handdator

Visa fullständig version : Rage under kreatinuppehåll?


SvingarN
2012-01-09, 07:37
Tjena!

Hade tänkt ta uppehåll från kreatin i en månad för att jag har hört att det ska vara bra, plus att jag inte är hemma under stora delar av uppehållet.

Nu är min fråga: kan jag köra på Rage innan passen utan att "förstöra" uppehållet?

Tackar för svar!

Clark
2012-01-09, 08:59
Om Rage innehåller kreatin, så bör du nog göra uppehåll på det också.

Kischen
2012-01-09, 09:20
Det behövs inget uppehåll men om du vill avstå, ja då skippar du att få i dig kreatin även om det är blandat med annat.

SvingarN
2012-01-09, 11:52
Glömde säga att jag bara tar Rage 2 ggr i veckan och jag tror att det är mindre än ett dagsintag kreatin per dosering. Någon som kan säga emot dom ovanför så jag kan ta min rage?? :P

vicarious
2012-01-09, 11:56
Tror du att det spelar så jättestor roll hur du gör? Ska du ha totalt kreatinuppehåll får du sluta äta kött också.

Clark
2012-01-09, 12:03
Glömde säga att jag bara tar Rage 2 ggr i veckan och jag tror att det är mindre än ett dagsintag kreatin per dosering. Någon som kan säga emot dom ovanför så jag kan ta min rage?? :P

Jag tror ärligt talat inte att det spelar så stor roll hur du gör. Ta du din Rage om du känner att du inte kan träna utan den. Vill du köra helt fritt från kreatin så skippa den också och ta koffein eller någon pwo utan kreatin innan träning.

Clark
2012-01-09, 12:04
Kreatin har väl ingen akut effekt heller, om man tar det "då och då" i en PWO?

vicarious
2012-01-09, 12:41
Kreatin har väl ingen akut effekt heller, om man tar det "då och då" i en PWO?

Nä precis. Det handlar om att bygga upp lagrena av kreatinfosfat i musklerna.

Kreatin finns även naturligt i kött och fisk i varierande grad.

Strand93
2012-01-09, 17:56
Nä precis. Det handlar om att bygga upp lagrena av kreatinfosfat i musklerna.

Kreatin finns även naturligt i kött och fisk i varierande grad.

+ att kroppen själv producerar runt 1-2 g om dagen. Sen så stämmer det rätt bra då lagrena inte hinner bli fulla om man tar det runt 2 ggr i veckan