handdator

Visa fullständig version : Vilka här kör enligt HPD?


baggard
2012-01-08, 06:12
*High Protein Diet som jag sett några skriva i sina journaler. Hur många kör i sig så stora mängder protein här? Hur gör ni för att få i er det? Hur mycket proteinpulver per dag brukar ni?

Har ni märkt några skillnader? *popcorn*

oracas
2012-01-08, 06:16
Jag dietar på "HPD" som du kallar det. Snittar 2000kcal/dag samt minst 250g protein/dag.

Får i mig till största delen genom whey och kvarg, samt äter mycket kött. Fungerat oerhört bra för mig, har hållt muskelstyrkan under hela dieten.

Om nu detta räknas som en "HPD" diet.

Proxy
2012-01-08, 06:27
HPD every day, om inte EHPD. :)

Eddie Vedder
2012-01-08, 09:21
Hur många kör i sig så stora mängder protein här?

Hur stora?

baggard
2012-01-08, 11:30
Hur stora?

Vet inte exakt vad som menas nen jag läste, tror det var, i Timmes journal att han tryckte i sig upp till 500g protein/per dag. Så det är väl dom mängderna jag undrar om folk testat köra på

kettlebellGuden
2012-01-08, 11:45
350 så jag kvalar ju då inte. ~100g pulver.

MilkmaN
2012-01-08, 11:46
Vet inte exakt vad som menas nen jag läste, tror det var, i Timmes journal att han tryckte i sig upp till 500g protein/per dag. Så det är väl dom mängderna jag undrar om folk testat köra på

Jag äter typ 200g protein om dagen, eller försöker iaf. Det är väl hyfsat högprotein jämfört mot en normal kost. Jag tror dock inte det är många som är så extrema som Timme (och proxy) :)

AronP
2012-01-08, 11:47
Minst 4*kv.

Vunnis
2012-01-08, 11:53
Jag äter typ 200g protein om dagen, eller försöker iaf. Det är väl hyfsat högprotein jämfört mot en normal kost. Jag tror dock inte det är många som är så extrema som Timme (och proxy) :)

Jag med. Men vi räknas inte.

MilkmaN
2012-01-08, 11:56
Jag med. Men vi räknas inte.

Låt oss gråta oss till sömns tillsammans! *cry*

Silencer
2012-01-08, 12:17
Vet inte exakt vad som menas nen jag läste, tror det var, i Timmes journal att han tryckte i sig upp till 500g protein/per dag. Så det är väl dom mängderna jag undrar om folk testat köra på

500g på en dag? Om det är sant så måste hela hans kost bestå av protein, alternativ är han 2,20 lång.

kettlebellGuden
2012-01-08, 12:31
500g på en dag? Om det är sant så måste hela hans kost bestå av protein, alternativ är han 2,20 lång.

500g protein är väl bara 2000kcal ändå? Gott om plats för annat i en sån diet.. no?

Eddie Vedder
2012-01-08, 15:40
Vet inte exakt vad som menas nen jag läste, tror det var, i Timmes journal att han tryckte i sig upp till 500g protein/per dag. Så det är väl dom mängderna jag undrar om folk testat köra på

Ja snackar vi extrema nivåer som 500 gram är det nog väldigt få. Och jag är inte en av dem. :)

Men jag anser mig ändå äta en högproteinkost, kanske 2-2.5 gram per kg kroppsvikt varje dag. Då och då blir det mer om jag äter något särskilt proteinrikt den dagen men i snitt är det däromkring.

Sniggel
2012-01-08, 15:52
Känns som det är rätt mycket "mer är bättre" attityd hos många.

2g/kg har visat sig kunna ge bättre muskelökningar än en mindre mängd. Där finns dock mycket som tyder på att det eventuellt kan krämas ut lite extra om man går över denna siffran. Så därför är det många som tänker "lika bra o köra med 3g/kg". Sen kommer det byggare som påstår att 4g/kg "is the way to go" och sen kommer Timme o pressar i sig 500g om dagen "bara för att!".
500g lär ju vara drygt 6g/kg för honom?

Själv har jag legat på 360g om dagen regelbundet i 2-3 månader och de månaderna gick visserligen bra, men inget spektakulärt hände som inte hänt tidigare vid lägre proteinintag. Min bästa deff någonsin låg jag på 170g om dagen (och då har jag även provat 4+ g/kg några gånger). Så om jag jämför alla dessa intag så är jag mer tveksam till att mer än 3g/kg kan göra så mycket nytta.
Tror att 3g/kg kan vara vettigt om man vill försäkra sig om att inte missa det där lilla sista. Men 4g/kg är jag mycket tveksam till om det kan ge så mycket mer.

Jag är dock intresserad av att testa mig att lägga mig där igen när jag får lite bättre ekonomi.

kettlebellGuden
2012-01-08, 15:56
Jag har inte sett någon direkt forskning som stödjer att 4g/kg skulle vara bättre än 3g. Unless steroids, då verkar de extra gramen / kg göra stor nytta.

Självklart med individuella variationer.

Proxy
2012-01-08, 16:01
Har gjort som Timme och kört på löjliga mängder protein i perioder, och visst blir det lite mer skjut i grejerna med upp mot 500g protein om dagen. Vi har gjort väldigt snarlika reflektioner angående det upplägget.
Bäst tycker jag dock att det blir med rediga mängder protein samt höga mängder kolhydrater.