handdator

Visa fullständig version : Konstant smärta i handleden


hallenn
2012-01-10, 00:14
hej alla

har i flera månader haft ont i min vänstra handled vart till både doktor och sjukgymnast för en månad sen och båda sa att det antagligen var en överansträngning från gymmande. De rekommenderad sedan vila, stödskena och voltarensalva.Slutade använda dessa för en vecka sedan cirka då handleden snarare gör mer ont nu än innan. jag har varken gymmat eller ansträngt handelden på något sätt under denna tiden.

jag vet inte säkert hur skadan uppkom men jag började känna av den när jag körde bänkpress och dum som jag var så fortsatte jag köra några pass till efter det.

Smärtan är konstant men är som värst på natten och jag brukar vakna några gånger varje natt av den.
Min fråga är nu då om detta kan vara något annat än överansträngning typ karpaltunnelsyndrom ( som praktiskt tagit alla på min fars sida av släkten haft problem med) eller annat?

Vore väldigt tacksam för hjälp :)

Juxta
2012-01-10, 09:59
Kan det vara Ganglion?

hallenn
2012-01-10, 18:00
har inte stenkoll på ganglion men har man inte då en knöl på handleden? För min handled ser ut som vanligt.

Juxta
2012-01-11, 11:09
har inte stenkoll på ganglion men har man inte då en knöl på handleden? För min handled ser ut som vanligt.

Jag har Ganglion och min knöl är knappt märkbar, dock så känner jag av den när jag rör vid punkten. Fick rådet av läkaren att massera punkten ganska ofta och så fort jag gör det så försvinner det alltid.