handdator

Visa fullständig version : Nästa steg....(efter deff)


Christer75w
2012-01-08, 17:56
Hej!

Jag undrar om någon skulle kunna ge mig lite tips om hur jag ska utveckla(fortsätta) min träning.

Jag är 36år och upptäckte styrketräning för snart 4år sedan. Tränar 4-5ggr i veckan, försöker köra igenom hela kroppen under veckan. Därtill jobbar jag som butikschef i livsmedelsbranchen så jag har ett ganska fysiskt jobb. Mitt ursprungliga mål var att få fram lite muskler och magrutor men har under årens lopp märkt att det inte är så lätt. Träningen har ialla fall blivit min ventil och "egentid" från jobb, familj och barn. Har även bänk, hantlar, stång osv hemma. Så jag har alltid varit seriös med min träning. Går upp 4.45 vissa dagar för att hinna träna innan familjen vaknar. Då jag alltid velat prova om deffning verkligen fungerar så körde jag en 8 veckors deff tom 15 dec och gick ner från 79,2kg till 72,5kg. Känner mig ganska nöjd med den bedriften, fast det skulle nog behövas ett par kilo till för bästa resultat, men jag kan känna att jag inte vill bli smalare. Min fru säger att det inte är klädsamt. Blev ialla fall av med en del fett och har fått fram lite rutor. Klippte ca 800-1000 kcal/dag och låg på ca 150g protein/dag.
Tappade nog lite muskler och faktiskt lite träningsmotivation mot slutet.

Undrar vad jag ska göra nu? Skulle vilja bygga på mig lite muskler nu efter deffen. Hur ska jag gå till väga? Träning? Kost?

Hälsn.Christer

(är 185cm lång, väger 72,5)