handdator

Visa fullständig version : Kontorsråttan -> Fitnessatleten!


Stefflo
2012-01-10, 12:55
Efter otaliga svackor och efter flertalet år av "nu ska jag börja träna igen - går till gymmet en vecka för att sen lägga ner igen" så är det dags för den här f.d. träningsnarkon att komma igång på riktigt!

Det har nu gått cirka 8 månader sen jag kom igång på "riktigt" igen.
Men vägen har kantats av tillfälliga svackor varvat med grym motivation. Som mest motiverad har den här herrn vart när han bloggade och hade sin läsarskara, så jag tänkte helt enkelt att nu när jag ska göra en riktig träningsdagbok ska jag lägga in den här. Det är time att bli allvarlig och införa processen mot målet på fullt allvar - Athletic fitness 2013!

Denna träningsjournal kommer innehålla allt från vad jag äter till hur jag pressar mig till det yttersta på gymmet!
Jag är lite av en fighter typ.. Jag ger inte upp.. Misslyckande är för de svaga.. Men att erkänna ett misslyckande, för ibland är man ju faktiskt svagare än man vill, bygger grunden för att växa sig starkare!

Nu, 2012, så ligger mitt fokus stenhårt på att växa i styrka och volym, då jag är en liten kille; 176cm och 73kg. Så plats för att växa finns det gott om!
Sen, 2013, toppar jag upp formen och ser till att hamna på höga nivåer i reps som behövs i AF.
Ska även nämnas att jag ökat otroligt mkt i styrka de här 8 månaderna som gått än så länge, men resultatet hade kunnat vara ännu bättre om jag skött allting som jag borde.

Så är du ute efter att läsa en journal som ska hålla dagliga uppdateringar, ja det betyder att det ska föreligga någon form av träning varje dag, från en motiverad kontorsråtta så har du hittat rätt!
Följ mig och min väg mot Athletic Fitness form som ska toppas under 2013.

Stay tuned - Ikväll kommer min första träningsupdate på kolozzeums forum! Den kommer innehålla dagsform, som efter decembers träningsuppehåll och höga intag av snabba kolhydrater(godis och skräpmat :P) är på en bedrövlig nivå, övningar och lite av vart jag hittar min inspiration! :)

Vi hörs!

Stoltz
2012-01-10, 14:49
Kul att se dig här!
Nu förväntar jag mig regelbundna uppdateringar, för både jag och Sparven håller ögonen på dig :D

stockinger
2012-01-10, 15:56
Ska bli roligt att följa dina framsteg!
Lyckatill och kör hårt :thumbup:

Sparven från Minsk
2012-01-10, 16:12
Äntligen någon som lyder mitt råd och startar en journal!
Ska man bara övertala jocke också....muhahahah!! :D

Stefflo
2012-01-10, 19:50
Kul att se dig här!
Nu förväntar jag mig regelbundna uppdateringar, för både jag och Sparven håller ögonen på dig :D
Why ofcörse! Coming right up!

Ska bli roligt att följa dina framsteg!
Lyckatill och kör hårt :thumbup:
Tack! Kul me lite nya bekantskaper också! Ska allt se till o kolla in din med!
Kämpa på och slit me hälsan!

Äntligen någon som lyder mitt råd och startar en journal!
Ska man bara övertala jocke också....muhahahah!! :D
Vi har ju haft våra "journaler" på bloggarna din knast ;) Men ja vi får se, det är ju faktisakt lite mer intressant att uppdatera när man får lite mer feedback på grejorna med och fler intresserade människor att bolla idéer och resultat med!

Stefflo
2012-01-10, 20:21
Då har vi kommit till första journal inlägget som handlar om träning och form! :)

Körde ett rejält köttigt pass med "Sparven" idag! Han körde sina basövningar där jag gav mig in på iaf 2 utav dem i mitt ryggpass!

Mitt eget pass såg ut enligt följande:

Chins:
8 reps (oviktad uppvärmning)
10kg x8
10kg x6
8kg x8
8kg x8

Biceps tvärdog på andra arbetssettet så fick dessvärre bara till o sänka vikten till 8 som fortfarande blev gruvligt tungt. Men 10kg vart ändå optimistiskt efter ett så långt uppehåll som jag haft..

Enhands chins i maskin. (45kg hjälpvikt)
7, 8, 8, 8

Hantelrodd:
22kg x10
26kg x10
26kg x10
28kg x10
28kg x12(mkt jävlaranamma i de sista 2!)

Marklyft:
20kg x10
50kg x5
60kg x5
70kg x5
80kg x8
80kg x8
80kg x8
80kg x8
Tro mig när jag säger att jag kommer ha ont när jag sitter imorrn! ;P

För att avsluta passen brukar jag alltid köra en övning i muskelgruppen på enbart vänster sida, då jag är lite asymmetrisk, men det börjar ta sig!

Enhands sittande rodd:
25kg x8
25kg x10
25kg x12

Följande på detta så har vi då som utlovat min, något tråkiga, dagsform !
Fick dock ta bilderna med kameran på framsidan av mobilen då jag faktiskt, för en gångs skull, är ensam ikväll. Så bildernas kvalité är kanske inte världsbäst men man ser iaf nåtsånär hur det ser ut!

http://i.imgur.com/aLR3Ys.jpg
http://i.imgur.com/IUH2rs.jpg
http://i.imgur.com/NvPU4s.jpg
http://i.imgur.com/Fohpfs.jpg

Det är så jääkla gott att va tillbaka med fullt fokus och full motivation med målet i sikte! Nu finns där inget som kommer få stå i min väg!
Kosten ska skötas, passen ska rulla på(slitsamma och starka!) och till tävlingen ska jag va riktigt konkurrenskraftig!

Kämpa på där ute och känn pumpen !

Sparven från Minsk
2012-01-10, 20:28
Rättelse:
Du körde raka mark, inte mark ;)

Bra jobbat annars, nu kör vi!! :D

Stoltz
2012-01-10, 20:30
Kör hårt! :hbang:

Bilderna blev riktigt små dock, vad hände?

Rezew
2012-01-10, 20:30
Gött att du börjar komma igång igen, kommer tjata på dig om du inte skriver ;)

Äntligen någon som lyder mitt råd och startar en journal!
Ska man bara övertala jocke också....muhahahah!! :D

Haha, du kan juh försöka. räcker väll med min egen blogg :cool:

Stefflo
2012-01-10, 20:32
Rättelse:
Du körde raka mark, inte mark ;)

Bra jobbat annars, nu kör vi!! :D

Haha true! :)

Kör hårt! :hbang:

Bilderna blev riktigt små dock, vad hände?

Jag vet faktiskt inte riktigt varför de blev så små. E ny på den sidan där jag ladda upp bilderna också, ska ta o checka igenom igen för framtida bruk. För dessa bilderna gör det dock inte så mkt, med tanke på att jag e tjockare än vad de visar när de är så små ! ;D

Och du Jocke lilla... då får du ju se till o uppdatera bloggen me ;)

Stefflo
2012-01-10, 21:54
Nu ska bilderna funka lite bättre. Kvalitén suger dock en smula som sagt. Kornigt o knas ljus:
http://i.imgur.com/aLR3Y.jpg
http://i.imgur.com/IUH2r.jpg
http://i.imgur.com/NvPU4.jpg
http://i.imgur.com/Fohpf.jpg

stockinger
2012-01-11, 19:20
armarna ser ruggigt bra ut :thumbup:
hur är benen?

Stefflo
2012-01-11, 19:46
armarna ser ruggigt bra ut :thumbup:
hur är benen?

Åh fan?! Jag som tycker de är lite klena! Man tackar!

Benen är faktiskt ganska hyffsade för min fettnivå. Ska försöka få ett par bilder på dem imorrn med lite tryck i! :) *flex*

Stefflo
2012-01-11, 20:08
Go kväll ladies and gents !
Så vart det onsdag kväll och jag har köttat iväg ett riktigt ordentligt axelpass !

Har länge haft problem med att lyckas få iväg ordentliga militärpressar, pga problem med/i rotatorcuffen och till viss del bristande teknik, så idag vart det riktigt skönt att få till ganska hyffsade pressar UTAN känningar i axeln - Booyah!
Här följer iaf mitt pass:

Militärpress:
30kg x8
40kg x8
42,5kg x8
40kg x6 (här crasha jag dock lite, fanns inte en rep. till!)

Hantellyft sidan:
8kg x6
11kg x8, 9, 8, 8

Inåtrotator, cable:
10kg x8
12,5kg x8, 8, 8

Hantellyft fram:
9kg x8
10kg x8
11kg x8, 9

Enhands högrodd:
30kg x12
40kg x8, 8, 8, 8

Nu blire att laga lite käk, sen ska jag bara slappa ikväll.. Kattskrället höll ju mig vaken halva natten så e trött som en traktor! :)

Ha det topp allesamman!

Stoltz
2012-01-11, 20:13
Sista reppet satt långt inne, tur att vi kom förbi och hejade på dig :D

Bra jobbat, kul att pressarna gick bra också!

Stefflo
2012-01-11, 20:41
Sista reppet satt långt inne, tur att vi kom förbi och hejade på dig :D
Just fasen mitt sista set hade ju 11 reps inte 8 !
Men ja den påhejningen behövdes! :D

Stefflo
2012-01-12, 21:15
Hualigen!

Jag överskattade mig själv initialt idag!
Tror det var 3 månader, kanske längre, sen jag körde benpass sist.. U
tan att överväga detta, jag tänkte bara att det var en månad sen sist jag träna lite mer ordentligt, så tänkte jag att, ja men fanken jag sänker vikten till 100 iaf och köttar på där och höjer nästa pass istället. Well didn't go too well kan vi säga.. :P

Passet såg ut såhär:

Knäböj:
40kg x5, ass-to-grass
80kg x8 a-t-g
100kg x6, inte så djupa men fortfarande väl godkända
här kom då problemet:
100 x5 + 1 fail, kuuunde verkligen inte pressa upp den sista, trots att jag kände mig fräsch nog i benen innan jag gick ner, så fick helt enkelt släppa bak skivstången.
90kg x7

Stående legcurl:
25kg x8
30kg x8, 8, 8

Benpress:
150kg x8(visste inte hur det skulle se ut så starta försiktigt)
190kg x8
200kg x8
190kg x10

Enbens benspark:
25kg x8, 9, 9, 8

Finnen:
12 reps x3

Hantelcurls, jämna:
12kg x8
14kg x8,8,8,7 (Strikta o fina! Iofs försöker jag göra allt strikt o fint :P)

Hammercurls, hantel:
13kg x8, 8, 8, 8

Koncentrerade curls:
11kg x 25, 25, 25 - Pump? Javisst!!

Bonusset Knäböj:
70kg x8, 8, 8 a-t-g !

Och nu kan jag fasen knappt stå haha! :thumbup:

SÅ, nu ska här lagas lite korv stroganoff sen bara mysa!

Stefflo
2012-01-12, 21:26
Just fanken! Bilder !
Skulle vänta till idag för att ha lite pump i benen men de är så utmattade och det är så länge sen jag tröck ut repsen så pumpen är heeelt frånvarande, men jag lovade :)

http://i.imgur.com/QKYtjl.jpghttp://i.imgur.com/ZTz5O.png

Photoshop e för de som giter och kan :cool:

Rezew
2012-01-12, 21:33
Satt du o klaga på ditt pass, men det ser ändå ut som du fått med de mesta? :P

Stefflo
2012-01-12, 22:04
Satt du o klaga på ditt pass, men det ser ändå ut som du fått med de mesta? :P

Ja men d gick ju inte bra.. lr ja börja katastrofalt *screwy*

Stefflo
2012-01-13, 11:43
Någon som ligger inne på en rullator lr dylikt?
Träningsvärk vare här... fii för in i attans vad jag är mör i benen idag... Känns verkligen som en 100 årig gubbe idag..

Kom även på att jag inte berättat hur jag tänkt lägga upp min träning.
Jag är inne på att testa 3veckors/rundors perioder.
Dvs jag började på 10 reps(x4 arbetsset) kör i 3 omgångar, sänker sedan till 8 reps -> 6 -> 4 och sedan tillbaka till 10 igen.
På så vis blir mixen av tillväxt och styrka balanserad, samtidigt som kroppen får jobba både tungt och en smula lättare.
Detta borde gynna repstålighet såväl som explosivitet och styrka.
Upplägget gör oxå resultaten väldigt synliga då jag, varje gång jag landar tillbaka till ett repsantal, kan se hur mkt jag ökat i vikt sen förra gången.

Stoltz
2012-01-13, 11:45
Tror det där kan vara en bra mix!
Och å fan att du behöver rulator igår, det gjorde ont att se dig göra finnen igår :D

StarkaUlf
2012-01-13, 12:47
Du verkar ha en bra form redan från början, ryggen och vaderna ser riktigt bra ut :)

Stefflo
2012-01-13, 14:05
Du verkar ha en bra form redan från början, ryggen och vaderna ser riktigt bra ut :)

Hehe, mja asså, beror nog på hur man ser't. Jag har ju tränat en del sen i maj, så har ett pyttelitet försprång, och tränat tidigare i ungdomen.
Men visst ser man till hur lat jag vart de senare åren bakom datorskärm på jobbet OCH hemma så är där iaf något mer att bygga med.. Jag tackar! :)

Stefflo
2012-01-13, 23:55
God evening ladies and gents!

Då har man fått avverka ett bröstpass idag me..
Kan nämnas att bröst, snäppet under biceps, är min sämsta muskelgrupp; men jag jobbar hårt på den så får vi se vart det bär mig hän!
Passet såg iaf ut såhär:

Hantelpress:
20kg x8
24 x5
28 x8, 8, 7, 8

Sned bänkpress med dubbel-negativ(dvs, jag går sakta ner negativt, lyfter halvvägs upp och sen hela vägen ner igen för att sedan skjuta skivstången till toppen - rinse and repeat)
10kg x6
30 x8
35 x8, 7, 8(sista med lite höftböjar workout :P)

Stående hantelflyes, underifrån:
10kg x8, 8, 8, 8 - mkt strikta

Cableflyes:
25 x8
30 x8, 8, 8

Enhands pushdowns:
25 x6
32,5 x8, 8, 8, 8

Enhands pulldowns(backhand):
20 x7, 8, 8, 8

Sen rann tiden ut och pumpen i triccarna vart så absurd så kunde inte ha gjort mer ändå *flex*

Hem för att fixa massa shit innan jag mötte upp me några polare på en bit mat och sen iväg till bion!

Filmen i sig: 4/5
Underhållande och väl genomtänkt.. lite semidugliga skådisinsatser lite här o var, men sättet de bygger upp filmen och Holmes genialitet är grymt! - Rekommenderas!*popcorn*

Iom filmen fick jag även rucka lite på mitt nya "no sugar" tänk. Så blev väl ca 1hg godis och en 7UP(fasen inte druckit en sån på säkert 15 år!) Tror jag lär överleva det faktiskt :P Och suget är tillbaka på obefintligt! Jag som bara brukar crave'a mer tills jag slängt i mig ett kg! *slap*

Nu.. softa och låta kattjäkeln håra ner mina kläder, för han är en jiffla attention whore.*screwy*
Sen.. Sova och tagga, med förhoppningar att min fruktansvärda tränignsvärk i ryggen som jag haft i 3 dagar ska vara borta, inför ett sjujäklars ryggpass imorrn!

Sov gott peeps!

StarkaUlf
2012-01-14, 12:55
Lät jobbigt det där med dubbel negativ :D bra jobbat!

Lite godis hit och dit gör nog bara bra ibland ;) Man kanske borde ta och se Mr Holmes lösa lite mysterier, kan tänka mig att det är en sevärd film!

Stefflo
2012-01-14, 15:50
Lät jobbigt det där med dubbel negativ :D bra jobbat!

Lite godis hit och dit gör nog bara bra ibland ;) Man kanske borde ta och se Mr Holmes lösa lite mysterier, kan tänka mig att det är en sevärd film!

Testa det nån gång... sjuuukt jobbigt. Skulle ju såklart klara mkt tyngre vikt utan det men det är värt den låga vikten för kontakten man får :)
Godiset är chilla puckar, men ja för fanken helt klart en sevärd rulle.

Stefflo
2012-01-14, 16:01
Tjenis gubbs and gals!

Då vart det dags för ryggen igen!
Hade inte ordentlig styrka i kroppen idag, med träningsvärk här och där, men det fick gå ändå! Lite höjningar ändå!

Chins:
Kv x8
Kv+8kg x8, 8, 7
Kv x8

Hantelrodd:
20kg x6
28 x8, 8, 10. 10

Enhands chins i maskin:
40kg hjälpvikt: 8, 8, 8, 10

Raka mark:
50kg x6
80kg x8, 8, 8, 7

Enhands rodd i maskin (bara vänster):
30kg x10
35kg x10
40kg x8, 8

Sen testade jag, bara för skojs skull, hängande frivändningar med Sparven och Stoltz. Intressant övning får se om jag snappar upp den :)

Sparven från Minsk
2012-01-15, 09:16
Sen testade jag, bara för skojs skull, hängande frivändningar med Sparven och Stoltz. Intressant övning får se om jag snappar upp den :)

Bara o börja köra! Grym övning, one of the best!

Stoltz
2012-01-15, 09:26
Good job! :thumbup:

Rezew
2012-01-15, 11:34
Ni tre håller igång ser jag. Får se till o ta mig hem någon dag så ni ni får se hur man tränar :cool: *flex*

Stefflo
2012-01-16, 17:22
Ni tre håller igång ser jag. Får se till o ta mig hem någon dag så ni ni får se hur man tränar :cool: *flex*

Nog snarare så att du får komma upp o bli påminnd om hur man tränar på riktigt ;)


I övrigt så tog jag en vilodag igår.. Har kört igång så hårt efter mitt decemberuppehåll att jag vart fullständigt mörbultad i hela kroppen. Så den dagen vart väl behövd!
Ikväll, efter jobbet, är det dock på't igen! Då ska jag ta med en ny tysk bekantskap, som är o hälsar på tjejen, till gymmet.. Han ska allt få känna att han lever imorrn, om han är stark nog i sinnet att pressa sig så pass dvs :whipped:

På återseende med journalinlägg!

Stoltz
2012-01-16, 17:31
Ska du dit inom timmen?

Stefflo
2012-01-16, 17:42
Ska du dit inom timmen?

Dessvärre inte förrän 21. Sitter fast på jobbet just nu ;/

Stefflo
2012-01-17, 00:49
Go kväll/natt gott folk.

Idag var det tänkt att köra ett axelpass efter jobbet, vilket det blev, men det blev ett flum pass :smash:

Tjejen har besök från Tyskland och han ville följa med och tärna en dag så det slutade med att vi var 4 pers som drog o träna ihop. Tjejen, tysken, en annan polare och jag. Flummigt med att springa hit och dit och visa ditt och datt, emn kul på sitt vis och jag fick lite extra vila mellan somliga set.. Dock tog jag igen det med mer intensiv träning i andra övningar !

BÖrjad emed standard rotatorcuff uppvärmning, inåt/utåtrotator på låg vikt, gör jag allt som oftast om axeln kommer vara inkluderad i passet.

Passet då:

Militärpress:
10kg x10
30kg x5
42,5kg x8, 8, 8, 8

Hantel sidolyft:
8kg x6
11kg x 8, 8, 9, 9 (blir att öka till 12kg nästa runda! *flex*)

Högrodd:(underbar övning för baksida axlar!)
45kg x8
60kg x8, 8, 8, 9

Sen pga flummigheter hit o dit blev dte inte fler axelövningar men istället testade jag lite bänkpress. Inte kört på EVIGHETER!
Bänkpress:
40kg x10
60kg x8
70kg x8
80kg x5(PB!)
85kg x1(PB!)

Sen har jag fixat käk till oss alla. Lite wokat e aldrig fel!

NU - Sova! Så jag får in ett grymt pass innan jobbet imorrn!

Natti!

Stoltz
2012-01-17, 00:55
Grattis till PB:t! :hbang::hbang::hbang:

stockinger
2012-01-17, 06:51
Grymma bänkar!

StarkaUlf
2012-01-17, 09:17
Fin militärpress och bänkpress! Grattis till PB :)

Stefflo
2012-01-17, 15:32
Grymma bänkar!
Tax! Mkt längesen jag körde, men blev taggad på att fortsätta nöta lite nu på bröstpassen framöver! :bpump:

Grattis till PB:t!
Tackar! *flex*

Fin militärpress och bänkpress! Grattis till PB :)
Man tackar! Känns gött att pressa högre! Snart 90 och sen är 100 inte långt bort kan jag tänka! :hbang:
Och militärpressen var längesen jag vågade pressa på, pga skada i rotatorn, men nu går det frammåt! Snart ska jag dessutom ner på 6 reps och då ska där höjas!

Stefflo
2012-01-17, 17:04
Kortfattad journal idag
Dagens pass, lite lägre knäböj då jag fortfarande har träningsvärk sen förra veckan :P
Men jag köttade på ganska bra ändå!

Knäböj:
20kg x10
40kg x8
60kg x6
80kg x6
90kg x8
95kg x8
90kg x8
80kg x8
60kg x8

Stående legcurl:
25kg x8
30kg x9, 9, 9, 10

Benpress:
180 x8
200 x9, 9, 9

Finnen:
10reps x3

Benspark:
25kg x8
27,5 x8, 8, 8

Hantelcurls:
10kg x8
14kg x8, 8, 8

Hantel Hammercurls:
13kg x8, 8, 8

Fick dra ner på setmängden, pga tidspress, i slutet men overall ett ganska hyfsat pass med bra energi! :thumbup:

StarkaUlf
2012-01-18, 09:44
Man blir ju avundsjuk på knäböjen, ser ju riktigt härligt ut!
Stående legcurl var något nytt, aldrig hört talas om. Skön övning? :)

Stefflo
2012-01-18, 12:26
Man blir ju avundsjuk på knäböjen, ser ju riktigt härligt ut!
Stående legcurl var något nytt, aldrig hört talas om. Skön övning? :)
Typ som den här:
http://youtu.be/sroGEmTYv04

Och böjen är heelt okej, men har vart bättre och ska bli mkt bättre igen. :whipped:

Videon verkar inte funka ordentligt så här är en länk:
http://www.youtube.com/watch?v=sroGEmTYv04&feature=related

Nu bär det av till gymmet för ett goe bröstpass!

StarkaUlf
2012-01-18, 14:33
Ah okej, måste ju kännas konstigt att göra den ståendes :Virro
Kötta på, hoppas få se ett bra pass! :)

Stefflo
2012-01-18, 16:02
Go energi i hela passet!
Höjningar i vikt eller reps i samtliga övningar + vissa nya övningar!

Hantelpress:
20kg x6
24kg x4
28kg x8, 8, 8, 8

Sned bänkpress med dubbel negativ:
20kg x4
35kg x8, 8, 8
37,5kg x8(+ en bonus utan dubbel!)

Sittande incline cableflyes:
15kg x6
25kg x8(halvstrikta så sänkte till nästa set istället för mer kontakt)
20kg x8, 8, 9

Decline cableflyes:
30kg x8, 8, 8, 8

Floorpress, i smith:
Stången x10
Stång +40kg x8
+60kg x7
+55kg x8, 8, 9

Enhands pushdown:
20kg x6
32,5kg x8, 8, 9, 8 +dropset(22,5kg x5 + 12,5kg x5)

Enhands pulldowns:
20kg x7, 8, 9, 9

För att avsluta lite och pumpa musten ur triceps körde jag dips som bonusövning, bara kroppsvikt dock men riiiiktigt djupa(AF-style!).
Dips:
KV x12, 9, 7, 8
Vart helt slut och grym pump i triceps så blev inte så många reps, men va fanken! :)

Med detta passet går jag oxå in i min sista runda av 8 reps setten. Dvs, nästa gång jag går på bröst igen så börjar min 6 reps period. - Längtar efter att få lassa på lite extra vikter! :bpump: - Booyah!

Stefflo
2012-01-18, 16:11
E så jääkla taggad öht just nu så bara lääängtar tillbaka till gymmet bara en timme lr två efter jag lämnat stället! Jobbigt att sitta här på jobbet och bara vilja träna!
Dessutom har gymmet stängt när jag slutar.. *gah!*
Funderar på fullaste allvar att ta ett gymkort till på 24seven, så man kan träna dubbelpass de dagarna man jobbar till 23. :smash:

Mersault
2012-01-18, 16:55
Ser bra ut här inne :) kör hårt!

Stefflo
2012-01-18, 18:08
PS! Nyss upptäckt att jag kallar min tricepsövning fett fel... pulldowns = latsdrag och vad jag menar är att köra typ en pushdown, fast med backhand grepp. Förstår ni hur jag menar då? :)

Rezew
2012-01-18, 18:28
Funkar floorpressen bra i smith?
Ser att du börjat köra den där dubbelnegativ övningen :P fett jobbig jävel :P

Stefflo
2012-01-18, 18:40
Funkar floorpressen bra i smith?
Ser att du börjat köra den där dubbelnegativ övningen :P fett jobbig jävel :P

Det funkar "relativt" bra.. Dvs jag kommer inte mer med armbågarna helt i golvet, men NÄSTAN(fattas 1-2 cm).

Såinihelsikesfetjobbig är den! :furious:

Graafen
2012-01-18, 19:38
Här va den ju! :D

Ser bra ut här inne! Bra bänkar och pressar ;d

StarkaUlf
2012-01-19, 14:01
E så jääkla taggad öht just nu så bara lääängtar tillbaka till gymmet bara en timme lr två efter jag lämnat stället! Jobbigt att sitta här på jobbet och bara vilja träna!
Dessutom har gymmet stängt när jag slutar.. *gah!*
Funderar på fullaste allvar att ta ett gymkort till på 24seven, så man kan träna dubbelpass de dagarna man jobbar till 23. :smash:

Gör det, om det gynnar dig! :) Om priserna inte skiljer så väldans mycket så kan det ju vara en bra idé.

Stefflo
2012-01-19, 15:47
Gör det, om det gynnar dig! :) Om priserna inte skiljer så väldans mycket så kan det ju vara en bra idé.

Det blir ju 200 spänn extra i månaden. Ska överväga ett tag till innan jag bestämmer mig :)

Sparven från Minsk
2012-01-19, 17:28
Det blir ju 200 spänn extra i månaden. Ska överväga ett tag till innan jag bestämmer mig :)

Eller så kör du en annan split, kanske halvkropps eller helkropps och anpassar det efter jobbschemat?
Träningen ska inte dominera hela en vardag, bara halva ;)

Stefflo
2012-01-19, 17:52
Gódagens!

Idag körde jag ryggpass med tjejen, fast på hennes gym = ny utrustning + lära henne en massa = sämre fokus.
Men lite krigade jag på iaf!

Chins vart jag klen i idag, men jag alternerade förvisso dem genom att dra mig upp med stången bakom nacken på hälften av dem.

Chins:
KV x8, 8, 8, 8, 9

Hantelrodd:
22,5 x8
27,5x 8
30 x8, 8, 8

Latsdrag, bakom nacken:
55kg x8
68kg x8, 8, 8
Och NU vet jag hur och med vad jag sabbat min axel tidigare... För nu gjorde jag det nämligen igen... Fuck lats och pressar bakom nacken! :furious: Chinsen bakom nacken vart en helt annan femma dock, så det kan jag fortsätta med, tror jag.

Raka mark:
(Massa lågviktsset för att visa tjejen)
70/75kg x8 (osäker på om stången vägde 10 eller 15 kg)
80/85kg x8, 8, 8, 8
Gick ganska "lätt" idag så har blivit starkare här! :)

Överlag ett jäkla konstigt och ofokuserat pass, dock fortfarande med märkbar skillnad i styrka. Raka marklyften hade mkt bättre kontroll genom alla setten utan att falla det minsta med ryggen.

Hann dock inte med så många övningar eftersom jag måste hinna till jobbet och tjejen kostade mer tid än tänkt idag, men sånt e livet! Kan inte alltid få allt man vill ha ;)

Imorrn är det axlar... får se om det går att jobba med vänster axel eller om det blir rehab pass på det. Håll tummarna!

Stefflo
2012-01-19, 17:53
Eller så kör du en annan split, kanske halvkropps eller helkropps och anpassar det efter jobbschemat?
Träningen ska inte dominera hela en vardag, bara halva ;)

Det där är ju för att jag får ett träningssug när jag sitter här efter ett pass, som jag funderar på detta :P
Min split funkar bra som den är, annars tack ;)

Stoltz
2012-01-19, 17:57
Det är rätt krävande att träna med tjejen när tjejen inte är van vid träning ;) Tur att det blev lite av det i alla fall! :thumbup:

Stefflo
2012-01-19, 18:01
Det är rätt krävande att träna med tjejen när tjejen inte är van vid träning ;) Tur att det blev lite av det i alla fall! :thumbup:

Framförallt när hon är frustrerad över att inte alltid veta bäst i allt ;D :smash:

Stefflo
2012-01-19, 18:02
Här va den ju! :D

Ser bra ut här inne! Bra bänkar och pressar ;d

Tack så mkt! O välkommen in i värmen! :cool:

Rezew
2012-01-19, 18:30
Och NU vet jag hur och med vad jag sabbat min axel tidigare... För nu gjorde jag det nämligen igen... Fuck lats och pressar bakom nacken! :furious: Skälet till varför jag heller inte kör bakom nacken.. Känns väldigt obehagligt för axlarna.

Stefflo
2012-01-19, 18:43
Skälet till varför jag heller inte kör bakom nacken.. Känns väldigt obehagligt för axlarna.

För vissa är detta inget problem alls.. Handlar om fysiska förutsättningar här... Grattis till dem! ;P
Gjorde inte ont i böran heller men efter 2 set började det kännas tämligen påtagligt... efter 3 set, så gav jag upp då det gjorde AJAJ... :/

StarkaUlf
2012-01-19, 20:24
Fin serie med chins :)
Något jag undrat över; Kan man köra mixxat grep på raka marklyft? prövade det en gång, kändes obehagligt :P

Stefflo
2012-01-19, 20:43
Fin serie med chins :)
Något jag undrat över; Kan man köra mixxat grep på raka marklyft? prövade det en gång, kändes obehagligt :P

Njaa, chinsen vart rätt klena faktiskt.. de två första setten hade jag kanske klarat 10 stycken men resten vart nästan omöjligt att lyfta mer än 8, sista vart NÄSTAN fail, men den gick! Brukar kunna köra viktade chins x8 (8kg åtminstone :P), så vart lite klenare än vanligt, men va fanken, man kan inte få allt alla dagar :)

Jag testade faktiskt mixat grepp idag då jag tappade lite greppstyrka i näst sista settet och det funkade "bra".. "bra" då jag inte gillar mixat grepp öht, tycker det känns skumt, men är säkert bara ovana. :)

Fasen årets första riktiga snö här i stan härjar utanför nu(haft snöblandat ett par ggr men inget som lagt sig) och det börjar färja bilen vit! :O

StarkaUlf
2012-01-20, 14:18
Njaa, chinsen vart rätt klena faktiskt.. de två första setten hade jag kanske klarat 10 stycken men resten vart nästan omöjligt att lyfta mer än 8, sista vart NÄSTAN fail, men den gick! Brukar kunna köra viktade chins x8 (8kg åtminstone :P), så vart lite klenare än vanligt, men va fanken, man kan inte få allt alla dagar :)

Jag testade faktiskt mixat grepp idag då jag tappade lite greppstyrka i näst sista settet och det funkade "bra".. "bra" då jag inte gillar mixat grepp öht, tycker det känns skumt, men är säkert bara ovana. :)

Fasen årets första riktiga snö här i stan härjar utanför nu(haft snöblandat ett par ggr men inget som lagt sig) och det börjar färja bilen vit! :O

Hehe precis, kommer alltid någon sämre dag :)
Okej, då ska jag testa med mixat nästa pass på ett set, se hur det går!

Haha, här snöade det då ~2 dm snö igår, var ju kul att skotta.. Det är nog med snö när snökarmarna längs vägen är lika höga som en själv ibland, man blir lite less!

Stefflo
2012-01-20, 17:35
Go kväll gott folK!
TGIF! - Dock sitter man fast på jobbet till 23 ändå.. *gah!*

Fick iväg ett riktigt fullkontaktspass för axlar idag.. Då jag har känningar i axeln så ville jag inte på med att lyfta vikt för 8-reps, så jag körde på högre repsantal över lag idag. Märkligt nog så, trots att jag har ont i axeln när jag rör vid den och kan känna lite när jag e still, så får/fick jag inte ont någonstans när jag jobbade med axeln..

Här kommer iaf passet:

Militärpress:
20kg x20
30kg x14
35kg x11
30kg x13
20kg x20

Sidolyft, hantel:
8kg x12, 12, 12, 15

Högrodd:
50kg x12, 12, 12, 12

Inåtrotator, ss utåtrotator, i cables:
Inåt:
10kg x12, 12, 12, 12
Utåt:
10kg x15
15kg x10, 10
20kg x10

Hantel hammercurls:
14kg x8, 8, 8, 9

Scottcurls:
25kg x8
27,5kg x8, 8, 9

Avslutande dropset för bicepscurl, utan vila:
10kg x10
8kg x10
6kg x10

Oerhörd pump genom hela passet! Kändes så jäkla gött, samtidigt som pumpen var så enorm att det gjorde lite ont :P
Ikväll är det jobb o sen får vi se vad käringen tycker vi ska hitta på efter.
Sen imorrn blire träning på hennes gym igen, fast denna gången utan stress, så jag tänker slänga ur mig ett ORDENTLIGT och diaboliskt benpass! Ordentlig vila i natt och äta några timmar innan passet(mkt kollisar) sen en pwo precis innan... kan inte bli annat än ett mördarpass.. lr?! :whipped::bpump:

Stefflo
2012-01-20, 17:35
Hehe precis, kommer alltid någon sämre dag :)
Okej, då ska jag testa med mixat nästa pass på ett set, se hur det går!

Haha, här snöade det då ~2 dm snö igår, var ju kul att skotta.. Det är nog med snö när snökarmarna längs vägen är lika höga som en själv ibland, man blir lite less!

Vart bor du nånstans som får till att skotta? Norrlänning?

StarkaUlf
2012-01-20, 18:14
Låter som lysande uppladdning inför ett mördarpass :cool:

Ser ut som ett skönt axelpass förövrigt! Kan tänka mig att det blev ett sjukt härligt pump! *flex*

Hehe jo, bor i norrbotten, Piteå :thumbup:

Graafen
2012-01-21, 00:08
härligt pass! :thumbup:

Stoltz
2012-01-21, 08:54
Det var verkligen till att trycka ut det sista ur axlarna, bra jobbat!

Stefflo
2012-01-21, 18:41
Ser ut som ett skönt axelpass förövrigt! Kan tänka mig att det blev ett sjukt härligt pump! *flex*

Hehe jo, bor i norrbotten, Piteå :thumbup:

Gott om norrlänningar på detta forumet!
Passet idag varft starkt men hann inte så mkt dock.. kommer update sen!

härligt pass! :thumbup:

Det vart gott som attans!! Kom på att jag körde 2 bonusset med militärpress oxå på 40kg x8 reps :D

Det var verkligen till att trycka ut det sista ur axlarna, bra jobbat!

Booyah! :bpump:

Stefflo
2012-01-23, 08:06
Fick aldrig postat mitt benpass kom jag på.. blev inget utlovat super pass, lite sturligheter under dagen som gjrode att tärnignen blev senare än tänkt och energin vart lägre, men starkare vart jag iaf! :)
Tränade med tjejen dessutom(blivit mkt träning med henne nu i några dagar så hon kommer in rätt i tekniken på sina övningar så hon gör rätt från början)

Knäböj:
20kg x10
40kg x10
85kg x8
95kg x8, 8, 8, 8

Enbens benspark:
25x10
30kg x8, 8, 8, 8

Raka mark:
25x10
65x8
82,5x 8, 8, 8, 8

Sen pumpade jag ut lite hammercurls som avslut innan gymmet stängde:
15kg x8, 8, 8

Idag blir det bröstpass med 6 reppare, efter en vilodag igår ska detta säkerligen kunna gå väl, dock så sov jag bara 3 timmar igår och jouren höll mig vaken i natt men va fanken man kan ju inte få allt! ;P

StarkaUlf
2012-01-23, 08:59
Härliga böjjar :)

Stefflo
2012-01-23, 11:42
Härliga böjjar :)

Ellerhur! Snart e jag uppe på mina gamla vikter igen! *flex*
Förvisso har jag märkt att jag e minst lika stark i benpress och andra benövningar så är säkert helt enkelt så att jag har ett bättre utförande nu vilket gör det jobbigare! Men fanken, denna veckan blir det tresiffrigt iaf! :D Ska böja 6 reppare på torsdag! :bpump: Målet lär landa på att jag, nästa gång jag är tillbaka på 8 reps, klarar 105kg minst, gärna 110!

StarkaUlf
2012-01-23, 15:06
Ellerhur! Snart e jag uppe på mina gamla vikter igen! *flex*
Förvisso har jag märkt att jag e minst lika stark i benpress och andra benövningar så är säkert helt enkelt så att jag har ett bättre utförande nu vilket gör det jobbigare! Men fanken, denna veckan blir det tresiffrigt iaf! :D Ska böja 6 reppare på torsdag! Målet lär landa på att jag, nästa gång jag är tillbaka på 8 reps, klarar 105kg minst, gärna 110!

Skönt! :)

Härligt, hoppas få se en journal full med reps på 100 då iallafall *flex*
Låter som ett bra mål tycker jag. Kommer bli avis när du klarar det :D

Stefflo
2012-01-24, 07:09
Skönt! :)

Härligt, hoppas få se en journal full med reps på 100 då iallafall *flex*
Låter som ett bra mål tycker jag. Kommer bli avis när du klarar det :D

Hell yeah! :cool:

Stefflo
2012-01-24, 07:16
Ingen uppdatering igår, då jag helt enkelt inte hann. Det vart en lååång dag..hemifrån kl kvart i 6 och hemma kl 22 :P
Men jag tränade!

Hantelpress:
20kg x10
26kg x4
30kg x6, 6, 6, 6

Sned bänkpress, dubbel negativ:
20kg x4
40kg x6
42,5x 6, 6, 6

Incline hantel flyes:
12kg x6, 6, 6, 6

Floorpress, i smith:
40kg x10
65kg x6
67,5kg x6, 6, 6

Enhands pushdowns:
25kg x6
36kg x6, 6, 6, 6

Enhands omvända pushdowns:
25kg x6, 6, 6, 6

Dips, på kroppsvikt:
12, 11, 10, 7(sista 7 hade jag bara 10 sek vila och drops på 4 sista)

Sååå slut jag vart efter sista dipsen!
Över lag ett grymt pass med kort vila mellan övningarna och relativt kort setvila! Me like! :thumbup:

Stoltz
2012-01-24, 08:10
Bara jag läser "dubbel negativ" så bränner det till :D

Stefflo
2012-01-24, 08:18
Bara jag läser "dubbel negativ" så bränner det till :D

HAHA! :D :hbang:

Men ja det känns rätt bra i denna övningen :thumbup:

Graafen
2012-01-24, 11:43
usch håller med, dubbel negativ *screwy*

fint pass dock! :thumbup:

stockinger
2012-01-24, 15:49
Fint bröst och triceps pass!
em fråga; vart får du kontakt när du kör floorpress?
Jag känner nästan bara i triceps "/

Stefflo
2012-01-24, 20:38
Fint bröst och triceps pass!
em fråga; vart får du kontakt när du kör floorpress?
Jag känner nästan bara i triceps "/

Jag får awesome kontakt i bröst. Men jag låter stången gå ner ganska långt upp på bröstet. DU kanske håller längre ner?

Stefflo
2012-01-24, 20:40
usch håller med, dubbel negativ *screwy*

fint pass dock! :thumbup:

Thanks! :D Men ja fanken dubbel negativ är som att :smash:

Stefflo
2012-01-24, 21:07
Tjena gubbs och. om här finns nån, gals!

Idag vart jag på gymmet läääääänge. Vart mkt noga med att jag skulle få ett bra pass, samtidigt som jag hjälpte tjejen och pushade henne att göra sitt ultimata med bra teknik!

Mitt pass såg iaf ut såhär!

Chins med KV, nån jävel hade gått o lagt bältet nånstans, :smash::
6, 10, 10, 10, 9

Latsdrag:
66kg x4
73kg x6, 6, 6, 6

Rodd:
Körde ett gäng upptrappningsset i en knasig caablemaskin i väntan på riktiga rodden
68kg x6
75kg x6, 6, 6, 6

Smala pull ups, på KV:
6, 6, 6, 6

Hammercurls:
15kg x4
17,5kg x6, 5+neg, 5+neg, 5+neg

Scottcurls:
40kg x4
37,5kg x5+fail
35kg x 6, 6, 6
20kg x15

Omvända skivstångscurls(sista pumpen bara):
20kg x 12



Känns som att jag har blivit MKT klenare i denna asså. Får spara mig i första settet för att kunna gå igenom allt. Stången är förvisso helt värdelös på detta gymmet, men än dock.
Nåja det blir nog bättre snart! :)

Vad som gick bra dock, det var biceps! Booyah! Här börjar det hända saker!

stockinger
2012-01-24, 22:08
Jag får awesome kontakt i bröst. Men jag låter stången gå ner ganska långt upp på bröstet. DU kanske håller längre ner?

Va dock länge sen sist jag körde de.
(Körde med skivstång)

Stefflo
2012-01-25, 07:17
Va dock länge sen sist jag körde de.
(Körde med skivstång)

Testa igen, se hur det känns, om du gillar övningen i övrigt? :)

StarkaUlf
2012-01-25, 10:04
3 raka set med 10 reps på chins är inte illa! :) Vad ligger maxrep på?
Mycket fina roddar också måste jag få säga.

Stefflo
2012-01-25, 10:11
3 raka set med 10 reps på chins är inte illa! :) Vad ligger maxrep på?
Mycket fina roddar också måste jag få säga.

Rodden kändes stark! *flex*
Maxreps på chins med KV är 18, sist jag testade. Men vette fanken om jag inte gått back sen dess, har förvisso gått upp 4 kg oxå så det gör ju lite skillnad. Får testa på fredag, då jag tänkte smyga in ett bonuspass. Chins/dips och cardio. (Så nu har jag skrivit det så nu måste jag hålla det ;P)

StarkaUlf
2012-01-25, 15:37
Grymt, 18 är riktigt bra!
Ska testa att maxxa nån gång nästa vecka i chins, bör slå mitt tidigare rekord på 13 stycken ganska lätt tycker jag. Måste bara se till att få köra något normalt pass innan nu efter sjukdom. *flex**flex*

Låter som ett skönt pass ändå :) cardio är aldrig fel heller! Brukar bli långa sträckor?

StarkaUlf
2012-01-25, 18:20
Grymt, 18 är riktigt bra!
Ska testa att maxxa nån gång nästa vecka i chins, bör slå mitt tidigare rekord på 13 stycken ganska lätt tycker jag.


11 stycken är mitt rekord*

Stefflo
2012-01-25, 21:28
Grymt, 18 är riktigt bra!
Ska testa att maxxa nån gång nästa vecka i chins, bör slå mitt tidigare rekord på 11 stycken ganska lätt tycker jag. Måste bara se till att få köra något normalt pass innan nu efter sjukdom. *flex**flex*

Låter som ett skönt pass ändå :) cardio är aldrig fel heller! Brukar bli långa sträckor?

11 chins e inte så kass ändå :) Det kommer bli bättre oxå ska du se! MEn dte är såklart lite skillnad om man har övningen som prio, hur mkt man ökar alltså.

Gällande cardion så har jag USEL kondition.. Intervall löpning på band lr i trappor gillas. Springer aldrig några direkta sträckor. Håller bara koll på tiden, inte avståndet :P

Stefflo
2012-01-25, 21:53
Hallojsa readers!

Då har man kört axlar idag. SLängde in lite greppträning och mage oxå.

Uppvärmning i rotatorn först

Militärpress:
30kg x5
45kg x6, 6, 6, 6

Sidolyft, hantlar:
12kg x6
Kändes inte bekvämt alls och gav inte öht samma effekt som "högreppare" så jag gick ner och öka repsen istället.
10kg x10, 11, 12, 11

Högrodd:
55kg x12, 12, 12, 12

Farmers Walk med 5kgs skivor, utan handtag. Ca 2min x4

Stående abcrunhes åt sidan (ingen aning vad den eg. heter):
24kg x12, 12, 11, 12, greppet orkade inte 12:or på alla!

Glömde skriva upp hela passet och har fanken glömt vilken övning jag hade mer. Hade en axelövning till.

Pump som vanligt i mina goooa axelpass :)
Dock börjar baksida axlar växa om resten av axlarna så får nog slut me min högrodd *cry*
Nu.. slappa.. Spela lite, käka lite o sen sova!

Stoltz
2012-01-25, 22:10
Vilket i-landsproblem, man måste kolla på min rörelseförmåga för att utröna att jag har några muskler på baksidan av axeln :D

Stefflo
2012-01-25, 23:16
SKOJJA MIN DOJJA! Jag har gått från att vänster biceps/arm är 1cm mindre än höger till att min vänster nu är större än min höger! haha xD LYCKLIG MAN! min prio träning har gett resultat helt enkelt och jag kan återgå till standard träning igen :)

Och ja Stoltz det kan man verkligen kalla i-lands problem haha... men bäst hade ändå vart om sida och framsida växte lika snabbt som baksida ;)

Sparven från Minsk
2012-01-26, 09:34
Underhåll detta nu så inte höger kommer tillbaka.
Börja alltid med vänster i alla unilaterala övningar :D

Stefflo
2012-01-26, 10:00
Underhåll detta nu så inte höger kommer tillbaka.
Börja alltid med vänster i alla unilaterala övningar :D

Öfcörse!
Det har ju tom vart flera ggr att vänstern pallar mer än höger. Så får hitta nån balans på det och hålla den och det fixar jag heelt klart!

StarkaUlf
2012-01-26, 10:00
Fina militärpressar! :) Och lite greppträning är aldrig fel, något man skulle behöva köra själv *slap* . Men blir som oftast bara wristcurlar..

Stefflo
2012-01-26, 10:25
Jag tycker wristcurls är sååå tråkiga.. så blir aldrig att jag kör dem, tyvärr.. även om jag sagt jag ska! grr på mig!
Men farmers walk vart pleasuring pain!:cool:

Sparven från Minsk
2012-01-26, 11:31
Jag tycker wristcurls är sååå tråkiga.. så blir aldrig att jag kör dem, tyvärr.. även om jag sagt jag ska! grr på mig!
Men farmers walk vart pleasuring pain!:cool:

Skippa remmar så ofta och länge du kan samt skaffa fatgripz. Min underarmsstyrka har ökat rejält sedan dess :D

StarkaUlf
2012-01-26, 11:53
Jag tycker wristcurls är sååå tråkiga.. så blir aldrig att jag kör dem, tyvärr.. även om jag sagt jag ska! grr på mig!
Men farmers walk vart pleasuring pain!:cool:

Hehe jo det är sant, riktigt tråkig övning :D
Usch, kan tänka mig det. Ingen övning jag vill ge mig inpå än! :D

Stefflo
2012-01-26, 13:59
Skippa remmar så ofta och länge du kan samt skaffa fatgripz. Min underarmsstyrka har ökat rejält sedan dess :D
Använder inte ens remmar i marken längre :) Men då kör ajg inte heller riktiga mark, utan bara raka. Fatgripz e ju bara jobbiga imo ;P

Hehe jo det är sant, riktigt tråkig övning :D
Usch, kan tänka mig det. Ingen övning jag vill ge mig inpå än! :D

Även en liten norrlänning blir stor förr lr senare så du kommer nog dithän du me ;) ett mnatra du får försöka vänja dig vid tills dess är: "håll tempot, gå inte snabbare.. håll tempot gå IIIINTE snabbare!"

Stefflo
2012-01-26, 18:20
Sådärja! DÅ kan man fan inte stå ordentligt utan att benen skakar! Booyah!

Började med:

Knäböj:
40kg x6
60kg x4
80kg x4
100kg x6(lätt!!)
105kg x6, 6, 6
80kg x6
60kg x6
Alla utom 100/105kg var ATG!

Enbens Benspark:
35kg x6, 6, 6, 6

Sittande vadpress:
35kg x15
40kg x15, 15, 15 (benen GRÄT nästan av brännan i VARJE set!)

Raka Marklyft:
40kg x6
60kg x4
90kg x6, 6, 6, 6
Benen skakade sen vadpressen, konstant så det blev lite jobbigt i marken, men det gick fan fint asså!!

Hade sååån energi och kort vila mellan setten, så dog ju rätt hårt också!
Fullkomligt ÄLSKADE detta passet! Precis som det SKA vara!

Stefflo
2012-01-27, 10:15
Idag har jag träningsvärk! :D Lite på sidorna i ryggen(troligt vis fårn magövningen häromdagen i kombination med raka mark igår) Vaderna är ömma och quadsen likaså. mmmmmm marabou!

StarkaUlf
2012-01-27, 12:45
Fyfan, mäktigt med 105x6 på böjen! :D Sjukt bra jobbat!
Och fina raka markisar.
Måste kännas gött i benen idag :thumbup:

Stefflo
2012-01-27, 13:33
Fyfan, mäktigt med 105x6 på böjen! :D Sjukt bra jobbat!
Och fina raka markisar.
Måste kännas gött i benen idag :thumbup:

känns fantastiskt i benen! När jag körde från gymmet igår kunde jag knappt varken gasa/bromsa eller koppla :P

StarkaUlf
2012-01-27, 13:48
känns fantastiskt i benen! När jag körde från gymmet igår kunde jag knappt varken gasa/bromsa eller koppla :P

Haha, så det ska vara :) bra svar när polisen undrar varför du körde rätt genom rondellen; "Körde nyss ett benpass på gymmet.."

Stefflo
2012-01-27, 14:52
Haha, så det ska vara :) bra svar när polisen undrar varför du körde rätt genom rondellen; "Körde nyss ett benpass på gymmet.."

+1 :hbang:

Stefflo
2012-01-27, 18:48
Snabb rak rapportering i journalen idag. Bröst på schemat:

Bänkpress:
Uppvärmning i smith med stång +40kg x5 +50kg x5
70kg x10
75kg x6, 6, 6 ->Dropset
70kg x4 ->60kg x5->40kg x11

Hantelpress:
30kg x6, 6, 6, 5(en rep mindre än sist men å andra sidan direkt efter bänkpressen - börjar i normalt fall med denna övningen)

Sned bänk, dubbel negativ:
42,5kg x6
45kg x6, 6, 6

Sneda hantelflyes:
13kg x10, 11, 10, 10

Decline Cableflyes:
30kg x6
32kg x6, 6, 6 -> Dropset:
20kg x6 ->10kg x11

Dips:
KV x12
+15kg x6
+17,5kg x5
+15kg x7, 6

Overall mkt energi och ett bra, fokuserat, pass!
Lite väl klen i bänken bara, men det får fixas!:whipped:

StarkaUlf
2012-01-28, 14:51
Bra hantelpress! :hbang:

Stefflo
2012-01-29, 17:17
Bra hantelpress! :hbang:

Thanks! :D

Stefflo
2012-01-29, 17:27
Tjena journalen!

Igår vart det lördag och Stefan kände sig lite trötter i kroppen, så jag tog en vilodag. En gång i veckan kan väl va okej ;P

Men idag small det på lite! Vart inget monster pass, men det gick helt okej.

Började med

Chins:
kv x6
+10kg x6, 6, 6, 6

Pullups:
+10kg x5
+7,5kg x6, 6, 6

Cable-övning, inget namn men liknande latsdrag:
30kg(per arm) x6
40kg x6
50kg x6, 7, 6

Raka mark:
50kg x6
90kg x6, 6, 6
95kg x6
Hell yeah! Raka marken bara fortsätter öka! Dessvärre begränsas jag nu av underarmana/greppstyrka, men jag har gett mig fanken på att träna så mkt jag bara kan utan remmar.

Shrugs:(Även här begränsad av greppet, tyvärr)
30kg x6, 6, 9, 9

Hammercurls:
16kg x6, 6, 6, 6

Scottcurl:
30kg x6
32,5kg x6, 5
30kg x7

Sen raka spåret till replokalen!
Fick en rejääääl jäkla pump i mina underarmar som höll i sig i hela passet. På gott och ont. Fick ju tränat dem rejält då de fick jobba som grisar. Samtidigt som jag kunde lyft lite mer i shrugs och raka mark utan den pumpen :P

StarkaUlf
2012-01-30, 08:55
Igår vart det lördag och Stefan kände sig lite trötter i kroppen, så jag tog en vilodag.

Får mig bara att tänka på;

UC_1U7xgAeY

Riktigt bra köttat på raka mark och chins! :thumbup:

Stefflo
2012-01-30, 09:53
Haha, ja, jag får rycka upp mig!

Och tack! :D Chinsen känns oerhört tunga dock, men ändå gick det bra med +10kg d e jag nöjd med :)

StarkaUlf
2012-01-30, 11:48
Haha, ja, jag får rycka upp mig!

Och tack! :D Chinsen känns oerhört tunga dock, men ändå gick det bra med +10kg d e jag nöjd med :)

Haha nädå, man måste få ha lite kul också på helgerna! :)

Grymt, tungt är bra!

Stefflo
2012-01-30, 12:05
Haha nädå, man måste få ha lite kul också på helgerna! :)

Grymt, tungt är bra!

Vilan var dock ej "kul relaterad". Bara sliten ;(

Stefflo
2012-01-31, 10:28
Tjena!

Då fick man tydligen ip ban för att man sitter bakom proxy på jobbet..
Så nu får jag skriva via mobilen.
Igår kväll hade jag fullt upp. Upp o jobba, iväg till gymmet, hem till gamla lägenheten o röjja för att kunna hyra ut den. Så borta från 8:30 till 23:30 igår.. tycker jag haft för.många såna dagar på sistone.

Mitt pass igår såg iaf ut såhär:

Militärpress
20kg *10
40kg *6
45kg *6, 6
50kg *6, 6

Sidolyft, hantlar:
8kg*12, 15, 15, 15, 15

Drag till hakan med hantlar:
8kg *15, 15, 15, 15

3km rodd, 12 minuter
20min stretch

Jäkligt skönt pass. Mkt snack med Stoltz mellan varven :-)

Stoltz
2012-01-31, 10:35
Tjena!

Då fick man tydligen ip ban för att man sitter bakom proxy på jobbet..
Så nu får jag skriva via mobilen.
Igår kväll hade jag fullt upp. Upp o jobba, iväg till gymmet, hem till gamla lägenheten o röjja för att kunna hyra ut den. Så borta från 8:30 till 23:30 igår.. tycker jag haft för.många såna dagar på sistone.

Mitt pass igår såg iaf ut såhär:

Militärpress
20kg *10
40kg *6
45kg *6, 6
50kg *6, 6

Sidolyft, hantlar:
8kg*12, 15, 15, 15, 15

Drag till hakan med hantlar:
8kg *15, 15, 15, 15

3km rodd, 12 minuter
20min stretch

Jäkligt skönt pass. Mkt snack med Stoltz mellan varven :-)

Det brukar vara så :D Det tränas mycket, men i slutändan är det ändå käften som rört sig mest xD

Bra jobbet med militärpressen!

StarkaUlf
2012-01-31, 11:29
Satans, riktigt köttigt med 6 reps på 50 i militärpressen! *flex*
Riktigt bra jobbat!

Stefflo
2012-01-31, 12:38
Det brukar vara så :D Det tränas mycket, men i slutändan är det ändå käften som rört sig mest xD

Bra jobbet med militärpressen!
Visst är det så ibland ;-)
Thx!

Satans, riktigt köttigt med 6 reps på 50 i militärpressen! *flex*
Riktigt bra jobbat!
Hehe tack! :-) dock vart den andra sexans sista rep lite pushpressvariant. Fick hjälpa till lite med kroppen ;-(
Men jag e heeelt klart nöjd med passet o kroppen mår fint idag! :-)

Stefflo
2012-02-01, 09:45
Knäböj
60kg x8
80kg x6
100kg x4
110kg x6, 6
100kg x6, 6(djup koll, filmade-ska posta filmen sen)

Raka mark:
60kg x6
90kg x6
92,5kg x6, 6, 6

Enbens benspark ->superset utfall
Spark: 25kg x12, 10, 10, 10
Utfall: 20kg x20, 20, 20, 20(10per ben)

Finnen:
12, 12, 12, 15

Vadpress i benpressen
170kg x15
180kg x15

Sittande vadpress i maskin.
45kg x15, 15
Den där maskinen är alltså lika tung på 45kg som en vanlig, sån.man sätter viktskivor på, är på 100 kg :-p

Uppdateringarna blir lite tråkiga Iom jag gör allt på mobilen, men håll till godo.

Detta var alltså gårdagens benpass :-)

Stefflo
2012-02-01, 15:26
Jag är så TAGGAD!!
Ska hoppa av mina perioder nu och testa ett volymprogram!
GVT - German Volume Training.
Kommer föra protokoll, excelfil, och ta mätningar veckovis på vikt och kropp.
Viktmässigt räknar jag med mer lr mindre plus minus noll eftersom programmet är väldigt intensivt, möjligtvis att jag går upp en smula. Intensiteten kommer ju göra så jag tappar fettmassa också.

Det enda jag är osäker på hur jag kommer förhålla mig till är vilan de rekommenderar. Man kör två dagars träning, vilar en, tränar en, vilar en och sen börjar man om så i en 5 dagars cykel. Jag gillar inte vila för mkt, så tänkte testa att köra några cykler utan vila i början. Blir det tungt direkt så lägger kg in cardio istället för vila. Blir även cardio för jobbigt, då det som sagt är ett högintensitets program, så får jag väl försöka vila. Men jag börjar som sagt att testa utan vilan till en början och vilar dom jag gör nu, när kroppen känns för tung helt enkelt.

Wish me luck och läs gärna på om programmet också! Är onekligen intressant!

StarkaUlf
2012-02-01, 15:51
Jag är så TAGGAD!!
Ska hoppa av mina perioder nu och testa ett volymprogram!
GVT - German Volume Training.
Kommer föra protokoll, excelfil, och ta mätningar veckovis på vikt och kropp.
Viktmässigt räknar jag med mer lr mindre plus minus noll eftersom programmet är väldigt intensivt, möjligtvis att jag går upp en smula. Intensiteten kommer ju göra så jag tappar fettmassa också.

Det enda jag är osäker på hur jag kommer förhålla mig till är vilan de rekommenderar. Man kör två dagars träning, vilar en, tränar en, vilar en och sen börjar man om så i en 5 dagars cykel. Jag gillar inte vila för mkt, så tänkte testa att köra några cykler utan vila i början. Blir det tungt direkt så lägger kg in cardio istället för vila. Blir även cardio för jobbigt, då det som sagt är ett högintensitets program, så får jag väl försöka vila. Men jag börjar som sagt att testa utan vilan till en början och vilar dom jag gör nu, när kroppen känns för tung helt enkelt.

Wish me luck och läs gärna på om programmet också! Är onekligen intressant!

Låter spännande, ska bli kul att följa och se om det fungerar :) Lycka till med det iallafall!

Riktigt bra böjjar också, som vanligt! :)

Stefflo
2012-02-01, 16:11
Låter spännande, ska bli kul att följa och se om det fungerar :) Lycka till med det iallafall!

Riktigt bra böjjar också, som vanligt! :)

Märkte dock, när jag läste regler o shit idag, att jag måste gå ner än djupare än jag gör idag. Så får bli att sänka lite o gå ordentligt djupt. Så nu när jag ska köra igång detta programmet så siktar jag på 75 kg i böjen, 10 set med 10 repa hehe :-)
Sen ska jag "bara" öka den med 30kg på samma repsantal så e jag competitive på den biten iaf :-)
Har iaf nu ett mål i böjen för i år. 105kg ska pangas upp 20ggr tävlingsgodkänt!

Stefflo
2012-02-01, 20:34
Fiii för in i fankens!
Har aldrig haft sån pump i rygg och mina armar vart absurt pumpade de oxå!
Bröst helt friggin slutkört! Grymt pass helt enkelt med mkt bra kontakt! :bpump: *flex*

Började, som tidigare nämnt, på mitt GVT upplägg idag. Det går helt enkelt ut på att köra 10x10 (set/reps) i superset.
Så idag körde jag då bänkpress supersettat med chins(i maskin). Då kör jag 10 bänkpress, där jag använder mig av 4 sekunder negativ direkt följt av 2 sekunder positiv, utan att pausa på toppen lr botten.
Chinsen var samma där, 2 sekunder att dra upp och 4 sekunder för att släppa ner.
Detta följt av lite paus och sedan på Decline flyes supersettat med Hantelrodd, dock kör man bara 3 set här, samma princip i positiv och negativ fas, fast 3 sekunder negativ istället.

Vilan mellan varje set, även supersetten bänk -> chins -> bänk, var 90 sekunder, precis enlight programmets ordination. I den senare superset serien, flyes -> rodd -> flyes, så var vilan 60 sekunder.

Så passet blev såhär:

Bänkpress:
50kg x10, 10, 10, 10, 10, 10, 10, 10, 10, 10(det vart riktigt nice uträknad vikt då jag klarade det hela, NÄTT och jämnt, med fullgod teknik i alla repsen och sista pressen var verkligen den SISTA pressen)
Superset:
Chins i maskin, skriver vikten som jag lyfte(dvs min egen vikt -magasinets hjälp):
71kg x10(detta var lite tungt att köra för att orka 10 set)
66kg x10, 10, 10, 10, 10, 10, 10, 10, 10

Decline, liggande, hantelflyes:
12kg x10, 10, 10
Superset:
Hantelrodd:
16kg x12, 12, 12

Såhär såg mitt första GVT pass ut och känslan i kroppen vart fenomenal!
Det känns verkligen som att det här sättet att träna är som gjort för mig! Min kropp är aldrig glad när jag går ner på lågreps och här får jag pressat mig själv till det yttersta i "högreps"!

Jag kommer mäta min kropp in träning imorgon, då jag inte har någon pump, eftersom jag inte hann det idag. Därefter kommer jag föra in detta i en excelfil och mäta för varje ny cykel jag påbörjar.

På tal om cyklerna, så skrev jag i mitt förra inlägg att jag skulle försöka köra utan vila, så kommer det inte gå utan vila. Detta för att jag kommer köra armar och axlar på dag 3. Dagen efter det kan jag ju inte direkt hoppa på att köra bröst och rygg som mer än väl inkluderar och behöver mina armar och axlar.
Så... upplägget blir istället att köra cardio var 4:e dag, så får vi se vart det leder!

För den som vill veta mer om hela programmet och vill förstå varför jag gör vissa saker på ett visst vis, kan ni läsa mer här (http://www.bodybuilding.com/fun/luis13.htm)!

Ta hand om er och stay tuned för att få höra progress på detta köttiga program! :hbang:

Stoltz
2012-02-01, 20:46
Ska bli riktigt intressant att se hur det går för dig :) Du såg så sjukt slut ut när du var klar, så tog, det gjorde det! =D

Sparven från Minsk
2012-02-01, 20:51
Bara o lära dig böja djupt som en man :D

Stefflo
2012-02-01, 21:07
Bara o lära dig böja djupt som en man :D
Haha scru u! Jag böjer alltid "som en riktig man" i mina uppvärmningsset, men sen pallar inte knäna *cry*.
Dock ska jag böja djuuuupt fr.o.m. nu :)

Och hell yeah Stoltz! jag vart slut o e d fortfarande! :D

StarkaUlf
2012-02-02, 10:49
Såg ut som ett riktigt tungt pass, kan tänka mig att du fick grym pump *flex*

Hoppas böjjarna är SL godkända iallafall! :) 20 reps på 105 skulle vara mäktigt!

Stefflo
2012-02-02, 14:49
Såg ut som ett riktigt tungt pass, kan tänka mig att du fick grym pump *flex*

Hoppas böjjarna är SL godkända iallafall! :) 20 reps på 105 skulle vara mäktigt!

Tungt som attans! 5 ton bänkpress ;-) 6650kg chins. Inte så illa ;-D
20 repa bara SKA UPP 2012! :D

Stoltz
2012-02-02, 14:50
Hur känns det i kroppen idag?

Stefflo
2012-02-02, 20:31
Hur känns det i kroppen idag?

Kan man säga ja ;) Tuttarna är ömma, biceps är ömma och ryggen mmmmmmmmmmmm öm! :D

Stefflo
2012-02-02, 20:46
Go kväll gott folk!

Då har jag kört andra dagen på mitt GVT program och god DAMN vad dte är påfrestande!
Jag har ju då en sju helsikes svank, så att få helt rak rygg utan att bryta minsta lilla med ryggen i böjen går inte för mig, oavsett hur mkt jag spänner in magen och ut ryggen. Detta betyder då att superset med knäböj och legcurls = sjuheeeeelsikes pump, men det är bara att kötta på o stretcha så gott jag kan mellan setten! :bpump:

Passet såg ut såhär:

Knäböj:
70kg x10, 10, 10
65kg x10, 10, 10, 10, 10, 10, 10
Superset:
Liggande legcurl:
25kg x10
20kg x10, 10, 10, 10, 10, 10, 10, 10, 10

Cable crunch, på bänk:
40kg x10, 10, 10

Sittande Vadpress:
45kg x12, 12, 12

Idag supersettade jag inte de två sista övningarna, men det var bara för att det inte gick att kombinera pga alla newbs nere på gymmet ;)
Känslan i benen nu är möööööör :D

Imorrn blire armar! Nu blire LoL! See ya dudes/dudettes!

Graafen
2012-02-02, 21:17
Kul att du kör GTV! Kikat lite på det också, ska bli kul att se om du får bra resultat! :)

StarkaUlf
2012-02-04, 09:44
Hoho, måste fått bra pump av det där passet? :D
Lär nog kännas ganska bra i benen dagen efter!

Stefflo
2012-02-04, 12:56
Kul att du kör GTV! Kikat lite på det också, ska bli kul att se om du får bra resultat! :)
Jag kommer definitivt återkomma med resultatet, men dte känns fanken redan nu som att dte kommer fungera riiiktigt bra!

Hoho, måste fått bra pump av det där passet? :D
Lär nog kännas ganska bra i benen dagen efter!

Det kan du tro jag fick! :D Benen är fortfarande möra!

Stefflo
2012-02-04, 13:02
Tjena!

Så fick jag gjort ett armpass igår!
Sittande, lutande hammercurls och dips i superset! Ajajaj, puuump! :D

Sneda, sittande hammercurls, överskattade mig själv först opch kom på att jag skulle klara 10 set:
12kg x10
10kg x10, 10, 10, 10, 10, 10, 10, 10, 10
Superset:
Dips:
KV x10, 10, 10, 10, 10, 10, 10, 10, 10, 10
(Allt detta med 4 sekunders negativ, kan TRO det är tungt!)

Därefter superset med:

Militärpress:
35kg x10
32kg x10
27kg x10
Superset:
Sidolyft, hantlar:
8kg x12. 12. 12

Kunde fanken inte lyfta armarna för att dricka, fick böja på hela kroppen och luta mig bak haha!

Pumpen jag fick i armarna efter supersettandet dips/hammers vart helt absuurd! Kommer bild soonish!

Stefflo
2012-02-04, 13:15
http://i.imgur.com/fHgh5l.jpg

StarkaUlf
2012-02-04, 13:40
Haha, skön känsla när det inte går att lyfta shaken? *flex*
Armen ser riktigt go' ut! Riktigt köttarpass!

stockinger
2012-02-04, 15:39
Bra jobbat!
GVT är inte något lätt program som man ska börja med som nybörjare.
Kan tänka mig att du får fin pump i kroppen :)
Lite sugen på att testa men det blir så få träningsdagar enligt dom som skrivit schemat "/

Stefflo
2012-02-04, 18:00
Haha, skön känsla när det inte går att lyfta shaken? *flex*
Armen ser riktigt go' ut! Riktigt köttarpass!
Grym känsla! Annars har man inte tränat hårt nog ;)

Bra jobbat!
GVT är inte något lätt program som man ska börja med som nybörjare.
Kan tänka mig att du får fin pump i kroppen :)
Lite sugen på att testa men det blir så få träningsdagar enligt dom som skrivit schemat "/

Jag kör vilodag idag och imorrn är det på det igen. Iom att de kört in ben på dag 2 så är vilodagen emellan jäkligt onödig, beroende på hur känsligt nervsystem man har. Så man KAN kötta utan så mkt vila :)
Och enda anledningen att jag inte kör cardio idag är för att jag helt enkelt är laaat ;D

Graafen
2012-02-06, 20:13
Fint pass! Är lite avis på dina dips då mitt max är 10 :D, kör dips på 5or typ haha!

Stoltz
2012-02-06, 20:28
Trött? :D

Stefflo
2012-02-07, 20:53
Fint pass! Är lite avis på dina dips då mitt max är 10 :D, kör dips på 5or typ haha!

Dips är inget speciellt att vara bra på eg, då det är en av de större skadeövningarna som folk kör på. Så siktar man inte på att tävla kan man heööre visa styrka och teknik i anfra övningar i min mening ;-) Själv tänker jag ju dock tävla längre fram så d e bara att nöta! ;-D

Trött? :D
Hah, jaaa! Framförallt idag... Järnsmak o illamående som fanken efter ett gruvligt hårt GVT pass ;-)

Kommer in o uppdaterar allt imorrn då jag inte hunnit pga jobb o grejer dessa två dagarna!
Ha det gött boys!

StarkaUlf
2012-02-09, 22:32
Busy man! :cool:

stockinger
2012-02-10, 18:28
Dåligt med update här ;)

Graafen
2012-02-15, 22:00
Kom igen nu! update!*grr27*:D

Rezew
2012-02-21, 18:43
Ja för fan, se nu till o aktivera dig lite. man skulle nästan tro du ligger på latsidan nu :O

Stefflo
2012-02-21, 19:28
Haha ojdå!! :D
Vart iväg i holland och jobbade.... gymmet på hotellet sög... men masade mig dit några ggr!
Väl hemma igen så vart jag lite ur rytmen, så tog några dagars paus, för att komma tillbaka igen igår!
Så igår startade vi om GVT från cörsta cykeln:
Bänkpress 52,5kg x10, 10, 10, 10, 10, 10, 10, 10, 10, 10
Superset->
Chins: 65kg(kroppsvikt + 10kg hjälpvikt)x 10, 10, 10, 10, 10, 10, 10, 10, 10, 10

Sen vart klockan mycket och jag fick bege mig hemmåt!

Idag vart det så dags för ben! Fett taggad!

Djupa knäböj, 65kg x 10, 10, 10, 10, 10, 10
Liggande legcurl, 25kg x 10, 10, 10, 10, 10, 5

Dessvärre så ballade mitt högerben ur fullständigt i sjätta settet legcurls, så
jag kunde inte fortsätta varken där lr på knäböjen... Sjukt förbannad på mitt ben, men samtidigt också slut i rutan så fick packa ihop grejorna och gå hem. (Sovit dåligt)

Imorrn blir det dock armar och axlar. DÅ finns det inget som kan/får gå snett!! Grr!

Hur går det för er gubbar??

Sparven från Minsk
2012-02-21, 19:31
Djupa böj? Really? ;-)

Stefflo
2012-02-22, 07:09
Djupa böj? Really? ;-)
Really ;)

Zizou
2012-02-23, 11:59
Back on track nu? // StarkaUlf :)

Stefflo
2012-02-24, 13:34
[QUOTE=Zizou;5615752]Back on track nu? // StarkaUlf :)[/QUOTE
Oh yeah!
Tog vilodag igår dock, efter tre dagars straight ggr!
Idag är det på det igen, bröst o rygg, here I come! Då vankas det höjning på bänkpressen!

Stoltz
2012-02-24, 13:45
Fortfarande GVT? :)

Zizou
2012-02-24, 16:43
[QUOTE=Zizou;5615752]Back on track nu? // StarkaUlf :)[/QUOTE
Oh yeah!
Tog vilodag igår dock, efter tre dagars straight ggr!
Idag är det på det igen, bröst o rygg, here I come! Då vankas det höjning på bänkpressen!

Sweet, hoppas på uppdatering senare idag! :)

Stefflo
2012-02-25, 12:13
TJena!
Fortfarande GVT, jepps!, Fick starta om på nytt iom att jag inte riktigt kund efölja det där nere. Kan dock säga att om det inte hade vart för de grymma resultaten så had ejag inte pallat, det börjar bli tråkigt nu och jag saknar variationen ;(

MEN! Som jag även skrev så älskar jag resultaten jag känner av!
Igår var det dags för bröst och rygg pass.

Jag började tyngre på chinsen, för att sen trappa ner lite på vikten men ändå samma mängd reps. Skulle tagit ett gyllene medel istället känner jag, men lätt o va efterklok. Överskattade mig själv lite :P haha

Bänkpress:
55kg x10, 10, 10, 10, 10, 10, 10, 10, 10, 10
Superset->
Chins:
KV x10, 10, 10
kv-5kg x 10, 10, 10
KV -10kg x10, 10, 10, 10

Gött pass som fanken o d känns som att ryggen e svullen än idag hehe :)
Tog ut mig riktigt ordentligt också. Knappt att stången gick upp sista lyftet i bänkpressen :)

Stefflo
2012-02-28, 18:53
Tjena gubbar!

Som rubriken lyder, gjorde jag slut med GVT idag.. förbaskat bra program, som verkligen ger resultat. Dessvärre tappade jag det helt när jag var på jobb i Holland o när jag komm tillbaka igen så hade jag helt enkelt inget sug alls gör det. Pressade mig igenom det några rundor men kände noll motivation att gå till gymmet, även om resultaten var fina.

Så nu e jag tillbaka på mitt periodiska schema igen.
3 cykler per period, 10-8-6-4 reps. Som alterneras var tredje cykel.
Dag 1: Bröst, mage och bonus triceps
Dag 2: Rygg, vader och bonus biceps
Dag 3: Axlar och mage
Dag 4: Ben
Dag 5: Chins, Dips och prio
Dag 6: Cardio (hua!)
Sen börjar vi om. Så ofta som möjligt utan vila.

Idag var det således dags för bröst:

Bänk:
20*6
60*10
70*10, 9, 7

Sned bänk
52*10, 10, 10, 10

Cable flyes, nedåt
20*10
22*10, 10
25* 10

Cable Flyes under:
15*10, 10, 10, 10

Dips:
12, 11, 10
Superset
Hängande benlyft rakt alternerat med sida.
26, 26, 26

Har ni några tankar lr förslag om upplägget så är jag idel öra!
Vi hörs :-)

Graafen
2012-02-28, 19:06
Bara kötta på!:thumbup:

Sparven från Minsk
2012-02-28, 19:07
Kul att se en uppdate!

Hur märkte du att du fick fina resultat av GVT?
Varför sluta med det om det nu gav fina resultat?

Stefflo
2012-02-28, 19:54
Kul att se en uppdate!

Hur märkte du att du fick fina resultat av GVT?
Varför sluta med det om det nu gav fina resultat?
Ja, uppdateringarna här inne har inte direkt haglar på sistone haha!!
E ju jobbigt nu när de blockerat IPn på jobbet pga proxy. Så måste göra alla updates på mobilen lr när jag väl "hinner" hemma.

Resultaten syns väl i spegeln och kändes i muskler och styrka :-)
Slutade för att det är för enformigt och tråkigt för min del. Men kan säkert va superkul för någon annan :-)
Ser hellre att jag har kul på gymmet och att det tar liite extra tid med resultaten än att behöva tvinga sig o hamna i omotivation istället.

Sparven från Minsk
2012-02-28, 19:59
Ja, uppdateringarna här inne har inte direkt haglar på sistone haha!!
E ju jobbigt nu när de blockerat IPn på jobbet pga proxy. Så måste göra alla updates på mobilen lr när jag väl "hinner" hemma.

Resultaten syns väl i spegeln och kändes i muskler och styrka :-)
Slutade för att det är för enformigt och tråkigt för min del. Men kan säkert va superkul för någon annan :-)
Ser hellre att jag har kul på gymmet och att det tar liite extra tid med resultaten än att behöva tvinga sig o hamna i omotivation istället.

Ah. Skärpning på updates dude :whipped:
Har aldrig testat GVT bara läst om det. VEt en kille i Halmstad som tävlade som körde det, 1 min vila mellan seten och 10x10, han dog varje pass. :D

Agree, det ska vara roligt med ;)

Stefflo
2012-02-28, 20:11
Ah. Skärpning på updates dude :whipped:
Har aldrig testat GVT bara läst om det. VEt en kille i Halmstad som tävlade som körde det, 1 min vila mellan seten och 10x10, han dog varje pass. :D

Agree, det ska vara roligt med ;)

Kan helt klart rekommendera att man testar det någon gång i sin tränibgskarriär, även om det inte passade mig i långa loppet. Men jo visst fan dör man VARJE pass.. kondition som muskler :-p

När tränar du nästa gång? Tycker vi får slänga ihop ett bra pass här snart! O nu knackar ju våren på dörren också så då blir det snart trappintervaller ;-)

Sparven från Minsk
2012-02-28, 20:16
Omg, not the intervalls!
Kör imorgon vid 14 med Jill, så långt är det planerat haha!

Mosar löpband 2 ggr i veckan samt 1 pass cykelintervaller, it i boringz men behövligt.

Stefflo
2012-02-28, 20:23
En annan kör me en polare kl 10:00, sen blir det runt 11 resten av veckan.
Sen blir det fanken ingen vila på några veckor nu.. friskis tävlingen börjar på jobbet nästa vecka igen, så då är det "aldrig vila" som gäller igen. Och bättre kost så käringen kan va stolt när hon går bredvid mig på semestern i sommar!

Det är Gött att du fått in lite cardio oxå. Då pallar du ju intervallerna sen! Haha

Stefflo
2012-02-29, 18:17
Tjena!

Då vårt det dags för ryggpass idag, med en god vän.

Då jag vårt tvungen att nollställa mobilen idag så har jag inte längre passet uppskrivet, men tror jag kommer ihåg det mesta ganska väl.

Chins, på kv:
10, 10, 10, 8+2(sista med lite hjälp)

Rodd:
60* 10
65*10, 12
70* 12

Omvända flyes:
10*12
15*10
17*10
18*10

Raka Mark:
20*10
40*6
60*10
70*10
80*10
85*10(nytt pb! I set/reps)

Shrugs:
32*12, 14, 18, 16

Sittande vadpress:
35*12
45*12
50*12
52,5*12

Halvliggande vadpress, i benpressen:
160*12
180*12
210*20
230*15
260*11
Burn baby burn!!


Sen vårt det hem o fixa sig för jobbet.
Riktigt gött pass, som troligen lär ligga som orsak till vrf jag inte kan gå imorrn :p

Ha det gott o pumpa på!

Stoltz
2012-02-29, 18:41
Tråkigt att det inte blev mer GVT, men ska ju helt klart vara roligt att träna, annars är det ju sällan värt det.

Kör hårt på det du gillar! :thumbup:

Zizou
2012-02-29, 22:26
Ah, måste kännas bra i baksidan efter den där raka marken? :D

Stefflo
2012-03-05, 22:54
Ah, måste kännas bra i baksidan efter den där raka marken? :D

Känner det än idag ;) Och dte är dags igen imorgon.

Sorry alla för mina uteblivna uppdateringar! Jag tränar på hårt som fanken ändå och kommer tillbaka till journalförandet så småningom, just nu får annat ta lite mer plats bara.
Men jag för egen journal i mobilen iaf! :)

Zizou
2012-03-06, 09:03
Låter bra :) fortsätter titta in!

Stefflo
2012-04-10, 15:54
Såja! Då har man skaffat sig bättre förutsättningar för att kunna föra träningsjournalen vidare här oxå! Verkar va en grym app än så länge! Tapatalk 2.

Nu testar vi att göra inlägg, så kommer jag tillbaka igen efter kvällens träningspass, som blir bröst!

För övrigt så är jag numera uppe i 21 chins och 26 dips. Samtliga tävlingsgodkända utföranden :-)

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk 2

Zizou
2012-04-10, 19:47
Såja! Då har man skaffat sig bättre förutsättningar för att kunna föra träningsjournalen vidare här oxå! Verkar va en grym app än så länge! Tapatalk 2.

Nu testar vi att göra inlägg, så kommer jag tillbaka igen efter kvällens träningspass, som blir bröst!

För övrigt så är jag numera uppe i 21 chins och 26 dips. Samtliga tävlingsgodkända utföranden :-)

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk 2

Kul att du är tillbaka =)

Härligt, riktigt grymt med 21 chins! Bara nött på med chins eller kört något speciellt program eller så?

Stefflo
2012-04-11, 12:22
Kul att du är tillbaka =)

Härligt, riktigt grymt med 21 chins! Bara nött på med chins eller kört något speciellt program eller så?

Har fallit tillbaka till mina perioder. 3 veckor per cykel 10-8-6-4 reps.
Viktade chins på ryggpasset, voltade dips på bröstpasset och en dag med bara 7 set chins och dips på kroppsvikt, för uthållighet och tävlingsträning :-) Funkar finfint!


Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk 2

Stefflo
2012-04-11, 12:27
Igår blev det respass, men hann inte skriva in här så klockan blev så mkt och min app klippa ur.

Passet såg iaf ut såhär:

Bänk
73,5*6, 6, 6, 6

Sned bänk
60*6, 6,
62,5*6, 5

Cable flyes
35*6, 6
32,5*6, 6

Incline flyes
20+10*6, 7, 7+10, 10

Dips
Kv*15, sen stängde gymmet :-p

Dagens ryggpass kommer in.lite senare, men det gick ganska bra! :-)

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk 2

Graafen
2012-04-11, 12:58
Grymt bro!:cool:

stockinger
2012-04-11, 15:15
Kul att du uppdaterar lite igen! :)
21 chins var inte illa pinkat ;)

Stefflo
2012-04-11, 17:32
Kul att du uppdaterar lite igen! :)
21 chins var inte illa pinkat ;)

Kul att du la märke till det! Såg att det gått frammåt bra för dig!
Känner du dig stark i kroppen annars?

O ja 21 chins känns bra! För jäkla klen i dipsen bara! Måste fokusera mer på bröst tror jag. Det är tuttarna som sinkar mig känns det som. Precis som biccarna sinkar mig i chinsen, som hade kunnat vara fler med lite starkare armar :-)


Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk 2

Zizou
2012-04-11, 19:48
Riktigt bra pass sist! Men fortfarande så sjukt imponerad av dina 21 chins *drool*
Hade gärna bytt ut några av mina dips mot mer chins (Dips med KV så klaras 25+ utan problem)

Stefflo
2012-04-12, 10:00
Gårdagens ryggpass

Chins
kv*10
15*6
12,5*6, 6, 6

Skivstångsrodd
20*12
40*10
50*10
55*6
60*7

Crosscable lats pulldowns
50*6
52*6, 6, 6

Smala pulldowns
70*6, 6, 6, 6

sittande strikta hantel curls
14*6, 6, 6, 6

Uscha va klen jag är i biccarna!

Nu bär det av till gymmet för ett axel/arm pass. Detta kan slöa min progress i chinsen o dipsen i övermorgon, då det är risk för träningsvärk, men mina armar måste bli både större o starkare!



Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk 2

Stefflo
2012-04-12, 10:01
Riktigt bra pass sist! Men fortfarande så sjukt imponerad av dina 21 chins *drool*
Hade gärna bytt ut några av mina dips mot mer chins (Dips med KV så klaras 25+ utan problem)

Jo men visst, ge du mig 5 dips så kan du få 5 chins av mig ;-)

Hur många chins räcker du av atm?

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk 2

Zizou
2012-04-12, 10:15
Jo men visst, ge du mig 5 dips så kan du få 5 chins av mig ;-)

Hur många chins räcker du av atm?

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk 2

We got a deal! ;)

Har faktiskt inte testat att maxxa på flera månader, kanske man ska testa det idag då :) Så jag får återkomma med resultat! Men skulle tippa på 13-15 kanske.

Stefflo
2012-04-12, 12:37
We got a deal! ;)

Har faktiskt inte testat att maxxa på flera månader, kanske man ska testa det idag då :) Så jag får återkomma med resultat! Men skulle tippa på 13-15 kanske.

Känns som att din balans är rätt bra där då iaf. 13-15 chins o 25-30 Dips låter mer balanserat än 21 chins o 26 Dips haha xD

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk 2

Stefflo
2012-04-12, 12:38
Dagens axelpass

Militärpress
11*12
31*10
46*6, 6, 6
31*8

Sidolyft
10+6(dropset)*10, 10, 10, 10
->Superset
Hantelcurls
10*10, 10, 10, 10

Backhand kickups
15*10, 10, 10, 10
->Superset
Tricep pushdown
25*10
30*10, 10, 10

Shrugs
30*10, 10, 10

Scottcurls
31*10, 10, 9

Dips
Kv*22, 15, slut på tid o dags att dra till jobbet.

Har för övrigt oxå inlett en diet som ska vara till den 30e Maj. Hakar på tävlingen på www.aldrigvila.se
Ska bli kul o se om jag kan tävla med hardcore nördar som sporras av att han skriver om det. Vinner man e d ju kul! :-D

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk 2

Zizou
2012-04-12, 21:26
Känns som att din balans är rätt bra där då iaf. 13-15 chins o 25-30 Dips låter mer balanserat än 21 chins o 26 Dips haha xD

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk 2

Blev 12 strikta chins utan sving med benen direkt efter marklyftet + med magont ^^ Trots allt PB iallafall.

Dagens axelpass

Militärpress
11*12
31*10
46*6, 6, 6
31*8

Sidolyft
10+6(dropset)*10, 10, 10, 10
->Superset
Hantelcurls
10*10, 10, 10, 10

Backhand kickups
15*10, 10, 10, 10
->Superset
Tricep pushdown
25*10
30*10, 10, 10

Shrugs
30*10, 10, 10

Scottcurls
31*10, 10, 9

Dips
Kv*22, 15, slut på tid o dags att dra till jobbet.

Har för övrigt oxå inlett en diet som ska vara till den 30e Maj. Hakar på tävlingen på www.aldrigvila.se
Ska bli kul o se om jag kan tävla med hardcore nördar som sporras av att han skriver om det. Vinner man e d ju kul! :-D

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk 2

Härliga militärpressar! :)
Är det en deffdiet det handlar om? Och är det något pris om man vinner? :D

Stefflo
2012-04-13, 14:39
Man vinner en rejäääl låda tillskott. Dessutom har ******** gått in som sponsor, så lådan ska bli större :-)

Grattis till PB! :-D

Skickat från min HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e via Tapatalk 2

Stefflo
2012-04-13, 14:43
Dagens benpass dådå!

Knäböj
60*10
100*6
105*6, 6, 5

Raka Mark
60*6
100*6, 6, 6, 6

Benspark
35+20*6
40+20*6, 6, 6

Sittande Legcurl
25+15*8
30+15*6, 6

Stående Vadpress
60*12, 10, 12, 10

Vadpressen supersettades med legcurl. Men hann inte ett set till i curlen.
Sånt kan livet va om man inte får tummarna ur hemma.

För övrigt så innebär alltså när jag skriver en vikt plus en annan ,typ 40+20, att jag dropsettar och siffran efter anger hur många reps i var och en av vikterna.
:-)

Skickat från min HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e via Tapatalk 2

Zizou
2012-04-14, 13:15
Man vinner en rejäääl låda tillskott. Dessutom har ******** gått in som sponsor, så lådan ska bli större :-)

Grattis till PB! :-D

Skickat från min HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e via Tapatalk 2

Ah okej, grymt! :D
Bra pass som vanligt, mycket fina böjar!

stockinger
2012-04-15, 18:44
Varför slutade du med GVT?
Hittade inte de i journalen, kan ha missat.

Stefflo
2012-04-15, 22:03
Lördagens chins o dips pass

Chins
Kv *20.5, 17, 14, 15, 11, 10, 11 = 98

Dips
Kv *25, 26, 16, 16, 14, 12, 12 = 121

Sittande hantelcurls
12*10, 10, 10, 9+1

Tripress Cable
45*15
55*12, 10, 11+1
45*12
20*12

Hammercurls+twistcurls
10+6*12, 12, 12, 10

Alla dips o chins är tävlingsutförande då jag dessa pass siktar på så mkt reps som möjligt totalt och första settet är så många jag kan maxxa helt enkelt :-)

Blev en lång dag igår och dieten vägde tungt på mig då jag tränade ALLDELES för tidigt. Kändes på gymmet oxå då jag praktiskt taget gick dit yrvaken o hungrig.

Efter gymmet vart det två timmar till mat och det var lååååånga timmar men jäääklar vad gott!!!

Idag vart det en timmes pw och dieten hölls således en smula stramare, med en protein milkshake på kvällen dock, muuuumma!

Imorrn är det bröst igen! Booyah!

Skickat från min HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e via Tapatalk 2

Stefflo
2012-04-15, 22:05
Varför slutade du med GVT?
Hittade inte de i journalen, kan ha missat.

Slutade med gvt för att det blev tjatigt och enformigt. Tappade lite glädjen för det hela, men nog dels oxå för att gymmet i Holland inte höll måttet o jag fick göra vad jag kunde där, så kom ifrån det riktiga lite. Men resultaten var ju onekligen grymm så.kommer testa nån gång i framtiden igen! :-)

Skickat från min HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e via Tapatalk 2

Sparven från Minsk
2012-04-16, 07:51
Jag Måste ha missat något med din diet också, är det LG du kör, alltså att få upp långsamt i fettfri massa?
Då ska du skippa promenaderna om du kör helt strikt efter LG konceptet det vet du va? ;)
Sen tycker då jag att viss cardio bara är hälsosamt för att få lite bättre återhämtning å så.
Men då kanske mer intervaller än promenader :D

Stefflo
2012-04-16, 08:22
Promenaden blev istället för intervaller då jag helt enkelt inte hade energi till trapporna. Vart en mkt seg dag igår o jag tänkte 1h pw e bättre än inget.
Just nu använder jag mig av LG men med ett underskott så att jag ska tappa fettmassa samtidigt som jag inte droppar i muskelmassa, kanske tom med en smula ökning, om jag har tur, men det räknar jag inte med.
Så snart jag e nere på resultatet jag vill nå så börjar jag käka o följa LGs principer lite mer men fortf ett intervallpass i veckan för flås och återhämtning :-)
Vill ju tävla i fitness och inte bodybuilding o DÅ behöver jag flås! :-)

Skickat från min HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e via Tapatalk 2

Graafen
2012-04-16, 19:31
Är sjukt sugen på lite formbilder här asså!;)

Stefflo
2012-04-18, 08:20
Får ta o ordna det då *flex*
Men jag e fortf liten :-p

Skickat från min HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e via Tapatalk 2

Stefflo
2012-04-18, 08:24
Gårdagens ryggpass

Chins
Kv*6
15*6
12,5*6, 6
Kv*6

Skivstångs
50*10
60*8
65*8, 8, 8

Smala pulldowns
70*7, 7, 7, 7

Cx lats pulldowns
40*8
45*6, 6, 6, 8

Bicepscurl hantlar
14*8, 6, 6, 6

Scottcurls
31*8, 8, 6, 7


Helt okej pass.
Sänkte vikten i bältet på chinsen till fördel för bättre teknik. Kändes bra.
Har börjat slänga in ordentligt med armövningar i passen nu oxå. Nu är det dags att slippa gnälla över, den uteblivna, styrkan och storleken på armarna!

Skickat från min HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e via Tapatalk 2

Stefflo
2012-04-18, 08:26
Just ja! Körde ju bröst i måndags också!

Bänk
40*6
60*5
75*6, ,6, 6
72,5*6
60*10

Sned bänk
51*8
61*6, 6, 6, 7
51*10

Flyes
20*10
33* 6, 6, 6, 6
20*6

I flyes
25*6
22*7, 7, 8
12*10

Dips
20*6, 6, 6, 5,5+1neg

Tripress rep
25+15*10, 8, 8, 8

Tricep pushdown
25*12, 12, 12, 12
15*12

Skickat från min HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e via Tapatalk 2

Sparven från Minsk
2012-04-18, 08:41
LG på ett energiunderskott är inte LG, då är det PF ;)
Hela syftet med LG är att lägga å sig fettfri massa.
PF är en metod att äta kan man säga, så vi får nog kalla det för PF diet :D

Bra att du la av vikt i chinsen, ett bra utförande är mer viktigt!

Zizou
2012-04-18, 08:43
Köttiga pass, riktigt fint! :) Så sjukt bra chins alltså!

Stefflo
2012-04-18, 09:39
LG på ett energiunderskott är inte LG, då är det PF ;)
Hela syftet med LG är att lägga å sig fettfri massa.
PF är en metod att äta kan man säga, så vi får nog kalla det för PF diet :D

Bra att du la av vikt i chinsen, ett bra utförande är mer viktigt!

PF nu, LG snart :-)

Skickat från min HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e via Tapatalk 2

Stefflo
2012-04-18, 09:40
Köttiga pass, riktigt fint! :) Så sjukt bra chins alltså!

Thanks Zizou!
Man gör så gott man kan!

Skickat från min HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e via Tapatalk 2

Stefflo
2012-04-19, 06:50
Gårdagens axelpass

Militärpress
20*10
40*6
47,5*6
45*5, 6,
40*8,
20* 10

Sidolyft
12+6*6+8, 6+8
11+6*8, 8

Sittande hantelpress
14*6, 6
12*10
14*6, 10

Hantellyft fram
8*10, 10, 10
8+4*10

Hög rodd
50*12, 12, 12, 12

Experimentera en massa.med pressarna(militär och hantel) för att försöka hålla vikten hög, men utan att låta svängen falla för djupt när jag blir trött. Så vikterna som jag jobbade med vart lite konstiga :-)

Ett schysst pass överlag som jag avslutade med 3*sadisten(min egna lilla mardrömsövning för mage), 40reps per set.

Skickat från min HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e via Tapatalk 2

Zizou
2012-04-19, 13:40
Haha, sadisten lät som en grym övning :D lust att dela med?

Fina pressar och roddar iallafall! :)

Stefflo
2012-04-20, 06:34
Ska spela in den nån dag så kan du få se. Har den inspelad redan, men jag är i så dålig form där så d e pinsamt haha :-D

Gårdagens benpass med Jonas, aka Sparven

Knäböj
20*10+8
60*9, 8
65*8
80*6
100*5
115*2
125*1, liten knuff i ryggen
100*6
60*12

Raka mark
60*8
100*6, 5(greppet faila), remmar på *6, 6

Benspark
40+20*6
30+15*12+4, 12+8, 12+6, 12+6

Liggande Legcurl
30*12, 12, 12, 10
20*8

Stående vadpress
60*12, 12, 12

Böjen där på 125 kg var mkt väl under godkänt djup, och är lite osäker men tror det hade kunnat gå utan den där lilla knuffen, KANSKE, men formen på den var ju inte helt optimal :-p
Nästa vecka vankas det höjning i raka mark känner jag!! *flex*

Skickat från min HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e via Tapatalk 2

Stefflo
2012-04-20, 20:34
Chins o Dips pass idag.
Blev ingen prio efter. Cyklade och gick innan passet. Sprang tre intervaller, knappt lönt I know :-p , efter.

Chins
21, 17, 11, 12, 12, 12, 11 =95

Dips
29, 23, 17, 16, 15, 15, 14, = 129

Var så JÄKLA vek i chinsen efter andra settet, brukar va mkt starkare. Tangerat personbästa i set 1 dock.
Dipsen däremot gick bra. Öka pb från 26 till 29! Booyah! Sen hyfsat bra följdset på dessa :-)
Allt på kv såklart :-)

Ha en grym helg gott folk!

Skickat från min HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e via Tapatalk 2

Zizou
2012-04-20, 22:13
:bow: dat there chins!

Stefflo
2012-04-21, 14:50
:bow: dat there chins!

Haha

Skickat från min HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e via Tapatalk 2

Stefflo
2012-04-21, 14:52
Dagens bröst pass med Martin

Bänkpress
20*15
50*6
75*6, 5,5
70*6, 7

Sned bänk
41*10
61*6, 6, 6, 6

Flyes
30*6
35*6
30*6, 8

Incline flyes
20*8, 8, 8, 8
10*10

Tricep press, rep:
25+15*10, 8, 9

Tricep press, stång
25*12
30*10
15*10

Ruuskigt segt idag.Kom inte riktigt igång.
Körde många dips igår, lämnade nog sin effekt, dessutom käkade jag aldrig riktigt ordentligt post workout.
Gick ändå ganska okej, efter bänkpressen :-)

Skickat från min HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e via Tapatalk 2

stockinger
2012-04-23, 13:57
Dåligt med update här ;)

Stefflo
2012-04-26, 10:24
Dåligt med update här ;)

Jepps :-/ åkt på bamseförkylningen :-/
E förhoppninggsvis tillbaka ned ett nätt pass imorgon

Skickat från min HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e via Tapatalk 2

Sparven från Minsk
2012-04-26, 18:18
Jepps :-/ åkt på bamseförkylningen :-/
E förhoppninggsvis tillbaka ned ett nätt pass imorgon

Skickat från min HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e via Tapatalk 2

Klart du ska! Jag behöver bamsesällskap när jag ska bänka ju! :D

Stefflo
2012-04-30, 13:14
Det blev ett pass i fredags, trots att jag kanske inte borde :-p
Klassiskt diskopass, med lite bänk, sned hantelpress, lite triceps extensions och bicepcurls för att jobba igenom överkroppen på mina prio delar. Siiikkken jäääääädra pump! Aldrig vart så stor i mitt liv. Kolhydratsöverskott is då snizzle!

Idag blev det dock nystart på GVT igen. Blev sugen när stockinger pratade om det och sen snubblade jag över en artikel på nätet oxå, som jag förvisso läst förut, så idag körde jag igång! Kommer passa ypperligt med mitt leangains/if upplägg oxå!!

Det blev bröst/rygg idag

Bänk
55kg*10reps *10 set

Chins
Kv*10reps *8set, 2 set *9,5

Cable flyes
25*10, 10, 10

Sen fick jag dessvärre ingen bonusövning för rygg då jag fick dra hem o hämta matlådan jag hade glömt! :-p

Bra tryck, dessvärre så hindrade underarmarnas pump mig i chinsen, plus att jag var trött såklart :-p

Ska dock nämnas att chinsen inte gick 4 sekunder i negativ fas, men höll emot och lät ryggen jobba bra ändå! Tänker fortsätta köra med kv chins och ska hålla ut längre o längre tid på negativen allt eftersom passen fortskrider :-)

Skickat från min HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e via Tapatalk 2

Zizou
2012-04-30, 19:38
Fyfan, 10*8 i chins. Sjukt bra! :D kan tänka mig att det blir en härligt känsla i latsen efter 10 set! Bra jobbat!

Stefflo
2012-05-02, 13:55
Fyfan, 10*8 i chins. Sjukt bra! :D kan tänka mig att det blir en härligt känsla i latsen efter 10 set! Bra jobbat!

Har sån jiffla träningsvärk i ryggen idag kan du tro!!

Skickat från min HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e via Tapatalk 2

Stefflo
2012-05-02, 14:03
Gårdagens GVT - Ben

Knäböj, djuupa!
61*10*9 +11!
Superset->
Sittande lårcurl
35*10 *4
40*10 *2
Tystade till liggande lårcurl pga klänningar i knä och alla snodde sittande maskinen hela tiden mellan.mina set :-p
Liggande lårcurl
30*10 *4

Cablecrunch
30*12
40*12, 12, 12, 12

Sittande vadpress
40*15, 15, 15, 15

Idag körde jag intervaller i trappor!
Tro mig när jag säger att de jäädra trapporna är jobbiga! Körde så hårt att jag slutligen fick kräkas lite oxå. Obehaglig känsla såklart, men kändes rätt Gött o veta att man pressade sig till sitt verkliga MAX!
http://img.tapatalk.com/d9ae4346-3018-3ab1.jpg

Skickat från min HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e via Tapatalk 2

Stefflo
2012-05-03, 18:55
Dagens pass vart GVT-armar!!
Stressigt pass så hann inte mkt bonus tyvärr ;-/

Dips,
kv*10 *9 + 11
Superset med
Hantel Hammercurls,
12*10
11*10 *8 + 8(+2 bara negativa)

Sidolyft hantlar
8*15, 15, 15

Köttigt pass! Biceps ville knappt vara med.o jobba efter 4-5 set Me jag tvingade de satarna! De lyckades fram till sista settet som bara blev en 8+2neg
Dipsen fick tom en extra så får slänga på lite mer vikt där nästa gång!

Dagens vikt: 72,8.
Vill ju egentligen gå upp, men det är.fatfreemass jag vill ha, så för tillfället blir väl målet runt 70 innan jag börjar leangaina ordentligt, med överskott på träningsdagar.

Känns riktigt nice att musklerna börjar träda fram o för, vad som känns som, varje dag som går, trots en setback där på 1,5 vecka med dunderförkylning, så blir det tydligare och tydligare! Förkylningen håller i sig men utan dunder!

Bjuder på en formbild av överkroppen iaf. Ingen direkt posering. Svårt att ta såna bilder själv, men det kommer nån dag snart, tror jag!

http://img.tapatalk.com/d9ae4346-c677-a24f.jpg

Skickat från min HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e via Tapatalk 2

stockinger
2012-05-03, 19:30
Kul att du går på GVT igen!
Bra form på armen också :)

Stefflo
2012-05-03, 19:48
Kul att du går på GVT igen!
Bra form på armen också :)

Märkligt det där att armen poppar ut o ser bra ut på bilder asså. Jag tycker ju de är.små!!

Skickat från min HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e via Tapatalk 2

Zizou
2012-05-03, 20:36
Bra form! :) Och bra pass!
Måste ju få en insane pump efter det där passet *flex*

Stefflo
2012-05-03, 20:53
Bra form! :) Och bra pass!
Måste ju få en insane pump efter det där passet *flex*

Lite pump hade jag nog allt (a)

Skickat från min HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e via Tapatalk 2

Stoltz
2012-05-03, 21:01
Formen tar sig! :thumbup:

Stefflo
2012-05-03, 22:22
Formen tar sig! :thumbup:

*flex*

Stefflo
2012-05-04, 14:53
Dagens GVT bröst/rygg.

Skulle eg ha aktiv vila idag, men sällskapet på gymmet vart för bra så tog bröst/ryggpass istället ;-p

Bänk
57*10 *7 +8, 8, 8.5
Superset
Chins
Kv*10 *10

Enhands Cable flyes:
22,5*12 *4

Smala pulldowns
50*12 *4

Gött pass trots att jag vart grymt sliten.
Bänken fick lida rätt bra, men chinsen gick ganska bra! Tior rakt igenom!! *flex*

Skickat från min HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e via Tapatalk 2

Zizou
2012-05-04, 15:25
Grymt som vanligt! :D Riktigt härligt med chinsen =)

Stefflo
2012-05-04, 16:46
Grymt som vanligt! :D Riktigt härligt med chinsen =)

Jag utlovar helvetisk träningsvärk för imorgon :-p

Bänkpressen. Var f.ö. 57.5 = höjning jämfört med förra passet, så även om jag inte orkade reppa tior rakt igenom så var det ändå en ökning och nästa gång ska tiorna smällas upp!!

Skickat från min HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e via Tapatalk 2

stockinger
2012-05-04, 18:44
10x10 i chins är inte illa pinkat! :thumbup:

Stefflo
2012-05-04, 20:17
10x10 i chins är inte illa pinkat! :thumbup:

Tackar! Nu ska vi börja jobba på att hålla ut längre i negativ fas oxå bara! Fick till en liten bonuschin efter att ha haft fötterna i marken 1-2 sekunder, så ska bli jäkligt intressant att testa 2 sek neg nästa cykel!

Skickat från min HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e via Tapatalk 2

Stefflo
2012-05-08, 08:46
Tjena!
Gårdagens GVT ben:

Knäböj -> Raka Mark
Böj: 65*10 *9 +11
Mark: 65*10 *10

Cable crunch, på bänk:
40*12, 12, 12, 15

Grymt pass, men fibubblan va jäkla trött jag blev. Andfådd och svettig som.en gris redan efter 2 rundor på benen, "bara 8 kvar" skojare jag om då, men det gick.
Riktigt djupa o fina böj. :-)

Skickat från min HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e via Tapatalk 2

Zizou
2012-05-08, 10:04
Åh fyfan, man blir ju illamående bara av att tänka på ett sådant mördarpass :D Bra jobbat!

Stefflo
2012-05-08, 13:01
Åh fyfan, man blir ju illamående bara av att tänka på ett sådant mördarpass :D Bra jobbat!

Haha, tro mig min kropp mår som den förtjänar idag! Sjuka är att värsta träningsvärken sitter i baksida axlar o mina trapz! Haha

Skickat från min HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e via Tapatalk 2

Graafen
2012-05-08, 15:56
Sköna pass du bränner av;)

Stefflo
2012-05-11, 06:32
Nu har jag vart dålig på att uppdatera igen!

Tisdag:
GVT armar
Dips
Kv *10 *10, lite mer upprättade än sist för mer fokus på triceps.
Superset med hantel Hammercurls
11*10 *10

Sidolyft en hantel åt gången
8*15, 15, 15, 15

Sittande vadpress
40*15, 15, 15, 15(höll på att nöja nig med 12 på sista pga pumpsmärtan men FUCK NO!!)

Onsdag:
Cardiodag egentligen, men blää.
Gick till gymmet o Kötta igenom lite lätt på kroppen istället för att slippa all jäkla träningsvärk o kunna prestera lite resten av veckan tänkte jag :-)

Sned hantelpress
16*12
24+16*8, 8, 8, 6(dropsets alltså)
Superset med chins
Kv *10, 10, 10, 10

Frivändningar
40*5, 6, 7, 8, 8
Superset med frontböj
40*8, 10, 10, 10, 10

Cablecrunch
35*15, 15, 15, 15
Superset
Tricep pushdown
20*15
30*10, 10, 10

Sidolyft, en hantel åt gången
8*10, 10, 10, 10
Superset med
Hantelcurls, små och snabba kontraktioner
11*10, 10, 10, 8


Puuuhaaa som svetten rann!! Alla Superset utan vila(så var inget gvt upplägg alls inblandat här) och kort vila mellan rundorna oxå.

Igår, torsdag:
GVT bröst, rygg
Bänk
57,5*10 *10(ökning i 3 sista setten från 8 reps till 10, dags för höjning!!)
Superset med
Chins
Kv*10 *10, lite striktare idag än tidigare, på vägen ner, då jag höll ut lite längre på de två sista repsen i varje set.

Cable flyes
25*12
20*12, 12, 12(MKT strikt och fint)

Stående framåtlutad dubbel hantelrodd
Annorlunda, men tog grymt bra på latsen och utmanade min bålstabilitet mkt bra!
20*10, 10, 10, 10

Är mkt nöjd med veckan än så länge! Genomblödnings passet gjorde grym nytta! Utan det hade fortfarande vart komplett död! Vilket mina ben nästan är fortfarande, trots att de ska KÖTTAS idag ;-)
Ökar i alla passen varje gång oxå. Antingen lite striktare, lr lite fler reps, somliga både och, eller mer vikt, precis som det ska vara! :-)


Skickat från min HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e via Tapatalk 2

Stefflo
2012-05-11, 06:39
http://img.tapatalk.com/d9ae4346-a564-368a.jpg
Bild tagen efter blödarpasset. Inte mkt till pump direkt.
Finns mkt mer att önska av volymen(även om bilden är tagen ur lite förminskande vinkel)och det sitter fortfarande en massa massa skräp nere vid ländryggen(och på resten av kroppen.oxå förvisso)som jag vill ha bort innan jag känner mig redo för att fokusera på kcal balans och byggning!

Skickat från min HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e via Tapatalk 2

Sparven från Minsk
2012-05-11, 16:24
Vi tog fler bilder det vet jag! Upp med dem! :D

Stefflo
2012-05-11, 16:26
Vi tog fler bilder det vet jag! Upp med dem! :D

NAJJ! VI får ta nya, från bättre vinkel! Ser ju ut som en dvärg haha! :D

Zizou
2012-05-11, 21:07
Ser typ inge skräp vid ländryggen. Ser riktigt nice ut ju! :)

Stefflo
2012-05-14, 15:25
Ser typ inge skräp vid ländryggen. Ser riktigt nice ut ju! :)
Det är för att det flyter ihop med allt annat skräp på sidorna och över resten av ryggen haha! ;-D

Skickat från min HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e via Tapatalk 2

Sparven från Minsk
2012-05-22, 09:45
Sjukt dåligt med uppdateringar här nu, vad är ursäkten gubben?:MrT:
Vill inte höra att Dibbe 3 tar upp all din tid nu...sommaren är snart här, vi måste bygga! :whipped:

Så ta och träna nu och fler *uppdate*

Stefflo
2012-05-29, 17:47
Tänkte bara checka in o säga: Jepps, jag blir starkare och JEPPS jag blir fittare :-)

Skickat från min HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e via Tapatalk 2

Zizou
2012-05-30, 07:56
Tänkte bara checka in o säga: Jepps, jag blir starkare och JEPPS jag blir fittare :-)

Skickat från min HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e via Tapatalk 2

Fan va nice :D ligger på underskott eller?

Stefflo
2012-05-30, 12:19
Gjort det en längre tid nu och hamnat väldigt nära mitt åretrunt mål, sånu unnar jag mig lite mer tills jag eventuellt märker nån skillnad på bf :-)

Så lite snask här o där e lugna pucks liksom, går fortfarande åt rätt håll :-)
Idag blev det dock fall för grupptrycket och käk på bk, så.det blir både gym och nån form av cardio senare ikväll :-p

Skickat från min HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e via Tapatalk 2