängen med *cry*

korros
2012-01-11, 12:02
Nej jag och StarkeUlf

vi har säkert små snoppar och dålig uthållighet i sängen med *cry*

Men snälla sluta grina och bete dig som en man för helvetet. Det här är ju pinnsamt hur jävla lättkränkt man kan vara.

Nu har jag bättre saker att göra.

Nitrometan
2012-01-11, 12:57
Får be om ursäkt, visste inte att jag befann mig på ett WT forum :(
WT? Wing Tsun?

För att hålla mig till trådens ämne så har även rostbiff ett helt ok proteinvärde. Om du växlar mellan kyckling och rostbiff så får du en ganska trevlig variation på färdigmaten.
:thumbup:
Rostbiff är dessutom ohemult gott! *drool*

StarkaUlf
2012-01-11, 13:00
WT? Wing Tsun?

Kanske Wu Tang?


Är "vi" WT mobben på kolozzeum?
Nej jag och StarkeUlf

Members of the Kolozzeum Wu Tang Mob? :cool:

Springer
2012-01-11, 15:09
Kan man inte äta salladskyckling kall? Schysst snacks i så fall.

StarkaUlf
2012-01-11, 15:16
Kan man inte äta salladskyckling kall? Schysst snacks i så fall.

Bör gå utmärkt, så länge du har tinat den ;)

Eddie Vedder
2012-01-11, 15:16
Men herrejöses inte visste jag att man behövde vara så finkänslig här. Tror mer på att det just var ordet sossfall som instinktivt väckte sån ilska. Undrar varför.

Och för att ta det ett steg längre, vad är det egentligen med det här forumet som gör att man blir påhoppad så fort man uttrycker en icke PK-åsikt enligt kolozzeum? T.om moderatorerna hoppar in och ska ge igen. Hade aldrig fått den här reaktionen på body. Tyckte det var lite kul faktiskt.

En enda moderator hade kommenterat. Det var jag. och jag är moderator på BODY också. :) Och det var inte en fråga om att ditt påstående var "icke-PK". Det var bara fel helt enkelt.

mysglenn
2012-01-11, 15:16
Kan man inte äta salladskyckling kall? Schysst snacks i så fall.

perfekt till bion

så kan ju alla sossebarn äta sina popcorn *popcorn*

Nitrometan
2012-01-11, 15:28
perfekt till bion

så kan ju alla sossfall äta sina popcorn *popcorn*

För att passa in i tråden stil så justerade jag lite. ;)

OnT: Jag har inget mer att tillägga i frågan. Salladskycklingen är inte god.

mysglenn
2012-01-11, 15:34
För att passa in i tråden stil så justerade jag lite. ;)

OnT: Jag har inget mer att tillägga i frågan. Salladskycklingen är inte god.

ah juste så var det ja!

Jag blev nyfiken jag med så testade, smakade fejk .. som all färdigmat *spy*

pedersen1980
2012-01-11, 15:59
Jag blir mest nyfiken på när kycklingfilé blev mat som förknippas med socialfall.

Fishtank
2012-01-11, 16:48
Tråkigt att det upplevdes som att jag gjorde mig banal över salladskycklingen, hur man nu kunde få den uppfattningen. Men det är ju ett karaktärsdrag bland WT att bli ursinnig på alla som säger något om deras kära. "Vem tror han att han är! Den jäveln!"



Hur är det WT att säga att man kan laga mycket gott med kycklingfile?

StarkaUlf
2012-01-11, 16:58
Tror fortfarande inte att vi någonsin kommer få veta vad WT betyder? :confused:

korros
2012-01-11, 17:20
Kan man inte äta salladskyckling kall? Schysst snacks i så fall.

Den är tänkt att ätas kall faktiskt. Gjorde själv en utsökt sallad igår med bl.a. fetaost, kräftstjärtar och salladskycklingen. Det är något som går snabbt att tillaga. Smakade alldeles utsökt och är ett fullgott alternativ enligt mig till kesella,tonfisk. I synnerhet när man går på diet och vill variera proteinkällorna. Men det är inget du ska skriva att du tycker om att äta här för då får du WT mobben efter dig.

En enda moderator hade kommenterat. Det var jag. och jag är moderator på BODY också. :) Och det var inte en fråga om att ditt påstående var "icke-PK". Det var bara fel helt enkelt.

Är inte Nitrometan moderator?

Jag blir mest nyfiken på när kycklingfilé blev mat som förknippas med socialfall.

Billig kycklingfilé för 50kr kilot serverad med inte annat än salt och peppar skulle vara ett bättre alternativ än salladskycklingen varpå jag svarade att det är wt-mat, vilket det också är.

Och om valet står mellan tillreda kycklingfilé ordentligt med marinad eller annat väljer jag i så fall hellre den tiden att tillaga något annat.

Tror fortfarande inte att vi någonsin kommer få veta vad WT betyder? :confused:

WHITE TRASH

rajjan_dammit
2012-01-11, 17:25
Låt mig nu äta min salladskyckling så kan ni sossfall fortsätta med er billiga filé ;)

Du inser att det inte är särskilt märkvärdigt att köpa salladskyckling va?

Springer
2012-01-11, 17:26
Ah, den var fryst ja. Hållbarhet öppnad påse i kylen? Kan ha på jobbet i kylen?

Eddie Vedder
2012-01-11, 17:26
Är inte Nitrometan moderator?

Han kommenterade inte ditt påstående som jag. Oavsett vilket är ditt martyrskap bara löjligt. Du påstod något som är skitprat och det har inget med politiskt korrekthet att göra. Däremot faktamässig korrekthet. Och där faller du.

korros
2012-01-11, 17:27
Du inser att det inte är särskilt märkvärdigt att köpa salladskyckling va?

Den där kommentaren skrev jag för att peta WT mobben i ögat lite extra. Den tog riktigt bra verkar det som. Inte seriöst skrivet alltså.

korros
2012-01-11, 17:30
Han kommenterade inte ditt påstående som jag. Oavsett vilket är ditt martyrskap bara löjligt. Du påstod något som är skitprat och det har inget med politiskt korrekthet att göra. Däremot faktamässig korrekthet. Och där faller du.

Hur Nitrometan kan vara moderator på det här forumet är för mig en gåta.

King Grub
2012-01-11, 17:34
Var det inte du som hade bättre saker att göra? Har du skrivit ett stendumt inlägg får du räkna med att det kommenteras ironiskt. Din reaktion är så forum-typisk när någon vet att han gjort bort sig men är för "stolt"/dum för att erkänna det utan går på defensiven och slingrar sig i det oändliga i stället, i ett poänglöst försök att gå vinnande ur debatten, medan han i själva verket gör bort sig mer och mer.

rajjan_dammit
2012-01-11, 17:35
Den där kommentaren skrev jag för att peta WT mobben i ögat lite extra. Den tog riktigt bra verkar det som. Inte seriöst skrivet alltså.

Och du känner dig nöjd med hur väl du lyckades? Som att skratta och peka finger åt någon som kör en gammal 240 när man själv kör en jävla sleten Audi 80.

Du är liksom lika WT själv, som käkar micrad salladskyckling.

pedersen1980
2012-01-11, 17:36
Vad anser du Korros att kött bör kosta för att det inte ska kallas WT mat när det enbart kryddas med salt och peppar?

Skulle en krydda som t.ex curry ändra på nånting eller är det priset på köttet som avgör?

mysglenn
2012-01-11, 17:38
Billig kycklingfilé för 50kr kilot serverad med inte annat än salt och peppar skulle vara ett bättre alternativ än salladskycklingen varpå jag svarade att det är wt-mat, vilket det också är.





Du skall givetvis servera detta med klyftpotatis och vitlöks--cream fraise :smash:

sedan, seriöst, finns det något mera WT än grillkrydda och färdigmat?

korros
2012-01-11, 17:40
Var det inte du som hade bättre saker att göra? Har du skrivit ett stendumt inlägg får du räkna med att det kommenteras ironiskt. Din reaktion är så forum-typisk när någon vet att han gjort bort sig men är för "stolt"/dum för att erkänna det utan går på defensiven och slingrar sig i det oändliga i stället, i ett poänglöst försök att gå vinnande ur debatten, medan han i själva verket gör bort sig mer och mer.

Det var ett par timmar sen jag skrev den där kommentaren. Har hunnit med att göra en hel del jobb under tiden och ta bilen hem. Finns faktiskt vissa här som jobbar. Och huruvida mitt inlägg var stendumt kan var och en bedöma själv. Men jag står för mitt påstående att stekt, billig kycklingfíle serverad med inte annat än salt och peppar är WT. Skulle aldrig falla mig in att äta något så jävla äckligt.

Det som är jävligt irriterande är att WT PKismen genomsyrar hela det här forumet och skriver man något som går emot det får man alla emot sig, inkl moderatorer.

mysglenn
2012-01-11, 17:42
Vad anser du Korros att kött bör kosta för att det inte ska kallas WT mat när det enbart kryddas med salt och peppar?

Skulle en krydda som t.ex curry ändra på nånting eller är det priset på köttet som avgör?

+1

jag skulle aldrig i livet få för mig att krydda oxfile eller ryggbiff med något annat än salt och peppar

rajjan_dammit
2012-01-11, 17:44
Det som är jävligt irriterande är att WT PKismen genomsyrar hela det här forumet och skriver man något som går emot det får man alla emot sig, inkl moderatorer.

Njae, det händer oftast bara om man skriver idiotiska och töntiga inlägg.

Eddie Vedder
2012-01-11, 17:44
Det var ett par timmar sen jag skrev den där kommentaren. Har hunnit med att göra en hel del jobb under tiden och ta bilen hem. Finns faktiskt vissa här som jobbar. Och huruvida mitt inlägg var stendumt kan var och en bedöma själv. Men jag står för mitt påstående att stekt, billig kycklingfíle serverad med inte annat än salt och peppar är WT. Skulle aldrig falla mig in att äta något så jävla äckligt.

Det som är jävligt irriterande är att WT PKismen genomsyrar hela det här forumet och skriver man något som går emot det får man alla emot sig, inkl moderatorer.

Snacka om att du förstärker hela innebörden i King Grubs inlägg i samma inlägg där du citerar honom. :D Just det där beteendet är det som kritiseras, inget annat. Och du svarar med samma mynt en gång till. Vi är fler som jobbar. Ganska hårt också. Vissa av oss äter till och med kycklingfilé då och då. Även om jag för egen del föredrar rött kött.

mysglenn
2012-01-11, 17:46
Det var ett par timmar sen jag skrev den där kommentaren. Har hunnit med att göra en hel del jobb under tiden och ta bilen hem. Finns faktiskt vissa här som jobbar. Och huruvida mitt inlägg var stendumt kan var och en bedöma själv. Men jag står för mitt påstående att stekt, billig kycklingfíle serverad med inte annat än salt och peppar är WT. Skulle aldrig falla mig in att äta något så jävla äckligt.

Det som är jävligt irriterande är att WT PKismen genomsyrar hela det här forumet och skriver man något som går emot det får man alla emot sig, inkl moderatorer.

grillkryddad färdigstekt mat är lätt äckligare

stekt kycklingfile i smör med salt och peppar med klyftpotatis och vitlökssås är ju himmelskt gott

Kischen
2012-01-11, 17:50
Ibland lägger jag fileer eller kycklinglår i ugnen frysta och okryddade. Mat är föda för mig.

korros
2012-01-11, 17:52
+1

jag skulle aldrig i livet få för mig att krydda oxfile eller ryggbiff med något annat än salt och peppar

Gör dig inte dummare än vad du är. Nu var det en blöt kycklingfilé, hälften vatten och hälften kött serverad med inte annat än salt och peppar som du menade på var ett bättre alternativ.

Snacka om att du förstärker hela innebörden i King Grubs inlägg i samma inlägg där du citerar honom. :D Just det där beteendet är det som kritiseras, inget annat. Och du svarar med samma mynt en gång till. Vi är fler som jobbar. Ganska hårt också. Vissa av oss äter till och med kycklingfilé då och då. Även om jag för egen del föredrar rött kött.

Vilket 'beteende'? Det var min kommentar om kycklingfilén som fick folk att gå i taket och inget annat.

mysglenn
2012-01-11, 18:01
Gör dig inte dummare än vad du är. Nu var det en blöt kycklingfilé, hälften vatten och hälften kött serverad med inte annat än salt och peppar som du menade på var ett bättre alternativ.




du skulle aldrig våga säga det där till mig IRL så skriv inte så på forumet *popcorn*

sedan påstod jaa väl aldrig att du bara skulle äta kycklingen, eller hur? Det är du som har fått för dig det :laugh:

Fishtank
2012-01-11, 18:03
Gör dig inte dummare än vad du är. Nu var det en blöt kycklingfilé, hälften vatten och hälften kött serverad med inte annat än salt och peppar som du menade på var ett bättre alternativ.




Kycklingfile brukar väl dock vara 80% kötthalt sist jag tittade
Även de billigaste.

Du snackade om på diet, Då är kycklingfile med salt och peppar bland de mest effektiva livsmedel gällande protein per kalori.

mysglenn
2012-01-11, 18:12
Kycklingfile brukar väl dock vara 80% kötthalt sist jag tittade
Även de billigaste.

Du snackade om på diet, Då är kycklingfile med salt och peppar bland de mest effektiva livsmedel gällande protein per kalori.

nej han vill ha sin goda med massa druvsocker och jox

dormin
2012-01-11, 18:16
*popcorn*

Alkro
2012-01-11, 19:11
+1

jag skulle aldrig i livet få för mig att krydda oxfile eller ryggbiff med något annat än salt och peppar

Nu gällde det ju dock en kycklingfilé och en euroshopper kycklingfilé med salt och peppar är ju i princip oätligt. När jag köper billig skit(vilket jag ofta gör) krävs det ju en hel del kryddor för att man ska stå ut med dem.

mysglenn
2012-01-11, 19:14
Nu gällde det ju dock en kycklingfilé och en euroshopper kycklingfilé med salt och peppar är ju i princip oätligt. När jag köper billig skit(vilket jag ofta gör) krävs det ju en hel del kryddor för att man ska stå ut med dem.

stek i smör. tips

Alkro
2012-01-11, 19:16
stek i smör. tips

Fortfarande oätligt om vi snackar euroshopper(eller liknande). När man tuggar sig igenom en rejäl broskbit(eller vad det nu är) så är det ju en klar fördel om det smakar vitlök.

mysglenn
2012-01-11, 19:23
Fortfarande oätligt om vi snackar euroshopper(eller liknande). När man tuggar sig igenom en rejäl broskbit(eller vad det nu är) så är det ju en klar fördel om det smakar vitlök.

det finns broskbitar i kronfågels med, man får väl ansa dom innan man steker skiten.

Springer
2012-01-12, 07:21
Om moderatorerna och övriga slutar med att ge personliga omdömen om forummedlemarna, så lugnar debatten nog ner sig lite? Moderatorerna sätter tonen, som ni vet.

Ingen som vet hur länge en öppnad påse håller i kylen?