handdator

Visa fullständig version : Negativt med snabba viktförändringar?


Shirt
2012-01-05, 14:41
Finns det något negativt med för snabba viktförändringar? Just nu äter jag enligt ABCDE som förespråkar extrem överätning under 2 veckor, och tvärtom i två veckor till osv.

Silencer
2012-01-05, 14:47
Jamen då blir det ju inte någon dramatisk viktförändring att tala om....

Shirt
2012-01-05, 14:51
Jamen då blir det ju inte någon dramatisk viktförändring att tala om....

När man gått igenom båda faserna (4v) så bör det inte vara någon större skillnad på vikten. Men just under de två veckorna man ligger på överskott så ska man gå upp ungefär 2-3kg och sedan ner igen under kommande 2 veckor. Känns som om vikten snabbt går upp och ned, även om vi bara talar om ett par kg.

Silencer
2012-01-05, 14:55
Ja men det är ingen fara.

Proxy
2012-01-05, 14:59
Jag äter själv på det viset, tycker inte att det är några problem. Om man slår ut det över en hel cykel (överskott och underskott), så hamnar man ju på kanske +200-500 per dag ungefär, som du säger.

Jag äter ungefär 500-700kcal i underskott under lågperioden, och kör överskottsperioderna utan att räkna kalorier. Uppskattningsvis så ligger jag nog ungefär 800-1000 i överskott varje dag.

Upplever inte alls någon överdriven fettinlagring över högperioderna, bara ett förbannat jävla tryck och grymma ökningar på gymmet.

Shirt
2012-01-05, 15:06
Jag äter själv på det viset, tycker inte att det är några problem. Om man slår ut det över en hel cykel (överskott och underskott), så hamnar man ju på kanske +200-500 per dag ungefär, som du säger.

Jag äter ungefär 500-700kcal i underskott under lågperioden, och kör överskottsperioderna utan att räkna kalorier. Uppskattningsvis så ligger jag nog ungefär 800-1000 i överskott varje dag.

Upplever inte alls någon överdriven fettinlagring över högperioderna, bara ett förbannat jävla tryck och grymma ökningar på gymmet.

Låter bra!

Känner mig sjukt "fyllig" och får sjukt bra tryck nu när jag börjat med detta :) (överäter för tillfället). Innan hade jag legat på ett underskott under längre tid. :)

Proxy
2012-01-05, 15:08
Låter bra!

Känner mig sjukt "fyllig" och får sjukt bra tryck nu när jag börjat med detta :) (överäter för tillfället). Innan hade jag legat på ett underskott under längre tid. :)

Yepp, precis som det ska vara. :) Vänta bara tills om ett par dagar, efter ungefär 5 dagar så bör det riktiga trycket komma!

Bjern
2012-01-05, 15:14
Jag äter själv på det viset, tycker inte att det är några problem. Om man slår ut det över en hel cykel (överskott och underskott), så hamnar man ju på kanske +200-500 per dag ungefär, som du säger.

Jag äter ungefär 500-700kcal i underskott under lågperioden, och kör överskottsperioderna utan att räkna kalorier. Uppskattningsvis så ligger jag nog ungefär 800-1000 i överskott varje dag.

Upplever inte alls någon överdriven fettinlagring över högperioderna, bara ett förbannat jävla tryck och grymma ökningar på gymmet.

Hur mycket g/kv protein brukar du ligga på, under bulk och deff perioderna? :)

Proxy
2012-01-05, 15:19
Hur mycket g/kv protein brukar du ligga på, under bulk och deff perioderna? :)

Så mycket som möjligt! :D

Under lågperioderna så räknar jag inte, utan räknar då bara kolhydrater lite grovt, och kalorier. Jag äter så mycket kolhydrater som jag känner, och lägger resten på proteinrika livsmedel, så mycket mer än det finns det ju inte att göra.

Under högperioderna så skulle jag absolut vilja påstå att ju mer desto bättre i princip. 4g/kg kroppsvikt, parat med ordentliga mängder kolhydrater av bra källor, och du ökar som ett mongo! :Virro