handdator

Visa fullständig version : Nybörjare, gym runt t-centralen och annat skit


Sopanen
2012-01-09, 21:15
Hejsan! Jag ska börja gymma imorgon för första gången men vet inte riktigt exakt var det bästa gymmet i närheten av mig är. Jag bor vid bergshamra centrum och har ungefär 10minuter till sats på vasagatan.

Det jag har läst är att det är ganska litet och eftersom att jag aldrig har satt en fot i ett gym förut så vet jag inte riktigt vad som är bra och dåligt och behöver därmed er hjälp! Hur ser det ut därinne?

Vilket gym är bäst runt centralen? Kan tänka mig resa en bit längre.

Började träna thaiboxning idag igen och jag har börjat sköta kosten ordentligt för första gången. Jag har fått en del hjärtklappningar efter måltiderna som jag inte upplevt tidigare, är detta något jag bör oroa mig för? Ligger på ungefär 2400kcal vilket är ett 500 överskott om det har någon relevans.

Det tar lite på manligheten, men nu är det tamefan dags att ta tag i skiten och bli en man, jag kommer bänka skiten ur 20kilos stången. Tips som kan underlätta processen uppskattas, för här kommer 50kilos flickpojken och skrämmer ihjäl er, skojjar fan inte, jag är livsfarlig. Tack! :D

MrPowa
2012-01-09, 21:17
Sök läkare.

Mjölkprotein
2012-01-09, 21:37
Vad är det vi ska svara på egentligen?
Hur ett bra gym ser ut är ju upp till var och en, du får ju gå dit och kolla och bedöma själv.

Själv föredrar jag väl Eleiko stänger och vikter, men utöver det så kan det väl vara vilket jävla märke som helst på resten, så länge allt funkar.

Sök upp närmsta Atletklubb är mitt råd. Och, sök upp en läkare också för säkerhets skull.

stromming
2012-01-10, 01:13
Om du på riktigt får hjärtklappning efter att ha ätit är det nog bäst att du kollar med en läkare innan du börjar gymma

Tompann
2012-01-10, 06:59
För att svara på frågan.

Tycker du att det e värt att åka till Medis så gör det! Satan vilket bra gym, synd att det ska ligga så jävla långt bort :/

exor
2012-01-10, 07:12
Sats odenplan skulle jag rekomendera åt dig.

Tompann
2012-01-10, 08:36
Sats odenplan skulle jag rekomendera åt dig.

Kan rekommendera detta gym också. Gillar det skarpt, inte riktigt samma klass som medis med hantlar upp til 53(?) kg men helt klart stabilt.

exor
2012-01-10, 10:42
Kan rekommendera detta gym också. Gillar det skarpt, inte riktigt samma klass som medis med hantlar upp til 53(?) kg men helt klart stabilt.

Enda fördelen med medis kontra odenplan är att det finns tyngre hantlar sen är kabelrodden bättre. Thats it.

Rakanichy
2012-01-10, 18:22
Om det är hans första årskort så tror jag inte det gör någon skillnad för en 50kilos nybörjare om det är 53kg hantlar eller inte ;)

solari
2012-01-10, 19:30
Sats Zenit är klart bättre än Vasagatan som är ruskigt litet. Om man nu ska vara vid T-centralen. I övrigt gillar jag Odenplan bäst.

Du hittar ju alla sats anläggningar på deras hemsida så det är väl bara att söka efter närmsta där?

manekin
2012-01-10, 20:21
Finns en till SATS på Mäster Samuelsgatan, 50 meter från Zenit...
Odenplan är hemskt, bara jättehemskt.....

REDaction
2012-01-10, 20:48
Nu säger du att du vill ha vid centralen men skulle du ångra dig finns frescatihallen vid universitetet. Nära och skönt från bergshamra och ett bra gym faktiskt :)

Tompann
2012-01-12, 13:49
Enda fördelen med medis kontra odenplan är att det finns tyngre hantlar sen är kabelrodden bättre. Thats it.

Tycker att all utrustning är bättre, men jag föredrar lite äldre utrustning framför den nya kromade skiten.

Juxta
2012-01-12, 14:07
Friskis på Mäster Samuelsgatan.

zegna
2012-01-12, 14:27
Hejsan! Jag ska börja gymma imorgon för första gången men vet inte riktigt exakt var det bästa gymmet i närheten av mig är. Jag bor vid bergshamra centrum och har ungefär 10minuter till sats på vasagatan.

Det jag har läst är att det är ganska litet och eftersom att jag aldrig har satt en fot i ett gym förut så vet jag inte riktigt vad som är bra och dåligt och behöver därmed er hjälp! Hur ser det ut därinne?

Vilket gym är bäst runt centralen? Kan tänka mig resa en bit längre.

Började träna thaiboxning idag igen och jag har börjat sköta kosten ordentligt för första gången. Jag har fått en del hjärtklappningar efter måltiderna som jag inte upplevt tidigare, är detta något jag bör oroa mig för? Ligger på ungefär 2400kcal vilket är ett 500 överskott om det har någon relevans.

Det tar lite på manligheten, men nu är det tamefan dags att ta tag i skiten och bli en man, jag kommer bänka skiten ur 20kilos stången. Tips som kan underlätta processen uppskattas, för här kommer 50kilos flickpojken och skrämmer ihjäl er, skojjar fan inte, jag är livsfarlig. Tack! :D

Att få hjärtklappning av att äta låter hemskt.
Tror definitivt du bör uppsöka en läkare.

Pamparius
2012-01-12, 17:41
Testa Power Club på Holländargatan. Har det mesta, inklusive ringar och kettlebells om du gillar sånt. Stängerna är inte av toppkvalitet dock, skulle föredra Eleiko.

Ene
2012-01-12, 17:47
Om du bor nära tunnelbanan vid Bergshamra så finns det ett relativt stort gym i Mörby centrum som heter MåBra. Dit tar det kanske max 7 min från dig isf.

mij82
2012-01-12, 19:04
Testa Power Club på Holländargatan. Har det mesta, inklusive ringar och kettlebells om du gillar sånt. Stängerna är inte av toppkvalitet dock, skulle föredra Eleiko.

Wow, har missat det stället helt, verkar inte alls dumt. Tränar du där? Tänkte om det är nån som vet hur mycket folk och så det brukar vara, vad det är för typ av stänger, vikter de har o.s.v.

I annat fall får man väl ta sig dit och kolla in det när det är bemannat. :)

Edit: DOH, kanske ska läsa hela ditt inlägg först, såg kommentaren om stängerna nu... :D