handdator

Visa fullständig version : Min rygg ser ut som ett minfält =D- hjälp?


Nephelite
2012-01-06, 16:05
Börjar bli lite drygt faktiskt, läst mkt om att det kan ha med att man tränar/hormonnivåer att göra.


jag tänkte att folk här kanske har lite erfarenheter "how to deal with it"

jag har inga komplex eller så över det, men det stör mig att inte kunna ha nice Hy där. är inte "över-finnig" annars, 19 år och lite småfinnig i ansiktet men inte acne liksom.

frong
2012-01-06, 16:19
Har med börjat få lite på axlarna, bakre axlar samt övre bröst. Jobbigt men inte så mycket man kan göra tror jag.

willtjam
2012-01-06, 16:22
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=65219

Sheogorath
2012-01-06, 17:07
Har med börjat få lite på axlarna, bakre axlar samt övre bröst. Jobbigt men inte så mycket man kan göra tror jag.

Frong presents: tre-split för acne.

nocantdo
2012-01-06, 17:20
Vitamin B5 är sjukt bra mot akne, Jag har brukat detta sen jag var 18 och har väldigt ren fin hy. Får nog en liten finne max 1 gång i månaden om ens det.

stridis
2012-01-06, 17:30
Vitamin B5 är sjukt bra mot akne, Jag har brukat detta sen jag var 18 och har väldigt ren fin hy. Får nog en liten finne max 1 gång i månaden om ens det.

Felet är att det smakar värre än samtliga äckliga kosttillskott tillsammans som jag har råkat smaka på.

nocantdo
2012-01-06, 17:38
Felet är att det smakar värre än samtliga äckliga kosttillskott tillsammans som jag har råkat smaka på.

True that men ska det funka så ska det smaka Röv haha !!

Jag har ätit det så länge att det inte smakar nått längre som att dricka vatten men då är jag ju även en av dom som inte tyckte tidiga EAA Pulver smakade så illa.

emi23j
2012-01-06, 18:42
Hur gammal är du?

Min rygg såg ut som fan när jag var yngre (högstadiet). Har lugnat sig sen dess.

Men har på senaste tiden (typ sen den senare delen av hösten) börjat få finnar på axlar och ryggen, lite i fejset också. Har defintivt något med träningen att göra (alternativt klimatet). Fick inga finnar alls förra året (eller i alla fall inget nämnvärt) när jag bodde i tyskland och inte tränade styrketräning. Så ja...

tillbaka till topic. Inga förslag, annat än kanske gå och sola? haha vette fan.

B5 låter intressant. skall kolla upp detta vid nästa tillfälle jag handlar vitaminer/mineraler osv.

Jake91
2012-01-06, 18:49
Hade akne över hela ryggen när jag gick på högstadiet i samma veva som jag började träna, vet inte om de berodde på de dock. Men jag gick till doktorn o fick tabletter mot de så försvann allt så småningom. Nu kan de hända att man får nån då och då speciellt under de mörka halvåret.

Dakke
2012-01-06, 18:51
Gå till läkare och få roaccutan

Roger that
2012-01-06, 22:55
Äter du Kreatin? När jag började äta det blev min hy galen...

Veiron
2012-01-06, 23:35
Köp en peeler/scrub med salt och be någon skrubba din rygg ordentligt varannan dag. Glöm inte att återfukta. Du bör märka stor skillnad inom 1-2 veckor.

Sol/Solarium fungerar också bra. Tillsammans med salt scrub ännu bättre.

Haonnes
2012-01-06, 23:58
Äter du Kreatin? När jag började äta det blev min hy galen...

Gav det med sig med tiden? Eller du slutade äta kreatin?

JakeShaft
2012-01-07, 00:29
Jag har samma problem av andra orsaker. För min del hjälper det att sola solarium, jag solar 5-7,5 min knappt en gång i veckan och det hjälper. Det finns receptfria krämer på apoteket. Har själv inte använt dem nämnvärt, förstår inte hur jag skall få till ett "tunt och jämnt lager" på ryggen. Basiron heter krämen på apoteket.

Mjölkprotein
2012-01-07, 01:41
Har finnar både på övre bröst och i ansiktet, smörjer dagligen in båda områdena med Aco acnelösning (50 spänn på apoteket).
Hurvida det funkar eller ej, vet jag inte.

Har också någon ansiktsmask från bodyshop (blue corn) som jag använt typ mer än halva burken nu, funkar inte så speciellt bra men jag använder också det 2ggr i veckan.

Samt Neutrogena ansiktsscrub + återfuktare på morgonen. (värdelös produkt, men man blir lite fräschare i ansiktet i alla fall..)

Men, jag är ju i puberteten så finnar är väl snarare acne..

förstår inte hur jag skall få till ett "tunt och jämnt lager" på ryggen. Basiron heter krämen på apoteket.

Låt någon vän/sambo/flickvän/bekant/fru/kvinna/broder smeta på det..
Att det ska vara tunt och jämt är väl snarare att dom menar att man inte behöver vräka på som satan. Är ju trots allt skitdyrt med basiron...

Scoffan
2012-01-07, 10:54
Felet är att det smakar värre än samtliga äckliga kosttillskott tillsammans som jag har råkat smaka på.

Hade inte vart så farligt om det faktiskt blandades ut med vatten eller gick att skölja ner. Så fort pulvret kommer i kontakt med vatten så blir det som tuggummi och man måste tugga skitlänge för att få ned det*spy*

lougreed
2012-01-07, 11:08
lägg av med preppet så försvinner re ska du se...

stridis
2012-01-07, 11:41
lägg av med preppet så försvinner re ska du se...

Dude, jag är 30 bast och har helt naturligt akne(skulle jag få för mig att preppa så skulle det väl antagligen synas på några 100 m är jag rädd). Roaccutan är inget alternativ då jag har en bakgrund med depressioner och inte vill äventyra min psykiska hälsa.

Guitarg124
2012-01-07, 11:57
Gå till läkare och få roaccutan

Läkaren ger bara ut det i extremfall med tanke på dess bi-effekter.

Tetralysal är de du söker efter.

Lundaponke
2012-01-07, 15:07
Har testat B5 pulvret, Tetralysal epiduo kräm och en hel drös andra medel inge funkade. Går nu på roaccutan och det är the shit funkar fin fin

JakeShaft
2012-01-07, 17:07
Låt någon vän/sambo/flickvän/bekant/fru/kvinna/broder smeta på det..
Att det ska vara tunt och jämt är väl snarare att dom menar att man inte behöver vräka på som satan. Är ju trots allt skitdyrt med basiron...

Så länge jag får bestämma över mitt eget liv kommer jag aldrig under några omständigheter bo ihop med en annan individ. Skulle vara grannen i sådant fall. Basiron har jag tidigare fått på recept och jag tar redan ett par läkemedel så högkostnadsskyddet kommer jag upp i ändå. I mitt fall innebär inte basiron en ökad ekonomisk belastning. Dock är detta inget som du kunde veta.

emi23j
2012-01-07, 20:37
Har provat tetralysal jag med, funkade inte alls.

Har två kompisar som fått någon form av piller och för dem försvann allting snabbt. Kommer dock inte ihåg vad det hette och det verkar tydligen vara svårt att få läkare att skriva ut, speciellt om man inte har speciellt mycket i nyllet eller kan överdriva om att man mår riktigt dåligt av det psykiskt.

Nebuchadnezzar
2012-01-07, 20:39
Har provat tetralysal jag med, funkade inte alls.

Har två kompisar som fått någon form av piller och för dem försvann allting snabbt. Kommer dock inte ihåg vad det hette och det verkar tydligen vara svårt att få läkare att skriva ut, speciellt om man inte har speciellt mycket i nyllet eller kan överdriva om att man mår riktigt dåligt av det psykiskt.

Roaccutan skulle jag tro. Blev ganska nyligen ännu svårare att få det utskrivet. Gäller att finnarna är grova, djupa jävlar.

nocantdo
2012-01-08, 14:05
Ger inte Roaccutan djävligt mycket bieffekter? Och är det verkligen värt att käka läkemedel mot finnar ??

Ge vitamin b5 en chans visst det smakar röv i början men det blir man van vid.
Man måste ge det i alla fall 3-4 månader för att se resultat.

Roger that
2012-01-08, 14:41
Gav det med sig med tiden? Eller du slutade äta kreatin?

Slutade äta det ett tag och började igen kände att det inte var värt att sluta, måste även säga att utslagen är mindre den här gången.

Nebuchadnezzar
2012-01-08, 14:47
Ger inte Roaccutan djävligt mycket bieffekter?

Kan ge. Den enda som nästan alla upplever är torrhet. Men vissa bieffekter är mycket allvarliga, om än ovanliga, vilket är anledningen till att det är såpass svårt att få det utskrivet.

Lundaponke
2012-01-08, 17:53
Kan bara svara för min egen del angående roacuttan det enda jag märker är att mina ögon och läppar blivit extremt torra. Jag hade inga problem att få det recept på giftet. Sen om det är värt att tugga medecin mot något är upp till var och en ... men har man haft stora problem med acne är det gudasänt att det finns något som hjälper.