handdator

Visa fullständig version : Där ni tränar; pratar folk öppet om doping?


zeusden1
2012-01-03, 18:53
Idag var jag med om att en allmänt gapig person som frekvent besöker gymmet där jag tränar pratade ganska högt med en annan person på gymmet ang doping.

Båda är stora grabbar, den gapiga lite mindre än den andra dock. Den andra, som ser väldigt ödmjuk och juste ut, verkade inte ville prata om det med den gapiga snubben.

Ena killen sa att han kör på deca och e5d och som vanlig flashbackare har man ju kommit i kontakt med dessa termer så jag förstod ju vad dom snackade om.
Andra killen sa att han hade hört att något ohörbart nu blivit nästan gratis, vilket var GÖTT!

Själva användningen ställer jag mig likgiltig till, men i och med att det faktiskt är olagligt så tycker jag att de borde tänkt sig för.

Har ni varit med om liknande?

Tricklew
2012-01-03, 18:54
När jag var yngre så var en aktiv kroppsbyggare och tränade på vårat gym, besökte en bekant som tränade där. Var där tidigt på morgonen, alternativt sent på kvällen när väldigt få var där. Han grävde lite i sin träningsväska och tog upp en spruta han satte i skinkan. Sedan drog han av sig linnet och poserade lite.

Utöver det har jag inte sett så mycket, någon medelålders i taskig form som hemskt gärna ville diskutera dopning med unga, några killar i 25års åldern som tassat runt ämnet etc. Inget värt att nämna.

Oljeblixten
2012-01-03, 18:54
Idag var jag med om att en allmänt gapig person som frekvent besöker gymmet där jag tränar pratade ganska högt med en annan person på gymmet ang doping.

Båda är stora grabbar, den gapiga lite mindre än den andra dock. Den andra, som ser väldigt ödmjuk och juste ut, verkade inte ville prata om det med den gapiga snubben.

Ena killen sa att han kör på deca och e5d och som vanlig flashbackare har man ju kommit i kontakt med dessa termer så jag förstod ju vad dom snackade om.
Andra killen sa att han hade hört att något ohörbart nu blivit nästan gratis, vilket var GÖTT!

Själva användningen ställer jag mig likgiltig till, men i och med att det faktiskt är olagligt så tycker jag att borde tänkt sig för.

Har ni varit med om liknande?

Jag har hört människor sitta och prata knark på fester där det är massor av människor där alla inte känner alla, det kändes också lite dumt, men aldrig på gymmet.

zeusden1
2012-01-03, 18:55
När jag var yngre så var en aktiv kroppsbyggare och tränade på vårat gymm, besökte en bekant som tränade där. Var där tidigt på morgonen, alternativt sent på kvällen när väldigt få var där. Han grävde lite i sin träningsväska och tog upp en spruta han satte i skinkan. Sedan drog han av sig linnet och poserade lite.

Hur mycket yngre? Bra förebild om du var en spillevink...

Lychgate
2012-01-03, 18:56
Vissa har frågat om jag kurat och sen börjat prata om deras egna kurer och hur det har gått. Kan nog vara mer försök till att "sälja" än att diskutera. Annars är det inget jag direkt hör förutom att småpojkarna ibland pratar om "roidz", inga specifika preparat dock så mest vanligt pojksnack.

Crocker
2012-01-03, 18:56
Ja.

L-Sami
2012-01-03, 18:56
Aldrig hört dopingsnack på gymmet förutom att det är skit att hålla på med det.

Spartansk
2012-01-03, 18:57
Nä, aldrig hört det.

zeusden1
2012-01-03, 18:57
Jag har hört människor sitta och prata knark på fester där det är massor av människor där alla inte känner alla, det kändes också lite dumt, men aldrig på gymmet.

På fester dricker de flesta, om som bekant brukar en del få problem med att hålla inne sådant de inte borde prata om när det blir berusade... Egentligen är det samma sak, förutom att folks omdöme borde vara bättre när dom är nyktra.

Tricklew
2012-01-03, 18:58
Hur mycket yngre? Bra förebild om du var en spillevink...

Gick de tidiga åren i gymnasiet, skulle chansa på runt 17.

Upptaget
2012-01-03, 19:03
Aldrig hört.. 1 person/månad åker på ett dopingtest på gymmet mitt, så ingen skulle nog vara så dum och prata om det högt...

MathiasF
2012-01-03, 19:03
Har tränat på ett gym förut där det finns många riktigt stora som uppenbarligen använder det, men hörde aldrig något snack om det.

Cilia
2012-01-03, 19:10
Nej, aldrig varit med om det.

Hänger även på Flashback utan att trilla över det hela tiden så jag förstod inte förklaringen kring att du var tvungen att ha den här kunskapen.

MathiasF
2012-01-03, 19:12
Nej, aldrig varit med om det.

Hänger även på Flashback utan att trilla över det hela tiden så jag förstod inte förklaringen kring att du var tvungen att ha den här kunskapen.

deca - deca durabolin
e5d - every 5th day

inget avancerat, nej jag har aldrig rört steroider och kommer aldrig göra.
jag har också förvärvat denna kunskap på flashback.

Fredron
2012-01-03, 19:13
Aldrig hört.

Robbmeister
2012-01-03, 19:25
Ja, någon gång har jag hört det. Ingenting som stör mig direkt så länge jag hålls utanför diskussionen.

filmjölk
2012-01-03, 19:36
Jag tror att prata högt och öppet om doping på gymmet (helst på bred Göteborgsdialekt) "Ööööh Berra! Jag köpte Deeca och får sånt jäävla trööck serrö! har´ru gått av Winnarnaah än äällä?" var något som hörde till 90- och kanske tidigt 2000-tal.

Nu tränar jag inte speciellt ofta på något gym där det preppas i någon större utsträckning, men jag tror att den sortens surr på gymmen, även gym där det preppas mycket inte förekommer längre. Orsaken till det vet jag inte.

Fugly
2012-01-03, 19:37
En som jag inte träffat på ett halvår tyckte jag hade ökat bra och frågade lite tyst och på skämt (eller så ville han verkligen veta men inte ville erkänna) vad jag tog för något. Av honom ett leende och sa att jag tog mat varpå han började skratta och säga ja det är det bästa etc etc

Fugly
2012-01-03, 19:38
Jag tror att prata högt och öppet om doping på gymmet (helst på bred Göteborgsdialekt) "Ööööh Berra! Jag köpte Deeca och får sånt jäävla trööck serrö! har´ru gått av Winnarnaah än äällä?" var något som hörde till 90- och kanske tidigt 2000-tal.

Nu tränar jag inte speciellt ofta på något gym där det preppas i någon större utsträckning, men jag tror att den sortens surr på gymmen, även gym där det preppas mycket inte förekommer längre. Orsaken till det vet jag inte.

Man vill inte bli misstänkt skulle jag tro.

Gober
2012-01-03, 19:56
Mitten/slutet på 90-talet var det väldigt vanligt på det gymmet jag tränade på i min ungdom. Tisslades och tasslades och ingen där verkade bry sig att andra hörde.

Numera tränar jag oftast på en stor billig kedja där man inte ser och hör sådant. Mina polare var dock med om att en kille på 24/7 kom in i omklädningsrummet med en burk prepp, skramlade med den och sa högt och ljudligt "bra drag i dessa grabbar". Idioter finns det överallt.

spoon
2012-01-03, 20:02
deca - deca durabolin
e5d - every 5th day

inget avancerat, nej jag har aldrig rört steroider och kommer aldrig göra.
jag har också förvärvat denna kunskap på flashback.

Hänger inte på FB och hade aldrig hört talas om detta. Har inte heller hört något på dom olika gymen som jag tränat.

Tricklew
2012-01-03, 20:11
Hänger inte på FB och hade aldrig hört talas om detta. Har inte heller hört något på dom olika gymen som jag tränat.

Jag hänger inte heller på flashback, men jag har läst tillräkligt mycket på kolozzeum för att veta vad som talas om, även om doser, prep etc inte ska diskuteras här. Så omnämns dom från och till.

Ado2000
2012-01-03, 20:11
Har tränat på ett gym förut där det finns många riktigt stora som uppenbarligen använder det, men hörde aldrig något snack om det.

Drog du slutsatsen att dom uppenbarligen dopade sig bara för dem verkade "riktigt stora" eller visste du det helt säkert eller fick reda på det på något annat sätt för bara den anledningen att stor = doping stämmer verkligen inte , inte alltid iaf

ddewe
2012-01-03, 20:12
När jag passade min löjligt starka vän i bänk kom det fram en ~16årig och frågade om vi sålde AAS. En annan gång träffade vi en grabb i omklädningsrummet precis innan stängning så vi var ensamma, och han berättade om när han var ung och dum och blandade alla möjliga preparat.

muddler
2012-01-03, 20:15
Jo det händer faktiskt, jag har massa yngre snubbar i mitt klientel som är jävligt nyfikna på't så jag gör mitt bästa för att de ska undvika det.

Man kan inte rädda alla, det är upp till var och en men jag tycker det är trist när typ 16-17 åringar börjar tugga om doping när de är inne i sin absolut bästa naturliga tillväxtfas.

stridis
2012-01-03, 20:18
En gång på Fysiken gibraltar så var det ett två snubbar som snackade doping i omklädningsrummet. Lite mer allmänt hållet om att en av dem tänkte gå på en kur.

Så jag har knappt sett något knappt hört något.

Dirty South
2012-01-03, 20:23
Jag pratar öppet om mitt bruk där jag tränar.

Ado2000
2012-01-03, 20:24
En gång på Fysiken gibraltar så var det ett två snubbar som snackade doping i omklädningsrummet. Lite mer allmänt hållet om att en av dem tänkte gå på en kur.

Så jag har knappt sett något knappt hört något.

Hoppas det inte var mig du hörde :D

BelowAverage
2012-01-03, 20:30
Har pratat med ett flertal personer i och omkring gymmet vid orten där jag bodde hos mina föräldrar (liten by). Dyker upp snabbt att ett flertal har preppat, preppar, eller känner andra som gör det.
Kan det vara så att det är vanligare, alternativt pratas om mer öppet på små obskyra gym, jämfört med de stora kedjorna?
Jag hade liksom fått för mig att bruk av AAS var riktigt ovanligt, men är inte så säker längre.

stridis
2012-01-03, 20:35
Med tanke på hur många som dyker upp lite innan sommaren och tränar vekt men ändå är starkare än mig i bänk så utgår man från att något inte står rätt till i många fall.

Ado2000
2012-01-03, 20:39
Med tanke på hur många som dyker upp lite innan sommaren och tränar vekt men ändå är starkare än mig i bänk så utgår man från att något inte står rätt till i många fall.

Hahahahaha aa jag har faktiskt tänkt på det själv också flera gånger nån som man ändå kan anse någorlunda spinkig komma in och lyfta lika mkt som en själv i bänk, men har aldrig tänkt på att det kan vara AAS skyller oftast på att det är mina dåliga gener som gör att har svårt för bröst :P

mini
2012-01-03, 20:42
Nej, det är ingen som berättar om sitt kurande. Det har funnits, men de är inte kvar. Vi är en förening där det inte är tillåtet att dopa sig, så den som berättar om det är mer än måttligt dum.

stridis
2012-01-03, 20:48
Hahahahaha aa jag har faktiskt tänkt på det själv också flera gånger nån som man ändå kan anse någorlunda spinkig komma in och lyfta lika mkt som en själv i bänk, men har aldrig tänkt på att det kan vara AAS skyller oftast på att det är mina dåliga gener som gör att har svårt för bröst :P

Jo men om denne mest fjantar sig i gymmet då jävlar!*gah!*

Sniggel
2012-01-03, 21:01
Nej inte om deras eventuella användande, dock ibland allmänt om doping. Har dock hört om folk som diskuterat sitt bruk i andra hand (på gym). På andra platser har jag kommit i kontakt med folk som diskuterat sitt bruk (arbetsplatser bl a).

Alelale
2012-01-03, 21:05
Nepp, men jag brukar inte lyssna på när andra snackar heller.

olle lindblad
2012-01-03, 21:08
Aldrig hört någon prata om eget bruk på ett enda av alla de gym jag tränat på. Däremot diskussioner om dunderdopade individer (byggarproffsen alltså) och vad de måste gå igenom för att se ut så där.

MathiasF
2012-01-03, 21:09
Drog du slutsatsen att dom uppenbarligen dopade sig bara för dem verkade "riktigt stora" eller visste du det helt säkert eller fick reda på det på något annat sätt för bara den anledningen att stor = doping stämmer verkligen inte , inte alltid iaf

Skärp dig, tror du jag sitter som en gniden jäkel och mumlar "den och den tar säkert det ena och det andra"?

Till att börja med så har flera blivit tagna för doping där och som om inte det var nog så finns/fanns där endel stora nog att man undrade om golvet skulle ge vika.. och det var inte pga att de var feta.

Fishtank
2012-01-03, 21:34
Aldrig hört på mitt gym
Aldrig ens diskuterat doping där även om jag kallpratar med de regelbundna grabbarna
Finns väl bara en som kan ha dopat sig men han har tränat jävligt länge också så är ytterst tvek på att han gjort det.

Doggeh
2012-01-03, 22:05
Nej men om gråzons-preparat! (DMAA framförallt) Jag själv är väll skyldig att snacka om det men det är ju inte AAS. Finns säkert någon som roidar på mitt gym men jag är inte säker eftersom det är RF-anslutet (tror jag).

Paperbasket
2012-01-03, 22:11
Av någon jävla anledning har det kommit fram någon varannan månad sista året och inleder en diskussion som till exempel "Jag har hört att man bygger bra på..."

Sen har jag blivit testad tre gånger på ett år, känns som om det hör ihop. undercover training cops?

filmjölk
2012-01-03, 22:28
Nej, det är ingen som berättar om sitt kurande. Det har funnits, men de är inte kvar. Vi är en förening där det inte är tillåtet att dopa sig, så den som berättar om det är mer än måttligt dum.

När "rensades" det gardet ur din styrkelyftsklubb, (eller sl-klubbar i allmänhet)?

Skedde det gradvis, en "naturlig" ufasning vid generationsskifte eller "pang bom, ut med de dopade den 17/3 -xxxx"?

Jag såg en del dopade (och för den delen dopande) fd. styrkelyftare som tränade på vanliga kommersiella gym i slutet på nittiotalet, var det tidigare än så "Styrkelyfts antidopingkristallnatt" :D var, eller har det skett under din aktiva tid? (Under den perioden hade du nog inte ens börjat högstadiet)

MathiasF
2012-01-03, 22:44
Av någon jävla anledning har det kommit fram någon varannan månad sista året och inleder en diskussion som till exempel "Jag har hört att man bygger bra på..."

Sen har jag blivit testad tre gånger på ett år, känns som om det hör ihop. undercover training cops?

Se det som en komplimang

mini
2012-01-03, 22:52
När "rensades" det gardet ur din styrkelyftsklubb, (eller sl-klubbar i allmänhet)?

Skedde det gradvis, en "naturlig" ufasning vid generationsskifte eller "pang bom, ut med de dopade den 17/3 -xxxx"?

Jag såg en del dopade (och för den delen dopande) fd. styrkelyftare som tränade på vanliga kommersiella gym i slutet på nittiotalet, var det tidigare än så "Styrkelyfts antidopingkristallnatt" :D var, eller har det skett under din aktiva tid? (Under den perioden hade du nog inte ens börjat högstadiet)

Jag började 2007 så det var långt före min tid. Jag har mest hört osnygga storys berättas. Ett par hängde sig kvar även för några år sedan men det har varit en kombination av medvetet antidopingarbete, förändrig av klubbkultur iom nya medlemmar och en ganska ansträngande flytt då gymmet renoverades.
Även efter detta har det varit någon/några som fått ett samtal med en representant från styrelsen som gjort klart vad som är ok och vad som inte är det. De har försvunnit.

Scratch89
2012-01-03, 22:52
När "rensades" det gardet ur din styrkelyftsklubb, (eller sl-klubbar i allmänhet)?

Skedde det gradvis, en "naturlig" ufasning vid generationsskifte eller "pang bom, ut med de dopade den 17/3 -xxxx"?

Jag såg en del dopade (och för den delen dopande) fd. styrkelyftare som tränade på vanliga kommersiella gym i slutet på nittiotalet, var det tidigare än så "Styrkelyfts antidopingkristallnatt" :D var, eller har det skett under din aktiva tid? (Under den perioden hade du nog inte ens börjat högstadiet)

Mini är typ lika gammal som dig.

mini
2012-01-03, 22:54
Mini är typ lika gammal som dig.

Schhhh! *slap*

Grotesk
2012-01-03, 23:08
Visst har man talat med någon som har tryckt förr, någon som anklagar en annan för att trycka, men aldrig sett Plucke med sprutan i skinkan - tyvärr.

difeddy
2012-01-03, 23:15
Många som trycker på mitt gym, har hänt att några pratar om det med varandra fast lite tystare.

Yip_man
2012-01-04, 08:58
Nä, men många ibland folk man aldrig sett förr kommer fram och kallpratar. Ofta handlar det om hur fel det är med aas och att de aldrig skulle använda det, ofta framstår det som en sorts ursäkt för att de inte är stora och starka. Ok att ha en sådan dialog när man känner varandra lite men kanske inte som första samtalsämne. Även om jag oftast delar deras åsikter

Eddie Vedder
2012-01-04, 09:02
Nope.

Precis som mini så har jag hört en hel del historier från förr i min atletklubb (Degerfors) men precis som på STK har det rensats ur bra. Såklart det finns men det är en minoritet och de som kan tänkas kura tror jag är de som tränar då och då eller hårt under en period för att sedan skita i det igen.

prOtotype
2012-01-04, 09:29
På mitt förra gym var det några som tveklöst brukade (100kg+ hård) och deras hangarounds tvivlar jag inte heller på.
Jag tränade mest efter kontorstid och då tränade dessa inte, men min polare som körde mer udda tider när det var nästan tomt på gymmet sa att de inte var främmande för att prata om vad de skulle beställa härnäst, vad de tyckte om olika prepp och även fråga polaren om inte han skulle vara med på en beställning.

Det, bland annat, var anledningen till att jag bytte gym.

zeusden1
2012-01-10, 21:03
Idag hände det igen! Denna gång dock i omklädningsrummet och med pillerna i högsta hugg!
Denna gång var det tre stycken polare. Två stora vältränade pojkar och en stor pojke. Ena snubben gav andra killen 2st stora burkar med DHEA, lagligt i staterna dock dopingklassat i Sverige, och instruktionen om att börja med att ta tre morgon och tre kväll i några dagar. Sedan fortsätta med fyra morgon fyra kväll. Skrammel skrammel och skämt om han skulle märka grejer.

Poäng till den som gissar gymmet, en har redan fått poäng per PM!

Three pigs
2012-01-10, 21:26
Inte här jag tränar nu, tränar på ett seriöst lyftargym där dom är riktigt hårda på doping, många har åkt ut från klubben och gymmet pga det.

Men på ett annat gym, en Friskis-anläggning i Stockholm hörde jag 2 killar prata om det. Två riktigt stora killar som såg skapligt kriminella ut. Kan ju säga att dom stack ut en del på det gymmet.. Enda gången faktiskt jag hört det.

Har själv dock sagt det till en polare på skoj, "fan dags att börja kura för dig också snart!" och märkte att några vände blickarna emot mig, haha.