handdator

Visa fullständig version : Träningskompisar/motivationsstödjare. Finns ni här?


Sinatra
2012-01-09, 16:12
Tja, jag är en grabb på 23år som dessvärre helt slutade med all träning för ett antal år sedan och har pga detta ökat ofrivilligt i vikt.

Har precis införskaffat gymkort och håller på att lägga om min kost helt. Tanken är att jag ska köra hårt fram till sommar (juni-juli) då jag tänkte belöna mig själv med en resa med några polare :) Tanken var att gå ned ungefär 15kg.

Jag har dock ingen riktigt genuin träningskompetens och jag vet att ovanorna jag byggt upp med diverse sockersug och annat kommer vara påfrestande. Jag tänkte därför att träningskompisar/motivationsstödjare eller liknande vore något man säkert borde skaffa?

Det kan ju knappast skada. Jag menar personer man kan snacka med träning, kost och sådant om. Hjälpa varandra att nå de mål man satt upp osv! Detta lär väl många köra med?

Men vart hittar man dessa personer? Finns det folk här som kanske håller på eller vill gå ned i vikt och vill ha någon att snacka med för att orka eller liknande? I'm game! Vill gärna få lite kompisar att dela prestationer med samt ta del av deras färd. Är ni en sådan person kan ni ju höra av er!

Får ursäkta mig om tråden inte hör hemma på denna avdelningen, men jag har letat runt lite och inte hittat något så denna avd kändes mest relevant :)

limenka
2012-01-09, 16:23
Starta en journal och var aktiv på forumet så kommer du få många internetvänner att prata träning med. :)

willtjam
2012-01-09, 16:24
Starta en journal vetja! Folk brukar kommentera och peppa, och sen kan du göra detsamma i deras journaler. :)

Sinatra
2012-01-09, 16:30
Starta en journal och var aktiv på forumet så kommer du få många internetvänner att prata träning med. :)

Ok, ska göra så!

Starta en journal vetja! Folk brukar kommentera och peppa, och sen kan du göra detsamma i deras journaler. :)

Tack tack!

Fredron
2012-01-09, 16:44
Var bor och tränar du?

Sinatra
2012-01-09, 17:23
Var bor och tränar du?

Stockholm. Körde på 24/7 då jag bor närmast det.

andeem
2012-01-09, 17:49
Stockholm. Körde på 24/7 då jag bor närmast det.Vilket 24/7?

Sinatra
2012-01-09, 17:53
Vilket 24/7?

Stureplan!

Rova
2012-01-09, 18:18
Jag har dock ingen riktigt genuin träningskompetens och jag vet att ovanorna jag byggt upp med diverse sockersug och annat kommer vara påfrestande. Jag tänkte därför att träningskompisar/motivationsstödjare eller liknande vore något man säkert borde skaffa?


Kan göra som jag gjorde när jag drog igång träningen igen. Gå in på kolo nån gång per dag och läs trådar. Jag har lärt mig riktigt mycket sen jag började, och motivationen har skjutit upp i målnen