handdator

Visa fullständig version : Kreatin vid deff?


Rumi
2012-01-09, 15:46
Tja grabbar

Idag har min deff börjat. Kan jag börja käka kreatin? Förvisso ger inte detta muskelhypertrofi men kan underlätta mig att behålla muskelmassa?

Är det möjligt att vid en deff gå UPP i muskelmassa? På ngt vis?

willtjam
2012-01-09, 15:50
Klart du kan. Och kreatin är ett av dom få (om inte enda) lagliga tillskotten som faktiskt ger en ökad mängd muskelmassa. Och eftersom det hjälper dig orka mer så orkar du lyfta tyngre vikter och därav ökar.

Är du nybörjare så kan du göra det, men det är rätt svårt om man tränat tidigare. Se bara till att öka så gott det går i övningarna.

Sheogorath
2012-01-09, 15:53
Det är mycket möjligt att det ger muskelhypertrofi faktiskt. Det är utmärkt att använda under deff hur som helst. Jag använder det BARA under deff och låter njurarna vila under bulkperioderna. Känner man sig klen under bulk kan man äta mer och/eller träna klokare. "Äta mer" är inget alternativ om vikten ska gå ner och då tar jag gärna emot den skjuts som kreatin erbjuder.

Problemet nu när du redan börjat dieta är att kreatinladdningen ger viktuppgång i vätska och därför kan "maskera" en egentlig viktnedgång. Kika här (min vikt under ett år):

http://i43.tinypic.com/2h71m9y.jpg

Som du ser laddar jag in kreatinet INNAN deffen börjar. När all vätska är på plats vet jag att den vikten jag går ner är fett och vätska, inte att jag ersätter fett med vätska eller dylikt.