handdator

Visa fullständig version : Schema :S


ChapterOne
2012-01-09, 12:11
Hej det är såhär att jag börjat träna igen efter 2 år :whipped:
Och undrar om det här ett bra upplägg av schema eller jag borde ändra något?
Mån: Bröst/biceps
Tis: Triceps/axlar
Ons: Vila
Tors: Ben/underarmar
Fre: Rygg
Sen att jag kör mage ungefär alla pass

Och ja har letat runder i forumet och hitta inget så ber om ursäkt om det redan finns en tråd :P

StarkaUlf
2012-01-09, 12:13
Varför kör du mage varje pass?

Sen är det fullständigt omöjligt att säga om det är ett bra schema eller inte, då du inte inkluderar vad dina mål är, vilka övningar du kör, set/reps antal.

mysglenn
2012-01-09, 12:19
ta och börja med ett schema som rekomenderas, tex http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454

Dennis93
2012-01-09, 12:19
Kan väl börja med att länka hit: http://62.181.218.130/forum/showthread.php?t=37200

Sedan så varför kör du triceps och axlar dagen efter bröst? När du kör bröst så tar det på både triceps och axlar så du kommer vara trött i dem fortfarande på tisdagen.

Och precis som starkaulf säger så är det svårt att säga nåt när du bara delat upp kroppen och inte säger vilka övningar du tänkt köra.

ChapterOne
2012-01-09, 13:13
Varför kör du mage varje pass?

Sen är det fullständigt omöjligt att säga om det är ett bra schema eller inte, då du inte inkluderar vad dina mål är, vilka övningar du kör, set/reps antal.
varför inte köra mage ofta? inte så precis att du kommer bli övertränad. sa inte varje pass

daloatf
2012-01-09, 13:15
Mån: Bröst/biceps + baksida axlar
Tis: Vila
Ons: Rygg + framsida lår
Tor: Axlar/triceps + bröst
Fre: Vila
Lör/Sön: Ben/mage + rygg
Lör/Sön: Vila

Skulle nog vara bättre

StarkaUlf
2012-01-09, 13:17
varför inte köra mage ofta? inte så precis att du kommer bli övertränad. sa inte varje pass

"ungefär alla pass" tar jag som i princip varenda pass, ja.
Även magen behöver återhämtning. Jag skulle köra mage kanske 2 gånger i veckan, då även knäböj, marklyft, militärpress ger träning för magen. Nu vet jag ju inte om du kör dessa övningar. Därför skulle det underlätta om du kunde skriva lite mer utförligt vilka övningar du kör samt set och repsantal.

ChapterOne
2012-01-09, 13:19
3*12 , 3 övningar per muskelgrupp sen är det väll skitsamma vad jag kör för övning, lek inte någon professor för helvete, bad mer om typ upplägget!?!?! inte några kaxiga kommentarer från p12or

daloatf
2012-01-09, 13:22
Upplägg och upplägg, du frågade om splitten.

mysglenn
2012-01-09, 13:23
klart att övningsvalet är högst relevant

3st isolationsövningar eller 3st basövningar påverkar ju passen och upplägget ganska markant.

Du KAN inte ha letat i forumet, för denna typ av tråd skapas det 3-5st om dagen.

ChapterOne
2012-01-09, 13:23
okej jag kan gärna skriva upplägg av övningar men hatar när irriterande människor som leker mer än vad dem är bara för att någon har tränat 12 år så behöver inte det betyda att han har rätt !? Ville mer veta av personliga erfarenheter typ som känns rätt finns så mycket blandat från person till person. som sagt har tränat innan och fick tipset att köra mage varje pass 4 gånger i veckan så att säga och det funka bra på mig.

ChapterOne
2012-01-09, 13:26
och Mr.daloatf om du hade LÄST igenom min text så har jag precis börjat träna efter 2 år igen, så har inte gått igenom övningar så pass, men visst sluta skriva istället fan blir bara sne på internet folk som har läst till sig sin erfarenhet skriv inte istället

speedy83
2012-01-09, 13:27
3*12 , 3 övningar per muskelgrupp sen är det väll skitsamma vad jag kör för övning, lek inte någon professor för helvete, bad mer om typ upplägget!?!?! inte några kaxiga kommentarer från p12or

Det har ju dock en viss betydelse om du på din bendag tex kör benspark eller knäböj. Olika övningar involverar ju olika hjälpmuskler som kan vara bra att känna till när man granskar ett upplägg.

Sen att du är så jävla otrevlig när folk försöker hjälpa dig är ju lite märkligt.....

Lycka till

ChapterOne
2012-01-09, 13:29
Otrevlig? är det konstigt håller sig inte ens till topic folk börjar snart snacka om barbies väll stäng skiten istället inte lönt att diskutera med retards, och daloatf du är nog inte rätt man att yttra sig du ser som ha tränat i 2-3 månader max

StarkaUlf
2012-01-09, 13:30
Haha, var kom allt hat ifrån? :thumbup:

Förlåt för att jag inte kan veta hur ditt schema (inklusive övningar etc) ser ut innan du har skrivit det, ska lära mig att avläsa det från ditt nick nästa gång. Jag måste bli bättre på den punkten.

Du kanske kan säga mig om min dator är bra? Har en sån där laptop du vet.

Du verkar ju redan tycka att ditt schema är lysande, så fortsätt så!

ChapterOne
2012-01-09, 13:41
javisst kan jag göra det ;) säg vad det är för märke och vilken modell så ska jag berätta om din data suger kraftigt eller om den behöver en testo spruta eller 2.
Det är en som har svarat bra här en enda
"Sedan så varför kör du triceps och axlar dagen efter bröst? När du kör bröst så tar det på både triceps och axlar så du kommer vara trött i dem fortfarande på tisdagen." ett bra svar tackar för det!

StarkaUlf
2012-01-09, 13:47
javisst kan jag göra det ;) säg vad det är för märke och vilken modell så ska jag berätta om din data suger kraftigt eller om den behöver en testo spruta eller 2.
Det är en som har svarat bra här en enda
"Sedan så varför kör du triceps och axlar dagen efter bröst? När du kör bröst så tar det på både triceps och axlar så du kommer vara trött i dem fortfarande på tisdagen." ett bra svar tackar för det!

Har samma förväntningar på dig som du verkar ha på oss andra.

3*12 , 3 övningar per muskelgrupp sen är det väll skitsamma vad jag kör för övning, lek inte någon professor för helvete, bad mer om typ upplägget!?!?! inte några kaxiga kommentarer från p12or

"Det är en acer, den har ett grafikkort, 500gb hårddisk, men vad spelar det för roll?!?!"

Robbmeister
2012-01-09, 13:49
Otrevlig? är det konstigt håller sig inte ens till topic folk börjar snart snacka om barbies väll stäng skiten istället inte lönt att diskutera med retards, och daloatf du är nog inte rätt man att yttra sig du ser som ha tränat i 2-3 månader max

Du kan ju alltid visa lite bilder på dig själv efter du tränat 2-3 månader och visa dina svällande muskler.

Nästan alla personer som svarat här i tråden har gett dig bra svar så ingen anledning att bli otrevlig. Hoppas dock att du trollar :)

willtjam
2012-01-09, 13:49
Tycker du att du förtjänar folks hjälp?
Sen vill du inte ha hjälp av folk som läst till sig kunskap på internet, men ändå söker du kunskap på internet. Hur tänker du där?

Tompann
2012-01-09, 13:56
Jag skulle inte ha kört triceps och axlar dagen efter bröst, speciellt inte om du kör bänkpress. Jag skulle inte heller köra underarmar dagen innan ryggpasset då det kommer att sinka greppet väldigt mycket i de tunga ryggövningarna där du behöver greppstyrkan.

Förövrigt undrar jag vart du tränar. Min lillebror är också sugen på att börja träna men har svårt att hitta ett gym som inte har 12-årsgräns.

frozzon
2012-01-09, 14:09
vilket tard.

stromming
2012-01-09, 15:27
Men herregud vilket hat. Vi försöker ju hjälpa dig..

Discogymmar
2012-01-09, 15:33
Haha vilken otrevlig kille.

Till ämnet - ta något schema som finns och är beprövat

dizzle
2012-01-09, 15:34
okej jag kan gärna skriva upplägg av övningar men hatar när irriterande människor som leker mer än vad dem är bara för att någon har tränat 12 år så behöver inte det betyda att han har rätt !? Ville mer veta av personliga erfarenheter typ som känns rätt finns så mycket blandat från person till person. som sagt har tränat innan och fick tipset att köra mage varje pass 4 gånger i veckan så att säga och det funka bra på mig.

Du säger själv att det kan vara olika från person till person vad som känns rätt? Så testa och se vad du trivs med, här kommer du ändå få lika många förslag som du har spydiga kommentarer ändå så kör på det du tycker känns bäst istället.