handdator

Visa fullständig version : [Momsience] Jag har inga belägg för det, men snälla lilla pojk var försiktig...


astrodog
2012-01-04, 17:03
Som komplement till [Broscience]-tråden:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=177144

Saker som er mamma varnat er för i samband med träningen! Eller viktig information i övrigt som hon tyckt att ni ska ta hänsyn till! T.ex. att inte äta för mycket proteiner eftersom det är farligt med anabola steroider... SHOOT :laugh:

willtjam
2012-01-04, 17:06
Att det är steroider och annat knas i proteinpulvret är en klassiker :D

yoshi96
2012-01-04, 17:09
Sluta växa är väl ett klart exempel för de flesta. :D

aijou
2012-01-04, 17:22
Njaa. Min mor har faktiskt förvånansvärt bra koll på sådant har jag insett nu på senare år. Hon sa dock att jag skulle få fyrkantiga ögon för att jag spelade så mycket tv-spel när jag var liten, men det har ju inget med träningen att göra.

rolf
2012-01-04, 17:24
Minns en kompis morsa när vi var i 15-16-års åldern och precis hade börjat träna. Varje gång han blev irriterad över nåt, fräste till svar eller helt enkelt var arg eller sur så var det "det där pulvrets fel att han blir hysterisk!" och så spolades vasslepåsen ner i toaletten. Varje gång. :D

Rikard Jansson
2012-01-04, 17:28
Jag tror inte riktigt min morsa trodde att det var proteinpulver etc, utan att hon faktiskt på riktigt misstänkte att det var steroider i pulverform osv osv, lol

Whey 80 - 1000 g steroider för 159 kr

emi23j
2012-01-04, 17:31
Minns en kompis morsa när vi var i 15-16-års åldern och precis hade börjat träna. Varje gång han blev irriterad över nåt, fräste till svar eller helt enkelt var arg eller sur så var det "det där pulvrets fel att han blir hysterisk!" och så spolades vasslepåsen ner i toaletten. Varje gång. :D

:laugh::laugh::laugh::laugh:

Måste kastats iväg ofantligt mängder på proteinpulver i den där familjen.

Känner dock igen det där, förutom nedspolandet av pulver.

Silencer
2012-01-04, 17:34
Den här tråden har potential. :D Bara den slipper white knights som ska in och börja försvara hysteriska morsor (jaja de gör ett bra jobb men man måste ju få raljera över deras noja).

* Du ska inte ta sånt där proteinpulver, ät en macka istället
* Varför ska du gå ner i vikt? Du har ju inget fett på kroppen

stridis
2012-01-04, 17:35
Njaa. Min mor har faktiskt förvånansvärt bra koll på sådant har jag insett nu på senare år. Hon sa dock att jag skulle få fyrkantiga ögon för att jag spelade så mycket tv-spel när jag var liten, men det har ju inget med träningen att göra.

Nej det blir konkava glasögon istället.*cry*
http://farm5.staticflickr.com/4009/4490295287_7ef8db5789_z.jpg

willtjam
2012-01-04, 17:35
Den här tråden har potential. :D Bara den slipper white knights som ska in och börja försvara hysteriska morsor (jaja de gör ett bra jobb men man måste ju få raljera över deras noja).

* Du ska inte ta sånt där proteinpulver, ät en macka istället
* Varför ska du gå ner i vikt? Du har ju inget fett på kroppen

Haha, den har man hört många gånger. "Men du är ju så smal. Sen är det ju bara gulligt med lite mull."

Prost
2012-01-04, 17:36
Minns en kompis morsa när vi var i 15-16-års åldern och precis hade börjat träna. Varje gång han blev irriterad över nåt, fräste till svar eller helt enkelt var arg eller sur så var det "det där pulvrets fel att han blir hysterisk!" och så spolades vasslepåsen ner i toaletten. Varje gång. :D

Men det är ju helt onödigt med proteintillskott så han slapp iaf "kissa ut det" det i onödan. Lika bra att hälla ut det istället.. :-P

Sheogorath
2012-01-04, 17:39
Att hon inte kan skilja på vikt och vikt (ja, mammor slutar inte ha synpunkter efter att sonen passerat 25-årsstretcket om ni tror det, säkert inte heller efter 30 eller 40 eller 50...)

"Men ska du verkligen gå ner nu igen? Du tränar så hårt för att gå upp i vikt!"

OK mamma, då tar vi det här igen...

delta_mats
2012-01-04, 17:39
Haha, den har man hört många gånger. "Men du är ju så smal. Sen är det ju bara gulligt med lite mull."

Ibland behövs inte ens kolozzeum för att konstatera att det vore bättre att bygga och inte deffa på en redan spinkig kropp;).

willtjam
2012-01-04, 17:45
Ibland behövs inte ens kolozzeum för att konstatera att det vore bättre att bygga och inte deffa på en redan spinkig kropp;).

Jag tänkte mer att det spelar ingen roll om man har 14% eller 20% BF; man är ändå smal. :)

rajjan_dammit
2012-01-04, 17:47
Det är bättre att hugga ved än att styrketräna.

MathiasF
2012-01-04, 17:48
http://2.bp.blogspot.com/_dZmg5c0y8g8/TEAyNrDZXYI/AAAAAAAACYE/EPmH76rBpEE/s1600/IMG_0817.jpg

Morsan fick syn på en sån här en gång (grape tonic, fyfan)
och frågade försiktigt och skämtsamt (men med bakomliggande oro) om det var anabola i den där eller vad det var.

stridis
2012-01-04, 17:49
Jag tänkte mer att det spelar ingen roll om man har 14% eller 20% BF; man är ändå smal. :)

Börjar röra mig mot 14%BF och morsan kallar mig tjockis.

Oljeblixten
2012-01-04, 17:49
Det är bättre att hugga ved än att styrketräna.

Hugga ved är en träningsform som inte bör underskattas dock! Men jag förstår vad du menar!

"Gå på gym behöver man inte göra för att bli stark, det räcker med ett ordentligt jobb!"

Rikard Jansson
2012-01-04, 17:49
Har man såna burkar så får man ju fan skylla sig själv. :)

Priset tar väl ändå Jack3D (?) som ser ut som en burk läkemedel

stridis
2012-01-04, 17:52
Priset tar väl ändå Jack3D (?) som ser ut som en burk läkemedel

Fast grenade ser ganska suspekt ut också... Har du vapen i bokhyllan pöjk?!?:MrT:

Disclaimer: har aldrig använt kosttillskottet ifråga.

Robbmeister
2012-01-04, 17:52
Minns en kompis morsa när vi var i 15-16-års åldern och precis hade börjat träna. Varje gång han blev irriterad över nåt, fräste till svar eller helt enkelt var arg eller sur så var det "det där pulvrets fel att han blir hysterisk!" och så spolades vasslepåsen ner i toaletten. Varje gång. :D


Hahahahaha :laugh:

Det enda min mamma brukar säga är att jag inte ska dra sönder mig och att jag ska ta mindre vikter (vilket är rätt förståeligt egentligen, med tanke på hur många som skadar sig. Min pappa är däremot aningen värre för han ska kritisera precis allt jag äter vilket blir rätt irriterande i längden.

Stoltz
2012-01-04, 17:56
Minns en kompis morsa när vi var i 15-16-års åldern och precis hade börjat träna. Varje gång han blev irriterad över nåt, fräste till svar eller helt enkelt var arg eller sur så var det "det där pulvrets fel att han blir hysterisk!" och så spolades vasslepåsen ner i toaletten. Varje gång. :D

Hahah, de var inte helt vana vid ungdomar i puberteten? :D

Det där med att man stannar i växten var för jävla roligt.
Vi satt och diskuterade min träning vid middagen, och mamma eller pappa, minns ej vem, sade just det.
"Om du tränar för hårt så kommer du att stanna i växten!"
Jag på ca 2 meter och 15 år, hade ungefär det här facet:

http://www.myfacewhen.net/uploads/1133-are-you-fucking-kidding-me.png

z_bumbi
2012-01-04, 17:59
Det där med att man stannar i växten var för jävla roligt.
Vi satt och diskuterade min träning vid middagen, och mamma eller pappa, minns ej vem, sade just det.
"Om du tränar för hårt så kommer du att stanna i växten!"
Jag på ca 2 meter och 15 år, hade ungefär det här facet:

http://www.myfacewhen.net/uploads/1133-are-you-fucking-kidding-me.png

Frågan är ju om du blev längre eller om de hade rätt?

Tobbis
2012-01-04, 17:59
Minns en kompis morsa när vi var i 15-16-års åldern och precis hade börjat träna. Varje gång han blev irriterad över nåt, fräste till svar eller helt enkelt var arg eller sur så var det "det där pulvrets fel att han blir hysterisk!" och så spolades vasslepåsen ner i toaletten. Varje gång. :D

Så är det hemma hos mig, bortsett från nedspolningen av pulvret *gah!*

frozzon
2012-01-04, 18:00
fast jag slutade faktist växa när jag började styrketräna, men jag skyller inte på styrketräningen för det :D var 14 /190cm lång när jag testade i kanske 2 månader , sen dess har jag bara blivit grövre :D

rajjan_dammit
2012-01-04, 18:01
Hugga ved är en träningsform som inte bör underskattas dock! Men jag förstår vad du menar!

"Gå på gym behöver man inte göra för att bli stark, det räcker med ett ordentligt jobb!"

Jag håller med, men vem fan vill hugga ved? :D

Stoltz
2012-01-04, 18:02
Frågan är ju om du blev längre eller om de hade rätt?

Jag fick 6 cm till :D

...Men det kanske skulle ha varit 16! :eek:

Sjöbuse
2012-01-04, 18:04
Inte konstigt att du blivit förkyld, så lättklädd som du springer runt!

krubkungen
2012-01-04, 18:09
Minns en kompis morsa när vi var i 15-16-års åldern och precis hade börjat träna. Varje gång han blev irriterad över nåt, fräste till svar eller helt enkelt var arg eller sur så var det "det där pulvrets fel att han blir hysterisk!" och så spolades vasslepåsen ner i toaletten. Varje gång. :D

Episkt :laugh:

willtjam
2012-01-04, 18:10
Börjar röra mig mot 14%BF och morsan kallar mig tjockis.

Snäll mor. :thumbup:

stridis
2012-01-04, 18:32
Jag fick 6 cm till :D

...Men det kanske skulle ha varit 16! :eek:

De ville ha:
http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSDIe5rA57ym1LMl1P4suqM-7Bwo6Brlr8jQ-5YDQq01mqRFlCt5Ftw5Z5kDQ

de fick:
http://kolozzeum.com/forum/image.php?u=7147&dateline=1323105018

Deras reaktion:
http://www.myfacewhen.net/uploads/1133-are-you-fucking-kidding-me.png

Fugly
2012-01-04, 18:43
Extremt förvånad över att ingen har rättat till stavningen på rubriken (det ska vara "science", inte "sience").

Nu när vi fått det ur vägen så finns det inte så mycket kvar för mig att säga då det mesta har kommit upp, återkommer när jag har något nytt.

Var hälsade.

Stoltz
2012-01-04, 18:46
De ville ha:
http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSDIe5rA57ym1LMl1P4suqM-7Bwo6Brlr8jQ-5YDQq01mqRFlCt5Ftw5Z5kDQ

de fick:
http://kolozzeum.com/forum/image.php?u=7147&dateline=1323105018

Deras reaktion:
http://www.myfacewhen.net/uploads/1133-are-you-fucking-kidding-me.png

Jag är hårdare än mitt yttre, bitch.
:thefinger

stridis
2012-01-04, 19:14
Jag är hårdare än mitt yttre, bitch.
:thefinger

Nå kanske är inte Fedor själv.

vicarious
2012-01-04, 19:18
Min mor tycker inte att man ska äta så många ägg om dagen, max en 2-3st. Varför frågar jag henne. "Men det är ju sunt förnuft".

OneManArmy
2012-01-04, 19:23
Vid deff
Du behöver ju inte gå ned i vikt! Blir
Ju inget kvar! Eller nu börjar du bli för
Smal!

Vid bulk
Du börjar bli för tjock! Tyckte mer om när du var slimmad som i somras!

oracas
2012-01-04, 19:40
Vid deff
Du behöver ju inte gå ned i vikt! Blir
Ju inget kvar! Eller nu börjar du bli för
Smal!

Vid bulk
Du börjar bli för tjock! Tyckte mer om när du var slimmad som i somras!

+1 på denna. Får även höra att mitt huvud inte passar till kroppen vid bulk. Och som sagt " nu räcker det väl ändå, det är ju inget kvar nu "

Tyrwing
2012-01-04, 19:41
Även min kära moder har problem att skilja på "vikt" och "vikt". Väger man över 85kg är man tjock oavsett om man är rippad med 6% fett i kroppen.

Får ständigt höra detta om att man ska bli tjock, väger 82kg på 193cm och ser fortfarande relativt skelettlik ut.

jokem
2012-01-04, 19:48
Om man skottar infarten på 10 minuter behöver man inte träna samma dag :) Blir lika sur varje gång!

Crocker
2012-01-04, 19:52
Om man skottar infarten på 10 minuter behöver man inte träna samma dag :) Blir lika sur varje gång!
+1, inte bara från kompisar heller.

"Aah, men nu har du hjälpt mig med flyttlådorna, då har du tränat nog idag. ;)".

Gaah.

Har tonvis med material, ändå om jag har en förstående mor som förstår vad jag håller på med idag.

Gömt kreatinet, pratat om att gå till psykolog.
Berättat att proteinpulver kan leda till att hjärtat stannar, förstört nervsystem.
+3 ägg ökar adrenalinet, och gör en grinig.
För mycket juice torkar ut kroppen. (wtf?)
Ta en frukt istället, till precis allt jag äter.

Os.v i all oändlighet.

Solution om kosttillskotten, sa att jag kunde avstå 6 månader för att visa att jag vet vad jag håller på med. Gick som smort. :)

MathiasF
2012-01-04, 19:55
Om man skottar infarten på 10 minuter behöver man inte träna samma dag :) Blir lika sur varje gång!

"Nu behöver du inte träna idag" är ju standard såfort man har lyft fingret.

stridis
2012-01-04, 20:01
Om någon har grova muskler på höger pekfinger så kan man utgå från att han är seriös :D

Jag är hårdare än mitt yttre, bitch.
:thefinger

Ok, makes sense. Syns på smileyn.

Spartansk
2012-01-04, 20:06
Min mamma vet (utan att ha läst på någonting om ämnet) att proteinpulver är "det värsta man kan äta".

Rikard Jansson
2012-01-04, 20:08
Min mor tycker inte att man ska äta så många ägg om dagen, max en 2-3st. Varför frågar jag henne. "Men det är ju sunt förnuft".

Jag har också hört att många ägg ska vara farligt. Hade en släkting som käkade runt 15 ägg om dagen, och när han dog så fick man höra att det inte var så konstigt. Är detta en myt? Kolesterol (eller vad fan det heter, har aldrig sagt eller skrivit det ordet) -värdet kanske?

Rakanichy
2012-01-04, 20:13
Jag har också hört att många ägg ska vara farligt. Hade en släkting som käkade runt 15 ägg om dagen, och när han dog så fick man höra att det inte var så konstigt. Är detta en myt? Kolesterol (eller vad fan det heter, har aldrig sagt eller skrivit det ordet) -värdet kanske?

Dietärt kolestrol ökar inte dina kolesterolnivåer :)


Min morsa har gått bort men farsan är jävligt slapp till min inställning och tar alltid till sig när jag säger något, väldigt skönt..

Varje gång jag frågar om han kan köpa diverse tillskott till mig får jag först redogöra för vad det är, sen säger han samma sak varje gång: sålänge det inte är några olagliga preparat kan du väl få det.

Även fått honom att börja styrketräna (67åring med kroniska ryggproblem och problem i höger axel) vilket löste hans axelproblem och jag är övertygad om att det kommer hjälpa hans rygg.

Crocker
2012-01-04, 20:15
Jag har också hört att många ägg ska vara farligt. Hade en släkting som käkade runt 15 ägg om dagen, och när han dog så fick man höra att det inte var så konstigt. Är detta en myt? Kolesterol (eller vad fan det heter, har aldrig sagt eller skrivit det ordet) -värdet kanske?
Ja, får du i dig mer kolestrol tillverkar kroppen mindre.
Finns iaf 1 observationsstudie på en man som åt 24 ägg/dag, hade bra kolestrolvärden. (Säger inget men ändå. :))
Det är dock samma frågeställning som att fråga om 4 hårdbröd per dag kan leda till X sjukdom.

Silencer
2012-01-04, 20:33
Det här kommer inte från min morsa utan sambo, men jag känner att det säkert finns en moder som sagt det någonstans:

"Det är inte bra att jojobanta sådär som du gör. Varför ska du gå ner om du ändå bara går upp allt sen igen"

Jojobanting i det här fallet var vanlig bulk och deff under ett år *whatever*

Victuhh
2012-01-04, 20:34
Hehe, som någon tidigare nämnt när man skottat lite snö eller bärt in ved "nu slipper du träna idag.."

Gick på kosttillskott i samma veva jag började träna, läste på och frågade gymägaren eller vad man ska säga om kreatin ( som var mitt första ). Samtidigt som jag drog upp det med farsan så blev han förbannad med motivationen "kött å potäter, mat".. Men det gav med sig så småning om..

Morsan däremot långt senare snodde brorsan burk med gainer han fått av mig så den låg i liten plastlåda istället för jag hade originalförpackningen - den tog hon för hon trodde det var steroider. Har för mig att han fick tillbaks denna dock efter jag tillrättavisat henne och gett henne hemsidan där jag beställde hem så hon fick läsa på lite.

Det är väl det ^^

Rikard Jansson
2012-01-04, 20:58
Det här kommer inte från min morsa utan sambo, men jag känner att det säkert finns en moder som sagt det någonstans:

"Det är inte bra att jojobanta sådär som du gör. Varför ska du gå ner om du ändå bara går upp allt sen igen"

Jojobanting i det här fallet var vanlig bulk och deff under ett år *whatever*

Jojobantning är skitdåligt om man är n00b och inte kolopro som vi! ;)

supersize
2012-01-04, 21:33
Lånar tråden lite då jag jämt råkar ut för just "det är anabola i proteinpulver".

Saken är så att min kompis mamma precis läst klart till hälsocoach och har blivit så hysterisk när det gäller allting. Hon fick höra på någon föreläsning att det tydligen är just anabola i proteinpulver, vilket jag nekar ständigt.

Till frågan; Vad ska jag kontra med när vi sitter i våra diskussioner att mina kosttillskott är dåliga för mig? just pga. denna anabola som kretsar i pulvret.

Att bara säga "Nej, det är det inte" fungerar inte på henne. Ge mig något mer avancerat att svara!

Mattisawsm
2012-01-04, 21:33
Jag började knapra koffeinpiller för att orka med skolan och gympasset därefter, när mamma fick reda på det så blev hon helt hysterisk och började gråta. Hon har själv druckit kaffe varje morgon så länge jag kan minnas..

"Protein pulver är farligt och onödigt dyrt, du får tillräckligt med mat hemma"

mammor <3

Rikard Jansson
2012-01-04, 21:35
Lånar tråden lite då jag jämt råkar ut för just "det är anabola i proteinpulver".

Saken är så att min kompis mamma precis läst klart till hälsocoach och har blivit så hysterisk när det gäller allting. Hon fick höra på någon föreläsning att det tydligen är just anabola i proteinpulver, vilket jag nekar ständigt.

Till frågan; Vad ska jag kontra med när vi sitter i våra diskussioner att mina kosttillskott är dåliga för mig? just pga. denna anabola som kretsar i pulvret.

Att bara säga "Nej, det är det inte" fungerar inte på henne. Ge mig något mer avancerat att svara!

Hävda att det är nano-chip i morötter som styr hennes tankar. Kräv sedan bevis på att det inte är så när hon säger nej. :)

Hon kommer då säga att det är samma sak, och då svarar du "Nej, men i båda fallen så faller bevisbördan på den som kommer med den löjliga idén" :)

Spartansk
2012-01-04, 21:39
Både morsan och farsan hörde dessutom nyligen någon expert på radion som uttalade sig om att kosttillskott var farliga... Så nu får jag väl aldrig mer en lugn stund...

supersize
2012-01-04, 21:40
För att tillägga något i tråden.

"Gud vad smal du har blivit!" När jag hade gått upp 8kg till vinterbulken. Citerat Mormor på julafton, en härlig kvinna.

Scratch89
2012-01-04, 21:44
För att komma in och vara en combo-breaker; när jag får en son i övre tonåren som ska börja träna kommer jag inte alls tycka om ifall han ska springa runt med sina löjliga proteinshakes och kreatinpåsar. Bor han hemma ska han äta det jag serverar.

Fritösen
2012-01-04, 22:10
För att komma in och vara en combo-breaker; när jag får en son i övre tonåren som ska börja träna kommer jag inte alls tycka om ifall han ska springa runt med sina löjliga proteinshakes och kreatinpåsar. Bor han hemma ska han äta det jag serverar.

Få antar jag att han inte får köpa godis eller liknade heller

garluch
2012-01-04, 22:13
För att komma in och vara en combo-breaker; när jag får en son i övre tonåren som ska börja träna kommer jag inte alls tycka om ifall han ska springa runt med sina löjliga proteinshakes och kreatinpåsar. Bor han hemma ska han äta det jag serverar.

Precis, ger man ungarna AAS och GH från början slipper de pilla med sånt tjafs. ;)

Popliteus
2012-01-04, 22:16
Min mamma brukar säga.. Sluta träna nu! Det blir äckligt med för mkt muskler, vill du bli en sådan där body builder eller??.. Jag är inte ens stor.

Ska tillägga att hon brukar säga att man måste köra kondition för att få en snygg kropp... suck

vicarious
2012-01-04, 22:33
När folk ser en läsa nåt muskelmagasin eller liknande får man ofta höra

"Jaså är det sådär du vill se ut"
"Tycker du verkligen det är snyggt att se ut sådär?"

Vafan, bara för att man blir motiverad av muskler betyder det väl inte att man vill se ut så själv. Stör mig faktiskt lite på såna kommentarer. Detta är kanske mer jobbarkompisar eller bekanta som säger, inte just mammor.

stridis
2012-01-04, 22:45
För att komma in och vara en combo-breaker; när jag får en son i övre tonåren som ska börja träna kommer jag inte alls tycka om ifall han ska springa runt med sina löjliga proteinshakes och kreatinpåsar. Bor han hemma ska han äta det jag serverar.

Buuuu.

Jag skulle säga såhär:
http://images1.wikia.nocookie.net/__cb20101123014307/halofanon/images/archive/f/f9/20101224161625!Son-i-am-proud.jpg

Så länge han håller sig till det och inte en massa annat tjafs.

Sniggel
2012-01-04, 23:46
Det här kommer inte från min morsa utan sambo, men jag känner att det säkert finns en moder som sagt det någonstans:

"Det är inte bra att jojobanta sådär som du gör. Varför ska du gå ner om du ändå bara går upp allt sen igen"

Jojobanting i det här fallet var vanlig bulk och deff under ett år *whatever*

Mjaa, fast ibland kan mammor ha lite mer rätt än vad man först tror. Snabb bulk och snabb deff kanske inte ens är optimalt för att bygga på sig muskler. Kanske man ska köra en mer moderat approach? Mamma kanske förespråkar leangains innan du ens läste om det? :p

Sen är det förmodligen inte bra (för hälsan) att pendla för mycket i vikt. Om din mamma syftade på det så har hon säkert rätt ;)

Popliteus
2012-01-05, 00:00
När folk ser en läsa nåt muskelmagasin eller liknande får man ofta höra

"Jaså är det sådär du vill se ut"
"Tycker du verkligen det är snyggt att se ut sådär?"

Vafan, bara för att man blir motiverad av muskler betyder det väl inte att man vill se ut så själv. Stör mig faktiskt lite på såna kommentarer. Detta är kanske mer jobbarkompisar eller bekanta som säger, inte just mammor.

OOooo det där känner man igen... Word!

Rova
2012-01-05, 01:04
Min farsa som är 60 år, och har slitit av hälften av alla muskelfästen i kroppen brukar säga så här om protein pulvret och kreatin

"Men pojk, du är gjort bort i bulla och fisen, och de där pulvret kommer kommer inte hjälpa dig"
Ett talesett jag inte riktigt förstår mig på. Sen går han och gör 10 chins och är nöjd :)

AronP
2012-01-05, 07:57
Lånar tråden lite då jag jämt råkar ut för just "det är anabola i proteinpulver".

Saken är så att min kompis mamma precis läst klart till hälsocoach och har blivit så hysterisk när det gäller allting. Hon fick höra på någon föreläsning att det tydligen är just anabola i proteinpulver, vilket jag nekar ständigt.

Till frågan; Vad ska jag kontra med när vi sitter i våra diskussioner att mina kosttillskott är dåliga för mig? just pga. denna anabola som kretsar i pulvret.

Att bara säga "Nej, det är det inte" fungerar inte på henne. Ge mig något mer avancerat att svara!
Först kan man ju fråga vad för form av anabola det är? Och sen fråga henne om hon verkligen tror att det är ekonomiskt lönsamt för företagen att ha anabola i proteinpulver. Sedan kan man ju spinna vidare på proteinpulver och liknande är testat. Man kan även nämna att många som äter proteinpulver har blivit testade och visat rent. Som kuriosa kan man nämna att för en 10-20år sen så existerade det problemet till viss grad (vissa "pwo"er hade mer eller mindre olagliga ämnen i) men att man sedan dess rensat upp.

lurre86
2012-01-05, 09:17
Dietärt kolestrol ökar inte dina kolesterolnivåer :)


Min morsa har gått bort men farsan är jävligt slapp till min inställning och tar alltid till sig när jag säger något, väldigt skönt..

Varje gång jag frågar om han kan köpa diverse tillskott till mig får jag först redogöra för vad det är, sen säger han samma sak varje gång: sålänge det inte är några olagliga preparat kan du väl få det.

Även fått honom att börja styrketräna (67åring med kroniska ryggproblem och problem i höger axel) vilket löste hans axelproblem och jag är övertygad om att det kommer hjälpa hans rygg.


Grymt. Bra att du hjälper din pappa. Hoppas hans ryggproblem löser sig

Onigiri
2012-01-05, 09:32
Scratch: Sluta vara så fördjävligt vuxen. Peppa honom/henne till träning istället tidigt, då undviks kanske bruk av de där goda cigaretterna som smakar så otroligt bra när man är 13-14. Växer kolo-optigoat-eaa-kreatin-intresset fram tidigt så slipper du kanske en extra skorsten hemma.

EeJay
2012-01-05, 09:50
Sånna där jobbiga saker!

- Se nu till att få i dig extra protein!
- Periodiserar du träningen ordentligt nu?
- Tycker du har för dålig volym för att dra ned på kosten i dagsläget.
- Haha, blev det bara 150 i marklyftet!

Mamma var bodybuilder när hon var i min ålder :(

eleni
2012-01-05, 10:00
Jag är ingen pojk men skriver i tråden ändå...

Min mamma var rätt lugn när jag berättade jag att höll på med styrkelyft, min pappa dock, ojojoj! Hans största fasa var att jag skulle bli ett köttberg.

"Akta dig, du kommer bli sådär som de där ryska tyngdlyfterskorna på OS"

Mantus
2012-01-05, 10:01
För att komma in och vara en combo-breaker; när jag får en son i övre tonåren som ska börja träna kommer jag inte alls tycka om ifall han ska springa runt med sina löjliga proteinshakes och kreatinpåsar. Bor han hemma ska han äta det jag serverar.

Jag hade suckat och låtit han/hon hållas då jag vet att det är en övergående fas. Däremot hade jag sett till att han/hon inte gjorde det som någon sorts "häftig" statusgrej bland polare och byggde sin identitet kring träningen. Men det beror nog mest på att jag inte vill uppfostra en pinsam endimensionell tönt till son/dotter.

Om han/hon tränat fel hade det däremot tagit hus i helvete. Att äta proteinpulver är en sak, att förstöra rygg eller axlar pga dåligt utförande är en annan.

Mantus
2012-01-05, 10:06
OnT: Lite tjat om proteinpulver var det väl under ett litet tag annars inget speciellt. Har tränat på gym sen jag var 13år och båda mina föräldrar har gymat i perioder sedan 80-talet så jag har varit förskonad från det värsta tjatet.
Sedan var jag inte dum nog, som vissa andra verkar vara, att tro att mina föräldrar skulle bli förtjusta över att deras son pratade träning med dem non-stop. Det finns inget som väcker varningsklockor hos föräldrar som att deras son pratar träning 24/7. Som tonåring är man lättsuggesterad, som föräldrar vet, och har lätt att halka in i destruktiva mönster.

Scratch89
2012-01-05, 10:06
Få antar jag att han inte får köpa godis eller liknade heller

Precis, ger man ungarna AAS och GH från början slipper de pilla med sånt tjafs. ;)

Buuuu.
Jag skulle säga såhär:

Så länge han håller sig till det och inte en massa annat tjafs.

Scratch: Sluta vara så fördjävligt vuxen. Peppa honom/henne till träning istället tidigt, då undviks kanske bruk av de där goda cigaretterna som smakar så otroligt bra när man är 13-14. Växer kolo-optigoat-eaa-kreatin-intresset fram tidigt så slipper du kanske en extra skorsten hemma.

Jag hade suckat och låtit han/hon hållas då jag vet att det är en övergående fas. Däremot hade jag sett till att han/hon inte gjorde det som någon sorts "häftig" statusgrej bland polare och byggde sin identitet kring träningen. Men det beror nog mest på att jag inte vill uppfostra en pinsam endimensionell tönt till son/dotter.

Om han/hon tränat fel hade det däremot tagit hus i helvete. Att äta proteinpulver är en sak, att förstöra rygg eller axlar pga dåligt utförande är en annan.

För att förtydliga. Om ungen tränade ordentligt, blev starkare och växte, så skulle jag kanske överväga det. Varenda gång man är på gymet ser man de där smalfeta eller spinkiga killarna som springer omkring i GASP-byxor och MM Sports-tröjor och suger på en shaker, men ser ut att inte ha en aning om vad de ska göra på gymet och kör hela sitt pass i kabel. För helvete, lär er träna och äta ordentligt först, och sedan kan man överväga tillskott.

Det handlar alltså inte om någon moralpanik, utan att jag tycker man börjar i rätt ända. Alltför många börjar med de fräcka pulvren och övningarna, jag gjorde det också tyvärr.

Roggan76
2012-01-05, 10:08
Sånna där jobbiga saker!

- Se nu till att få i dig extra protein!
- Periodiserar du träningen ordentligt nu?
- Tycker du har för dålig volym för att dra ned på kosten i dagsläget.
- Haha, blev det bara 150 i marklyftet!

Mamma var bodybuilder när hon var i min ålder :(

hahah underbart ju :)

Robbmeister
2012-01-05, 10:11
Sånna där jobbiga saker!

- Se nu till att få i dig extra protein!
- Periodiserar du träningen ordentligt nu?
- Tycker du har för dålig volym för att dra ned på kosten i dagsläget.
- Haha, blev det bara 150 i marklyftet!

Mamma var bodybuilder när hon var i min ålder :(

Jobbiga saker? Din mor låter grym :D

Mantus
2012-01-05, 10:11
För att förtydliga. Om ungen tränade ordentligt, blev starkare och växte, så skulle jag kanske överväga det. Varenda gång man är på gymet ser man de där smalfeta eller spinkiga killarna som springer omkring i GASP-byxor och MM Sports-tröjor och suger på en shaker, men ser ut att inte ha en aning om vad de ska göra på gymet och kör hela sitt pass i kabel. För helvete, lär er träna och äta ordentligt först, och sedan kan man överväga tillskott.

Det handlar alltså inte om någon moralpanik, utan att jag tycker man börjar i rätt ända. Alltför många börjar med de fräcka pulvren och övningarna, jag gjorde det också tyvärr.

Då är vi på samma våglängd. Min avkomma hade inte heller kommit undan med dylikt beteende. Klart man inte vill nära en poser vid sin barm!

Morty
2012-01-05, 10:16
Hmm... Det enda jag får av min mamma är

DU KÖR FÅR HÅÅRT!
http://i.imgur.com/Qgm3x.png

Nitrometan
2012-01-05, 10:20
Jag är ingen pojk men skriver i tråden ändå...

Min mamma var rätt lugn när jag berättade jag att höll på med styrkelyft, min pappa dock, ojojoj! Hans största fasa var att jag skulle bli ett köttberg.

"Akta dig, du kommer bli sådär som de där ryska tyngdlyfterskorna på OS"

Hade han rätt? Blev du så stor? *flex*

eleni
2012-01-05, 10:21
Hade han rätt? Blev du OS? *flex*

Inte direkt ;)

Mjölkprotein
2012-01-05, 10:36
"Akta så du inte överdoserar protein! Man kan få njurskador!"

Visserligen från systern då (9år äldre än mig,läkarstudent), men same shit :P

Mjölkprotein
2012-01-05, 10:46
Scratch: Sluta vara så fördjävligt vuxen. Peppa honom/henne till träning istället tidigt, då undviks kanske bruk av de där goda cigaretterna som smakar så otroligt bra när man är 13-14. Växer kolo-optigoat-eaa-kreatin-intresset fram tidigt så slipper du kanske en extra skorsten hemma.

Så jävla sant! (inte för att jag känner mig det minsta sugen till att vara med dom "coola" snubbarna med epa-traktorer/moppe och cigg precis, men träningen gör väl att jag ännu mindre vill det)

Visserligen "tränar" väl dom också, men dom tränar såsom Scratch inte vill att man ska göra.

Håller med scratch också, dessa epa-nördar håller säkerligen på mest i maskinrummet, är bortskämda snorvalpar så dom får väl gå på stans dyraste gym. Dom har inte en aning om hur man utför en riktig basövning förutom bänkpress (platt...) och dom tycker "böj" i hackliften är precis lika bra som vanlig knäböj, om inte bättre.

Ibland blir man bara förbannad på dessa imbecilla IV-människor. (ursäkta för OT)

z_bumbi
2012-01-05, 11:00
Jojobantning är skitdåligt om man är n00b och inte kolopro som vi! ;)

Det där är en mening som innehåller en hel del att tänka på för många. Bara för att man kallar det bulk och deff så är det inte säkert att snabba viktförändringar är bättre.

slwannabe
2012-01-05, 11:30
Låg fettprocent = undernärd. Bara bra, för då får man alltid riktigt fet & god mat när man hälsar på!

prOtotype
2012-01-05, 11:34
Ska du inte äta mer när du tränar så?
Du borde verkligen sova mer...


Oj vad rätt hon hade

Robbmeister
2012-01-05, 11:49
Så jävla sant! (inte för att jag känner mig det minsta sugen till att vara med dom "coola" snubbarna med epa-traktorer/moppe och cigg precis, men träningen gör väl att jag ännu mindre vill det)

Visserligen "tränar" väl dom också, men dom tränar såsom Scratch inte vill att man ska göra.

Håller med scratch också, dessa epa-nördar håller säkerligen på mest i maskinrummet, är bortskämda snorvalpar så dom får väl gå på stans dyraste gym. Dom har inte en aning om hur man utför en riktig basövning förutom bänkpress (platt...) och dom tycker "böj" i hackliften är precis lika bra som vanlig knäböj, om inte bättre.

Ibland blir man bara förbannad på dessa imbecilla IV-människor. (ursäkta för OT)

Nu kanske det du säger stämmer in på staden där du bor men där jag bor är alla fordonsintresserade personer oftast fullt normala personer som är varken rikare eller fattigare än andra. Sen är det ju inte precis bara epakillar som gör fel i övningarna. Här är det till och med så att dom oftast är större, starkare och har bättre teknik än dom flesta.

Måste påpeka att jag inte är det minsta intresserad av epatraktorer osv.

Silencer
2012-01-05, 11:54
Sånna där jobbiga saker!

- Se nu till att få i dig extra protein!
- Periodiserar du träningen ordentligt nu?
- Tycker du har för dålig volym för att dra ned på kosten i dagsläget.
- Haha, blev det bara 150 i marklyftet!

Mamma var bodybuilder när hon var i min ålder :(

:laugh: Underbart!

JohPz
2012-01-05, 12:29
"Bli inte större nu. Långa, sega muskler som farbror Gösta hade som man får av att bära brädor och arbeta är mycket bättre"

Detta trots att man ser ut som Jack Skellington i A Nightmare before Christmas.

Sötningsmedel är en annan populär diskussion. Helt övertygad om att det är livsfarligt och att "man blir tjock högt upp på magen" av det. När jag försöker argumentera emot blir de bara bråk.*whatever*

Förutom detta är det rätt lugnt nuförtiden. Brukar t.o.m. träna samtidigt ett par pass när man kommer hem. När man var tonåring och köpte sitt första pulver var de ju såklart ett jäkla liv dock.

Macroman
2012-01-05, 12:31
Många småpojkar här...

Håller mamsi handen när hon följer er till gymet också...? :devil:

MathiasF
2012-01-05, 12:34
Många småpojkar här...

Kanske håller hon er i handen när hon går med till gymet också...?

Vissa här kommer inte bara ihåg saker sen flera år, vi har dessutom kontakt med våra föräldrar EFTER att vi har flyttat hemifrån, helt galet!? *screwy*

exor
2012-01-05, 12:42
Har bott hos min far större delen av uppväxten. Han har i all evighet gnällt om mina pulver och skit. Själv brukar han ta 1 bira och lite fil med flingor efter han har tränat.. Han har tränat i ca 30 år och har ingen märkvärdig volym. Mest bara grov/tjock. Dock läskigt stark.

emi23j
2012-01-05, 12:50
Har bott hos min far större delen av uppväxten. Han har i all evighet gnällt om mina pulver och skit. Själv brukar han ta 1 bira och lite fil med flingor efter han har tränat.. Han har tränat i ca 30 år och har ingen märkvärdig volym. Mest bara grov/tjock. Dock läskigt stark.

s k gubbstark.

rolf
2012-01-05, 13:06
"Bli inte större nu. Långa, sega muskler som farbror Gösta hade som man får av att bära brädor och arbeta är mycket bättre"


:D
Tycks finnas en farbror Gösta i varje familj som minsann är så innihelvete stark och har så jäävla långa muskler av att ha arbetat hela sitt liv! Och han sprang minsann inte på nåt fjantigt gym.

stridis
2012-01-05, 13:12
:D
Tycks finnas en farbror Gösta i varje familj som minsann är så innihelvete stark och har så jäävla långa muskler av att ha arbetat hela sitt liv! Och han sprang minsann inte på nåt fjantigt gym.

Finns alltid en med retardstrength i varje släkt.*flex*:Virro

Spartansk
2012-01-05, 13:13
Jag har förresten kommit på ett bra knep när mamma/pappa/syskon/vän säger "du behöver inte banta": Jag drar upp tröjan och lägger min bilring på bordet. Det brukar få dem att ändra sig.

OneManArmy
2012-01-05, 14:09
Jag har förresten kommit på ett bra knep när mamma/pappa/syskon/vän säger "du behöver inte banta": Jag drar upp tröjan och lägger min bilring på bordet. Det brukar få dem att ändra sig.

Awsome tips! :)

Klauk
2012-01-05, 14:24
Kreatin ska enligt morsan ge oxhjärta.

iPad
2012-01-05, 14:29
Proteinpulver är farligt eftersom det inte är naturligt och kemiskt framställt säger min pappa & mamma.

sp123ltd1
2012-01-05, 14:58
Proteinpulver är farligt eftersom det inte är naturligt och kemiskt framställt säger min pappa & mamma.
Har vi samma föräldrar???!! :eek:

Samtidigt som som sa det så gick dom på bantningspulver vilket nästan är exakt samma sak:laugh:

Spartansk
2012-01-05, 15:37
För att inte tala om att en jäkla massa grejer de själva trycker i sig är "kemiskt framställda", och att en massa grejer som är "naturliga" är farliga.

Ni kan ju fråga dem hur spriten de har i sina drinkar är framställd. Eventuellt bjuda dem på en flugsvamp och säga "varsågod, den här är 100 % naturlig!"

Mjölkprotein
2012-01-05, 16:31
Nu kanske det du säger stämmer in på staden där du bor men där jag bor är alla fordonsintresserade personer oftast fullt normala personer som är varken rikare eller fattigare än andra. Sen är det ju inte precis bara epakillar som gör fel i övningarna. Här är det till och med så att dom oftast är större, starkare och har bättre teknik än dom flesta.

Måste påpeka att jag inte är det minsta intresserad av epatraktorer osv.

Det har mer med själva staden att göra, tvivlar på att det stämmer överens med resten av sveriges epa-människor. Kan ju tillägga att dessa är 15 då, om jag inte redan nämnt det...



Samtidigt som som sa det så gick dom på bantningspulver vilket nästan är exakt samma sak:laugh:

Haha, känner igen min mor i det där...

fredrik1
2012-01-05, 16:34
Hmm... Det enda jag får av min mamma är

DU KÖR FÅR HÅÅRT!
http://i.imgur.com/Qgm3x.png

Samma här :D

Så fort hon får tillfället:

Träna inte för tungt

regus
2012-01-05, 16:39
det där är en mening som innehåller en hel del att tänka på för många. Bara för att man kallar det bulk och deff så är det inte säkert att snabba viktförändringar är bättre.

+1

Proxy
2012-01-05, 16:41
Lol, älskar (fast nee) folk som drar "naturligt"-argumentet. :D "Socker är bättre än sötningsmedel, för det är naturligt", många tror t.o.m. att man blir fetare av sötningsmedel än av socker, the fuck?

Morsor är villiga att låta barnen dricka massa cola och äta massvis med godis, men light-drycker? Icke!

Just med föräldrarna har jag haft det väldigt lugnt, dom har fattat vid det här laget att jag iaf har lite koll på vad jag gör. Dom som kommer med dum Svensson-science är övrigt folk runt en. :D

BelowAverage
2012-01-05, 16:52
För att inte tala om att en jäkla massa grejer de själva trycker i sig är "kemiskt framställda", och att en massa grejer som är "naturliga" är farliga.

Ni kan ju fråga dem hur spriten de har i sina drinkar är framställd. Eventuellt bjuda dem på en flugsvamp och säga "varsågod, den här är 100 % naturlig!"

Lol'd :D
Älskar den här tråden!
Proteinpulver tycker upphovsmakarna inte om. Inte heller kosttillskott, PWO eller volymträning.

Sniggel
2012-01-05, 16:59
Kan ju säga att min mamma har lugnat ner sig en hel del. Hon fattar att jag har koll på vad jag gör och om där fanns någon eventuell oro för att hamna på en bana med steroidbruk och vidare kriminalitet så är den sedan länge borta.

Sen vet jag att vissa saker hon sagt som jag då dementerat för att jag "visste bättre" i efterhand förstått att hon faktiskt hade mer rätt än vad hon själv förstod.

"Jag tror det är bättre att äta lite av allt" (kommentar på enformig diet, mamma du hade nog rätt)
"Kan du inte käka lite potatis också ibland, jag tror det är bättre" (kommentar på att jag bara käkade pasta som huvudsaklig kolhydratskälla till maten. Mamma, jag tror du hade rätt faktiskt :P)
"Räcker det inte med att äta mer mat/kött" (Kommentar på användandet av proteinpulver. Mamma, du hade såklart rätt, men proteinpulver är smidigt och billigt och faktiskt näringsrikt också)
"Du borde äta mer grönsaker istället för att ta vitaminpiller" (Jupp!)

Sen hade jag väl en GI-period där jag gav tips på hur man sänkte GI:t. Där var det väl det omvända, "Sonscience".

Shcyhar
2012-01-05, 17:05
Det är med proteinpulvret, sitter i den sitsen nu och det är inte kul. Får inte ta det. Om jag tar det så blir det en början till drogmissbruk och man blir en schwarzenegger (vad är det?). Fast nä så ligger det inte till, jag kan såklart ta det i smyg utan att dem märker något men orkar inte springa runt med mina hemliga proteindrinkar när jag ska diska dom osv etc :D Det galna är, jag får dricka gainomax min pappa har t.o.m köpt det till mig när vi varit bortresta och jag tränat på hotell eller liknande. Men när jag frågade om jag fick köpa gainer (pulverform) för det blir billigare så blev det ett nej. Fan man blir liteeee lack bara.

ChrisA
2012-01-05, 17:59
Lånar tråden lite då jag jämt råkar ut för just "det är anabola i proteinpulver".

Saken är så att min kompis mamma precis läst klart till hälsocoach och har blivit så hysterisk när det gäller allting. Hon fick höra på någon föreläsning att det tydligen är just anabola i proteinpulver, vilket jag nekar ständigt.

Till frågan; Vad ska jag kontra med när vi sitter i våra diskussioner att mina kosttillskott är dåliga för mig? just pga. denna anabola som kretsar i pulvret.

Att bara säga "Nej, det är det inte" fungerar inte på henne. Ge mig något mer avancerat att svara!


Enklaste du kan kontra med är att protein kostar några kronor för ttillverkaren medans steroider kostar tusenlappar. Man inser rätt snabbt att det hade varit en dålig affär för dem att sälja steroider till priset av protein.

robbban3
2012-01-05, 18:01
"Bli inte större nu. Långa, sega muskler som farbror Gösta hade som man får av att bära brädor och arbeta är mycket bättre"

Detta trots att man ser ut som Jack Skellington i A Nightmare before Christmas.

Sötningsmedel är en annan populär diskussion. Helt övertygad om att det är livsfarligt och att "man blir tjock högt upp på magen" av det. När jag försöker argumentera emot blir de bara bråk.*whatever*

Förutom detta är det rätt lugnt nuförtiden. Brukar t.o.m. träna samtidigt ett par pass när man kommer hem. När man var tonåring och köpte sitt första pulver var de ju såklart ett jäkla liv dock.
Jag tror själv att sötningsmedel inte är bra, kan du delge din synpunkt på sötningsmedel:)

JohPz
2012-01-05, 18:18
Jag tror själv att sötningsmedel inte är bra, kan du delge din synpunkt på sötningsmedel:)

I vädligt stora mängder tror jag inte heller det är något man mår bra av men i mitt fall handlar det om nån burk cola zero i veckan och nån/några vassleshakes per dag. Vad jag vet finns det ingen forskning som visat att de mängderna skulle vara farliga på något sätt. Och att man skulle bli fet av det tror jag absolut inte.
Därför väljer jag cola zero över vanlig cola, särskilt när man dietar, samt dricker sötade proteinpulver.

Sniggel
2012-01-05, 18:21
I vädligt stora mängder tror jag inte heller det är något man mår bra av men i mitt fall handlar det om nån burk cola zero i veckan och nån/några vassleshakes per dag. Vad jag vet finns det ingen forskning som visat att de mängderna skulle vara farliga på något sätt. Och att man skulle bli fet av det tror jag absolut inte.
Därför väljer jag cola zero över vanlig cola, särskilt när man dietar, samt dricker sötade proteinpulver.

Tydligen så ska mängderna i stil med "5 liter om dagen" vara ofarligt också, om man bortser från mängden vatten man får i sig och vilka problem det kan ställa till om man inte behöver så mycket vätska. Så jag tror man kan vara rätt lugn med ett moderat bruk av t ex sukralos och aspartam. Vill man vara extra säker så kan man ju undvika. Vi kanske får ny information i framtiden om vad ett moderat bruk under 3-4 decennier kan ställa till med. Men då tror jag att ett moderat bruk av vanlig läsk är farligare.

iPad
2012-01-05, 19:40
Det är med proteinpulvret, sitter i den sitsen nu och det är inte kul. Får inte ta det. Om jag tar det så blir det en början till drogmissbruk och man blir en schwarzenegger (vad är det?). Fast nä så ligger det inte till, jag kan såklart ta det i smyg utan att dem märker något men orkar inte springa runt med mina hemliga proteindrinkar när jag ska diska dom osv etc :D Det galna är, jag får dricka gainomax min pappa har t.o.m köpt det till mig när vi varit bortresta och jag tränat på hotell eller liknande. Men när jag frågade om jag fick köpa gainer (pulverform) för det blir billigare så blev det ett nej. Fan man blir liteeee lack bara.


Hehe, surt du har det. Hur gammal är du?
Bjöd min lillebror på proteinpulver och det uppskattades inte av mamma :)

xOr
2012-01-05, 21:03
Hehe, surt du har det. Hur gammal är du?
Bjöd min lillebror på proteinpulver och det uppskattades inte av mamma :)

Uppskattar hon inte att han dricker mjölk och äter ost heller? :smash:

stromming
2012-01-05, 21:08
Uppskattar hon inte att han dricker mjölk och äter ost heller? :smash:


Den jämförelsen funkar bara i verkligheten, inte i mammalogikens dimma

iPad
2012-01-05, 21:42
Uppskattar hon inte att han dricker mjölk och äter ost heller? :smash:

Eftersom hon tror det är farligt så är det klart hon inte blir glad.

Fritösen
2012-01-05, 21:51
Eftersom hon tror det är farligt så är det klart hon inte blir glad.

Efterblivet

Shcyhar
2012-01-05, 22:24
Den jämförelsen funkar bara i verkligheten, inte i mammalogikens dimma

Precis! Dricker väldigt mycket mjölk, tur att dem inte vet varför jag gör det. Men nu har dem sagt att jag dricker för mycket för jag dricker upp den hela tiden. Men blir mer kvarg nu och ibland en tonfiskburk efter träning eller gainomax.

wessmen
2012-01-05, 23:35
"Ta det nu lugnt!!" får man höra jämt och ständigt när man tar sig till gymmet.
Undrar vilka resultat man får då.

Sen givetvis varit skeptisk till PULVERNA, står ju anabolic på några!

Sniggel
2012-01-06, 01:52
"Ta det nu lugnt!!" får man höra jämt och ständigt när man tar sig till gymmet.
Undrar vilka resultat man får då.

Sen givetvis varit skeptisk till PULVERNA, står ju anabolic på några!

Hett tips är att köpa sånt som inte har fancy namn. "Whey" är ju rätt neutralt t ex. Vet inte om det finns andra namn som låter ännu mer oskyldiga? "100% Naturligt Vassle" (en ren mjölkprodukt!) hade nog varit ett bra och oskyldigt namn som inte väcker lika stora misstankar

Linjedomarn
2012-01-06, 18:05
Min mor var ganska lugn med kosttillskott och dylik men jag blir tydligen smalare hela tiden(även under bulk) Och jag bör inte ta i så hårt på gymmet så jag får träningsvärk

Matsa
2012-01-06, 18:33
Mina föräldrar har alltid varit väldigt lugna när det gäller både träning och kosttillskott, de har litat på att jag sätter mig in i vad jag sysslar med. Jag är mycket tacksam för detta då jag tror att det har haft en avdramatiserande effekt och gett mig ett avslappnat förhållande till träning och tillskott.

Att hon inte kan skilja på vikt och vikt (ja, mammor slutar inte ha synpunkter efter att sonen passerat 25-årsstretcket om ni tror det, säkert inte heller efter 30 eller 40 eller 50...)

"Men ska du verkligen gå ner nu igen? Du tränar så hårt för att gå upp i vikt!"

OK mamma, då tar vi det här igen...

Hahaha nej de slutar verkligen inte för att man blir över 30! Är man dessutom den yngste i en syskonskara så är man nog dömd till ett visst mått tjat och synpunkter för resten av livet. :)

Just det där med vikten är en av de få saker min mor brukar kommentera. När jag var som tyngst kom hon ofta med lite försynta undringar om det inte räckte snart och efter ett halvårs viktnedgång uttrycker hon i stället oro för att det snart inte är något kvar av mig. :D

I mitt fall var det inte ens frågan om några snabba viktförändringar utan en väldigt långsam uppgång under ett par år följt av långsam diet.

begt
2012-01-06, 18:46
Min morsa har sagt följande om styrketräningsrelaterade saker:

1. att en biff på 200 g innehåller 200 g protein (en klassiker).
2. att jag efter en grisbulk på åtsklliga kilo mest gått upp i muskler.
3. att man som vanlig Svensson kan gå upp mycket mer än 4-5 kg ren muskelmassa per år.
4. att mitt proteinpulver bara består av protein (inga andra näringsämnen).

...för att ta några exempel.

vicarious
2012-01-06, 19:11
Mina föräldrar är/har båda varit mjölkbönder så de vet vad vassle och kasein är när man förklarar vad det är för pulver man tar :D

delta_mats
2012-01-06, 19:12
Min morsa har sagt följande om styrketräningsrelaterade saker:

1. att en biff på 200 g innehåller 200 g protein (en klassiker).
2. att jag efter en grisbulk på åtsklliga kilo mest gått upp i muskler.
3. att man som vanlig Svensson kan gå upp mycket mer än 4-5 kg ren muskelmassa per år.
4. att mitt proteinpulver bara består av protein (inga andra näringsämnen).

...för att ta några exempel.

Din morsa måste vara något alldeles speciellt korkad, tycker lite synd om dig.

Tokruska
2012-01-06, 19:42
Min mor var ganska lugn med kosttillskott och dylik men jag blir tydligen smalare hela tiden(även under bulk) Och jag bör inte ta i så hårt på gymmet så jag får träningsvärk

Nä fifan träningsverk är inte bra.... haha :smash:

Shcyhar
2012-01-09, 03:31
Hehe, surt du har det. Hur gammal är du?
Bjöd min lillebror på proteinpulver och det uppskattades inte av mamma :)

För ca 10minuter sen hade jag kollat klart en film gick sedan ner i köket för att dricka lite mjölk och tog en korv och en potatis, sen kommer min mamma ut klockn är då ca 03:00. "Du ska inte äta massa näring mat och dina proteiner och bli någon biff eller något sånt sa hon :D Gråter lite inombords när man inser hur mycket fel hon har :) ska försöka förklara för henne imorgon haha! Godnatt! :D lack blir man också :D

Dennis93
2012-01-09, 11:50
För ca 10minuter sen hade jag kollat klart en film gick sedan ner i köket för att dricka lite mjölk och tog en korv och en potatis, sen kommer min mamma ut klockn är då ca 03:00. "Du ska inte äta massa näring mat och dina proteiner och bli någon biff eller något sånt sa hon :D Gråter lite inombords när man inser hur mycket fel hon har :) ska försöka förklara för henne imorgon haha! Godnatt! :D lack blir man också :D

Haha ja man har ju fått höra lite "Äter du Igen!?" av morsan, men jag är riktigt glad över hur mina föräldrar är med träning och kosttillskott osv när man läser den här tråden. Jag får köpa hur mycket jag vill så länge jag använder mina egna pengar och ger en liten förklaring till vad det är, och de tycker det är bra att jag gymmar nu är man slutat spela fotboll så man inte blir en riktigt soffpotatis.

EkarN
2012-01-09, 13:16
För några år sen hade morsan några roliga att bjuda på.

"Träna inte för hårt, träna inte så du får träningsvärk(då det är farligt), muskelknuttar är korkade" etc etc

Bäst var dock hennes reaktion när jag hade köpt proteinpulver en dag och kom hem och ställde påsarna i skafferiet:

"Inte i mitt hus!!!! Du vet aldrig vad det är i dem där! De mal ner en massa koskallar och skit och så får du galna kosjukan sen!" 100% seriös var hon.

Farsan körde lite med dadscience och förbjöd mig att köra marklyft under mitt första träningsår. Inte med motiveringen att min teknik var dålig utan för att övningen skulle ge dötscancerskador i ryggen, oavsett teknik. Han har dock mjuknat sen dess och tränar själv marklyft tungt idag:)

Robbmeister
2012-01-09, 13:23
För några år sen hade morsan några roliga att bjuda på.

"Träna inte för hårt, träna inte så du får träningsvärk(då det är farligt), muskelknuttar är korkade" etc etc

Bäst var dock hennes reaktion när jag hade köpt proteinpulver en dag och kom hem och ställde påsarna i skafferiet:

"Inte i mitt hus!!!! Du vet aldrig vad det är i dem där! De mal ner en massa koskallar och skit och så får du galna kosjukan sen!" 100% seriös var hon.
Farsan körde lite med dadscience och förbjöd mig att köra marklyft under mitt första träningsår. Inte med motiveringen att min teknik var dålig utan för att övningen skulle ge dötscancerskador i ryggen, oavsett teknik. Han har dock mjuknat sen dess och tränar själv marklyft tungt idag:)

:laugh::laugh::laugh:

FatboySchlim
2012-01-09, 14:56
Rant:

Hela piss-Julen fick jag veta att jag hade blivit tjock av föräldrar och farmor, mormor osv.
Sen att jag har ökat rejält i all träning är det ingen som bryr sig om. Bara att jag såg "tjock ut".

Jävla idioter, tror det kallas bulk? Min farsa är "löpare" och har ingen som helst förståelse för varför man väljer att stryketräna istället föra att inrikta sig på konditionsträning. Blir så jävla arg. Firar fan nästa jul själv..

/Rant off

Picap
2012-01-09, 16:27
Rant:

Hela piss-Julen fick jag veta att jag hade blivit tjock av föräldrar och farmor, mormor osv.
Sen att jag har ökat rejält i all träning är det ingen som bryr sig om. Bara att jag såg "tjock ut".

Jävla idioter, tror det kallas bulk? Min farsa är "löpare" och har ingen som helst förståelse för varför man väljer att stryketräna istället föra att inrikta sig på konditionsträning. Blir så jävla arg. Firar fan nästa jul själv..

/Rant off

Eller så kommer du shredded i genomskinliga tomtekläder :D

För övrigt känner jag igen mig i hela "Du börjar bli tjock" följt av "Det finns knappt någon kvar av dig" som nämnts tidigare i tråden. Borta från träningen gäller det förövrigt mitt hår också. "Ditt hår är för långt" och "När ska du klippa dig?" till "Du passar inte i så kort hår, låt det växa ut"...

Morty
2012-01-09, 16:49
Rant:

Hela piss-Julen fick jag veta att jag hade blivit tjock av föräldrar och farmor, mormor osv.
Sen att jag har ökat rejält i all träning är det ingen som bryr sig om. Bara att jag såg "tjock ut".

Jävla idioter, tror det kallas bulk? Min farsa är "löpare" och har ingen som helst förståelse för varför man väljer att stryketräna istället föra att inrikta sig på konditionsträning. Blir så jävla arg. Firar fan nästa jul själv..

/Rant off

They no mirin'?

Nästa jul är det bara att vara shredded och dyka upp utan tröja lite casual.

Crippa90
2012-01-09, 16:56
Min käre mor har aldrig kritiserat att jag tränar eller att jag har köpt kosttillskott. När jag var under 18 år hjälpte hon t.o.m. att beställa hem kosttillskott även fast det var Arnold gånger 2 på förpackningarna.

Är min mamma onormal? :D

fredrik1
2012-01-09, 17:05
Min käre mor har aldrig kritiserat att jag tränar eller att jag har köpt kosttillskott. När jag var under 18 år hjälpte hon t.o.m. att beställa hem kosttillskott även fast det var Arnold gånger 2 på förpackningarna.

Är min mamma onormal? :D

Ja.

Själv, så tror morsan att man blir asfet av proteinpulver, trots att jag visat henne proteinmängden vs energimängden är ca hälften av vad tex mjölk innehåller.




Sen så stannar man i växten också, även fast jag växt flera cm sen jag började styrketräna.

begt
2012-01-09, 17:09
Tror att mycket kokar ned till att era mammor inte vill att ni ska börja med anabola steroider, även om de vet att proteinpulvret inte innehåller sånt.

De vill helt enkelt inte att ni tar styrketräning på stort allvar och "riskerar" att börja med anabola eller nån annan drog.

Wessen
2012-01-09, 20:47
Min morsa visste att jag börjat med proteinpulver men när hon såg min gömma med vassle så vart hon helt förskräckt av hur mycket det var(kanske 3-4 kg) och skvallrade till farsan. trodde hon man tog små proteintabletter eller? :P

begt
2012-01-09, 20:59
Min morsa visste att jag börjat med proteinpulver men när hon såg min gömma med vassle så vart hon helt förskräckt av hur mycket det var(kanske 3-4 kg) och skvallrade till farsan. trodde hon man tog små proteintabletter eller? :P

Bor hemma nu en tid och har det i skrivbordet. Räknar kallt med att ingen kommer att kolla där, får se hur länge det håller. :D

MrPowa
2012-01-09, 21:05
Klart era morsor blir rädda när ni gömmer saker för dem och tar saker i smyg.

Wessen
2012-01-09, 21:10
Klart era morsor blir rädda när ni gömmer saker för dem och tar saker i smyg.

Jag hade ju berättat för henne att jag börjat med proteinpulver men hon tyckte det var så extremt mycket :P

begt
2012-01-22, 15:51
Here we go again...

Morsan och farsan tycker jag äter för mycket protein nu under viktnedgång (inte alls mycket jämfört med vad många här skulle göra i samma sits)

Varför kan du inte äta normalt säger dem? .. Försöker förklara det här med protein och muskelbevaring, men de verkar hellre se att jag ska vara en medelmåtta fysiskt. Jag skulle också riskera njur och leverskador.. Pfft äter inte mer än 2 g/kg kroppsvikt (oftast 1.6-1.9 med protein av mycket hög kvalité i genomsnitt).

Blir så trött.

Guitarg124
2012-01-22, 16:05
Jag blir uppretad av att bli hånad av folk på jobbet. Kallar min mat för hundmat (Ris, kyckling och keso). Själva äter dom kebabtallrik och pan-pizza i parti och minut.

Robbmeister
2012-01-22, 16:15
Panpizza borde klassas som hundmat.. Jobbigt med folk som kommenterar ens matvanor för att sedan nästa sekund börja käka vilket skit som helst :)

deadich
2012-01-22, 18:12
"Du ska inte hålla på och ta sånt där pulver, det är inte bra." Angående gainer. många gånger.