handdator

Visa fullständig version : En fråga till alla män som inte anser att de behöver specifik magträning...


Spartansk
2012-01-04, 13:54
... Är ni sexuellt aktiva?

Seriöst fråga. Sist jag hade sex var det efter ett halvårs uppehåll. Det blev två "set" på kanske tre minuter (svårt att komma ihåg tiden), och efteråt hade jag träningsvärk i magen i säkert fyra dagar.

Det slog mig att folk som håller på med sånt dagligen, och dessutom i mycket längre sessioner än jag var förmögen till, måste ju få en rejäl stimulans av raka bukmuskulaturen varje vecka.

Grandmaster, t ex, som i sin blogg talar sig varm för att inte träna magen specifikt, kanske har fått sina sexton magrutor mer av att ligga satan än av att marklyfta vikter i elitklass?

Vid Jupiter, jag ska göra en poll.

Rexan
2012-01-04, 14:08
... Är ni sexuellt aktiva?

Seriöst fråga. Sist jag hade sex var det efter ett halvårs uppehåll. Det blev två "set" på kanske tre minuter (svårt att komma ihåg tiden), och efteråt hade jag träningsvärk i magen i säkert fyra dagar.

Det slog mig att folk som håller på med sånt dagligen, och dessutom i mycket längre sessioner än jag var förmögen till, måste ju få en rejäl stimulans av raka bukmuskulaturen varje vecka.

Grandmaster, t ex, som i sin blogg talar sig varm för att inte träna magen specifikt, kanske har fått sina sexton magrutor mer av att ligga satan än av att marklyfta vikter i elitklass?

Vid Jupiter, jag ska göra en poll.

Don't know if serious??

Varför använder du set inom sex?

Spartansk
2012-01-04, 14:12
Don't know if serious??

Varför använder du set inom sex?

Jag skrev ju att jag var seriös?

Vadå "använder"? Jag var bara tvungen att kalla det någonting, då blev det "set".

Nitrometan
2012-01-04, 14:15
w00t?

Det beror väl på vilka ställningar man använder och hur mycket man jobbar?
Längd, frekvens och duration borde påverka också.

Om tjejen alltid får vara överst och jobba så kanske det inte ger så stor effekt?

Sen ger många basövningar och komplementövningar rejäl stimulans till magmusklerna. Vad räknar du som specifik träning för magen? Olika stabilitetsövnigar för bålen, räknas de?

limenka
2012-01-04, 14:16
Brukar ju få träningsvärk om jag inte gjort något på väldigt länge. Så det är inte konstigt att få träningsvärk i magen efter mys ;) En gång fick jag i underarmarna.

Filthy
2012-01-04, 14:18
Gigantisk penis = bättre ROM?

Spartansk
2012-01-04, 14:19
Det beror väl på vilka ställningar man använder och hur mycket man jobbar?
Längd, frekvens och duration borde påverka också.

Om tjejen alltid får vara överst och jobba så kanske det inte ger så stor effekt?

Of course... Hmm, jag borde kanske smalnat av min fråga lite... "Är ni sexuellt aktiva och får jobba i sängen"...

Sen ger många basövningar och komplementövningar rejäl stimulans till magmusklerna. Vad räknar du som specifik träning för magen? Olika stabilitetsövnigar för bålen, räknas de?

Ja, jag skulle nog räkna med stabilitetsövningar för bålen. Plankan räknar jag med iaf.

olle lindblad
2012-01-04, 14:20
Tja, magträningen skulle ju bli roligare i alla fall.

Grapeman
2012-01-04, 14:23
Gigantisk penis = bättre ROM?

Inte konstigt att man kan sexa som en galning med kort lyftväg, eller va?
:D

Spartansk
2012-01-04, 14:25
Gigantisk penis = bättre ROM?

Fast fler reps, antagligen...

hurril
2012-01-04, 14:27
Jag är för fet för ett fuck.

bubbe
2012-01-04, 14:33
Svaret på allas böner,

FozKb9IndCM

L-Sami
2012-01-04, 14:39
Gammal vana att köra magen specifikt trots tunga basövningar och sexuell aktivitet.

feyin
2012-01-04, 14:48
Gör en liknande poll med konditionsträning istället för magträning också..

Spartansk
2012-01-04, 14:51
Gör en liknande poll med konditionsträning istället för magträning också..

Du menar att man blir andfådd som sjutton av att leka doktor om man inte gjort det på länge? Och att vissa påstår att styrketräning räcker som konditionsträning? Du har en bra poäng...

Filthy
2012-01-04, 14:56
tja, all form av kampsport brukar ju vara bra för muskeluthålligheten iaf ;D
inte nödvändigtvis konditionen

aijou
2012-01-04, 15:04
Gör en liknande poll med konditionsträning istället för magträning också..

De testade faktiskt på "Fråga Olle Dokumentären" för ett tag sedan hur mycket kalorier som förbrändes under sex. Det var inte mycket alls. Kommer dock inte ihåg några siffror. :Virro

feyin
2012-01-04, 15:09
De testade faktiskt på "Fråga Olle Dokumentären" för ett tag sedan hur mycket kalorier som förbrändes under sex. Det var inte mycket alls. Kommer dock inte ihåg några siffror. :Virro
Haha jag såg det också, tjejen som ba låg å tog emot förbrände ju typ dubbelt så mycket än killen :D

stridis
2012-01-04, 15:20
Haha jag såg det också, tjejen som ba låg å tog emot förbrände ju typ dubbelt så mycket än killen :D

Det kostar på att kråma sig och stöna.:D

Mart|n
2012-01-04, 15:27
Brukar ju få träningsvärk om jag inte gjort något på väldigt länge. Så det är inte konstigt att få träningsvärk i magen efter mys ;) En gång fick jag i underarmarna.

Nybliven singel vid det tillfället? :Virro

rolf
2012-01-04, 15:27
Helt otroligt att ingen droppat en kommentar om tre minuters sex än.. :D

OnT så är det säkert bra för prestationen med lite grenspecifik träning.

ed1234
2012-01-04, 15:35
Har alltid ansett att rövmuskulaturen jobbar mest vid samlag. Därför undviker jag att köra benböj. Vill inte överträna den.

Filthy
2012-01-04, 15:37
Ja det är så skönt att känna pumpen i glutus~ efter en högreppare i sängen.

aijou
2012-01-04, 15:51
Har alltid ansett att rövmuskulaturen jobbar mest vid samlag. Därför undviker jag att köra benböj. Vill inte överträna den.

Dags att du ser över dina prioriteringar. *screwy*

stridis
2012-01-04, 15:55
Dags att du ser över dina prioriteringar. *screwy*

Hmm, hellre låta flickan träna sina gluttar...*jorgen*