handdator

Visa fullständig version : Testosteron/styrketräning...?


DroopySWE
2012-01-04, 03:47
Visste inte vart jag skulle lägga det här, så om det är under fel avdelning så ber jag om ursäkt :P

Detta må låta som en skitskum fråga, men jag vill veta ändå :P

Hur hänger testosteron-förbrukningen vid sexuell stimulans och styrketräning ihop? Hur lång tid tar det att återhämta sig efter sexuell stimulans (man) innan man kan lyfta på topp igen? Hur stor skillnad gör detta?

Ja, allt matnyttigt av värde helt enkelt :)

andeem
2012-01-04, 08:22
Nån som vet bättre får gärna rätta mig, men "sexuell stimulans" förbrukar väl inte testosteron, utan stimulerar extra produktion?

Det är alltså inte den "sexuella stimulansen" som gör att du möjligen inte presterar på topp efter sex, utan andra faktorer som sömnbrist, alkohol och bristande mental fokus.

Toby Asp
2012-01-04, 08:48
Den manliga utlösningen ger ingen testosterondipp enligt undersökningar som postats på detta forum. Sök gärna på detta så lär du hitta trådar.

Toby Asp
2012-01-04, 08:54
Här tex (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=5320917&postcount=6)

Tompann
2012-01-04, 09:15
Visste inte vart jag skulle lägga det här, så om det är under fel avdelning så ber jag om ursäkt :P

Detta må låta som en skitskum fråga, men jag vill veta ändå :P

Hur hänger testosteron-förbrukningen vid sexuell stimulans och styrketräning ihop? Hur lång tid tar det att återhämta sig efter sexuell stimulans (man) innan man kan lyfta på topp igen? Hur stor skillnad gör detta?

Ja, allt matnyttigt av värde helt enkelt :)


Du lyftar på topp direkt när du vaknat efter... Man bli ju så djävulskt pömsig...

StarkaUlf
2012-01-04, 09:55
Den manliga utlösningen ger ingen testosterondipp enligt undersökningar som postats på detta forum. Sök gärna på detta så lär du hitta trådar.

+1.

Testosteronet påverkas inte av utlösning.

Zorban
2012-01-04, 09:58
Varför har det börjat dyka upp så galet många testosteron-trådar senaste halvåret? Tycker mig verkligen se en ökning. Eller så har jag börjat spendera för mycket tid här :-)

För det andra, så påverkar väl inte testosteronet över huvud taget om man lyfter "på topp"? Låter mer som dagsform.

Nitrometan
2012-01-04, 10:51
Varför har det börjat dyka upp så galet många testosteron-trådar senaste halvåret? Tycker mig verkligen se en ökning.
Det går i perioder.

För det andra, så påverkar väl inte testosteronet över huvud taget om man lyfter "på topp"? Låter mer som dagsform.
Japp.

DroopySWE
2012-01-04, 12:01
Men asså... varför är det alltid nono att nuppa before the big fight i alla filmerna då? :P

Awesomeous Prime
2012-01-04, 12:04
Men asså... varför är det alltid nono att nuppa before the big fight i alla filmerna då? :P
För om man knullar som ett djur finns väl risk att man blir trött helt enkelt?

samt för att det är filmer...

Doggeh
2012-01-04, 12:17
Att runka/nuppa är avslappnade för de flesta. Att vara avslappnad när du går till gymmet kanske inte är det bästa om du ska prestera på bästa möjliga sätt?

EeJay
2012-01-04, 12:22
Oj, senaste undersökningen jag såg på den var att sexuell tillfredsställelse (utlösning) verkade något hämmande på mäns prestationsförmåga. Däremot typ avbruten verksamhet ökade den något. Kvinnor kan prestera något bättre efter sexuell tillfredsställelse (och det är därför vi vet att alla kvinnliga idrottslag har orgier i omklädningsrummet innan match!)

Jag har inga länkar eller så så avfärda eller sök själv!

Edit: Eller säkert inte "senaste", men en som jag lagt på minnet.

Nitrometan
2012-01-04, 13:04
Men asså... varför är det alltid nono att nuppa before the big fight i alla filmerna då? :P

För att det är en gammal boxarmyt. Det skulle handla om att "spara sin manlighet" och bygga upp frustration/ilska.

När de har undersökt sprinters och medeldistanslöpare har prestationen snarare förbättrats efter utlösning.

Men sen beror det ju också på hur tröttande sexet är, samt hur mycket energi man lägger på att jaga brudar.

Juxta
2012-01-04, 14:15
Har jag sex innan gymmet klarar jag kanske 60% av vad jag normalt pallar. Det är en jätteskillnad. Det är som att min kropp hamnar i avslappningsläge och tycker gym är skitonödigt för tillfället.

Awesomeous Prime
2012-01-04, 16:56
Har jag sex innan gymmet klarar jag kanske 60% av vad jag normalt pallar. Det är en jätteskillnad. Det är som att min kropp hamnar i avslappningsläge och tycker gym är skitonödigt för tillfället.

Hmmm, kan säkert vara så, vet inte, har inte sex innan gymmet särskilt ofta så jag kan vara säker på hur det skulle gå om jag gjorde det oftare, men, klart man brukar kunna va lite småseg efter en omgång men de e väl mer att man vill ligga kvar i sängen eller dylikt å bara ta det lugnt...


Men, jag kommer alltid komma ihåg en söndag då de råkade bli en del rumlande i sänghalmen följt av att jag kom på att gymmet skulle stänga på en 45min, så rumlandet avklarades först och sen rusade jag ut å cyklade till gymmet och å drog pers i marklyft (första gången jag drog 200 var de, så ett par år sen helt klart... man var kanske mer pigg på den tiden???)....

Så, ja, jag vet inte, klart man ibland (oftast) blir mosig och så men inte så att det måste/kommer göra nån skillnad... dagsformen är dagsformen å man presterar ju ibland bra både i säng och gym!!!

stridis
2012-01-04, 17:26
För att det är en gammal boxarmyt. Det skulle handla om att "spara sin manlighet" och bygga upp frustration/ilska.

När de har undersökt sprinters och medeldistanslöpare har prestationen snarare förbättrats efter utlösning.

Men sen beror det ju också på hur tröttande sexet är, samt hur mycket energi man lägger på att jaga brudar.

Men det är ju sant att det bygger upp frustration/ilska.*slap*
Sedan ifall det är bra för prestationen eller ej är en annan femma.

DroopySWE
2012-01-04, 18:10
Har jag sex innan gymmet klarar jag kanske 60% av vad jag normalt pallar. Det är en jätteskillnad. Det är som att min kropp hamnar i avslappningsläge och tycker gym är skitonödigt för tillfället.

Okej... men hur lång tid behöver kroppen för att återhämta sig så att man kan lyfta på 100% igen då? Ungefär nu asså... Några timmar? 1 dag? 3? Ungefär :P

King Grub
2012-01-04, 18:27
Prova?