handdator

Visa fullständig version : Son, I am disappoint


Mart|n
2012-01-08, 19:07
http://captionsearch.com/pix/kobasfhgx7.gif

http://www.sydsvenskan.se/sverige/article1599363/Missnojd-pappa-lamnade-son-i-kolden.html

Är man disappoint så är man.

dream_theater_
2012-01-08, 19:13
Spelar man som skit får man stå sitt kast.

hultman
2012-01-08, 19:13
Hahhaa. Ja, fy fan vilket vidrigt beteende.

Cilia
2012-01-08, 19:15
Det är verkligen hemskt och större än att han bara lämnades där.
Jag tycker mest synd om honom att han behöver åka tillbaka till det där hemmet.
Undrar hur hans vardag ser ut?

Zaqwer
2012-01-08, 19:16
Äh, finns ju alltid ledare och vaktmästare kvar efter turneringar så var ju inte som att grabben hade blivit tvungen att gå hem ändå. Även om det är fel gjort av farsan så görs det till lite väl stor grej tycker jag. Alla har väl bråkat med föräldrar och blivit inlåst på rummet eller liknande, det här var bara en annan variant.

stridis
2012-01-08, 19:17
Oduglighetskomplex på farsan alltså... Hans idrottsliga meriter kan inte varit något vidare trots intresse.

\leg psykbrüt stridis

Jens.Andersson
2012-01-08, 19:17
Om han lämnades pga dålig insats kan man undra hur han behandlas nu när farsan är på
varenda tidning.

Mitosis
2012-01-08, 19:19
https://lh6.googleusercontent.com/-u29O9tAfMoE/TeVGakTaHaI/AAAAAAAABBA/8FTRyFuvQ6Y/s640/1294172093257.jpg

Son...I am proud.

Seriöst dock, vem är så jävla pantad och gör så mot sin son?

Jockefoten
2012-01-08, 19:21
Det är verkligen hemskt och större än att han bara lämnades där.
Jag tycker mest synd om honom att han behöver åka tillbaka till det där hemmet.
Undrar hur hans vardag ser ut?

+1. Det riktigt hemska är att behöva komma hem till detta.

Loke
2012-01-08, 19:25
Det är verkligen hemskt och större än att han bara lämnades där.
Jag tycker mest synd om honom att han behöver åka tillbaka till det där hemmet.
Undrar hur hans vardag ser ut?

UNT skriver att pappan är polisanmäld nu. Dessutom var det en annan förälder i laget som hämtade ungen sen, säkert åkte dom inte hem med honom till pappan, så för tillfället slipper han iaf.

Kallsone
2012-01-08, 19:27
Bara 7 mil att gå. Han får lite marschträning och han lär inte spela dåligt igen.

Mantus
2012-01-08, 19:27
Äh, finns ju alltid ledare och vaktmästare kvar efter turneringar så var ju inte som att grabben hade blivit tvungen att gå hem ändå. Även om det är fel gjort av farsan så görs det till lite väl stor grej tycker jag. Alla har väl bråkat med föräldrar och blivit inlåst på rummet eller liknande, det här var bara en annan variant.

Att bli lämnad sju mil från hemmet, en bra bit från tågstationen, i en främmande stad vid tio års ålder i enbart t-shirt och shorts vid tre minusgrader utan pengar och (antagligen) mobil. Ja, det är precis som att bli ivägskickad till rummet.:)

Cilia
2012-01-08, 19:29
Äh, finns ju alltid ledare och vaktmästare kvar efter turneringar så var ju inte som att grabben hade blivit tvungen att gå hem ändå. Även om det är fel gjort av farsan så görs det till lite väl stor grej tycker jag. Alla har väl bråkat med föräldrar och blivit inlåst på rummet eller liknande, det här var bara en annan variant.
Hoppas du aldrig blir förälder och om du blir det att det dröjer och du hinner växa upp.

Du kanske inte ens fattade att han bodde i Stockholm och lämnades i Uppsala? Pappan kan inte ha räknat med att någon från Stockholm skulle vara kvar. Oavsett så beter man sig inte så här.

mini
2012-01-08, 19:32
Alla har väl bråkat med föräldrar och blivit inlåst på rummet eller liknande

Nej, verkligen inte.

krubkungen
2012-01-08, 19:35
Vilket svin till farsa.

Aight
2012-01-08, 19:35
Värsta min pappa gjort mot mig var att hänga upp mig i mina hängslebyxor i dörrhandtaget när jag bajsade på vardagsrumsmattan med flit och fnissade åt det som en liten flicka när jag var liten :D

Apos78
2012-01-08, 19:37
Äh, finns ju alltid ledare och vaktmästare kvar efter turneringar så var ju inte som att grabben hade blivit tvungen att gå hem ändå. Även om det är fel gjort av farsan så görs det till lite väl stor grej tycker jag. Alla har väl bråkat med föräldrar och blivit inlåst på rummet eller liknande, det här var bara en annan variant.

Den jämförelsen var verkligen skitdålig men det kanske har sjunkit in även hos dig såhär 20 min efter att du skrev inlägget.

Grazzafukkinrazzi
2012-01-08, 19:44
Äh, finns ju alltid ledare och vaktmästare kvar efter turneringar så var ju inte som att grabben hade blivit tvungen att gå hem ändå. Även om det är fel gjort av farsan så görs det till lite väl stor grej tycker jag. Alla har väl bråkat med föräldrar och blivit inlåst på rummet eller liknande, det här var bara en annan variant.

Nej, nu så! Nu tror jag tjijävulen att jag läst allt! Hur vågar du, unge man!? Detta är befängt! Åh, jag blir så arg! Jag hade tagit dig i örat om jag hade haft möjligheten! Det är såna som du! Såna som vägrar flytta sig för äldre folk som mig, på bussen när alla säten är upptagna! Du är en riktigt dumsnut! Hör du det!?

Zaqwer
2012-01-08, 19:45
Hoppas du aldrig blir förälder och om du blir det att det dröjer och du hinner växa upp.

Du kanske inte ens fattade att han bodde i Stockholm och lämnades i Uppsala? Pappan kan inte ha räknat med att någon från Stockholm skulle vara kvar. Oavsett så beter man sig inte så här.

Du missade visst delen där jag skrev att jag tyckte det var fel gjort av farsan. Ledare för laget ska stanna till sist och se till så alla ungar tar sig hem vad jag förstått. Så det kunde ju farsan visst räknat med att ledaren skulle ha gjort.

Den jämförelsen var verkligen skitdålig men det kanske har sjunkit in även hos dig såhär 20 min efter att du skrev inlägget.

Sant, jag hade hellre blivit lämnad vid en idrottshall där det finns mycket mer skoj att leka med än det fanns hemma i mitt rum. Minns hur kul man hade när man var på sånna där inomhusturneringar och man ville knappt åka hem på kvällarna när det var slut. Slutade väl med att farsan fick bära ut en till bilen.

Cilia
2012-01-08, 19:59
bla bla bla
....

Ame
2012-01-08, 20:16
Du missade visst delen där jag skrev att jag tyckte det var fel gjort av farsan. Ledare för laget ska stanna till sist och se till så alla ungar tar sig hem vad jag förstått. Så det kunde ju farsan visst räknat med att ledaren skulle ha gjort.



Sant, jag hade hellre blivit lämnad vid en idrottshall där det finns mycket mer skoj att leka med än det fanns hemma i mitt rum. Minns hur kul man hade när man var på sånna där inomhusturneringar och man ville knappt åka hem på kvällarna när det var slut. Slutade väl med att farsan fick bära ut en till bilen.

Dina inlägg är ju så korkade så jag vet inte vad. Du säger i en mening att du tycker att pappan handlade fel, sedan ägnar du resten av inlägget åt att bagatellisera det hela och antyda att det egentligen inte är något problem.

Vadå att ledare ska stanna kvar? Självklart ser man till att alla kommer hem efter tävlingar men det ligger fan inget ansvar på ledare att sitta och skjutsa hem andras ungar bara för att föräldern av någon anledning inte vill.

luderlasse
2012-01-08, 20:18
Hahhaa. Ja, fy fan vilket vidrigt beteende.

+1 ungen får ju anstränga sig lite iaf

luderlasse
2012-01-08, 20:20
Värsta min pappa gjort mot mig var att hänga upp mig i mina hängslebyxor i dörrhandtaget när jag bajsade på vardagsrumsmattan med flit och fnissade åt det som en liten flicka när jag var liten :D

hahaah underbar historia!

Zaqwer
2012-01-08, 20:24
Dina inlägg är ju så korkade så jag vet inte vad. Du säger i en mening att du tycker att pappan handlade fel, sedan ägnar du resten av inlägget åt att bagatellisera det hela och antyda att det egentligen inte är något problem.

Vadå att ledare ska stanna kvar? Självklart ser man till att alla kommer hem efter tävlingar men det ligger fan inget ansvar på ledare att sitta och skjutsa hem andras ungar bara för att föräldern av någon anledning inte vill.

Ja, jag tycker det är fel men tycker samtidigt att skriverierna och uppståndelsen över detta känns överdriven.

Nej jag skrev aldrig att ledaren skulle skjutsa hem alla. Men ledaren ska vad jag vet försäkra sig om att alla ungar tar sig hem innan han själv drar. Vilket ledaren för detta lag tydligen inte gjort nu.

mn8eii
2012-01-08, 20:31
Ja, jag tycker det är fel men tycker samtidigt att skriverierna och uppståndelsen över detta känns överdriven.

Nej jag skrev aldrig att ledaren skulle skjutsa hem alla. Men ledaren ska vad jag vet försäkra sig om att alla ungar tar sig hem innan han själv drar. Vilket ledaren för detta lag tydligen inte gjort nu.

Hoppas du inte tar illa upp nu men det är därför vi tycker att du är en empatilös idiot.

Läste någonstans att sociala myndigheten kopplats in och det är helt rätt. Att en sån här idé ens dyker upp i skallen på en vuxen person är helt klart grund att ifrågasätta hans lämplighet som förälder. Hoppas bara nu att den här pojkens levnadssituation nu utreds på ett bra sätt, gud vet vad mer som kan uppdagas.

Yes
2012-01-08, 20:33
Det är bra att pappan tar sitt ansvar och uppfostrar ungen till en vinnare. Grabben kommer vara en tillgång sen när ryssen anfaller eller när 20 miljarder arga kineser invaderar arbetsmarknaden.

Olegh
2012-01-08, 20:35
Just grejen med att låta en unge gå hem för att denne misskött sig är inget nytt för mig heller. Och jag tycker väl inte att det måste vara helt förkastligt, även om det visar på en otillräcklighet hos föräldern att hantera situationen. Det som gör den här händelsen vidrig är ju omständigheterna.

"Felet" ungen har gjort är att spela dåligt
Sju fakking mil
Flera minusgrader
Inga ytterkläder

Nej, det är fan ingenting att bagatellisera.

Tricklew
2012-01-08, 20:37
Just grejen med att låta en unge gå hem för att denne misskött sig är inget nytt för mig heller. Och jag tycker väl inte att det måste vara helt förkastligt, även om det visar på en otillräcklighet hos föräldern att hantera situationen. Det som gör den här händelsen vidrig är ju omständigheterna.

"Felet" ungen har gjort är att spela dåligt
Sju fakking mil
Flera minusgrader
Inga ytterkläder

Nej, det är fan ingenting att bagatellisera.

Ungen kunde gott och väl ha dött, småbarn kan inte hantera sådana situationer. Och det känns inte helt främmande att utgå ifrån att farsan lägger rätt så mycket press på ungen i vardagliga livet också. Farsan är en fruktansvärd människa, helt enkelt.

Ame
2012-01-08, 20:42
Ja, jag tycker det är fel men tycker samtidigt att skriverierna och uppståndelsen över detta känns överdriven.

Nej jag skrev aldrig att ledaren skulle skjutsa hem alla. Men ledaren ska vad jag vet försäkra sig om att alla ungar tar sig hem innan han själv drar. Vilket ledaren för detta lag tydligen inte gjort nu.

Enligt vilken lag då?
Men skit samma egentligen, det här har ingenting med ledarna att göra. Farsan i fråga är en idiot och detta är ingen liten sak som hänt som du vill få det till att vara.

Zaqwer
2012-01-08, 21:32
Enligt vilken lag då?
Men skit samma egentligen, det här har ingenting med ledarna att göra. Farsan i fråga är en idiot och detta är ingen liten sak som hänt som du vill få det till att vara.

Jag vet inte om du själv idrottat som ung men på min tid var det då en självklarhet att ledaren stannade kvar om någon av oss inte hunnit blivit upphämtade av våra föräldrar, istället för att lämna oss ensamma en mörk kväll ute vid fotbollsplanen. Tycker bara det känns logiskt, men vad vet jag, jag saknar ju helt empati.

Det har visst med lagledaren att göra, han hade dragit hem så det var en ledare för att annat lag som hittade grabben. En ledare som själv säger att man som ledare ska stanna till sist.

Kom nu på vart jag hört det också.

Han undrar också var pojkens egna lagledare fanns.

– En ledare ska gå sist i från. Det är min uppfattning och så har jag alltid gjort, säger han.

Från länken i trådstarten. Det hade du också sett om du läst ordentligt istället för att leta nån att hacka på :)

Zaqwer
2012-01-08, 21:37
Hoppas du inte tar illa upp nu men det är därför vi tycker att du är en empatilös idiot.

Men vad trevligt att du tar det till den nivån. Tyvärr får du inte med mig dit. Kan bara informera dig om att jag har gott om empati. Den största delen av den går dock åt barn som har det värre och blir slagna eller sexuellt utnyttjade i hemmen istället för någon som blir lämnad vid en idrottshall. Var ju inte så att ungen blev tvungen att gå hem eller ens vara ute i kylan någon betydande tid.

regus
2012-01-08, 21:39
Ungen kunde gott och väl ha dött, småbarn kan inte hantera sådana situationer. Och det känns inte helt främmande att utgå ifrån att farsan lägger rätt så mycket press på ungen i vardagliga livet också. Farsan är en fruktansvärd människa, helt enkelt.

I love you.

Stefan J
2012-01-08, 21:41
http://captionsearch.com/pix/kobasfhgx7.gif

http://www.sydsvenskan.se/sverige/article1599363/Missnojd-pappa-lamnade-son-i-kolden.html

Är man disappoint så är man.

Så fostras en mästare!

Barstar
2012-01-08, 21:41
Återigen frågar jag mig hur långt någon måste gå innan de fråntas rätten att vara förälder.

EkarN
2012-01-08, 21:43
Bilden passar så sjukt bra in med händelsen.

luderlasse
2012-01-08, 21:49
Så fostras en mästare!

Ingen som hämtade dej efter bänk-sm då eller? du fick stå å frysa i trikåerna ;)

Stefan J
2012-01-08, 21:51
Ingen som hämtade dej efter bänk-sm då eller? du fick stå å frysa i trikåerna ;)

Haha. Nja, men nog har man fått höra ett och annat efter illa spelade tennismatcher i sin barndom. Det hände att far blev disappoint :D

rönny
2012-01-08, 21:51
värsta min pappa gjort mot mig var att hänga upp mig i mina hängslebyxor i dörrhandtaget när jag bajsade på vardagsrumsmattan med flit och fnissade åt det som en liten flicka när jag var liten :d

lol:d

wessmen
2012-01-08, 22:07
Det här med att skaffa "körtkort" för att få skaffa barn kanske inte är en sån dålig idé ändå...

akAn
2012-01-08, 22:08
nej, nu så! Nu tror jag tjijävulen att jag läst allt! Hur vågar du, unge man!? Detta är befängt! åh, jag blir så arg! Jag hade tagit dig i örat om jag hade haft möjligheten! Det är såna som du! Såna som vägrar flytta sig för äldre folk som mig, på bussen när alla säten är upptagna! Du är en riktigt dumsnut! Hör du det!?

:d

Cilia
2012-01-08, 22:17
självklarhet att ledaren stannade kvar om någon av oss inte hunnit blivit upphämtade av våra föräldrar, istället för att lämna oss ensamma en mörk kväll ute vid fotbollsplanen.

Men han hade ju blivit hämtad! Det kan omöjligt vara ledarens ansvar att se till så att föräldrarna inte dumpar sina barn efter att dom har hämtat dom.

Zaqwer
2012-01-08, 22:40
Men han hade ju blivit hämtad! Det kan omöjligt vara ledarens ansvar att se till så att föräldrarna inte dumpar sina barn efter att dom har hämtat dom.

Vi vet väl ändå inget om exakt hur händelsen när pappan drog iväg utspelade sig så det är väl onödigt att spekulera i? Men Conny som var på plats ansåg det ju märkligt att lagledaren dragit så det borde väl ligga något i det uttalandet.

Mart|n
2012-01-08, 22:48
http://memegenerator.net/cache/instances/400x/12/12702/13007264.jpg

:laugh:

Zaqwer
2012-01-08, 22:52
[IMG]http://memegenerator.net/cache/instances/400x/12/12702/13007264.jpg[/IMG
:laugh:

Okej Mårten :) Jag ska försöka leverera bättre i fortsättningen.

Ame
2012-01-09, 00:03
Jag vet inte om du själv idrottat som ung men på min tid var det då en självklarhet att ledaren stannade kvar om någon av oss inte hunnit blivit upphämtade av våra föräldrar, istället för att lämna oss ensamma en mörk kväll ute vid fotbollsplanen. Tycker bara det känns logiskt, men vad vet jag, jag saknar ju helt empati.

Det har visst med lagledaren att göra, han hade dragit hem så det var en ledare för att annat lag som hittade grabben. En ledare som själv säger att man som ledare ska stanna till sist.

Kom nu på vart jag hört det också.



Från länken i trådstarten. Det hade du också sett om du läst ordentligt istället för att leta nån att hacka på :)

Nu var det inte så i detta fallet, därför är det irrelevant.

Jag har varit ungdomsledare i över 10 år. Det är stor skillnad på att vänta med barnen om föräldrarna inte kommit än gentemot att kontrollera att föräldrarna faktiskt tar med sina barn hem när de redan är där. Ser du verkligen inte skillnaden?

Killens pappa är en idiot och det skulle han vara oavsett om lagledaren stod bredvid.

Zaqwer
2012-01-09, 00:10
Nu var det inte så i detta fallet, därför är det irrelevant.

Jag har varit ungdomsledare i över 10 år. Det är stor skillnad på att vänta med barnen om föräldrarna inte kommit än gentemot att kontrollera att föräldrarna faktiskt tar med sina barn hem när de redan är där. Ser du verkligen inte skillnaden?

Killens pappa är en idiot och det skulle han vara oavsett om lagledaren stod bredvid.

Det jag har svårt att se är hur du vet vad som hände där. Det enda vi vet är väl att Conny hittade grabben utanför idrottshallen. Sen vad som hände innan och om pappan, ungen, ledaren ens hade kontakt med varandra har då inte jag läst något om, länka gärna om jag missat något, annars känns det du skriver ganska irrelevant också.

olle lindblad
2012-01-09, 00:17
Man kan ju fråga sig vad som händer i det hemmet om pappan beter sig så offentligt?

clappen
2012-01-09, 00:22
Det är såhär genier och mästare föds.

(ps. jag säger inte att det är korrekt beteende)

Tricklew
2012-01-09, 00:28
Det är såhär genier och mästare föds.

(ps. jag säger inte att det är korrekt beteende)

Det är såhär seriemördare föds.

(ps. jag säger inte att det är korrekt beteende)

ChuckTesta
2012-01-09, 00:29
Nej, verkligen inte.

Blev du aldrig tillsagd att gå till ditt rum av dina föräldrar när du var liten?

Mantus
2012-01-09, 00:29
Det är såhär genier och mästare föds.

(ps. jag säger inte att det är korrekt beteende)

Men knappast känslomässigt stabila vuxna. Om det är så mästare fostras ber jag mitt framtida barn om ursäkt men det kommer tyvärr aldrig bli mästare.

mysteak
2012-01-09, 00:31
Så jäkla rätt gjort! Ska man bli någonting här i livet så behöver man lite hårda krav på sig, och gör man som i det här fallet en dålig match, så ska man självklart straffas för det.

Väldigt bra gjort av fadern måste jag säga. :thumbup:

clappen
2012-01-09, 00:31
Det är såhär seriemördare föds.

(ps. jag säger inte att det är korrekt beteende)

Kanske, det man kan säga är att det kommer födas extremiteter, antingen åt det goda eller dåliga hållet.

Mantus
2012-01-09, 00:35
Blev du aldrig tillsagd att gå till ditt rum av dina föräldrar när du var liten?

Jag säger som mini. Jag blev aldrig inlåst (jag var ett väldigt ordentligt barn så jag blev inte ens ombed att gå upp på mitt rum) min bror blev dock både tillsagd och uppburen men de skulle ådrog fått för sig att låsa dörren om honom. Han visste att han inte fick gå ut till han ångrat sig och sagt förlåt, att låsa dörren hade enbart varit översittarfasoner, elakt och tytt på att de inte kunnat tala sin son till rätta på ett vuxet vis och som tur var är de smartare än så.

Simon
2012-01-09, 00:37
Så jäkla rätt gjort! Ska man bli någonting här i livet så behöver man lite hårda krav på sig, och gör man som i det här fallet en dålig match, så ska man självklart straffas för det.

Väldigt bra gjort av fadern måste jag säga. :thumbup:

Tvångskastrering på dig röstar jag för. Det är inte en vanlig bestraffning direkt att lämna en 10-åring utan sina utekläder för att promenera mellan uppsala - sthlm

Tricklew
2012-01-09, 00:39
Kanske, det man kan säga är att det kommer födas extremiteter, antingen åt det goda eller dåliga hållet.

Poängen var inte moralpanik, poängen var att ditt påstående var rätt så löst och taget ur luften. Mästare födds på flera olika sätt, jag är inte säker på att en känslomässigt ostabil farsa är det enklaste(?) sättet att bli en mästare.

mysteak
2012-01-09, 00:45
Tvångskastrering på dig röstar jag för. Det är inte en vanlig bestraffning direkt att lämna en 10-åring utan sina utekläder för att promenera mellan uppsala - sthlm

Du har helt rätt i att det inte är en vanlig bestraffning. Det du missar är dock att är en alldeles ypperligt utförd bestraffning. Sonen lär sig nu att inse att han i framtiden inte kan göra en dålig match, och därigenom kommer han alltid ha ett incitament till att verkligen göra sitt bästa och yttersta i varje match.

Det är så här man föder mästare min vän, riktiga mästare!

Baluu
2012-01-09, 00:47
Det är såhär genier och mästare föds.

(ps. jag säger inte att det är korrekt beteende)
Struntprat. Det är såhär man gör ett barn rädd för att misslyckas. Ett barn som är rädd för att misslyckas vågar inte utmana och försöka. Ett barn som inte vågar försöka blir aldrig ett geni eller mästare.

Nordenator
2012-01-09, 00:49
Du har helt rätt i att det inte är en vanlig bestraffning. Det du missar är dock att är en alldeles ypperligt utförd bestraffning. Sonen lär sig nu att inse att han i framtiden inte kan göra en dålig match, och därigenom kommer han alltid ha ett incitament till att verkligen göra sitt bästa och yttersta i varje match.

Det är så här man föder mästare min vän, riktiga mästare!

Om du inte nu bara trollar, vilket man nu mer verkar behöva förutsätta att alla gör, så får man ju hoppas att du väljer att inte avla tills du blivit lite torrare bakom öronen.

Zaqwer
2012-01-09, 00:57
Struntprat. Det är såhär man gör ett barn rädd för att misslyckas. Ett barn som är rädd för att misslyckas vågar inte utmana och försöka. Ett barn som inte vågar försöka blir aldrig ett geni eller mästare.

Känns som du generaliserar lite väl mycket. Du har säkert rätt gällande majoriteten. Men jag har svårt att tro att alla är lika på den punkten. Finns nog dom som kan bli sporrade till att prestera bättre bara för att visa den där jävla idioten också.

Simon
2012-01-09, 01:00
Du har helt rätt i att det inte är en vanlig bestraffning. Det du missar är dock att är en alldeles ypperligt utförd bestraffning. Sonen lär sig nu att inse att han i framtiden inte kan göra en dålig match, och därigenom kommer han alltid ha ett incitament till att verkligen göra sitt bästa och yttersta i varje match.

Det är så här man föder mästare min vän, riktiga mästare!

Kom hit och spela lite innebandy, gör du inte tillräckligt bra ifrån dig så kan jag köra ut dig 10 mil i skogen i bara träningskläderna och be dig snällt att gå hem. När/om du tagit dig tillbaka kan vi se om du är sugen på att fortsätta spela innebandy och bli en mästare.

Exdiaq
2012-01-09, 01:58
Och jag som tyckte att min far var ett rövhål som vägrade hämta mig på träning i grannbyn när jag var 15år för jag var krängd. Fick gå hem 7-8km och var ilsken som ett bi efter det. Men så var det tidig höst, jag kunde vägen och var klädd för det. Tog lite tid med skydd och allt, men kom fram till slut.

krappen
2012-01-09, 03:20
Jag tycker det är HELT sinnessjukt hur man kan sitta och säga att det här inte är en "större grej" eller att det skulle vara en variant till att bli uppskickad på rummet.
För det första så förtjänar man inte att ha barn om man sätter bestraffningar utifrån krav på prestation när det gäller sitt barns fritidsaktivitet. Jag är inte förälder till några barn och det kommer nog dröja ett par år innan jag kommer dit, men det krävs inte mycket mer än en hjärna för att förstå att det här är helt jävla käpprätt åt skogen.


Även om det är fel gjort av farsan så görs det till lite väl stor grej tycker jag.


Visst, man får inte all fakta i en tidningsartikel. Men när det går så långt att den här Conny som benämns i artikeln måste ringa upp farsan, som till råga på allt faktiskt käftar tillbaka och säger att det är ungens fel, då är det straffbart i mitt tycke. Att det går längre än så och ett annat barns förälder tvingas komma och hämta ungen är ju mer än tillräckligt för att det inte ska vara "en lite väl stor grej".

Yxel
2012-01-09, 08:02
Kul att se Zaqwer ändra sina argument från att varit nästan positiv till det farsan gjorde till att man inte kan veta exakt vad som hände utifrån en artikel och därför inte bör spekulera mer i det :confused:

Barbastark
2012-01-09, 09:34
Kul att se Zaqwer ändra sina argument från att varit nästan positiv till det farsan gjorde till att man inte kan veta exakt vad som hände utifrån en artikel och därför inte bör spekulera mer i det :confused:

Ni kanske gav honom lite perspektiv. A man can change.

Barbastark
2012-01-09, 09:39
Du har helt rätt i att det inte är en vanlig bestraffning. Det du missar är dock att är en alldeles ypperligt utförd bestraffning. Sonen lär sig nu att inse att han i framtiden inte kan göra en dålig match, och därigenom kommer han alltid ha ett incitament till att verkligen göra sitt bästa och yttersta i varje match.

Det är så här man föder mästare min vän, riktiga mästare!

Lol..

Struntprat. Det är såhär man gör ett barn rädd för att misslyckas. Ett barn som är rädd för att misslyckas vågar inte utmana och försöka. Ett barn som inte vågar försöka blir aldrig ett geni eller mästare.

This.

Kolla böckerna "Choke" och "Mindset" för lite vetenskapligt baserat info och forskning kring varför den absoluta majoriteten gör mycket sämre ifrån sig om man är rädd för att misslyckas eller "måste prestera".

Vinter
2012-01-09, 09:56
Kolla böckerna "Choke" och "Mindset" för lite vetenskapligt baserat info och forskning kring varför den absoluta majoriteten gör mycket sämre ifrån sig om man är rädd för att misslyckas eller "måste prestera".

Det är väll bara att se på svenska juniorlaget i hockey de senaste 30 åren, en hel hög med silvermedaljer. Bästa lösningen för att få dem att prestera hade väll varit att dumpa dom vid arenan i utlandet i matchkläderna och ta deras ombyte och dra, vad jag ha förstått.....

Cilia
2012-01-09, 09:58
Zaqwer ska ha lite kred för att han är skeptisk till informationen. Det har jag också varit. Ibland visar sig sånt här inte vara korrekt. Vi vet inte allt.

Barbastark
2012-01-09, 10:06
Det är väll bara att se på svenska juniorlaget i hockey de senaste 30 åren, en hel hög med silvermedaljer. Bästa lösningen för att få dem att prestera hade väll varit att dumpa dom vid arenan i utlandet i matchkläderna och ta deras ombyte och dra, vad jag ha förstått.....

Ja, självklart är en sådan observation som ovan alltid mer relevant att basera slutsatser på än forskning.

Science lixom, what a load of dump..

Adama
2012-01-09, 10:06
Beskyddarkänslan jag har för mina barn är extremt stark. Hade aldrig kunnat tro att jag skulle kunna känna något så starkt för någon innan det. När de blir sjuka och ynkliga, ont av något, blir behandlade illa.. då knyter det sig i magen på mig och jag är beredd att verkligen göra "vad som helst" för dem.

Därför är detta beteendet helt oförståligt i min värld och folk som tycker farsan i det här fallet gjort rätt jämnställer jag med barnlösa psykopater. Men gissar på att de flesta bara är snorisar som trollar.

Ame
2012-01-09, 10:18
Det jag har svårt att se är hur du vet vad som hände där. Det enda vi vet är väl att Conny hittade grabben utanför idrottshallen. Sen vad som hände innan och om pappan, ungen, ledaren ens hade kontakt med varandra har då inte jag läst något om, länka gärna om jag missat något, annars känns det du skriver ganska irrelevant också.

Klart att man måste vara skeptisk till saker som man hör i media.

Detta var ju dock inte alls det du pratade om i första inläggen som handlade om att det egentligen inte var så farligt att göra som pappan gjorde eftersom att det fanns andra personer där.

Nordenator
2012-01-09, 10:37
Ja, självklart är en sådan observation som ovan alltid mer relevant att basera slutsatser på än forskning.

Science lixom, what a load of dump..

Du är medveten om att du har tappat lite på "science lixom" sedan du startade en tråd som var i allra högsta grad baserad på anekdotiska bevis? Kasta inte sten i glashus.

Barbastark
2012-01-09, 11:08
Du är medveten om att du har tappat lite på "science lixom" sedan du startade en tråd som var i allra högsta grad baserad på anekdotiska bevis? Kasta inte sten i glashus.

OfT: Menar "Samtal med Gud böckerna"-tråden? Den försöker inte motbevisa forskning på något sätt. Handlar som sådant som forskning idag varken kan bevisa eller motbevisa. Vidare, du tror inte det finns några forskare som är religiösa?

Zaqwer
2012-01-09, 12:53
Visst, man får inte all fakta i en tidningsartikel. Men när det går så långt att den här Conny som benämns i artikeln måste ringa upp farsan, som till råga på allt faktiskt käftar tillbaka och säger att det är ungens fel, då är det straffbart i mitt tycke. Att det går längre än så och ett annat barns förälder tvingas komma och hämta ungen är ju mer än tillräckligt för att det inte ska vara "en lite väl stor grej".

Tror jag redan förklarat vad jag menar med vad jag tycker att det görs till en stor grej jämfört med annat som barn blir utsatta för. Vet inte om du märkt på samma vis som jag vilken uppståndelse detta skapat i media och diskussioner överallt. Barn har det mycket värre i många fall som knappast får denna uppmärksamhet. Därav tycker jag det görs till en väl stor grej.

Kul att se Zaqwer ändra sina argument från att varit nästan positiv till det farsan gjorde till att man inte kan veta exakt vad som hände utifrån en artikel och därför inte bör spekulera mer i det :confused:

Hoppsan, gick visst lite fel där för dig när du skrev det där inlägget. Men det är lugnt. Jag ska hjälpa dig. Det där du skriver stämmer inte eftersom jag skrev redan i mitt första inlägg att jag tyckte det var fel av farsan.

Ni kanske gav honom lite perspektiv. A man can change.

Se ovan.

Zaqwer ska ha lite kred för att han är skeptisk till informationen. Det har jag också varit. Ibland visar sig sånt här inte vara korrekt. Vi vet inte allt.

Precis, jag är fortfarande skeptisk eftersom ingen mer information verkar komma angående det här. Tiden får utvisa helt enkelt.

Klart att man måste vara skeptisk till saker som man hör i media.

Detta var ju dock inte alls det du pratade om i första inläggen som handlade om att det egentligen inte var så farligt att göra som pappan gjorde eftersom att det fanns andra personer där.

Det är väl knappast bara jag som är att skylla för att diskussionen styrdes in på det här. Är ju diskussionen som ledit hit. Som sagt, jag skrev i mitt första inlägg att jag tyckte det var fel av farsan. Om du tolkar det som att jag inte ser det som så farligt så är det upp till dig.

krappen
2012-01-09, 15:45
Tror jag redan förklarat vad jag menar med vad jag tycker att det görs till en stor grej jämfört med annat som barn blir utsatta för. Vet inte om du märkt på samma vis som jag vilken uppståndelse detta skapat i media och diskussioner överallt. Barn har det mycket värre i många fall som knappast får denna uppmärksamhet. Därav tycker jag det görs till en väl stor grej.

Så därför förtjänar det som faktiskt kommer upp till ytan ingen uppmärksamhet, eller vad? Bara för att värre saker som vi inte vet om, ser, eller inte direkt kan komma i kontakt med i vardagen händer hela tiden så gör ju inte det den här saken till en bagatell. Nu vet jag att du kommer upprepa vad du sade i din första post men du motsäger dig själv hela tiden. Att det ens är värt att nämna något som inte rör artikeln tycker jag är rätt oförskämt om man ser till det faktiska problemet.
Det är som att säga; "Det var fel av hitler att gasa judarna, men jag tycker det är mycket värre att palestinska soldater dödar judiska israeliter i gaza!"

Baluu
2012-01-09, 16:00
Känns som du generaliserar lite väl mycket. Du har säkert rätt gällande majoriteten. Men jag har svårt att tro att alla är lika på den punkten. Finns nog dom som kan bli sporrade till att prestera bättre bara för att visa den där jävla idioten också.
Det finns ju forskning kring det här. Men visst, kanske det finns 1 av 1000000 barn som är tillräckligt tufft att istället ta det som en utmaning.

Zoidy
2012-01-09, 16:29
Äh, finns ju alltid ledare och vaktmästare kvar efter turneringar så var ju inte som att grabben hade blivit tvungen att gå hem ändå. Även om det är fel gjort av farsan så görs det till lite väl stor grej tycker jag. Alla har väl bråkat med föräldrar och blivit inlåst på rummet eller liknande, det här var bara en annan variant.

Har du nån gång blivit lämnad i en annan STAD utan ytterkläder i minusgrader, när du var tio? Tror inte du förstår att det faktiskt är en ganska så jävla mycket större grej än att bli skickad till rummet. Pojken lär ha vart jätteskrämd i den situationen, det är inte ens nästan samma sak som att bli skickad till sitt rum

_slipknot1_
2012-01-09, 16:34
Ingen Curling förälder där inte!
(Försvarar inte beteendet)

Cilia
2012-01-09, 16:47
Jag tror att ett barns största fasor är nog att föräldrarna ska lämna dom. Är man 10 år kan man inte sätta allt i sitt sammanhang. Kan pappan lämna honom nu när kan han lämna honom nästa gång?

Jag tror de flesta av oss någon gång av misstag kommit bort från våra föräldrar om endast för en väldigt kort tid. Den skräcken som var under den tiden kan jag fortfarande relatera till. Att då veta att man medvetet blivit lämnad och inte veta hur man ska ta sig hem måste vara fruktansvärd.

Stoltz
2012-01-09, 16:53
Jag tror att ett barns största fasor är nog att föräldrarna ska lämna dom.

Det är bevisat att just detta styr väldigt mycket över ett barns personlighetsutveckling. Blir barnet övergett i sådant fall som vi nu talar om så påverkar det personligheten och framåtandan grovt negativt. Man vågar mindre, helt enkelt.

Zoidy
2012-01-09, 17:18
Jag tror att ett barns största fasor är nog att föräldrarna ska lämna dom. Är man 10 år kan man inte sätta allt i sitt sammanhang. Kan pappan lämna honom nu när kan han lämna honom nästa gång?

Jag tror de flesta av oss någon gång av misstag kommit bort från våra föräldrar om endast för en väldigt kort tid. Den skräcken som var under den tiden kan jag fortfarande relatera till. Att då veta att man medvetet blivit lämnad och inte veta hur man ska ta sig hem måste vara fruktansvärd.

+1. Självklart är det så. Pojken blev med största sannolikhet jätteskrämd i det läget. Pappan borde skämmas. Dessutom över en sån liten grej som att killen spelade dåligt i en innebandymatch... Man blir lite mörkrädd att det ens finns såna människor

Spiffy
2012-01-09, 17:59
Om det gått till så som artikeln säger så hoppas jag de åtalar farsan för mordförsök!

thatice
2012-01-09, 18:08
Tror alla att det hänt exakt som aftonbladet/tv4 rapporterar?

Jag kan komma på ett par rimligare scenarior där en sådan här historia kan blossa upp av nyhetsmedia, än att en pappa skulle lämnat sin son ensammen att gå hem 7 mil i minusgrader.

Jag säger inte att det är omöjligt men defenitivt orimligt.

mini
2012-01-09, 18:16
Tror alla att det hänt exakt som aftonbladet/tv4 rapporterar?

Jag kan komma på ett par rimligare scenarior där en sådan här historia kan blossa upp av nyhetsmedia, än att en pappa skulle lämnat sin son ensammen att gå hem 7 mil i minusgrader.

Jag säger inte att det är omöjligt men defenitivt orimligt.

Berätta gärna dina egna teorier.

panzerpig
2012-01-09, 18:19
Nån som har koll på vad det egentligen var som hände? Jag har inte läst så mycket om fallet.
http://www.expressen.se/nyheter/1.2674659/bloggare-andrar-uppgifter-om-lamnade-10-aringen
http://www.unt.se/uppsala/fallet-utreds-som-ofredande-1624891.aspx
Låter ju lite konstigt.

http://jinge.se/bloggosfaren/innebandypojken-som-forsvann-en-hoax.htm
Är allt en trollning?

Mantus
2012-01-09, 18:24
Tror alla att det hänt exakt som aftonbladet/tv4 rapporterar?

Jag kan komma på ett par rimligare scenarior där en sådan här historia kan blossa upp av nyhetsmedia, än att en pappa skulle lämnat sin son ensammen att gå hem 7 mil i minusgrader.

Jag säger inte att det är omöjligt men defenitivt orimligt.

Jag litar inte särdeles på ab o dyl men väl på unt (uppsala nya tidning) det var nämligen där händelsen dök upp dom lokalnyhet någon dag innan kvällsblaskorna fick vittring om nyheten. sedan får väl tiden utvisa om det var korrekt nyhetsrapportering men det känns ju aningen konstigt att utgå från att en nyhet är fabricerad.

thatice
2012-01-09, 18:35
Berätta gärna dina egna teorier.

En tanke är ju att Conny överdriver eller media överdriver.

T.e.x att pappan var på väg att hämta pojken men sen då ringer det och pappan drog ett mycket dåligt skämt att sonen var kass på bandy så han får gå hem men Conny begriper inte ironi och pappan förstog inte att det var skapligt skarpt läge.

Sedan får någon höra talas om detta och skriver det på en blogg sedan får någon annan på tv4 reda på detta och skiten är igång och sedan blir det bara värre och värre både från skvallret på stället och bland journalisterna.

Detta är en tanke som låter rimligare än att allt annat jag läst angående detta.

Pojke 20 minuter utomhus i minusgrader gråtandes med en egen mobiltelefon och pappan har skjutsat dit pojken men sedan gått in i omklädningsrummet och hämtat pojkens kläder för att djävlas lite extra och lämnar pojken där, idrotten talar ju lite emot det också, innebandy är ju någon form av korpidrott för 50 åringar hur besviken kan en farsa bli om sonen är dålig på det.
Conny verkar inte ha sina historier i ordning heller.
Polisen lade väldigt fort ner någon form av utredning tycker jag också låter suspekt.

Jag kan absolut ha fel men jag hoppas inte det för jag har högre hopp om mänsklighet än vad jag har av "nyhetsjournalister"

Zoidy
2012-01-09, 18:50
Pojke 20 minuter utomhus i minusgrader gråtandes med en egen mobiltelefon och pappan har skjutsat dit pojken men sedan gått in i omklädningsrummet och hämtat pojkens kläder för att djävlas lite extra och lämnar pojken där

Jag kan absolut ha fel men jag hoppas inte det för jag har högre hopp om mänsklighet än vad jag har av "nyhetsjournalister"

Säger inte de två meningarna emot varandra lite grann? Vilken normalt funtad förälder hade fått för sig att skämta på det sättet med en tioåring? Om nu dessutom lokaltidningen där skrev det först känns det ju inte så otroligt att han faktiskt har gjort det som står heller

Ännu märkligare ter sig ju det skämtet om han sen struntar i att hämta upp pojken alls, eftersom det tydligen var nån klubbkamrats föräldrar som fick hämta pojken i slutändan. Det säger ju lite emot din tes om att det är en uppblåst story också

thatice
2012-01-09, 18:55
Säger inte de två meningarna emot varandra lite grann? Vilken normalt funtad förälder hade fått för sig att skämta på det sättet med en tioåring? Om nu dessutom lokaltidningen där skrev det först känns det ju inte så otroligt att han faktiskt har gjort det som står heller

Ännu märkligare ter sig ju det skämtet om han sen struntar i att hämta upp pojken alls, eftersom det tydligen var nån klubbkamrats föräldrar som fick hämta pojken i slutändan. Det säger ju lite emot din tes om att det är en uppblåst story också

Pappan skämtade inte med pojken han skämtade med en vuxen person som ringde upp honom "Conny"

Han kanske inte struntade i att hämta upp pojken utan som jag skriver så kan det ju vara en ruskig överdrift alltsammans, pappan kanske fixade så att en annan förälder plockade upp pojken, jag har åkt hem med andras föräldrar från träningar och turneringar.

dupper
2012-01-09, 19:19
idrotten talar ju lite emot det också, innebandy är ju någon form av korpidrott för 50 åringar hur besviken kan en farsa bli om sonen är dålig på det.


Jag kan absolut ha fel men jag hoppas inte det för jag har högre hopp om mänsklighet än vad jag har av "nyhetsjournalister"

Ja, att tro att det är skillnad på innebandy och fotboll för en liten kille och hur man presterar är åt helvete fel. Du verkar oerhört oseriös, och det hoppas jag verkligen att du är.

thatice
2012-01-09, 19:56
Ja, att tro att det är skillnad på innebandy och fotboll för en liten kille och hur man presterar är åt helvete fel. Du verkar oerhört oseriös, och det hoppas jag verkligen att du är.

Men det var ju för helvete inte enligt texten den lilla killen som var besviken och lämnade sin pappa utan det var en vuxen person som lämnade en liten kille.

Och nä jag var inte 100% seriiös med korpidrott och 50 åringar men artikeln hade blivit ett par uns troligare om det handlade om en massa andra idrotter.
T.e.x om pappan nyss lagt ner 15000:- på hockeymålvaktsutrustning eller 40000:- på en motocross eller 40 timmar i veckan med specialcoach på fotbollsplan men trovärdet sjönk litegrann av innebandy.

Men det finns säkert någon som tycker att även innebandy är viktigare än sina ungar men att de är färre än i ovanstående idrotter tror jag defenetivt.

garluch
2012-01-09, 20:57
Det känns som om vissa personer VILL tro att det här är fejk, har ni själva växt upp i ett helt skyddat liv utan att ens hört talas om olämpliga föräldrar?

thatice
2012-01-09, 21:43
Det känns som om vissa personer VILL tro att det här är fejk, har ni själva växt upp i ett helt skyddat liv utan att ens hört talas om olämpliga föräldrar?

Jag vill ABSOLUT tro att det inte är lika illa som media vill få oss och tro är det konstigt?
Har växt upp i ett hyffsat skyddat liv med "snälla" föräldrar som ställt upp mycket men nära barndomsvänner som inte haft det och till och med olämpliga föräldrar men där var det snarare att deras föräldrars beteende gjorde att de aldrig ställde upp och skulle aldrig skjutsa dem ens 10 meter för en innebandyturnering än att de skulle skjutsa dem 7mil för att lämna dom där.

dupper
2012-01-09, 21:49
Men det var ju för helvete inte enligt texten den lilla killen som var besviken och lämnade sin pappa utan det var en vuxen person som lämnade en liten kille.

Och nä jag var inte 100% seriiös med korpidrott och 50 åringar men artikeln hade blivit ett par uns troligare om det handlade om en massa andra idrotter.
T.e.x om pappan nyss lagt ner 15000:- på hockeymålvaktsutrustning eller 40000:- på en motocross eller 40 timmar i veckan med specialcoach på fotbollsplan men trovärdet sjönk litegrann av innebandy.

Men det finns säkert någon som tycker att även innebandy är viktigare än sina ungar men att de är färre än i ovanstående idrotter tror jag defenetivt.

Jaha, du försökte alltså bara förklara beteendet med att farsan lagt ner pengar på ungens idrottande, och alltså hade mer rätt att vara arg på honom?

Jokester
2012-01-09, 21:49
De som spelat hockey känner nog igen detta fenomen. Har varit med om flera gamla lagkamrater och motståndare som fått gå hem eller tigga skjuts av någon annan för att en arg förälder åkt ifrån dem. Det har dock aldrig handlat om sträckor Uppsala - Stockholm, men ändå.

Zaqwer
2012-01-09, 22:41
Så därför förtjänar det som faktiskt kommer upp till ytan ingen uppmärksamhet, eller vad? Bara för att värre saker som vi inte vet om, ser, eller inte direkt kan komma i kontakt med i vardagen händer hela tiden så gör ju inte det den här saken till en bagatell. Nu vet jag att du kommer upprepa vad du sade i din första post men du motsäger dig själv hela tiden. Att det ens är värt att nämna något som inte rör artikeln tycker jag är rätt oförskämt om man ser till det faktiska problemet.
Det är som att säga; "Det var fel av hitler att gasa judarna, men jag tycker det är mycket värre att palestinska soldater dödar judiska israeliter i gaza!"

Fallet förtjänar visst uppmärksamhet, jag har inte sagt att det inte gör det. Jag tycker inte att jag motsäger mig, jag garderade mig dock medvetet i min första post. Det är väl det ni stör er på antar jag för att jag blir svår att diskutera med då ni inte riktigt vet vart ni har mig :D

Kass jämförelse, dina båda fall handlar båda om att döda människor. Mina två tycker jag skiljer sig lite mer i hur grova dom är, fast det är klart, vi vet inte exakt hur detta fall med pojken som blev lämnad utspelade sig så tiden får väl utvisa.

Zaqwer
2012-01-09, 22:51
Har du nån gång blivit lämnad i en annan STAD utan ytterkläder i minusgrader, när du var tio? Tror inte du förstår att det faktiskt är en ganska så jävla mycket större grej än att bli skickad till rummet. Pojken lär ha vart jätteskrämd i den situationen, det är inte ens nästan samma sak som att bli skickad till sitt rum

Nej, aldrig blivit lämnad i annan stad. Japp, det är en större grej. Han var säkert jätteskrämd. Jag hade nog inte varit lika skrämd. Var mer den som behöll lugnet när jag tappade bort mor och far som liten och då hade jag inte ens mobiltelefon som denna pojke.

Lika bra jag svarar på nästa inlägg redan här då eftersom det kommer påpekas att det är skillnad på att bli lämnad eller bara tappa bort föräldrarna. Men som barn förstår man inte alltid bättre och kan lätt tro att man blivit lämnad i en sån situation.

thatice
2012-01-09, 22:55
Jaha, du försökte alltså bara förklara beteendet med att farsan lagt ner pengar på ungens idrottande, och alltså hade mer rätt att vara arg på honom?

Nu gör du ju allt du kan för att missförstå vad jag skriver eller så borde en läsförståelsekurs vara av intresse för dig.

Kanske så att du är innebandyspelare och tar illa upp att jag inte tror att det finns en förälder i sverige som skulle göra så p.g.a innebandy i något litet uppsala lag medans att jag tror att risken är större att det skulle hända av en förälder till ett barn som spelar i t.e.x färjestads barnhockeylag.

Detta jag säger innebär inte att jag tycker att det är ok att göra det i hockey,fotboll eller dyr sport som motocross men jag misstänker att risken är större i dessa typer av sporter.

Herr Oberst
2012-01-09, 23:18
De som spelat hockey känner nog igen detta fenomen.

Har aldrig under min hockeykarriär hört om något liknande.
Konstigaste händelsen som handlar om hockeyfarsor och bilresor jag känner till är från när jag spelade i TV-pucken. En pappa till en spelare i laget hade låst in bilnycklarna i bilen och kunde därmed inte skjutsa grabben till träningen med distriktslaget, så pappan drog rutinerat en karatespark mot ena rutan och lyckades låsa upp bilfan. Sen blev det 10 mils bilfärd i -10 grader och snö.
Allt för att hans son skulle få vara med på sin träning

L-Sami
2012-01-10, 00:58
Vad är värre?

1. En pappa som lämnade sin son för evigt, men gjorde aldrig så här mot sin son.

2. En pappa som stannade hos sin son för evigt, men gjorde det här mot sin son.

Tricklew
2012-01-10, 01:05
Vad är värre?

1. En pappa som lämnade sin son för evigt, men gjorde aldrig så här mot sin son.

2. En pappa som stannade hos sin son för evigt, men gjorde det här mot sin son.

Vad är det för löjlig frågeställning?

Herr Oberst
2012-01-10, 01:09
2. En pappa som stannade hos sin son för evigt, men gjorde det här mot sin son.

Alltså en pappa som gjorde det men inte gjorde det?

Viktor_Balck
2012-01-10, 01:13
Nej, aldrig blivit lämnad i annan stad. Japp, det är en större grej. Han var säkert jätteskrämd. Jag hade nog inte varit lika skrämd. Var mer den som behöll lugnet när jag tappade bort mor och far som liten och då hade jag inte ens mobiltelefon som denna pojke.

Lika bra jag svarar på nästa inlägg redan här då eftersom det kommer påpekas att det är skillnad på att bli lämnad eller bara tappa bort föräldrarna. Men som barn förstår man inte alltid bättre och kan lätt tro att man blivit lämnad i en sån situation.

Men vafan, det handlar väl inte om att bli skrämd eller inte. Det handlar om att bli lämnad av någon som alltid ska finnas där för dig. En pappa som beter sig så är ju dum i huvet.

Zaqwer
2012-01-10, 01:15
Men vafan, det handlar väl inte om att bli skrämd eller inte. Det handlar om att bli lämnad av någon som alltid ska finnas där för dig. En pappa som beter sig så är ju dum i huvet.

Ja säg det till Zoidy då. Fel tycker jag det också var av farsan som sagt.

Jens.Andersson
2012-01-10, 01:39
Vad är värre?

1. En pappa som lämnade sin son för evigt, men gjorde aldrig så här mot sin son.

2. En pappa som stannade hos sin son för evigt, men gjorde det här mot sin son.

http://cl.jroo.me/z3/d/P/D/c/a.aaa.jpg

Viktor_Balck
2012-01-10, 01:41
bild

lol

Lellan
2012-01-10, 01:57
Vad är värre?

1. En pappa som lämnade sin son för evigt, men gjorde aldrig så här mot sin son.

2. En pappa som stannade hos sin son för evigt, men gjorde det här mot sin son.

Meh, ordning i tråden.. ni fattar visst vad L sami menar.

1. En frånvarande förälder, inte har vårdnad el kontakt m barnet.

2. En förälder som är vårdnadshavare men som inte vårdar.

2:an lämnar ju tillfälligt, en läxa el vad som, men agerandet är ju att lämna "för evigt" ur förtroendesynpunkt barn-förälder. En förälder lämnar inte sitt barn, punkt.

Viktor_Balck
2012-01-10, 02:00
Meh, ordning i tråden.. ni fattar visst vad L sami menar.

1. En frånvarande förälder, inte har vårdnad el kontakt m barnet.

2. En förälder som är vårdnadshavare men som inte vårdar.

2:an lämnar ju tillfälligt, en läxa el vad som, men agerandet är ju att lämna "för evigt" ur förtroendesynpunkt barn-förälder. En förälder lämnar inte sitt barn, punkt.

Jo, klart man fattar vad han menar. Men hur är det relevant? Pappans beteende är lika fel för det.

Vad är värst, en pappa som eldar upp sonens xbox 360 men alltid finns där eller en pappa som käkar varmkorv på lördagar men är lite frånvarande?

Doctor Snuggles
2012-01-10, 02:00
Nej, verkligen inte.

Det förklarar en hel del. :D

Zaqwer
2012-01-10, 02:02
Vad är värst, en pappa som eldar upp sonens xbox 360 men alltid finns där eller en pappa som käkar varmkorv på lördagar men är lite frånvarande?

Intressant frågeställning. Men jag behöver mer fakta för att kunna ta ställning. Hade sonen någon annan spelkonsol också? Vad hade pappan på varmkorven? Ketchup? Senap?

L-Sami
2012-01-10, 08:34
Alltså en pappa som gjorde det men inte gjorde det?

Meh, ordning i tråden.. ni fattar visst vad L sami menar.

1. En frånvarande förälder, inte har vårdnad el kontakt m barnet.

2. En förälder som är vårdnadshavare men som inte vårdar.

2:an lämnar ju tillfälligt, en läxa el vad som, men agerandet är ju att lämna "för evigt" ur förtroendesynpunkt barn-förälder. En förälder lämnar inte sitt barn, punkt.

Jo, klart man fattar vad han menar. Men hur är det relevant? Pappans beteende är lika fel för det.

Vad är värst, en pappa som eldar upp sonens xbox 360 men alltid finns där eller en pappa som käkar varmkorv på lördagar men är lite frånvarande?

Det var en filosofisk/spin-off fråga

Det fanns inget fel eller rätt, det var bara en allmän tanke. Det finns barn som mister sina föräldrar i tidig ålder och försvinner ur sina barns liv för evigt. Det pratas att det är fel att straffa barnet så här, men vad är värre egentligen.

Cilia
2012-01-10, 10:17
De som spelat hockey känner nog igen detta fenomen. Har varit med om flera gamla lagkamrater och motståndare som fått gå hem eller tigga skjuts av någon annan för att en arg förälder åkt ifrån dem. Det har dock aldrig handlat om sträckor Uppsala - Stockholm, men ändå.
Jag blir mörkrädd när jag läser det här. Att bli lämnad i ett område som du känner till och hittar hem ifrån är inte lika läskigt. Det är en annan sak men jag blir rädd över att föräldrar låter det gå så långt. Att idrotten som för barn ska vara en hobby och fritidsintresse. Lära och fostra dom i laganda och i hur man uppför sig leder till att föräldrar bryter alla socialt accepterade mönster och beter sig som små besvikna barn.

Barstar
2012-01-10, 11:05
Jag är ytterst tveksam till att det har hänt överhuvudtaget.

ceejay
2012-01-10, 11:07
iom att polisen utreder detta så verkar ju det ha hänt. Sonens och farsans identitet har inte kommit fram än.

Barstar
2012-01-10, 11:08
iom att polisen utreder detta så verkar ju det ha hänt. Sonens och farsans identitet har inte kommit fram än.

polisen utreder eftersom en privatperson utan koppling till händelsen polisanmält utifrån vad den pesronen läst i tidningen.

Yes
2012-01-10, 11:38
Jag blir mörkrädd när jag läser det här. Att bli lämnad i ett område som du känner till och hittar hem ifrån är inte lika läskigt. Det är en annan sak men jag blir rädd över att föräldrar låter det gå så långt. Att idrotten som för barn ska vara en hobby och fritidsintresse. Lära och fostra dom i laganda och i hur man uppför sig leder till att föräldrar bryter alla socialt accepterade mönster och beter sig som små besvikna barn.
Jag är glad för din skull att du aldrig tycks ha upplevt medelålders gubbar i träningsoveraller. Det är en helt egen nivå av efterblivet.

JB12K
2012-01-10, 12:13
Nu gör du ju allt du kan för att missförstå vad jag skriver eller så borde en läsförståelsekurs vara av intresse för dig.

Kanske så att du är innebandyspelare och tar illa upp att jag inte tror att det finns en förälder i sverige som skulle göra så p.g.a innebandy i något litet uppsala lag medans att jag tror att risken är större att det skulle hända av en förälder till ett barn som spelar i t.e.x färjestads barnhockeylag.

Detta jag säger innebär inte att jag tycker att det är ok att göra det i hockey,fotboll eller dyr sport som motocross men jag misstänker att risken är större i dessa typer av sporter.


:laugh:

Tänk om det är så att pappan är extra besviken på att pojken inte ens kan prestera i en sådan skitsport som innebandy. Isf är risken för sådant beteende större för den typen av sport (innebandy).

Dina spekulationer i den här tråden är fan rent guld :laugh:

stridis
2012-01-10, 12:20
iom att polisen utreder detta så verkar ju det ha hänt. Sonens och farsans identitet har inte kommit fram än.

Om det inte varit en lokalblaska som borde ha lite mer koll än slasktidningarna som kan få 2+2 till 5 om de känner för det, så hade det kännts betydligt troligare. Men det är klart att det känns lite konstigt att identiteten inte kommit fram. Även om förstås farsan ifråga inte vill att det skall komma ut. Har Conny(vilket WT-namn för övrigt) lürat oss?

Inte lätt att var cynisk, ibland fungerar det åt bägge hållen...

Mart|n
2012-01-10, 12:44
Nu gör du ju allt du kan för att missförstå vad jag skriver eller så borde en läsförståelsekurs vara av intresse för dig.

Kanske så att du är innebandyspelare och tar illa upp att jag inte tror att det finns en förälder i sverige som skulle göra så p.g.a innebandy i något litet uppsala lag medans att jag tror att risken är större att det skulle hända av en förälder till ett barn som spelar i t.e.x färjestads barnhockeylag.

Detta jag säger innebär inte att jag tycker att det är ok att göra det i hockey,fotboll eller dyr sport som motocross men jag misstänker att risken är större i dessa typer av sporter.

Om det hade varit motocross så hade ungen kunnat köra hem, då är det ju inte lika hemskt.

Viktor_Balck
2012-01-10, 13:06
iom att polisen utreder detta så verkar ju det ha hänt. Sonens och farsans identitet har inte kommit fram än.

Farsan är på första sidan här i tråden, sonen däremot vet man inte.

Barstar
2012-01-10, 13:26
Om det inte varit en lokalblaska som borde ha lite mer koll än slasktidningarna som kan få 2+2 till 5 om de känner för det, så hade det kännts betydligt troligare. Men det är klart att det känns lite konstigt att identiteten inte kommit fram. Även om förstås farsan ifråga inte vill att det skall komma ut. Har Conny(vilket WT-namn för övrigt) lürat oss?

Inte lätt att var cynisk, ibland fungerar det åt bägge hållen...

Om jag fattat det rätt så:

1. Det hände
2. Conny berättar för sin kompis som skriver på sin blogg, där han också pekar ut vilket lag pojken skall ha tillhört.
3. Skiten träffar fläkten
4. Blogginlägget redigeras eftersom ledare för den utpekade klubben får ta emot hot. Ordföranden i den utpekade föreningen kallas även upp till kommunledningen.
5. Alf Ahlstedt, vice ordförande i socialnämnden i Knivsta kommun polisanmäler.
6. Polisen skall nu ha fått tips via mail från någon som vet nåt.

Oavsett vad som hänt så tvingas Conny hålla sig till storyn han dragit från början, det har blivit för stort för att han skall kunna ändra sig. Jag håller mig skeptisk tills far och son är identifierade. Storvretacupens hemsida visar att i de åldersgrupper som pojken kan ha tillhört så spelade fler lag än det utpekade i oreanga tröjor.

Zaqwer
2012-01-10, 13:37
Oavsett vad som hänt så tvingas Conny hålla sig till storyn han dragit från början, det har blivit för stort för att han skall kunna ändra sig.

Hålla sig till storyn han dragit från början ja.

I efterhand har ledaren dessutom tillagt att pojken hade jeans och jacka och ett matchställ under de kläderna. Mannen var under måndagen omöjlig att nå för en kommentar.

http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.822224-klubb-fornekar-att-pojke-lamnats?ref=fb

Barstar
2012-01-10, 14:01
Hålla sig till storyn han dragit från början ja.



http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.822224-klubb-fornekar-att-pojke-lamnats?ref=fb

Se där, Conny kryper till korset...

Olegh
2012-01-14, 22:54
Mera: http://www.dn.se/sport/nya-uppgifter-innebandypappan-overgav-aldrig-sin-son