handdator

Visa fullständig version : En fråga angående deff


Godisegott
2012-01-04, 14:53
Tja.

Jag hittade inget om detta efter en kortare sökning så skapar en ny tråd.

Jag deffar, jag powerwalkar 1 timme från kl 6 till kl 7 varje morgon innan frukost. Jag äter så lite kolhydrater som möjligt ofc. Jag äter frukost direkt efter passet, äter lunch runt kl 12 och middag runt kl 5. Bägge dessa måltider innehåller samma mängd protein och näringsämnen från grönsaker osv. Äter frukt eller lite nötter om jag blir hungrig mellan måltiderna. Dock väldigt sällan och inte i stora mängder. Jag lägger mig ned i sängen mellan 9 och 10 varje kväll.

Min fråga är vad kan jag göra under resten av dagen, är det okej att träna såhär varje dag och sedan 5 eller 6 timmar sitta still? Hur påverkar det min träning?

willtjam
2012-01-04, 14:55
Hur mycket äter du? Hur mycket tränar du? Hur gammal är du? Ålder? Längd? Vikt? Mål med deffen?

knivis
2012-01-04, 14:57
Det påverkar inte din träning, förutom att du får en lägre kaloribalans än om du hade rört dig, alltså du kan äta lite mindre mat än om du hade rört dig.Gymmar du inte?

Godisegott
2012-01-04, 14:58
Hur mycket äter du? Hur mycket tränar du? Hur gammal är du? Ålder? Längd? Vikt? Mål med deffen?

Jag äter tills jag blir mätt under varje måltid. Jag tränar mellan 6 och 7 varje morgon innan frukost. Jag är 23, är ca 186 cm, väger 87kg. Mitt mål är att få bort fet från kroppen helt enkelt, tömma så mycket som möjligt så att musklerna visar sig igen. Har lite större rumpa än de flesta tror jag så även den hoppas jag blir mindre;)

Godisegott
2012-01-04, 14:59
Det påverkar inte din träning, förutom att du får en lägre kaloribalans än om du hade rört dig, alltså du kan äta lite mindre mat än om du hade rört dig.Gymmar du inte?

Okej, mindre mat, ska jag inte äta mig helt mätt alltså? Nä alltså, jag gör blyga 50 situps, 20 breda armhävningar, 50 ryggböj(?), som situps fast åt andra hållet*rolleyes*. Varje dag efter mitt pass.

vicarious
2012-01-04, 15:00
Jag äter så lite kolhydrater som möjligt ofc.

Varför?


Min fråga är vad kan jag göra under resten av dagen, är det okej att träna såhär varje dag och sedan 5 eller 6 timmar sitta still? Hur påverkar det min träning?

Vad som helst. Spelar ingen roll. Huvudsaken är att du i slutändan intar mindre energi än din kropp förbrukar under dygnet.

Börja träna riktigt styrketräning istället för lite armhävningar och situps. Det kommer nog inte hjälpa så jättemycket för att behålla dina muskler under viktnedgången.

knivis
2012-01-04, 15:01
Har du läst detta? Om inte....gööööör det! http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Godisegott
2012-01-04, 15:02
Varför?

Är det inte så man ska gå till väga när man deffar?

Godisegott
2012-01-04, 15:02
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Tack för länk!

vicarious
2012-01-04, 15:03
Är det inte så man ska gå till väga när man deffar?

Inte nödvändigtvis. Det viktigaste är att du håller proteinet högt och åstadkommer kaloriunderskott. Utan underskott går man inte ner i vikt. Med för lågt proteinintag riskerar man att förlora muskelmassa. Utan styrketräning förlorar man garanterat muskelmassa.

Godisegott
2012-01-04, 15:03
Börja träna riktigt styrketräning istället för lite armhävningar och situps. Det kommer nog inte hjälpa så jättemycket för att behålla dina muskler under viktnedgången.

Hur påverkar proteinintaget muskelbehållningen?

knivis
2012-01-04, 15:04
Läs länken bara, alla frågor kommer bli besvarade.

Godisegott
2012-01-04, 15:05
Inte nödvändigtvis. Det viktigaste är att du håller proteinet högt och åstadkommer kaloriunderskott. Utan underskott går man inte ner i vikt. Med för lågt proteinintag riskerar man att förlora muskelmassa. Utan styrketräning förlorar man garanterat muskelmassa.

Okej, räcker 1 gymbesök per vecka med helkroppsträning? Inte hårt då för det gissar jag att man inte orkar?

Godisegott
2012-01-04, 15:05
Läs länken bara, alla frågor kommer bli besvarade.

Ok:)

vicarious
2012-01-04, 15:08
Okej, räcker 1 gymbesök per vecka med helkroppsträning? Inte hårt då för det gissar jag att man inte orkar?

Svårt att säga, beror på övningsval och utförande av passet. Kanske kan vara vettigt att försöka få in 2 pass i veckan.

Försök träna med så mycket vikt du kan. Satsa på basövningar.

Godisegott
2012-01-04, 15:18
Har läst länken och fått en klar bild över det hela. Ska träna styrka minst 1 gång i veckan, men helst 2. Och fortsätta varje morgon som jag gör nu.


Tusen tack för era svar, väldigt snällt! Önskar er all lycka.