handdator

Visa fullständig version : Träning av bröst (nybörjare)


perfektionait
2012-01-04, 13:17
Tjena . Jag har gymmat ca 1 månad nu seriöst men det känns inte riktigt som om jag har fått dom resultat jag vill på mina bröst . Gymmet som jag går på är ganska nytt och har bara maskiner . Det finns 2 bröst maskiner , peck deck och någon mer som jag inte vet vad den heter och kabeldrag tror jag den heter. Finns det något mer jag kan träna brösten för att få en ökning i volym eller ska jag bara köra på som vanligt ? jag kör 10*3

Fredron
2012-01-04, 13:20
1 månad är ingen tid, bara så du vet.
Bänkpress är en given övning, men om gymmet inte har några fria vikter så kan det bli svårt.
Peckdeck och kabeldrag är en bra början. Jag kan inte direkt ge dig några råd då jag inte vet vad du har tillgång till.

bustz0rz
2012-01-04, 13:20
En månad är ingenting i träningsväg, det tar tid att få resultat. Har ni stång och hantlar? Då kan du köra bänk- och hantelpress.

Silencer
2012-01-04, 13:21
Vilken ökning är det du förväntar dig efter en månad?

perfektionait
2012-01-04, 13:31
1 månad är ingen tid, bara så du vet.
Bänkpress är en given övning, men om gymmet inte har några fria vikter så kan det bli svårt.
Peckdeck och kabeldrag är en bra början. Jag kan inte direkt ge dig några råd då jag inte vet vad du har tillgång till.

Vi har tillgång till dipps sen så tror jag inte det finns så mycket mer att träna bröst med.

perfektionait
2012-01-04, 13:32
En månad är ingenting i träningsväg, det tar tid att få resultat. Har ni stång och hantlar? Då kan du köra bänk- och hantelpress.

Vi har hantlar men maxvikt på dom är 5 kg :p Sen har vi en skivstång men tror maxvikten där är 35 eller något .

perfektionait
2012-01-04, 13:33
Vilken ökning är det du förväntar dig efter en månad?

Någon form av volym tycker jag.

z_bumbi
2012-01-04, 13:34
Tjena . Jag har gymmat ca 1 månad nu seriöst men det känns inte riktigt som om jag har fått dom resultat jag vill på mina bröst . Gymmet som jag går på är ganska nytt och har bara maskiner . Det finns 2 bröst maskiner , peck deck och någon mer som jag inte vet vad den heter och kabeldrag tror jag den heter. Finns det något mer jag kan träna brösten för att få en ökning i volym eller ska jag bara köra på som vanligt ? jag kör 10*3

Att få till en bra teknik är minst lika viktigt i maskiner som i övningar med fria vikter. Jag gissar att maskinen du inte vet heter är en bröstpress och då ska du se till att vara stadig i kroppen (fötterna ska stå stadigt i golvet/fotplattan, rygg och häck ska vara i dynan och magen/bålen ska vara spänd), dra ihop skulderbladen och dra tillbaka axlarnas samt inte röra axlarna i själva rörelsen. Det ska helt enkelt se ut som en bra press utförd med skivstång eller hantlar fast du antagligen sitter ner så rörelsen blir framåt.

Av peckdeck och kabeldrag (cablecross) skulle jag fundera på att inte köra någon framför allt om du inte fått hjälp med tekniken.

Armhävningar kan vara en bra övning om man anpassar utförandet till den egna styrkenivån, att köra många reps är ingen direkt nackdel just nu men förslagsvis så försök hamna runt 10-15 reps även här.

perfektionait
2012-01-04, 13:36
Blir svårt att byta gym då det andra gymmet är 18års gräns och jag fyller 17 om 1 månad. Det andra gymmet ligger ungefär 1,5 mil ifrån där jag bor och då känns det som om jag inte kommer komma iväg nu när det är vinter .

MathiasF
2012-01-04, 13:36
Någon form av volym tycker jag.

Javisst, men ingen märkbar. Det tar lång tid att bygga.

Blir svårt att byta gym då det andra gymmet är 18års gräns och jag fyller 17 om 1 månad. Det andra gymmet ligger ungefär 1,5 mil ifrån där jag bor och då känns det som om jag inte kommer komma iväg nu när det är vinter .

Aa okej, man tänker inte alltid på att vissa bor djupt i skogarna.

perfektionait
2012-01-04, 13:38
Att få till en bra teknik är minst lika viktigt i maskiner som i övningar med fria vikter. Jag gissar att maskinen du inte vet heter är en bröstpress och då ska du se till att vara stadig i kroppen (fötterna ska stå stadigt i golvet/fotplattan, rygg och häck ska vara i dynan och magen/bålen ska vara spänd), dra ihop skulderbladen och dra tillbaka axlarnas samt inte röra axlarna i själva rörelsen. Det ska helt enkelt se ut som en bra press utförd med skivstång eller hantlar fast du antagligen sitter ner så rörelsen blir framåt.

Av peckdeck och kabeldrag (cablecross) skulle jag fundera på att inte köra någon framför allt om du inte fått hjälp med tekniken.

Armhävningar kan vara en bra övning om man anpassar utförandet till den egna styrkenivån, att köra många reps är ingen direkt nackdel just nu men förslagsvis så försök hamna runt 10-15 reps även här.

Juste bröstpress. Peckdeck och kabeldragen körde jag på ungefär 85% av vad jag reppar på nu för att få in tekniken. Armhävningar gör jag 50 st innan jag går och lägger mig.

perfektionait
2012-01-04, 13:40
Javisst, men ingen märkbar. Det tar lång tid att bygga.



Aa okej, man tänker inte alltid på att vissa bor djupt i skogarna.

7mil söder om Stockholm ;) fast det bor ju bara 9 tusen i kommunen så det är väl ingen storstad ;)

Victuhh
2012-01-04, 13:41
Säker att åldersgränsen på andra gymmen är 18? låter skumt..

perfektionait
2012-01-04, 13:43
Säker att åldersgränsen på andra gymmen är 18? låter skumt..

Tror dom ändrade det förra året. Man köper inget direkt gymkort utan man köper en andel så tror det är därför dom ändrade. Köpte ett 12månaders gymkort så får gå klar det sen byta .

Spartansk
2012-01-04, 13:45
Armhävningar gör jag 50 st innan jag går och lägger mig.

Det kan du skippa. Det hjälper dig inte med gymträningen, utan kanske tvärtom hindrar dig från att bli ordentligt återhämtad.

perfektionait
2012-01-04, 13:59
Alla övningar jag gör nu tränar väl bara 1 del av bröstmuskeln och det finns 3 right ?

z_bumbi
2012-01-04, 14:04
Alla övningar jag gör nu tränar väl bara 1 del av bröstmuskeln och det finns 3 right ?

Merparten av alla bröstövningar tränar hela bröstet.

Paperbasket
2012-01-04, 14:49
Push ups med vikt på rygg om du har någon som hjälper dig med vikten.

Finns det tillgång till cable cross? För i så fall kan du köra tex flyes där.

Men som sagts innan, ge det mer tid med. En månad är för kort tid. Pec dec och bröstpress är ju inga dåliga maskiner så kör på och nöt in en bra teknik.

prOtotype
2012-01-04, 15:16
Låt bli pecdec, den är som gjord för att paja din axelleder, och det kan du få leva med hela livet.

http://traningslara.se/daliga-ovningar-pa-gymmet-del-4/