handdator

Visa fullständig version : Mitt kommande matschema, kritik tack!


Megatuttarna
2004-01-11, 00:14
Dags för en deff för att bli av med massa jävla dövikt på kroppen, vill hinna klart innan sommaren så man har hela sommaren för att bygga på så och käka, det är ju massa ledig tid och man bör ju utnyttja den på ett bra sätt :D

Frukost: 200g Linser, 6 äggvitor

Mellanmål1: 1 Kesella

Skollunch: 100g Pumpernickel, 100g Kycklingfilé

Mellanmål2: 1 Kesella

Middag(innan träning): 100g Pasta med 100g kycklingfile

Efter träning: 2 Gainomax

Efterträning: 100g Linser, 6 äggvitor

Kvällsmål: 100g Kycklingfile, 10g Olja

Detta ska ge mig runt 3000 kcal har jag räknat på, verkar det troligt eller har jag räknat helt åt h-vete?
Iaf så ska detta kombineras med mycket och långa promenader, jag tror mer på att röra på sig än att sänka på maten otroligt mycket.

Jon2
2004-01-11, 00:42
Ser perfekt ut tycker jag om du sköter det där kan det väl inte gå annat än bra.

Megatuttarna
2004-01-11, 01:43
Kan för övrigt lägga till att jag just valt linser för att det är så proteinrikt(inte fullvärdigt med det kompletteras), långsamt gi samt järnrikt. Av nån mystisk anledning får jag dåliga blodvärden vid varje deff så linserna ska vara perfekt! Billigt och bra!

King Grub
2004-01-11, 07:31
Det enda negativa jag ser är att du möjligen får i dig för lite kolhydrater på kvällen för optimal återhämtning efter ett hårt pass.

Megatuttarna
2004-01-11, 13:50
Originally posted by King Grub
Det enda negativa jag ser är att du möjligen får i dig för lite kolhydrater på kvällen för optimal återhämtning efter ett hårt pass.

Iofs kan det stämma, det vore bättre om jag kunde köra träningen tidigare på dagen och ta innan-träning-måltiden efter den i s f.

RealElwood
2004-01-11, 14:21
Alternativt dela upp kolhydraterna innan träning så du tar hälften före å hälften efter.

Ervin
2004-01-11, 23:20
jag brukar träna tidigt på morgonen... jag går upp äter 2.5 dl gröt o 1.5dl mjölk... typ 300kcal o sen brukar jag gå till gymmet o träna och därefter gå hem efter träningen så att det blir 23minuters gång till gymmet, 1timmas träning och 25 minuters gång hem... äter jag för lite innan passet eller är det lagom?

Megatuttarna
2004-01-12, 00:31
Originally posted by Ervin
jag brukar träna tidigt på morgonen... jag går upp äter 2.5 dl gröt o 1.5dl mjölk... typ 300kcal o sen brukar jag gå till gymmet o träna och därefter gå hem efter träningen så att det blir 23minuters gång till gymmet, 1timmas träning och 25 minuters gång hem... äter jag för lite innan passet eller är det lagom?

Varför inte göra en egen tråd och fråga istället för att skita ner min tråd?

Ervin
2004-01-12, 18:10
onödigt o göra en ny tråd när jag kan fråga det här... men om du ska vara så kinkig... blä på dig!

King Grub
2004-01-12, 18:14
Originally posted by Ervin
jag brukar träna tidigt på morgonen... jag går upp äter 2.5 dl gröt o 1.5dl mjölk... typ 300kcal o sen brukar jag gå till gymmet o träna och därefter gå hem efter träningen så att det blir 23minuters gång till gymmet, 1timmas träning och 25 minuters gång hem... äter jag för lite innan passet eller är det lagom?

Antagligen för lite. Är det någon tid på dygnet du inte bör dra ner på kolhydraterna är det på morgonen, och du bör definitivt lägga till en ren proteinkälla om du skall ägna dig åt styrketräning efteråt.

Megatuttarna
2004-01-12, 19:17
Originally posted by Ervin
onödigt o göra en ny tråd när jag kan fråga det här... men om du ska vara så kinkig... blä på dig!

Love you to :thefinger