handdator

Visa fullständig version : Vilket PS3 spel borde jag köpa?


Clark
2012-01-05, 08:59
Jag är extremt kräsen när det gäller spel. Resident Evil 4 på PS2 var min stora favorit. Jag köpte en PS3 bara för att kunna spela 5:an, men jag tyckte inte att det var lika roligt. Det var för mycket stressande actionmoment och för lite problemlösning för min smak. Jag har hittat ett par favoriter. Red Dead Redemption och spinoffen Undead Nightmare tyckte jag var helt suveräna! Jag fullkomligt älskar dem! L.A Noire blev min nästa favorit, som jag fullkomligt förlorade mig i. Nu har jag klarat alla dessa och behöver något nytt. Jag köpte Skyrim V igår och har stora förhoppningar på det spelet. Jag tänkte hoppa in i spelbutiken och köpa nått mer idag. Vad borde jag kolla efter, med tanke på vilka spela jag fastnat för innan?

aijou
2012-01-05, 09:53
Jag är extremt kräsen när det gäller spel. Resident Evil 4 på PS2 var min stora favorit. Jag köpte en PS3 bara för att kunna spela 5:an, men jag tyckte inte att det var lika roligt. Det var för mycket stressande actionmoment och för lite problemlösning för min smak. Jag har hittat ett par favoriter. Red Dead Redemption och spinoffen Undead Nightmare tyckte jag var helt suveräna! Jag fullkomligt älskar dem! L.A Noire blev min nästa favorit, som jag fullkomligt förlorade mig i. Nu har jag klarat alla dessa och behöver något nytt. Jag köpte Skyrim V igår och har stora förhoppningar på det spelet. Jag tänkte hoppa in i spelbutiken och köpa nått mer idag. Vad borde jag kolla efter, med tanke på vilka spela jag fastnat för innan?

Kanske Assassins Creed-Serien? De spelen är också ganska fria med stora miljöer och en hel del sidequests och bra handling. Vissa tycker dock att det är lite enformigt, men jag har inte störts nämnvärt av det.

Mass Effect-serien är också några av mina favoritspel på senare år. Tyvärr finns inte ettan till PS3 men det finns till PC. annars så går de igenom vad som hänt i ettan i början av tvåan.

Red Dead Redemption är helt fantastiskt och jag håller på med LA noir nu och gillar det hittills. Så vi kanske har liknande smak när det kommer till spel. :)

Gillar du Resident Evil så kan jag även rekommendera Dead Space 1 & 2. Lite som RE fast i rymden. Mörkt och stämningsfullt. :D

Scratch89
2012-01-05, 09:57
- GTA 4
- Metal Gear Solid 4
- Oblivion
- Assassins Creed-serien
- Fallout 3 och Fallout: New Vegas
- Heavy Rain

Clark
2012-01-05, 10:10
Kanske Assassins Creed-Serien? De spelen är också ganska fria med stora miljöer och en hel del sidequests och bra handling. Vissa tycker dock att det är lite enformigt, men jag har inte störts nämnvärt av det.

Mass Effect-serien är också några av mina favoritspel på senare år. Tyvärr finns inte ettan till PS3 men det finns till PC. annars så går de igenom vad som hänt i ettan i början av tvåan.

Red Dead Redemption är helt fantastiskt och jag håller på med LA noir nu och gillar det hittills. Så vi kanske har liknande smak när det kommer till spel. :)

Gillar du Resident Evil så kan jag även rekommendera Dead Space 1 & 2. Lite som RE fast i rymden. Mörkt och stämningsfullt. :D

Ja, det verkar som att vi är inne på samma spår. Hur långt har du kommit på L.A Noire? Det enda jag inte gillar med det spelet är att det inte finns något annat att göra än att bara lösa alla uppdrag i tur och ordning. Det hade varit kul om man, i likhet med Red Dead Redemption, kunde gå in i hus och butiker, lösa andra små uppgifter (förutom alla urtrista streetcrimes). Det är ganska linjärt i sin uppbyggnad. I Red Dead kan man ju jaga, spela poker, leta skatter, döda banditer, hjälpa folk i nöd, driva boskap mm. Jag gillar frihetskänslan i det spelet. En suverän verklighetsflykt!

Jag ska kolla in Assassin Creed! Fallout New Vegas kanske kan vara nått också, som Scratch tippsade om. :)

Jag spelade en hel del Silent Hill innan men jag tröttnade som fasen på det. Tyckte det var lite väl enformigt.

Nordenator
2012-01-05, 10:12
Mirror's Edge, Portal 2 och God of War 1-3 är de spelen jag först plockat upp. Mina kommande köp är Catherine (http://en.wikipedia.org/wiki/Catherine_(video_game)) (finns redan som US-import, men jag vill ha EU då den kommer) och ICO/SothC (http://www.webhallen.com/spel/playstation_3/114561-ico-shadow_of_the_colossus-hd_collection)

Sen finns det lite PSN-spel också. Flower, Trine 2, Bionic Commando: Rearmed.

aijou
2012-01-05, 10:36
Ja, det verkar som att vi är inne på samma spår. Hur långt har du kommit på L.A Noire? Det enda jag inte gillar med det spelet är att det inte finns något annat att göra än att bara lösa alla uppdrag i tur och ordning. Det hade varit kul om man, i likhet med Red Dead Redemption, kunde gå in i hus och butiker, lösa andra små uppgifter (förutom alla urtrista streetcrimes). Det är ganska linjärt i sin uppbyggnad. I Red Dead kan man ju jaga, spela poker, leta skatter, döda banditer, hjälpa folk i nöd, driva boskap mm. Jag gillar frihetskänslan i det spelet. En suverän verklighetsflykt!

Jag ska kolla in Assassin Creed! Fallout New Vegas kanske kan vara nått också, som Scratch tippsade om. :)

Jag spelade en hel del Silent Hill innan men jag tröttnade som fasen på det. Tyckte det var lite väl enformigt.


SPOILERVARNING! (Markera den vita texten för att läsa.)
Är på uppdraget där man ska sätta dit värmepumpsreparatörerna för mordbrand. Vet inte hur långt det är kvar.

Håller med om att det känns lite stelt och linjärt. Men jag gillar handlingen och skådespeleriet.

Men nu spelar jag mest BF3 till PC. Kan inte sluta. :D

Andra öppna spel med mycket frihet och sidequests som kan vara ganska trevliga är GTA 4, Saints Row-seiren och inFamous-serien

Kan ju även rekommendera Metal Gear Solid 4 (Personlig favorit. Speciellt om man har spelat resten av serien.) och Uncharted-serien. Men de är ju lite mer linjära action-äventyr. :)

Tabbe
2012-01-05, 10:37
Skyrim
Cod
bf
star wars

i den ordningen

pellep
2012-01-05, 11:41
uncharted.

Ado2000
2012-01-05, 12:35
Några spel som jag tycker alla borde ha i sin ps3 sammling är

GTA 4

Metal Gear Solid 4 (Denna är det inte lönt å skaffa om du inte har tagit dig igenom dom tidigare spelen för du kommer inte fatta nånting av vad som händer i spelet annars)

Demon Souls eller Dark Souls (I princip två liknande spel med några mindre skillnader som spelas bäst online, inget krav för det dock går och spela som offline också men upplevelsen är så mkt bättre online)

God of War serien alltså 1-3an

Några andra riktigt bra spel är Dead Space 1&2, Uncharted 1&2 (har inte hunnit spela 3an än)

slwannabe
2012-01-05, 12:54
uncharted.

+1

Kanske lite väl linjärt men ack så vackert, kul och ibland utmanande.

callebolund
2012-01-05, 13:29
Finns bara två spel som gäller, Cod MW3 och FIF12 :D

Viktor_Balck
2012-01-05, 13:42
Finns bara två spel som gäller, Cod MW3 och FIF12 :D

Fast kanske inte om du läser vilka spel han uppskattat tidigare. Utifrån det tycker jag Heavy Rain är givet, ett av de bättre jag lirat. Sen GTA4, kanonkul lir också, Uncharted är skoj det också.

aijou
2012-01-05, 15:32
Finns bara två spel som gäller, Cod MW3 och FIF12 :D

Om man inte gillar TV-spel utan bara vill äga/bli ägd av oförskämda 14-åringar som är fula i munnen och tjatar om sin väldigt ohälsosamma relation till din mor så hade jag också rekommenderat dessa spel. Alternativt om man möjligen vill ha något att spela lite avslappnat med en/ett par polare hemma i soffan. :D

No offence. :)

(eller såklart FIFA om man är ett stort fotbolls-fan, vilket jag inte är.)

Prost
2012-01-05, 23:40
Metal Gear Solid 4

Ado2000
2012-01-06, 00:03
vad köpte du för spel då ??

Clark
2012-01-06, 23:28
vad köpte du för spel då ??

Det blev Heavy Rain. Hittade det för billig peng. Men det får vänta nu för jag har precis börjat på Skyrim.

Ganymedes
2012-01-07, 16:12
Varning för kontrollen på Assasins Creed dock. Jävligt usel många gånger. Grymt spel annars!

agazza
2012-01-07, 16:16
Varning för kontrollen på Assasins Creed dock. Jävligt usel många gånger. Grymt spel annars!

Närdå?

(Tapatalk, phone)

Ganymedes
2012-01-07, 16:41
Närdå?

(Tapatalk, phone)

Assasins Creed 2 på PS3. Jämt. Gubben tar tag i saker utan att man är speciellt nära tex. Extra jobbigt när man jagar någon. Man missar hopp med 1 mm då man inte kan justera ett dyft i luften. Ramlar ofta ned från pelare för hoppet inte alls bli som tänkt.

Sedan är det synd att det är så lätt som att bara rusa fram till sitt offer och hugga för att klara uppdragen. Smyga är inte nödvändigt och det spelar ingen roll om det är mängder av vakter kvar, dör målet klarar man uppgiften.

Nordenator
2012-01-07, 16:43
Assasins Creed 2 på PS3. Jämt. Gubben tar tag i saker utan att man är speciellt nära tex. Extra jobbigt när man jagar någon. Man missar hopp med 1 mm då man inte kan justera ett dyft i luften. Ramlar ofta ned från pelare för hoppet inte alls bli som tänkt.

Sedan är det synd att det är så lätt som att bara rusa fram till sitt offer och hugga för att klara uppdragen. Smyga är inte nödvändigt och det spelar ingen roll om det är mängder av vakter kvar, dör målet klarar man uppgiften.

Jo, kontrollerna är sådär. Däremot var de fortfarande fantastiska i förhållande till Uncharted-serien, så relativt till spel jag spelat samtidigt var AC en fröjd.

Ganymedes
2012-01-07, 17:07
Jo, kontrollerna är sådär. Däremot var de fortfarande fantastiska i förhållande till Uncharted-serien, så relativt till spel jag spelat samtidigt var AC en fröjd.

Det kan du inte mena? Alla tre Uncharted är ju klockrena på alla punkter. Kontroll inkluderat. Har aldrig missat eller dött pga kontrollen i de spelen.

agazza
2012-01-07, 17:09
Assasins Creed 2 på PS3. Jämt. Gubben tar tag i saker utan att man är speciellt nära tex. Extra jobbigt när man jagar någon. Man missar hopp med 1 mm då man inte kan justera ett dyft i luften. Ramlar ofta ned från pelare för hoppet inte alls bli som tänkt.

Sedan är det synd att det är så lätt som att bara rusa fram till sitt offer och hugga för att klara uppdragen. Smyga är inte nödvändigt och det spelar ingen roll om det är mängder av vakter kvar, dör målet klarar man uppgiften.

Mjo men det händer mig mest när jag är frustrerad så börjar jag hoppa dåligt, enda gången jag märkt av styrningen är när han kramar väggar när jag jagar nåt.

du måste ju smyga för att få 100% ifall det är unnoticed uppdrag

Scratch89
2012-01-07, 19:42
Det blev Heavy Rain. Hittade det för billig peng. Men det får vänta nu för jag har precis börjat på Skyrim.

Jag tycker du ska ta paus i ditt Skyrimspelande och spela ut Heavy Rain först. Det klarar man ut på, typ, 10 timmar, medan Skyrim kan man spela i hundra timmar utan problem. Heavy Rain är bättre dessutom.

Nordenator
2012-01-07, 20:11
Det kan du inte mena? Alla tre Uncharted är ju klockrena på alla punkter. Kontroll inkluderat. Har aldrig missat eller dött pga kontrollen i de spelen.

Jag ville bryta skivan för ettan efter att jag dött typ 10 gånger i rad i ett rum på grund av scriptade hoppfanskap. Sådant skapar seriemördare. Står man 1 mm för långt bak triggar inte scriptade hoppet.

isakt
2012-01-07, 22:01
Bästa jag spelat till Ps3 är Folklore. Är nog ensam om att tycka det

callebolund
2012-01-09, 10:19
Om man inte gillar TV-spel utan bara vill äga/bli ägd av oförskämda 14-åringar som är fula i munnen och tjatar om sin väldigt ohälsosamma relation till din mor så hade jag också rekommenderat dessa spel. Alternativt om man möjligen vill ha något att spela lite avslappnat med en/ett par polare hemma i soffan. :D

No offence. :)

(eller såklart FIFA om man är ett stort fotbolls-fan, vilket jag inte är.)

HAHA kyligt!

Piledahl
2012-01-09, 10:39
som många skrev är Uncharted 1,2,3 något av det bästa.. annars är RAGE en ny favorit :)

Scratch89
2012-01-09, 11:54
Bästa jag spelat till Ps3 är Folklore. Är nog ensam om att tycka det

Jag brukar gilla såna där Gothic, Steve Burton-aktiga spel, men fastnade aldrig för det. Har du spelat Limbo?