handdator

Visa fullständig version : Bör jag deffa? Född 96, gymmat regelbundet sen augusti.


Testarozza
2012-01-03, 23:17
Hej, jag är inte nöjd men min kropp som den är nu tyvärr..

http://oi43.tinypic.com/otf8ys.jpg
http://i41.tinypic.com/mslm50.jpg så ser den ut, inga grymma bilder men får duga.

Jag började gymma i maj 2011 och tyckte det var skit roligt, sen när lovet kom började jag spela dator och sket i gymmet. Sen när skolan började, började jag gymma extremt regelbundet. 3-4 gånger per vecka, VARJE vecka, såvida jag inte var sjuk eller dylikt. Jag gymmar 5 gånger per vecka nu och har gjort det sen november och tycker det är det roligaste som finns, MEN, jag vill få bort mina J*VLA KURVOR OCH FETT PÅ MAGEN / BRÖST. Jag är just nu 1.78cm lång och väger dryga 68kg på morgonen. Jag är inte ultra stark, tränar på 80kg marklyft, 40kg bänkpress, 60kg benböj, 30-35kg bicepcurls. Dessa övningar jag orkar nämna nu.

Jag vet inte hur jag ska göra för att deffa.. tänker förklara lite och hoppas på att det finns NÅN vänlig skäl som har lust att hjälpa mig och svara på lite frågor som har deffat.

Fråga 1:är det nödvändigt att deffa vid 15 års ålder om man är nybörjare på gymmet som mig och väger 68kg på 178cm längd? Hur mycket bör jag gå ner för att få en slim mage med synliga rutor och inga kurvor vid midjan?

Fråga 2: Vad bör jag äta om jag ska deffa? Min pappa som gymmat sen han var 17, är typ 44 nu säger att mitt fett kommer försvinna med tiden om jag bara tränar på som jag gör nu, stämmer detta påstående?

Fråga 3: Kommer jag att förlora mycket muskelmassa om jag deffar? Jag vill verkligen inte förlora några muskler alls.

Just nu äter jag husmanskost, pizza/hamburgare (snabbmat) MAX 1 gång per månad, äter aldrig godis, chips, dricker läsk, kakor och eventuellt småätande.

Hoppas jag fick med det mesta och hoppas på svar..


*Kort sammanfattning för de som inte orkar läsa: Jag är 15 år, väger 68kg, vill bli av med mitt underhudsfett och kurvorna vid midjan, nybörjare på gymmet och 178 cm lång. Pappa säger att fettet försvinner om jag kör som jag gör nu, 5 gånger vecka och äter nyttigt.*

TACK SÅ MYCKET KOLOZZEUM!

difeddy
2012-01-03, 23:18
Tror att din pappa har rätt just nu.

Testarozza
2012-01-03, 23:21
Ok, hur lång tid tror du det tar tills jag har lika lite fett som till exempel dig haha, synliga rutor.. du ser ju hur jag ser ut. :D

Sjöbuse
2012-01-03, 23:22
Det beror på. Vilken look är du ute efter?

http://man.shorthaircutsx.com/wp-content/uploads/2011/06/christian-bale-the-machinist.jpg

Crocker
2012-01-03, 23:30
1. Skulle säga att du kan nog gå upp 15 kg innan du funderar på deff.
+0.5 kg/månad blir nog perfekt. +500 kcal/dag mao.

2. Du bör inte deffa, din pappa har idels rätt.
Med mer muskler så blir de större och det blir väl snarare än illusion att du har mindre fett. (Vet inte hur jag kan förklara bättre.)

3. Ja, du har ju nästan inget fett att ta av heller.

Testarozza
2012-01-03, 23:31
Haha Sjöbuse fyfan, har absolut inte anorexia eller något. Men vafan, då satsar jag på att gå upp till 75-80 först då, tack för svaren alla! Uppskattas <3

Mjölkprotein
2012-01-03, 23:32
Nej, nej, nej, nej, nej, NEJ!

Deffa för helvete inte, du har inte tränat länge alls, du har säkerligen inte speciellt mycket muskler att deffa fram så om du skulle försöka deffa skulle du förmodligen sluta som underviktig.

Fortsätt träna, ät nyttigt och proteinrikt, och bulka på. Du kommer definitivt inte bli snyggare om du deffar nu, du är ju redan smal som det är.

difeddy
2012-01-03, 23:38
Ok, hur lång tid tror du det tar tills jag har lika lite fett som till exempel dig haha, synliga rutor.. du ser ju hur jag ser ut. :D

Svårt att säga, tyvärr. :) Jag började själv på 63 kg utan rutor och vägde 75 kg med rutor ungefär ett år senare. (Dvs, när bilden är tagen.) Gå långsamt upp i vikt så löser det sig.

Fishtank
2012-01-03, 23:48
Bulka långsamt.
Behövs mer muskler innan du deffar :)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Pirko
2012-01-04, 00:28
+1 på Fishtank.
Häv inte i dig för mkt, då kommer det bara bli en massa extra fett. Skynda långsamt, så kommer det bli mkt skönare sen om du vill skaffa definition senare när du lagt på dig mer massa. Men deffa inte nu, bättre att bygga en större hydda först.

Victuhh
2012-01-04, 00:47
Absolut, deffa inte nu. Blir du större tror jag du kommer se mer symmetrisk ut med större överkropp och gilla din kropp mera ska du se.. / biffen

kalaskonrad
2012-01-06, 10:58
Om din farsa har tränat i 27år så tror jag du har mycket gott att hämta från honom.

Motoranimal
2012-01-06, 11:15
Du borde inte deffa. Du är i en perfekt ålder för att bygga upp kroppen! Fortsätt gymma och ät proteinrik mat så kommer din kropp att byggas upp!

mattilainen
2012-01-06, 11:30
du har inte muskler nog för att deffa om jag ska vara ärlig. Inget illa ment. Skulle du deffat skulle du alltså mer bli som bilden ovan och vem vill se ut så? Jag skulle lagt ner mer tid på att träna och äta nyttigt och normalt. Som nybörjare kan du ju ligga mer eller mindre på kaloribalans och ändå utvecklas vilket jag kan tipsa om OM du inte vill gå upp i vikt och bli större. Det är framförallt då man blir större och starkare men det går ju om du går det på kaloribalans också.

Tolkia
2012-01-06, 11:34
Du har inget att deffa bort; jag ser en helt ordinär, tanig tonårskropp. De "jävla kurvor" du skriver om sitter nog i ditt eget huvud. Att magen ser ut som den gör beror till rätt stor del på att du har dålig hållning - kolla på den undre bilden så ser du att du står som ett S, och gör man det, ja, då kommer magen att puta ut som den undre delen på S:et.

Din pappa är klok; lyssna på honom. I takt med att du skaffar dig mer muskler på dina rätt taniga axlar, rätar på ryggen och med tiden får en vuxnare kropp kommer du att förändras i den riktning du önskar. Men det kommer inte att gå på nolltid - att ha tränat ett halvår, som du beskriver, är i sammanhanget INGENTING.

Silencer
2012-01-06, 12:11
Du ska träna tungt och äta ordentligt med mat, då kommer du både bli stor och få rutor på magen såsmåningom!

Bjern
2012-01-06, 12:20
Nej du bör inte deffa. Resultaten kommer inte direkt, vänta och se.

DaS
2012-01-07, 20:07
Sry om jag lägger mig i men gäller samma för mig tycker ni ?

http://imageshack.us/photo/my-images/52/imag05155454.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/716/imag05163434.jpg/

Är 18 år väger ca 77 Undrar i stort sätt samma sak ^^

difeddy
2012-01-07, 20:12
Du är förmodligen strax över 190, om jag gissar rätt? Tycker inte heller att du borde deffa faktiskt. Ligg på balans el. dyl. :)

Rova
2012-01-07, 20:12
Sry om jag lägger mig i men gäller samma för mig tycker ni ?

http://imageshack.us/photo/my-images/52/imag05155454.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/716/imag05163434.jpg/

Är 18 år väger ca 77 Undrar i stort sätt samma sak ^^

Hur lång är du? Tycker att du skulle ligga på balans eller ett litet överskott och bygga muskler

Motoranimal
2012-01-07, 20:22
Du är förmodligen strax över 190, om jag gissar rätt? Tycker inte heller att du borde deffa faktiskt. Ligg på balans el. dyl. :)

Tävling! Jag gissar på 180 cm

dennipavlovic
2012-01-07, 20:34
1. Skulle säga att du kan nog gå upp 15 kg innan du funderar på deff.
+0.5 kg/månad blir nog perfekt. +500 kcal/dag mao.

2. Du bör inte deffa, din pappa har idels rätt.
Med mer muskler så blir de större och det blir väl snarare än illusion att du har mindre fett. (Vet inte hur jag kan förklara bättre.)

3. Ja, du har ju nästan inget fett att ta av heller.

halvt kilo om månaden tycker jag låter för lite.. själv drar upp emot 1-2 kg per månad .. eventuellt + 0.5 kg extra..

difeddy
2012-01-07, 20:36
Tävling! Jag gissar på 180 cm

Väldigt OT men 190 var nog i överkant, 185 är nog rimligare. :D

Halvt kilo i månaden låter inte helt fel. 1 kg i månaden kan också vara okej. Tar man bilder på sig själv regelbundet kan man låta det avgöra istället.

dennipavlovic
2012-01-07, 20:38
Väldigt OT men 190 var nog i överkant, 185 är nog rimligare. :D

Halvt kilo i månaden låter inte helt fel. 1 kg i månaden kan också vara okej. Tar man bilder på sig själv regelbundet kan man låta det avgöra istället.

Om man bulkar är det inte halvt kg i månaden.. bulka ska han vilket betyder i mina ögon stenhård träning, mycket protein och ett bra överskott.. i några månader... Man ska inte vara rädd för fläsk.. man måste äta stort för att vara stor... till TS. Bulka upp dig.. träna hårt..ät mycket.. du kommer få fett.. men det deffar du bort senare..

DaS
2012-01-07, 22:21
är nog ca 187 kanske :P tack för svaren , undrar bara vad bulka är hehe.. iaf har jag tänkt snart att börja träna , tränar även mma /boxning 3 gånger i veckan :)

dennipavlovic
2012-01-07, 22:25
är nog ca 187 kanske :P tack för svaren , undrar bara vad bulka är hehe.. iaf har jag tänkt snart att börja träna , tränar även mma /boxning 3 gånger i veckan :)

Bulka.. lägg dig på ett överskott av kalorier :)

DaS
2012-01-07, 22:28
Okay, jag har lite problem med att ha saker" planerade " :P , men hur som helst ska jag nog börja träna, så får vi se hur de går .

tack igen !

Anvendarnamn
2012-01-08, 18:07
Du ska absolut inte deffa i dessa former som du har just nu och åldern, tycker jag! Jag tror att många tänker för mycket på deff, enligt mig borde man endast göra det när man börjar känna sig tjock. Självklart om man endast tränar som hobby inte om man är/vill bli elit.

Ursäkta lite OT och risken för att låta skum, helst seriöst jag skulle fan vilja se bilder på din farsas kropp, hehe :naughty: