handdator

Visa fullständig version : Äta en kroppsdel


Purren
2012-01-03, 20:38
Troligen det sjukaste jag postat, men kom att tänka på att om man var i en abaolut nödsituation (typ som filmen Alive) där det är död genom svält som gäller (dock inte problem med väder osv) skulle man kunna äta en av sina egna kroppsdelar?

Skulle man tjäna någon energi på det, eller skulle stressen/skadan på kroppen kosta mer än man skulle tjäna?

Vore det praktiskt geomförbart?

Vilken kroppsdel ska man satsa på isf?

/funderingar som uppkommer efter typ 13h tentaplugg

Dirty South
2012-01-03, 20:39
Snoppen

BelowAverage
2012-01-03, 20:43
Troligen det sjukaste jag postat, men kom att tänka på att om man var i en abaolut nödsituation (typ som filmen Alive) där det är död genom svält som gäller (dock inte problem med väder osv) skulle man kunna äta en av sina egna kroppsdelar?

Skulle man tjäna någon energi på det, eller skulle stressen/skadan på kroppen kosta mer än man skulle tjäna?

Vore det praktiskt geomförbart?

Vilken kroppsdel ska man satsa på isf?

/funderingar som uppkommer efter typ 13h tentaplugg

I like your way of thinking brah!

Sniggel
2012-01-03, 20:43
När man svälter så "äter" väl kroppen redan av sig själv så känns dumt att utföra amatörkirurgi för att käka upp en senig arm och riskera infektion och blodförlust. Tror det är bättre att svälta "old school" och försöka leta reda på mat i sin omgivning istället för att självstympa sig.

Kwon
2012-01-03, 20:53
Två pers som försöker käka varandras kött på TV (dom blev också inspirerade av filmen "Alive")

D21LjWFlGvo

ceejay
2012-01-03, 21:01
med tanke på äta kroppsdelar
vågar nog inte posta videon här(ligger på tuben) om jag skulle få en varning för äckelvideo.

Ett finskt tvprogram som heter madventures där en kille äter moderkakan från sin brors fru.
sök på madventures madcook eating a placenta

Ganymedes
2012-01-03, 21:11
http://bfong.files.wordpress.com/2011/05/wallpaper-eat-a-knob-at-night-1600.jpg

Upptaget
2012-01-03, 21:16
med tanke på äta kroppsdelar
vågar nog inte posta videon här(ligger på tuben) om jag skulle få en varning för äckelvideo.

Ett finskt tvprogram som heter madventures där en kille äter moderkakan från sin brors fru.
sök på madventures madcook eating a placenta

Haha fyfaaaaaan *gah!*

myggan
2012-01-03, 21:18
Jag har alltid (hypotetiskt sett) varit sugen på en rejäl byggarbiceps.
Inbillar mig att den hade sett ut och smakat som en bit oxfile på tallriken.

Kwon
2012-01-03, 21:23
Jag har alltid (hypotetiskt sett) varit sugen på en rejäl byggarbiceps.
Inbillar mig att den hade sett ut och smakat som en bit oxfile på tallriken.

Vattnas det i munnen? :D

Lite väl flottig kanske
1ic431K3bn8

Mago
2012-01-03, 21:54
Troligen det sjukaste jag postat, men kom att tänka på att om man var i en abaolut nödsituation (typ som filmen Alive) där det är död genom svält som gäller (dock inte problem med väder osv) skulle man kunna äta en av sina egna kroppsdelar?

Skulle man tjäna någon energi på det, eller skulle stressen/skadan på kroppen kosta mer än man skulle tjäna?

Vore det praktiskt geomförbart?

Vilken kroppsdel ska man satsa på isf?

/funderingar som uppkommer efter typ 13h tentaplugg

Nej, man skulle inte vinna något på det. Kroppen "äter" redan av sig själv i så stor utsträckning som det behövs för att överleva.

juulia_
2012-01-03, 22:00
HAHAHAHA vilka jäkla funderingar!

... kila förbi bårhuset och hämta ett stycke fryst biceps och berätta sedan hur det smakade. :P

Zakath
2012-01-03, 22:22
Om man är tillräckligt fet kan kroppen leva på de reserverna i flera hundra dagar bara man får i sig vatten och lite näringsämnen :) Så att vara riktigt fet tror jag är bästa försvaret mot svält :D

JJOHANSSON
2012-01-03, 22:30
Att marinera en lever och slänga in i ugnen i sisådär en 50 minuter vore nog inte helt fel









fast å andra sidan.....

filmjölk
2012-01-03, 22:48
Äta dig själv samtidigt som du svälter tror jag inte är en bra idé. Blodförlust i samband med svält, och att en del av näringen går åt till att förhindra infektion, och kompensera för blodförlusten är väl inte optimalt. Jag skulle tro att du minskar din överlevnadstid rejält genom att försöka kannibalisera dig själv.

Äter man någon annan, så skulle jag nog ge mig på blod och de fetare delarna först. Inälvor. blir för äcklande att äta, vem gillar lever tex? Med mer fett i dieten får du bra energi vid svält, så det är nog bra att ge sig på typ skinkor, lår, och rent bukfett.