handdator

Visa fullständig version : Bcaa


matsson
2012-01-07, 19:14
Hejsan!
Jag har kikat runt lite på BCAA och självfallet hittar man en hel drös av olika märken, pulver, tabletter, priser osv.

Men jämför man t.ex. någon produkt som innehåller 500 kapslar och någon annan som innehåller 300 kapslar, men den först nämnda är billigare.

Jag är inte så bildad när det gäller innehållet av produkterna, så kan inte riktigt läsa mig till vad som är bra för rätt pris.

Kan någon hjälpa mig i denna djungel av BCAA?


EDIT: Kände inte riktigt att någon "ordentlig" fråga framgick;

Kan någon hjälpa mig hitta något BCAA som är många doseringar för bra pris?

willtjam
2012-01-07, 19:24
Eftersom alla produkter innehåller samma sak (BCAA) så är det nog smartast att välja billigaste per vikt. Sen finns det säkert nåt märke som har lagt i några extra ingredienser, vilka man får sortera bort.

ChrisDEFC
2012-01-07, 19:36
Eftersom alla produkter innehåller samma sak (BCAA) så är det nog smartast att välja billigaste per vikt. Sen finns det säkert nåt märke som har lagt i några extra ingredienser, vilka man får sortera bort.

Jo samma innehåll är det väl i de flesta men inte samma fördelning av de olika aminosyrorna. Dessutom har de laggt till lite andra ämnen i endel produkter.

Är du intresserad av att den ska vara riktigt god så är X-tend watermelon jävligt god och hyfsat bra pris om du köper den stora burken. Givetvis finns det billigare alternativ men eftersom jag mest varit inne på EAA själv så har jag betydligt bättre koll på priser och smak inom de området. BCAA har jag bara provat X-tend och den är iaf 4ggr så god som den godaste EAA jag smakat (säkert provat 6-7olika varianter på EAA).

Sheogorath
2012-01-07, 19:39
Vill man hellre ha kapslar finns det "BCAA Mega Caps", 300 kapslar och brukar kosta runt 269:-. Räcker ju en månad om man tar 10 g / dag (9 kapslar) vilket är mer än tillräckligt.

matsson
2012-01-07, 22:15
Jo samma innehåll är det väl i de flesta men inte samma fördelning av de olika aminosyrorna. Dessutom har de laggt till lite andra ämnen i endel produkter.

Är du intresserad av att den ska vara riktigt god så är X-tend watermelon jävligt god och hyfsat bra pris om du köper den stora burken. Givetvis finns det billigare alternativ men eftersom jag mest varit inne på EAA själv så har jag betydligt bättre koll på priser och smak inom de området. BCAA har jag bara provat X-tend och den är iaf 4ggr så god som den godaste EAA jag smakat (säkert provat 6-7olika varianter på EAA).

När det gäller smak så spelar det inte så stor roll.. Det mesta går ner! ;)
Men tabletter är enklare, så slipper man hålla på med extra shakers och så vidare..

Vill man hellre ha kapslar finns det "BCAA Mega Caps", 300 kapslar och brukar kosta runt 269:-. Räcker ju en månad om man tar 10 g / dag (9 kapslar) vilket är mer än tillräckligt.

Är Mega Caps något av de billigare valmöjligheterna när det gäller för sitt innehåll?

Sheogorath
2012-01-07, 22:17
När det gäller smak så spelar det inte så stor roll.. Det mesta går ner! ;)
Men tabletter är enklare, så slipper man hålla på med extra shakers och så vidare..



Är Mega Caps något av de billigare valmöjligheterna när det gäller för sitt innehåll?

Det är de billigaste kapslarna jag sett per gram i alla fall. Pulver finns det billigare.

willtjam
2012-01-07, 22:25
Jo samma innehåll är det väl i de flesta men inte samma fördelning av de olika aminosyrorna. Dessutom har de laggt till lite andra ämnen i endel produkter.

Är du intresserad av att den ska vara riktigt god så är X-tend watermelon jävligt god och hyfsat bra pris om du köper den stora burken. Givetvis finns det billigare alternativ men eftersom jag mest varit inne på EAA själv så har jag betydligt bättre koll på priser och smak inom de området. BCAA har jag bara provat X-tend och den är iaf 4ggr så god som den godaste EAA jag smakat (säkert provat 6-7olika varianter på EAA).

Det tänkte jag inte ens på. Däremot verkar dom flesta ha fördelningen 2:1:1.

matsson
2012-01-08, 00:18
Det är de billigaste kapslarna jag sett per gram i alla fall. Pulver finns det billigare.

Något tips på pulver då?

Sheogorath
2012-01-08, 00:23
Något tips på pulver då?

Nej, inte personligen. Efter att ha smakat rent leucin hade jag kunnat betala det dubbla för kapslar. Men tydligen ska Scivations "Xtend" vara "gott" i jämförelse med annat. Billigt också.

Filipb
2012-01-08, 00:33
Jag dricker Xtend och är helt klart nöjd! :) Har visserligen bara smakat vattenmelon och apelsin, men jag tycker de smakar gott (kanske t o m att vattenmelon är lite för söt). Har utöver det hört att Raspberry (visst är det hallon) ska vara god!

solari
2012-01-08, 00:54
Xtend kan liknas vid Kool-Aid om någon smakat det. Typ som söt saft. Inget av det typiska aminosyre-smake-äcklet finns det tillstymmelse till, om man tycker det är gott är en annan femma.

andeem
2012-01-09, 15:22
Det här: http://shop.kolozzeum.com/sv/aminosyror/kolozzeum-bcaa-300gr.html är ju billigt. Smak: naturell, betyder det äckligt?

vicarious
2012-01-09, 15:33
Jag förstår fortfarande inte varför man vill köra med BCAA istället för EAA.

willtjam
2012-01-09, 15:36
Det här: http://shop.kolozzeum.com/sv/aminosyror/kolozzeum-bcaa-300gr.html är ju billigt. Smak: naturell, betyder det äckligt?

Naturell smak på aminosyror har nästan bara beskrivits som djävulens avföring. Typ.

Fishtank
2012-01-09, 15:38
Försöker också förstås det varje gång trådar om BCAA kommer upp.
Finns det någon fördel?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Sheogorath
2012-01-09, 15:42
Jag förstår fortfarande inte varför man vill köra med BCAA istället för EAA.

"BCAA - It's a Feeling..."

andeem
2012-01-09, 16:17
Så EAA är lika bra eller bättre före träning om jag tränar fastande?

willtjam
2012-01-09, 16:20
Dom har ännu inte lyckats klura ut vad som är bäst, så än så länge är båda lika bra.

farsan baloo
2012-01-09, 16:49
Något tips på pulver då?

AminoCore från Allmax smakar förbannat gott! Testade på FF och köpte en burk direkt, är fast :cool:

matsson
2012-01-09, 16:55
Jag förstår fortfarande inte varför man vill köra med BCAA istället för EAA.

Det finns väl ingen/inget som säger än vad som är bäst utav dem. Jag har absolut inget emot EAA, men vet redan ett par billiga produkter för det. Ville därför kolla hur det låg till med BCAA. :)

EDIT; willtjam var visst före med det. :)