handdator

Visa fullständig version : Slut på rutiner?!


gr8boy
2012-01-09, 09:28
Hej!

Jag gymmat snart 10år och det har satt sina rutiner med tiden.
Men nu är tjejen gravid och jag inser att ngt som heter rutin lär försvinna!

Jag har alltid gymmat direkt efter jobbet och sedan hem o lagat mat o käkat inom ca 1h. Pratade med en polare som har tre barn, han har sagt att han brukar gå till gymmet runt 20 när barnen lagt sig hemma. Det låter som en helt OK lösning, men jag tänkte direkt hur jag ska lägga upp kosten.

Jag har ALLTID varit noga att äta middag efter träningen, men nu kommer jag nog käka runt 17-18 och sedan dra till gymmet.

Hur ska jag lägga upp det nu? Räcker det med en proteinshake o ngn macka efter träningen? har inte lust att äta middag kl 22 på kvällen.

Hur gör ni som har barn? Lägger ni upp träningen på ngt annat sätt?

1684_
2012-01-09, 09:57
Hur långt i grav e hon? Ta en tag i taget, herregud. Det e ju ditt eget barn som du ska NJUTA av och må bra med. De låter som om världen håller på att gå under eller nått, ja jag vet att jag kanske överdriver nu men vad jag menar e den, njut varje dag, ta en dag i sänder så löser det sig säkert den dagen. Hon vill å behöver säkert hjälp av dig efter förlossningen med bebisen med! Klart du ska fortsätta träna men du ska ju inte tro att hon, din tjej får en lyxig tillvaro med en förändrad kropp(kanske vill börja träna oxå?), bebis som vill ha mat osv. Så, seriöst, den sista jag skulle tänkt på om jag var far i den situationen, e just mig själv.

willtjam
2012-01-09, 10:06
Ät lite mindre till middag efter jobbet, och ta en större portion efter träningen. Det låter väl bra?

lougreed
2012-01-09, 10:17
Barn är katabola...varför tror du att ingen av IFBB-killarna har barn?

Numse
2012-01-09, 10:21
Att äta middag innan gymmet och sedan trycka proteinshake, någon macka och kvarg/ägg/tonfisk efter träningen fungerar utmärkt. Du behöver inte trycka det stora målet mat varje dag direkt efter träningen.

Kischen
2012-01-09, 10:38
Jag har haft din situation, min dotter är nu strax 15 månader. Jag har ätit ett litet mål mat vid 13-tiden (ungefär 800 kcal) och på träningsdagar ätit resterande efter träningen.

Tränat har jag gjort mellan 19.30-21.00 dvs när lillan sover.

Vill du äta middagen innan så gör det men spara så du har en del kvar att äta när du kommer hem också.

gr8boy
2012-01-09, 10:46
Hur långt i grav e hon? Ta en tag i taget, herregud. Det e ju ditt eget barn som du ska NJUTA av och må bra med. De låter som om världen håller på att gå under eller nått, ja jag vet att jag kanske överdriver nu men vad jag menar e den, njut varje dag, ta en dag i sänder så löser det sig säkert den dagen. Hon vill å behöver säkert hjälp av dig efter förlossningen med bebisen med! Klart du ska fortsätta träna men du ska ju inte tro att hon, din tjej får en lyxig tillvaro med en förändrad kropp(kanske vill börja träna oxå?), bebis som vill ha mat osv. Så, seriöst, den sista jag skulle tänkt på om jag var far i den situationen, e just mig själv.

Självklart går barnet o min flickvän i första hand, jag har inte sagt ngt annat.
Men bara för att man ska bli pappa så behöver man ju inte sluta träna, man får ju bara ändra på rutiner. Därför jag just vill ha TIPS.

Victuhh
2012-01-09, 11:01
Börjar med att säga grattis, hur eller hur kan det inte vara svårt att ta en proteinshake och lite lagom kvällsmat efter träningen? Så gör jag när jag tränar sent och det fungerar bra..

andeem
2012-01-09, 11:55
Om jag tränar på kvällen tar jag en proteinshake före duschen (som vid alla pass) och sedan kvarg och några mackor när jag kommer hem.

Middag vill man ju helst käka med familjen.

Edit: Grattis!

1684_
2012-01-09, 14:34
Jag förstår dig, sorry. Va tvungen å skriva å "påminna" dock har jag inga tips för jag tränar aldrig så sent samt äta så sent heller.

Jag tror dock som dom andra skriver, ätit typ, smörgås med keso, frukt eller kvarg nått liknande. Kanske en simpel omelett med ris?`Som inte lägger sig för tungt i magsäcken efter gymmet å strax innan sängen. Man vänjer sig väl.

Grattis föresten :D

Camgbg
2012-01-10, 01:19
Självklart går barnet o min flickvän i första hand, jag har inte sagt ngt annat.
Men bara för att man ska bli pappa så behöver man ju inte sluta träna, man får ju bara ändra på rutiner. Därför jag just vill ha TIPS.

Grattis!

Själv har jag 4 barn - 2st tvillingar på 10 mån och två några år äldre.
Räkna med att de första veckorna/månaderna efter förlossningen kan bli en stor omställning - det är ju då ni faktiskt blir föräldrar - men det kommer att ge sig och rutinerna kommer komma tillbaka.

Du kan säkert få "barnledigt" några eftermiddagar för att träna om du hjälper till att gå upp och bära/trösta bebisen på natten. Att försöka ge din fru/sambo sovmorgon på helgen genom att passa babyn då brukar också
vara populärt. Prata med henne och bestäm något. Funkar det inte så ändra. Kanske vill hon också kunna gå någon promenad eller så utan babyn?

Själv konditionstränar jag en halvtimme på morgonen innan barnen vaknar. Cykel/morgonpromenad (ibland med grinig unge i vagn).
Styrketräning kör jag hemma 1-2ggr i veckan efter att barnen somnat eller på gymmet 1-2 ggr i veckan. (Min fru är snäll och passar alla barnen då.)

Man får försöka klämma in träning och mat när det går, och inse att allt inte kan vara optimalt.

Camgbg
2012-01-10, 01:26
Och framför allt - klämma in sömn när det går. Räkna med lite sömnstörningar det första året.