handdator

Visa fullständig version : Hålla formen, två gånger i veckan?


PerM
2012-01-05, 12:55
Tjo. Det är mycket som händer just nu och jag undrar hur mycket jag behöver träna för att hålla min form? Räcker det med helkropp två gånger i veckan, eller vad tror ni?

Finns det redan en tråd (finns antagligen, men jag hittade inte i sök) så upplys mig gärna *flex*

Sniggel
2012-01-05, 12:57
Tror det räcker gott och väl med en gång i veckan om du har koll på kosten förstås. Antar att du syftar på den visuella formen och inte någon typ av prestation.

Numse
2012-01-05, 13:01
En gång i veckan låter lite tycker jag, men två bör väl funka. Tre tunga pass ger bra progression om man litar på Martin Berkhan.

Personligen skulle jag ligga på 2-3 för att behålla formen.

PerM
2012-01-05, 13:12
Tror det räcker gott och väl med en gång i veckan om du har koll på kosten förstås. Antar att du syftar på den visuella formen och inte någon typ av prestation.

Jag syftar på muskelmassa.


En gång i veckan låter lite tycker jag, men två bör väl funka. Tre tunga pass ger bra progression om man litar på Martin Berkhan.

Personligen skulle jag ligga på 2-3 för att behålla formen.

Numse, tror du på att köra någon splitt eller bara kötta 2-3 helkropp i veckan?

Numse
2012-01-05, 13:18
Kör på split. Om du kör två pass är väl Ben/Mark/Vader samt Bröst/Bröstrygg/Lats ett bra alternativ. Om du kör tre dagar så lägg in Armar/Axlar/Mage också.

PerM
2012-01-05, 13:20
Kör på split. Om du kör två pass är väl Ben/Mark/Vader samt Bröst/Bröstrygg/Lats ett bra alternativ. Om du kör tre dagar så lägg in Armar/Axlar/Mage också.

Ah, skönt. Trodde alla skulle föreslå helkroppspass som jag egentligen tycker är förjävligt tråkiga. *popcorn*