handdator

Visa fullständig version : Ny "minideff" börjar i morgon


MagnusJ
2012-01-05, 13:48
Körde en lång deff från mitten av juli fram till mitten november och tappade cirka 15 kg. Hade runt 12-13% kroppsfett och formen var bra. Har nu slarvat lite under december (jul och nyår) med onyttiga desserter och god mat. Har inte tränat på 14 dagar. Kanske mest psykologiskt, men känns som jag lagt på mig minst 5 kg fett!!*gah!*
Vill inte ens väga mig nu. Men nu kör jag en nystart Beach 2012*flex*
Målet är att nå en fettprocent under 10% till våren.
Säkert är det mest vätska jag lagt på mig. Hoppas det försvinner på ett par veckor med ett underskott.

Hur många kilo kan man egentligen gå upp med osund mat och överskott på två veckor?

vicarious
2012-01-05, 14:14
Kroppen kan i stort sett lagra in obehindrat med energi. Så pass mycket energi att du troligtvis spyr och får ont i magen innan du når den gränsen. Så det beror helt på hur mycket man äter.

Reaper123
2012-01-05, 14:17
Körde en lång deff från mitten av juli fram till mitten november och tappade cirka 15 kg. Hade runt 12-13% kroppsfett och formen var bra. Har nu slarvat lite under december (jul och nyår) med onyttiga desserter och god mat. Har inte tränat på 14 dagar. Kanske mest psykologiskt, men känns som jag lagt på mig minst 5 kg fett!!*gah!*
Vill inte ens väga mig nu. Men nu kör jag en nystart Beach 2012*flex*
Målet är att nå en fettprocent under 10% till våren.
Säkert är det mest vätska jag lagt på mig. Hoppas det försvinner på ett par veckor med ett underskott.

Hur många kilo kan man egentligen gå upp med osund mat och överskott på två veckor?Är ju väldigt svårt att säga. Räknar man rent teoretiskt på siffrorna (7000 kcal = 1 kg fett) så känns 3-4 kg på två veckor som fullt möjligt, men det krävs ju en rejäl överätning varje dag så då måste man mått som en prins under dessa dagar och förtjänar att känna sig tjock nog för att behöva deffa! ;)

Mest troligt har du har du snittat max 1000kcal+/dag över 14 dagar, så du har nog inget att oroa dig över! ;) Jag blev av med mina 2-3 "mellandagskilon" på 3 dagar av kolhydratrestriktion!

MagnusJ
2012-01-05, 15:16
Är ju väldigt svårt att säga. Räknar man rent teoretiskt på siffrorna (7000 kcal = 1 kg fett) så känns 3-4 kg på två veckor som fullt möjligt, men det krävs ju en rejäl överätning varje dag så då måste man mått som en prins under dessa dagar och förtjänar att känna sig tjock nog för att behöva deffa! ;)

Mest troligt har du har du snittat max 1000kcal+/dag över 14 dagar, så du har nog inget att oroa dig över! ;) Jag blev av med mina 2-3 "mellandagskilon" på 3 dagar av kolhydratrestriktion!

tack för svaret.. Ja.. ibland vill man ju njuta av lite mer kaloririk mat med, tycker att denna tidpunkt på året skall det njutas lite av i form av mat och dryck. Behöver det ibland med. Gott Nytt träningsår!!*popcorn*