handdator

Visa fullständig version : gymkrig 2012


hejgun
2012-01-04, 22:40
Nee fan dags att skriva en journal nu, dragit mig från det i flera år pga att jag helt enkelt haft för kul på gymmet för att sitta och skriva. (*screwy*)

Buuuuuuuut here it goes...

Det har nu passerat snart tre år sen jag fastnade för denna härliga sysselsättning, tränade ett år innan det utan något direkt intresse eller kunskap. Träningen senaste åren har inte heller vart den bästa p.g.a lite skador och tappad motivation i perioder. Har dock fått fantastiska resultat och ångrar inte en sekund spenderad i gymmet, kan även tillägga att jag inte dragit på mig någon av skadorna pga träningen. Den har endast lagat.

Jaja, Har nu börjat ta träningen mer seriöst eftersom jag vet att det är något jag är bra på och har skapat ett stort intresse för.

Lite stats då:
född: 90
kön: dude
längd: 183
vikt min: 75~ när jag började, smalfet
vikt nu: 82-83 med bf på min egna outoffuckingnowhere-uppskattning på 10-15%
vikt max: låg på 88 rätt fläskiga kilon under 2009-2010 efter första grisbulken som bestod av world of warcraft, energidryck samt 100g chokladkakor från euroshopper, munkar och filmjölk + flingor varannan jävla dag i skolan... /facepalm

Deadlift (favoriten som dött ut nu senaste månaderna pga nån skada i ländryggen som vägrar ge sig helt *grr*)

Drog 170 kg i våras när alla stjärnorna stog rätt i himmelen tillsammans med det underbart vackra breakdownet i klassikern Bludgeoned To Death av Suicide Silence i bakgrunden (:hbang:). Låg annars på runt 160 i denna övning som max.

Bench (faktiskt en övning jag knappt kört fram till början av förra året då jag aldrig gillat den. :smash:)
Men har iallafall tagit 107.5 kg*flex*, tappat som en häst dock senaste månaden p.g.a nytt gym och en mycket smalare bänk, men börjar vänja mig nu.

Squat (jag har gjort dom.)
Vikt på allt från 80-120 kg... börjar bli trött.

Sådär då hoppas jag fått till en någorlunda start på journalen nu iaf, skriver in senaste två veckornas pass imorgon. Äntligen börjat ta med mig block och penna till gymmet nu!

Ni får ursäkta min svengelska i skrivandet, är lite chattskadad.