handdator

Visa fullständig version : Dcore linne storlek?


joasimo
2012-01-09, 01:07
Vad kör ni för storlek på deras linne? Jag är sugen på att slänga i väg en beställning i detta nu på ett Bodyfit Singlet.

Är 188cm och väger kring 87kg, midjan mäter ungefär 79cm. Vill att det ska sitta tight utan att bli för kort. L eller XL?

Vet någon om detta linne finns att köpa i någon butik i Umeå? Gymgrossistens butik har slutat med kläder och kör bara kosttillskott. Bäst vore att pröva ett, orkar inte beställa och sedan behöva skicka tillbaka. :D

Madame
2012-01-09, 01:18
beställ båda storlekarna, skicka tillbaka det som inte passar. returfrakten brukar ju vara typ 40 spänn el. nåt, kanske det kan vara värt :)

Niwah
2012-01-09, 01:54
Far förbi Budo Fitness. De har de flesta Dcore-modellerna.

joasimo
2012-01-09, 16:33
Far förbi Budo Fitness. De har de flesta Dcore-modellerna.

Tror dom hade några där ja, men inte i den färgen jag vill ha :D Beställde i alla fall både L och XL så får jag se vilket som sitter bäst!

Grazzafukkinrazzi
2012-01-09, 16:34
Tror dom hade några där ja, men inte i den färgen jag vill ha :D Beställde i alla fall både L och XL så får jag se vilket som sitter bäst!

Det hindrar väl inte dig från att testa ut vilken storlek som passar bäst för att sedan beställa en i rätt storlek samt färg?

joasimo
2012-01-09, 16:38
Det hindrar väl inte dig från att testa ut vilken storlek som passar bäst för att sedan beställa en i rätt storlek samt färg?

Jag ringde dit och dom hade bara de ribbade i rätt storlek, men hade dom haft rätt modell och storlek hade jag ändå inte orkat gå dit i veckan och testa haha

daloatf
2012-01-09, 16:39
Vad kör ni för storlek på deras linne? Jag är sugen på att slänga i väg en beställning i detta nu på ett Bodyfit Singlet.

Är 188cm och väger kring 87kg, midjan mäter ungefär 79cm. Vill att det ska sitta tight utan att bli för kort. L eller XL?

Vet någon om detta linne finns att köpa i någon butik i Umeå? Gymgrossistens butik har slutat med kläder och kör bara kosttillskott. Bäst vore att pröva ett, orkar inte beställa och sedan behöva skicka tillbaka. :D

Jag kör large och den är lite luftig. 177cm 75cm i midjan och bröstomkrets på 96 cm

Fordon
2012-01-09, 16:42
Vad kör ni för storlek på deras linne? Jag är sugen på att slänga i väg en beställning i detta nu på ett Bodyfit Singlet.

Är 188cm och väger kring 87kg, midjan mäter ungefär 79cm. Vill att det ska sitta tight utan att bli för kort. L eller XL?

Vet någon om detta linne finns att köpa i någon butik i Umeå? Gymgrossistens butik har slutat med kläder och kör bara kosttillskott. Bäst vore att pröva ett, orkar inte beställa och sedan behöva skicka tillbaka. :D

Jag är 183cm, och vid 80kg passade medium rätt bra, och nu på 90kg inkl midjemått på 90cm så passar Large bra. Finns nog ingen anledning för dig att köpa XL.

joasimo
2012-01-09, 16:52
Hur är längden på L för dig? Krymper inte plagget rätt bra när man tvättar det?

daloatf
2012-01-09, 18:34
Min har inte krympt och linnet slutar precis innan skrevet när jag drar ner det.

joasimo
2012-01-10, 21:06
Min har inte krympt och linnet slutar precis innan skrevet när jag drar ner det.

Okej då kan nog L bli rätt bra på längden också, jag är 10cm längre än dig dock. Hatar korta plagg!

Fast jag skulle inte bli förvånad om XL passar också, vill gärna ha ordentlig längd på plagget. Men då lär den sitta för löst vid midjan som vanligt!

krubkungen
2012-01-10, 21:19
Grymt skönt linne. Hoppas du blir nöjd :)

daloatf
2012-01-10, 21:26
Okej då kan nog L bli rätt bra på längden också, jag är 10cm längre än dig dock. Hatar korta plagg!

Fast jag skulle inte bli förvånad om XL passar också, vill gärna ha ordentlig längd på plagget. Men då lär den sitta för löst vid midjan som vanligt!

Jag skulle satsa på xl, kan du säga att du kan växa i den :-)