handdator

Visa fullständig version : Hur tycker ni att det här schemat ser ut?


BiffKriminell
2012-01-05, 19:25
(Kör alla övningar 8x3, förutom MM2K)

Måndag: Vila

Tisdag: Bröst, triceps

MM2K v3 bänk, lutande hantelpress, bröst med kablar

Skullcrushers och två olika tricepsövningar med rep

Onsdag: Axlar, biceps

Axelpress med hantlar, hantellyft åt sidan och någon övning för rotatorcuffarna

Hammercurls, isolationscurls, curls med stång

Torsdag: Vila

Fredag: Bröst, triceps

MM2K v3 bänk, lutande hantelpress, bröst med kablar

Skullcrushers och två olika tricepsövningar med rep

Lördag: Rygg, mage

Marklyft, chins, skivstångsrodd, sittande kabelrodd

Crunches, brutalbänk

Söndag: Ben

Raka marklyft, knäböj, benpress, lårcurls och två vadövningar.

Victuhh
2012-01-05, 19:41
Hej herr Biffkriminell :D
Tycker bara det ser fint ut och hittar inget som ser sådär konstigt ut, är det något du själv undrar över eller står tveksam till?

iPad
2012-01-05, 19:50
mm2k är ganska tungt så att ha en egen dag för axlarna verkar tufft, värt att tänka på det iallfall.

mmard
2012-01-05, 19:53
Varför köra marklyft på ryggdagen, för att sedan köra raka marklyft på bendagen? Själv hade jag kört mark på ryggdagen och struntat i raka marklyft då dessa inte tränar benen alls och det kan bli mycket för ryggen med raka marklyft dagen efter vanliga.

Joof
2012-01-05, 20:00
raka marklyft då dessa inte tränar benen alls

Say what now?

Fermen
2012-01-05, 20:01
Tränar inte raka marklyft benen alls? då gör jag något fel då det tar som satan på baksida lår.

mmard
2012-01-05, 20:09
Okej, my bad, de tränar självklart även benen. Men vad jag egentligen ville säga var: är det fortfarande inte overkill att köra raka mark dagen efter vanliga när du ändå kör curls?

Joof
2012-01-05, 20:09
Tränar inte raka marklyft benen alls? då gör jag något fel då det tar som satan på baksida lår.


Du kan nog vara lugn.

Ponitus
2012-01-05, 21:03
Axlar efter bröst/triceps och ben efter rygg är väl inget jag själv skulle köra.
Men testa någon vecka. Det skadar ju inte att testa olika program.

StarkaUlf
2012-01-05, 21:39
Okej, my bad, de tränar självklart även benen. Men vad jag egentligen ville säga var: är det fortfarande inte overkill att köra raka mark dagen efter vanliga när du ändå kör curls?

Dom tränar baksida lår mest. Det är ju en övning som inriktar sig primärt på hamstrings. Annars utför du övningen fel. Ryggen kommer självklart att aktiveras, men inte alls i samma mängd som vid marklyft.

Tränar inte raka marklyft benen alls? då gör jag något fel då det tar som satan på baksida lår.

Ja det gör den. Det är en övning för hamstrings och det är den muskeln som belastas mest.

Metral
2012-01-05, 22:00
Jag tror att det blir tungt för axlarna med en separat dag för dem, och du har lutande hantelpress på båda bröstdagarna. Om jag vore du skulle jag överväga att ta bort axlarna från det passet och klämma in benen där innan biceps. På så sätt slipper du även ha bendagen direkt efter ryggdagen (med marklyftet som i alla fall jag tycker tar rätt hårt på benen också).

BiffKriminell
2012-01-05, 22:59
Ändrade schemat nu efter kritik, och nu ser det ut så här:

Måndag: Vila

Tisdag: Bröst (MM2K lätta pass), triceps

Onsdag: Ben

Torsdag: Vila

Fredag: Bröst (MM2K tunga pass), triceps

Lördag: Rygg, mage

Söndag: Axlar, biceps

Ponitus
2012-01-05, 23:06
Biceps får bra med stryk på ryggdagen. Kanske inte så skönt att ha biceps efter rygg.

frong
2012-01-05, 23:33
Jag kör MM2K just nu och splittar såhär:
Bröst/Tri
Rygg/Bic
Axlar/Tri + MM2K
Ben/Bic

Dock kör jag runt 3-6 set på tri/bic bara.