handdator

Visa fullständig version : Sportarmband till iPhone, bra, dåligt?


Barbastark
2012-01-09, 10:01
Hejhej

Funderar på ett sånt där sportarmband till iphonen så man kan ha med den och tracka sin löprunda + lyssna på musik osv. Dock känns det som att det väl borde leta sin in kondensation och fukt i fodralet som kan skada telefonen. Antingen från uteluften eller från svett om man har den innanför jackan.

Någon som provat, vad säger ni?

KlopFer
2012-01-09, 10:04
Inte haft några problem med min förutom att den är ivägen när jag kör styrka, speciellt armar.

Barbastark
2012-01-09, 10:07
Inte haft några problem med min förutom att den är ivägen när jag kör styrka, speciellt armar.

A innomhus kan jag tänka mig att den funkar bra där luften inte är lika fuktig och där den sitter fritt på armen. Tänker dock mer hur det ter sig när man är ute och springer eller cyklar.

krubkungen
2012-01-09, 10:18
A innomhus kan jag tänka mig att den funkar bra där luften inte är lika fuktig och där den sitter fritt på armen. Tänker dock mer hur det ter sig när man är ute och springer eller cyklar.

Prova och sen utvärdera kanske? ;)

Asdf
2012-01-09, 11:58
Var NOGRANN med att välja rätt armband. Jag har inte alls speciellt stora armar ( tycker jag iaf) och det går inte o få på det jag köpte ( belkin profit)

På tal om fukt så blev min iphone väldigt svettig efter jag sprungit en mil, verkade inte direkt jättebra så det är en fördel om du har en långärmad t-shirt/tröja och sen fäster armbandet ( då blir dock ursprungsproblemet än större)

Lite kuriosa, en god vän till mig fick fästa det på sin underarm för att det skulle fungera, och då vet man inte om den kommer åka ut eller ej när man springer med tanke på hur armarna pendlar

Pretorian
2012-04-19, 06:49
Jag skulle behöva veta vilket armband som fungerar vid styrketräning. Det jag har, som kommer från Kjell, ramlar av hela tiden. Det fungerar när jag kör ben och armarna är ganska avslappnade men kör jag rygg eller bröst eller något annat för överkroppen så släpper kardborren hela tiden. Smått.... irriterande.