handdator

Visa fullständig version : Loui's väg mot formtoppen


Sidor : [1] 2

Loui26
2012-01-03, 17:48
Tjena alla inbitna gymmare!

Nu har det blivit dags för "Loui26" (OBS är inte 26 år utan är mitt gamla hockeynummer) att äntra kolo's portar på allvar. Jag har länge haft en användare (mest för att få inspiration av människor med bra fysiker) men nu är det på tiden att inläggsmätaren börjar ticka!

Bakgrund:

Vem är då denna spilivink?
Jo jag är en 21-årig kille (född 90) från Örnsköldsvik med en stor passion för styrketräning där jag ffa har som mål att bygga mig en shysst fysik.
Jag har någon gång sen sommaren 2010 skrivit journal på hälso (länk till min gamla journal: http://www.halso.info/forum/thread-36630-page-1.html) och har väl tränat på gym sen någon gång i högstadiet (vilket i början var en satsning på hockeykarriären som senare gick över till att bli min stora hobby).

Även om jag alltid tränat på utan större uppehåll så har man väl inte alltid vetat exakt vad man gjort vilket resulterade i några år där jag stod helt stilla.
Var även så att jag var en sån där som inte körde särskilt mycket ben de första åren och har därför sen lite mer än ett år tillbaka kört 2 benpass i veckan.

Jag tänker inte skriva något om hur mitt schema ser ut eller dyligt utan det får folk fråga om de vill veta annars ser folk ju hur det är uppbyggt allt eftersom jag redovisar passen.
Hur som avslutade jag vid årskiftet en tung period där jag jagade 6'reppare och där även en ofrivillig diet smög in sig (gick ner ~7 kg på 3-4 veckor --> var långt ifrån optimalt). Blev väl åtminstonde något starkare av det hela och dagen innan nyår kom det stora testet där jag ville slå mitt 2 år gamla bänk pers på 130 (lyfte dock rumpan lite då).
Detta slutade i att jag satta både 135 och 140 vilket jag är extremt nöjd med och har därför idag börjat en hypertrofi period.

Idag bor jag i Umeå och läser på civilingenjörsprogrammet i energiteknik (där jag dock får se hur länge jag blir kvar, då det inte riktigt är min inriktning) och tränar därför såklart på iksu.

Brukar bra ofta tima passen med Mearsault här på kolo (Om ni sett han tjata om någon Loui som passat eller dyligt någon gång i hans journal är det jag) vilket är sjukt inspirerande och jag har nog aldrig haft en så bra träningshöst som nu då jag fått köra med han.
Jag har iaf som mål att nån dag ha iaf en muskel som är grövre än hans motsvarande :P
För övrigt är några kortsiktiga mål att:
* Ta 150 i bänk (en grymt prestigefylld tävling jag har med en nära vän).
* Bygga på ffa ben men även armar.

Avslutar med några filmer och fysikbilder:

Bänk 135:
http://www.youtube.com/watch?v=bG_uUQ_Op48&list=UUGoQ7tjuQRxVGYwSshfPDMA&index=2&feature=plcp

Bänk 140:
http://www.youtube.com/watch?v=mG2zEdA3lR4&feature=related

Julmark:
http://www.youtube.com/watch?v=00L9K1uT2k0&list=UUGoQ7tjuQRxVGYwSshfPDMA&index=3&feature=plcp

Sommaren 2010 (min bästa form nånsin)
http://img444.imageshack.us/img444/4616/p5280004b.jpg

Dito
http://img534.imageshack.us/img534/1215/p5280005.jpg

Nån vecka innan bilderna ovan
http://img840.imageshack.us/img840/6311/painted.jpg

Loui26
2012-01-03, 17:49
Vet inte riktigt hur jag får till filmerna, någon får gärna instruera mig om de har koll på vad det kan vara för fel :)

Lite mer bilder:

17 Aug 2011
http://img849.imageshack.us/img849/8864/img0232m.jpg

Dito
http://img805.imageshack.us/img805/7659/img0234wk.jpg

Nån vecka sen
http://img72.imageshack.us/img72/9812/img0321paint.jpg

Niwah
2012-01-03, 18:30
Stark! Lycka till med målet :)

Mersault
2012-01-03, 18:32
Härligt Loui :) Nu kör vi!

Mitosis
2012-01-03, 18:40
Är det filmer från Youtube?
Då skriver man:
[.yt](här skriver du i det som står efter v=, t.ex:z-4ug8KXI2k)[./yt]

Inga punkter, men det fatta du nog :D

z-4ug8KXI2k

Loui26
2012-01-03, 20:00
Gör ett nytt försök med filmerna!

Bänk 135:
bG_uUQ_Op48&list=UUGoQ7tjuQRxVGYwSshfPDMA&index=2&feature=plcp

Bänk 140:
mG2zEdA3lR4&feature=related

Julmark:
00L9K1uT2k0&list=UUGoQ7tjuQRxVGYwSshfPDMA&index=3&feature=plcp

---------------------
Niwah:
Jag har tjyvläst din journal ett tag och även sett dig på Iksu någon gång och jag har mycket att lära av dig i böjen (speciellt då du pratar om att vara stark) :) Hoppas vi ses någon dag framöver!

Big M:
Det vet du! BAAAM :P

Mitosis:
Tack för tipset, provar igen och ser hur tröglärd jag är :smash:

Niwah
2012-01-03, 20:11
Jo, vi lär ju synas på IKSU :)

Kul att du tycker jag är stark i böjen.. Själv tycker man alltid att man är svag, haha. Man sneglar ju alltid på de som är bättre och starkare :D

Loui26
2012-01-04, 15:18
Niwah:
Jo det gör man ju och ser man till min vikt ratio gentemot dig så bör jag definitivt anse att du är stark :) Av de jag sett brukar du också ha riktigt fin teknik vilket är något jag håller väldigt hårt i då jag böjer!

Rygg/Biceps:
Yes journalens första pass! Blev ju träning igår också men eftersom jag nyss börjat gå mot 10'reppare blir det någon slags intro-vecka där jag får testa hur jag ligger till viktmässigt + så brukar det ta några veckor innan kroppen vill vara med och leka :)
Timade passet med Mearsault vilket alltid är lika inspirerande (även om han inte hade sin bästa dag). Den mannen har iaf lärt mig en hel del kanske mest om hur man ska vila mellan seten :P

Föresten en hel del kommer nog reagera på vikterna jag använder då jag tränar rygg, men det är vad som funkat för mig och då ser jag ingen anledning att göra något annat.

Skivstångsrodd:
10 * 30
10 * 30
Bredare grepp
8 * 30
10 * 25

Chins:
8, 7, 6 (max bredd), 6, 5 (max bredd), 4

Enarmsrodd:
8 * 25
10 * 20
10 * 20

Latsdrag:
10 * 12 plattor
9 * 14 plattor
9 * 13 plattor

Hantelcurl:
10 * 20
10 * 20 (Sista i detta set var inte särkskilt snygga)
10 * 15

Skivstångscurl:
10 * 40
9 * 45 (För haffsigt)
Minns ej reps men 8-10 * 40

Rope-curls:
3 set

Kommentar:
Har svårt att kommentera passen nu i början och jag tror det kanske tar en månad innan jag kommer in i det hela. Men fick en jäkla tryck i biceps iaf...

Loui26
2012-01-05, 16:06
Ben:
Skulle timat med Mearsault imorse men vaknade och kände att det verkligen inte var läge för att plåga buggarnan tidigt på morgonen, så fick tyvärr ställa in och satsa på ett eftermiddagspass.
Har inte bestämt mig hur jag ska lägga upp mina två benpass nu när det blir lite högre reps så dagens pass blev lite ouppstyrt...

Benböj:
10 * 40 bytte vikt sen direkt
10 * 50 dito
10 * 60 dito
10 * 70 Fick lov att ta lite vila här
8 * 75

Utfall:
Hade funderat på om det var Niwah som låg och bänkade medan jag böjde och här kom han för att höra om jag var klar vilket resulterade att vi körde vartannat set. Trevlig snubbe med en skön dialekt som direkt visade vart skåpet skulle stå genom att spräcka brallorna när han böjde!
10 * 50
10 * 60
10 * 70
Hatkärlek till denna övning, känns fasen som ett set tar tio min...

Benböj i smith (fötterna tätt ihop):
10 * 20 (pålastad vikt)
10 * 20
10 * 10

Benspark (bytte vikt och körde):
10 * 86
8 * 96
6 * 68
5 * 52
9 * 26
PAAAAIN :cryout:

Lårcurl:
3 set

Kommentar:
Passet tog knappt en timme, så skönt att tempot börjar sitta lite. Övrigt ett okej pass för att vara introvecka :)

Mersault
2012-01-05, 16:13
Ser ut att vara ett riktigt fint pass för att vara introvecka MrLoui :)

Loui26
2012-01-05, 16:25
Ser ut att vara ett riktigt fint pass för att vara introvecka MrLoui :)

Var inte så strukturerat men är åtminstonde nöjd med utfallen ffa då balans satt som en smäck idag :)

Niwah
2012-01-05, 16:53
Haha, jag pratar rikssvenska i mitt huvud. Glömmer alltid bort att man har dialekt :) Ändå brukar jag hålla tillbaka då jag pratar med folk som inte är från Pite.

Riktigt bra tempo då du hann allt det där på en timme :thumbup:

Loui26
2012-01-05, 18:01
Haha, jag pratar rikssvenska i mitt huvud. Glömmer alltid bort att man har dialekt :) Ändå brukar jag hålla tillbaka då jag pratar med folk som inte är från Pite.

Riktigt bra tempo då du hann allt det där på en timme :thumbup:

Äsch jag gillar dialekter brukar omedvetet kunna ta efter dialekten hos personer jag pratar med :)

Jo tempo har iaf varit lite av mitt signum, en viss Mearsault lärde mig dock fördelen av att vila under de tyngre perioderna så är lite segt att gå tillbaka till tempot nu.
Men idag var definitivt ett steg i rätt riktning och bättre ska det bli :)

Loui26
2012-01-06, 14:15
Bröst/mage + kompl. triceps:

Bänkpress:
Innan min tunga period var målet att göra 3 * 10 på 100, kom till 97,5 men på 100 klarade jag aldrig serien så det får bli primära målet följt av att jag nu vill göra serien på mellan 115-120. Vet att det är ett sjukt högt mål men jag ser det som desto mer att figthas för!
10 * 100
8 * 100
9 + 1 * 100 (Tur att klasskompisen som kom och började bänka vid mitt 2'a set hade kört klart sitt set och kunde komma till undsättning)

Sidovickningar på hyperextentionsbräda:
10 * 15 kg
10 * 20 kg
10 * 20 kg

Lutande hantelpress:
10 * 35 (kändes lätt, hade tom förhoppningar om 40...)
8 * 37,5 (dock lite väl kort vila)
8 * 35

Flyes i maskin:
10 * 86
6 * 92 drop 4 * 68 (lite väl kort vila inför 2'a set här också. Antar dock det behövs för att tukta återhämtningen lite)
8 * 68 BLÄÄÄÄ

Lutande bänkpress i smith: SQUEEEZE!!!
10 * 40 (pålastad vikt)
7 * 40

Push-downs:
10 * 35 (en bit kaka)
8 * 37,5 (va fan hände egentligen...)
10 * 32,5
10 * 22,5

Kommentar:
Blir förhoppningsvis bättre!
För övrigt så var årets Big Brother vinnare på gymmet så passade på att föreviga en byggartumme med han. Han var faktiskt riktigt trevlig så blev till att stanna kvar ett tag och prata träning. Rätt stark var han också då han bollade lite med ~50 kgs hantlarna i lutande hantelpress!

Mersault
2012-01-06, 14:21
Grymt att kunna pressa ut en 10a på 100kg nu när du precis justerat upp repsen =) det sitter en rak serie där inom några veckor! Hehe den bilden vill jag se!

Loui26
2012-01-06, 14:35
Grymt att kunna pressa ut en 10a på 100kg nu när du precis justerat upp repsen =) det sitter en rak serie där inom några veckor! Hehe den bilden vill jag se!

Jo jag hoppas serien kommer smygandes och att jag kan öka kanske inte lika bra som förra hypertrofi perioden men i närheten :)
Något säger mig att du snart kommer göra det ;)

Clabben
2012-01-06, 17:19
Riktigt stabbila bänkar och shysst fysik! Hur lång är du och vad väger du?

Loui26
2012-01-06, 17:31
Riktigt stabbila bänkar och shysst fysik! Hur lång är du och vad väger du?

Tackar Clabben! Hoppas att jag en dag ska kunna imponera med shyssta böjvikter också likt du och Mearsault!
Jag är hur som helst kring 183, men hade gärna varit någon cm kortare :P
På bilderna är vikten lite olika:
2 första (ryggbilder) ~79-80 kg
4-5'e (ryggbilder) ~86 kg
6'e (triceps) ~84 kg
Sen i dagsläget ligger jag väl på runt 87 kg mv :)

Loui26
2012-01-08, 14:25
Ben/Bål + kompl. Biceps:
Ja jag vet redan nu vilket pass som kommer bli helvetes-passet nummer ett de närmsta månaderna och då har jag inte ens bestämt upplägget helt 100...
Timade iaf med Mearsault som drog iväg några riktigt fina set bänkar!!!
Vi körde även lite armgång (kommer inte ihåg det häftiga ordet :O) efter att ha inspirerats av gladiatorernas premiär igår!

Marklyft: Har tänkt jag ska slopa bältet nu framöver, bestämde mig även i sista sekund att det skulle jagas 10'reppare även i marken :S
10 * 110
10 * 120
8 * 130 (en tia hade kunnat gått men blir så jobbigt att hålla ihop tekniken vid högre reps och eftersom det bara är första passet så nöjde jag mig där)

Skivstångscurl:
10 * 40
10 * 45
8 * 50

Benböj:
3 set 16 * 60

Raka mark med hantlar SS Hantelcurl:
10 * 32,5 / 10 * 20
10 * 32,5 / 8 * 22,5
8 * 32,5 / 8 * 20

Hacklift med smal fotställning:
10 * 40
10 * 60

Benspark:
10 * 96 drop
10 * 68 drop
4-6 * 48 drop
4-5 * 26
10 * 12

Kommentar:
Blää hatar redan passet...

Mersault
2012-01-08, 14:35
Bra krigat idag Loui! :) (monkeybar kallas det ibland)

Niwah
2012-01-08, 14:49
Fy fan! 10 reppare i marklyft OCH 16 reppare i böjen? Jag som tycker mark och böj samma dag är nog jobbigt då man kör lågreppare :D

Loui26
2012-01-08, 18:07
M:
Tack kändes bra att ta sig igenom passet men tempot var inte särskilt mycket att hurra över :) Men ja det kommer väl efter några pass!

Niwah:
Jo det var inte nådigt, speciellt efter att ha kört 3'or i marken och 6'or i böjen under typ 3 månader :S Men ja vill man bli fin får man lida pin :)

Loui26
2012-01-09, 18:38
Axlar/Triceps:

Sittande hantelpress:
10 * 30
8 * 30
9 * 25 (stopp i botten)

Smalbänk:
8 * 80
8 * 70
10 * 60
VÄRDELÖST!!!

Stående militärpress:
10 * 50
8 * 50
9 * 40 (breddade greppet --> lillfingrarna på ringarna)

Liggande tricepsextentions:
10 * 30 + stång
6 * 35 + stång ("valfritt ord som beskriver hur dåligt det var")
8 * 30 + stång

Sidolyft SS Omvända flyes:
3 set per övning

Dips SS Hantelextentions:
9 * 20 / 10 * 10
9 * 15 / 8 * 10
9 * kv / 5 * 10

Kommentar:
Inte mycket positivt att säga om dagens pass... Nya tag på Onsdag!

Hetz
2012-01-10, 17:53
Ser riktigt bra ut Loui, rejält med volym, det gillar vi ;)

Loui26
2012-01-10, 19:57
Ser riktigt bra ut Loui, rejält med volym, det gillar vi ;)
Går lite trögt med hypertrofin nu i början när kroppen vant sig med max 6'reppare... Men ja jag jobbar på och har förväntningar att komma igång med det först om 4 träningsveckor efter start, så då börjar allvaret!
Jag kommer dock aldrig lyckas komma upp i din monstervolym på passen:thumbup:

Niwah
2012-01-10, 20:11
Om det där är ett av de dåliga passen så kommer 2012 bli kanon ju ;)

Hetz
2012-01-10, 20:57
om det där är ett av de dåliga passen så kommer 2012 bli kanon ju ;)

+1

Loui26
2012-01-11, 15:40
Om det där är ett av de dåliga passen så kommer 2012 bli kanon ju ;)

Ja jag hoppas då åtminstonde att det ska vara ett av mina dåliga pass men kan ju bara vara så att man har för höga tankar om sig själv :/
Hade ju iaf en hypertrofi period över sommaren där jag gjorde resultat kring dessa i slutet, därför jag hoppas på att det finns mer :)

Rygg/Biceps:
Hade ont i ena bicepsfästet redan då jag vaknade imorse (ingen aning vart det kan komma ifrån :/) vilket även kändes av i vissa övningar. Blir till att skippa kompl. av biceps framöver och hoppas det tar sig!
Mearsault var också där och trots att han var lite småkrasslig smällde han upp en del riktigt fina böjar!

Skivstångsrodd:
10 * 35 (halvdåligt utförande)
9 * 30
9 * 25
Bredare grepp
8 * 25
8 * 25
10 * 20

Chins:
8, 7, 4 (maxbredd), 3

Enhandsrodd:
8 * 25
8 * 20
9 * 20
Gick riktigt jävla kasst... Fick inte till kontakten alls och kunde ändå inte kräma ur varken okej vikt eller reps.

Latsdrag:
10 * 14 plattor
7 * 16 plattor (Tog lite vatten över huvudet)
7 * 12 plattor

Hantelcurl:
7 * 20 (Insåg att det inte var min dag idag heller)
10 * 17,5
8 * 17,5

Skivstångscurl:
10 * 40
9 * 45
6 * 50

Hammercurl:
10, 10, 9 * 15

Kommentar:
Ytterligare ett halvdant pass. Ligger dock antagligen i att jag ätit jäkla dåligt senaste dagarna, är dags att börja trycka ris istället för glasstårta till lunch och middag :P

Loui26
2012-01-12, 18:10
Gick till gymmet helt inställd på första veckans benpass men när jag kom till iksu var alla motivation borta och plugg mm var över hela huvudet. Kunde inte alls tagga till och fick känslan av att det bara är motvind hela jävla tiden! Alla skivstänger var även upptagna så jag ställde ultimatumet om att endera skita i träningen eller köra ett roligt pass. Borde väl egentligen valt att skita i det men eftersom PWO'n redan intagits och att jag har labbar hela dagen imorn (gör att träningen blir väldigt sent) så tog jag bröstpasset idag och utan fokus på prestera.

Bröst:

Bänkpress:
9 * 100
9 * 90
10 * 70

Lutande hantelpress:
9 * 32,5
10 * 25
10 * 25
10 * 20

Flyes i maskin:
3 set

Lutande bänk i smith:
10 * 40
6-7 * 40
10 * 20

Kommentar:
När huvudet inte är med, får man aldrig ut sin fulla potential!
Kämpar vidare!

Jessie
2012-01-12, 18:50
Den där j*vla motvinden blir medvind snart Loui!! *flex*

Niwah
2012-01-12, 19:04
Se till att tajma ett pass med Kristoffer så får han piska på dig ordentligt!

Se träningstiden som tid du inte ska tänka på nåt annat än att pumpa ut det du har i musklerna. Efter PWO'n är intagen så har man ju redan valt att träna. Lika bra att göra det bästa av tiden man har avlagt för träning och köra stenhårt medan man är där! [/hippieråd]

Trist att huvudet inte är med men det vänder snart!

Loui26
2012-01-12, 22:53
Den där j*vla motvinden blir medvind snart Loui!! *flex*

Jo jag hoppas det! När det kommer till träningen är det allt utanför (stress från plugg mm) som typ låser mig från möjligheten att prestera bra. Men det ska förhoppningsvis vända snart :)

Se till att tajma ett pass med Kristoffer så får han piska på dig ordentligt!

Se träningstiden som tid du inte ska tänka på nåt annat än att pumpa ut det du har i musklerna. Efter PWO'n är intagen så har man ju redan valt att träna. Lika bra att göra det bästa av tiden man har avlagt för träning och köra stenhårt medan man är där! [/hippieråd]

Trist att huvudet inte är med men det vänder snart!

Jo Big M var där större delen av passet idag men det var för långt insjunket...
"Se träningstiden som tid du inte ska tänka på nåt annat än att pumpa ut det du har i musklerna."
Känslan av att gå ut på vad som jag definerar som hemmaplan, stänga av alla tankar och bara gå lös på ren instinkt är vad som fått mig att fastna för träningen och även det som fått mig att ta mig igenom förra årets plugg. Fanns dock en extra motivationsfaktor för plugget då vilket gav en energi att bara mata på allt vad man pallade!

Tack för de positiva orden! Att det vänder är jag säker på. Är egentligen jättemycket från dag till dag, det dåliga är dock att när en dag väl börjat dåligt är jag så jäkla kass på att ta mig ur det!

Hetz
2012-01-12, 23:55
Precis som jag skrev i Nisses journal häromdagen så är det dom svåra perioderna som skiljer agnarna från vetet - och med det menar jag inte bara hur de skiljer dig från andra utan det är verkligen då du får betjäna färg och se vad du går för!

När jag har sådana perioder så planerar jag alltid mitt pass i förväg, helst dagen innan. Då har jag klart för mig vad jag SKA lyckas med och vad jag förväntar av mig själv. Då har man hunnit bearbeta det mentalt mer, tycker att det hjälper oerhört mycket :)

Loui26
2012-01-14, 15:51
Precis som jag skrev i Nisses journal häromdagen så är det dom svåra perioderna som skiljer agnarna från vetet - och med det menar jag inte bara hur de skiljer dig från andra utan det är verkligen då du får betjäna färg och se vad du går för!

När jag har sådana perioder så planerar jag alltid mitt pass i förväg, helst dagen innan. Då har jag klart för mig vad jag SKA lyckas med och vad jag förväntar av mig själv. Då har man hunnit bearbeta det mentalt mer, tycker att det hjälper oerhört mycket :)

Träningen har alltid varit mitt "sanctuary" när det varit jobbigt i skolan och annat. Men just nu är det lite speciella yttre omständigheter som vissa dagar drar ner mig riktigt mycket i skiten och som gymmet tyvärr inte lyckas ge en positiv inverkan emot :/ Så det helt enkelt måste bli en ny dag för att det ska vända.
Jag vet dock att jag innerst inne mår bra av träningen de dagarna så därför försöker jag ta mig igenom den utan att tänka på om det var bra eller dåligt. Det är dock inte alltid så lätt :)

Bröst:
Hakade på Mearsault i sitt bröstpass men eftersom jag redan kört ett bröstpass i veckan (tom så sent som i torsdags) så fick det bli ett lite annorlunda upplägg. Hur som alltid så jäkla kul att träna med Mearsault och det märks verkligen att hans formkurva ökar nu!

Bänkpress:
17 * 80 tydliga stopp i botten och toppen
14 + 1 * 80 dito
18-19 * 70 minns fasen inte hur många det blev men detta set var det inga stopp i botten.
Var iaf helt jävla slut efter 70 setet, för när jag gjorde sista repsen (vet inte om jag lyckades låsa ut helt, hade iaf tänkt att göra några kort reps från bröstet och ~3 dm upp) så jag klappade igenom helt och kunde inte ens hålla kvar den i toppläget :P

Lutande hantelpress:
15 * 25
15 * 25
12-13 * 25
Fokus på squeeze + att jag inte låste ut repsen helt utan ville behålla kontakten i bröstet.

Flyes i maskin:
10 * 64
10 * 64
10 * 58
Sen ett extra för att Mearsault skulle få vila lite
4 * 110

Maskinpressar:
Först en 8'a på 109 följt av vila sen 4 dropset från 96- 15

Kommentar:
Jag är fasen relativt nöjd med passet. Inte pga av några vikter eller reps utan pga av att det kändes bra och jag för första gången på några pass inte kände mig så jävla liten...
Jag har iaf bestämt mig för att jag i några veckor kommer droppa vikterna ytterligare och köra ännu mer på squeeze och kontakt. Kommer dock fortsätta med 10'or som repsintervall!

Loui26
2012-01-14, 15:58
Tänkte jag kunde lägga in några fler gamla bilder bara för att få något visuellt i denna journal för tillfället :) Vet att det är tråkigt med en massa ryggbilder men det är allt jag har...

http://img9.imageshack.us/img9/9608/img0317ql.jpg

http://img842.imageshack.us/img842/5339/img0318op.jpg

Lägger in videon från passet som drogs av med Mearsault innan bilderna nedan!

xEaVk3KRJgo&feature=player_embedded

Bra ljus!
http://img851.imageshack.us/img851/3098/louiu.jpg

Bra ljus här också.
http://img830.imageshack.us/img830/7814/bdblk.jpg

Mersault
2012-01-14, 16:04
Jag tycker att du slet på sjukt bra idag! kul också med lite bilder även om jag sett dem innan, sen ser ryggen faktiskt ännu bättre ut IRL!

Niwah
2012-01-14, 16:21
Det är det där som kallas ryggporr :) Sjuuuukt strikt :thumbup:

Jessie
2012-01-14, 16:59
Ser jättebra ut Loui!!! Kul också att passet kändes bra idag! Hoppas ni får en trevlig kväll med gladsen, avis på er :)

Loui26
2012-01-15, 00:17
Jag tycker att du slet på sjukt bra idag! kul också med lite bilder även om jag sett dem innan, sen ser ryggen faktiskt ännu bättre ut IRL!

Jo var nog faktiskt ett av mina bättre beslut att köra lite högre reps ty jag då inte hade nån aning om vad som var en bra eller dålig prestation.

Det är det där som kallas ryggporr :) Sjuuuukt strikt :thumbup:

Jo jag har som fastnat i den där strikta ryggträningen och när det ändå gett mig hyffsade resultat har jag svårt att gå ifrån det :)

Ser jättebra ut Loui!!! Kul också att passet kändes bra idag! Hoppas ni får en trevlig kväll med gladsen, avis på er :)

Tack Jess! Jo var skönt att ha ett pass där jag inte hade så mycket förväntningar på hur det skulle gå!
Ja det var mycket trevligt! Du får försöka se till att inte jobba nästa gång :)

Loui26
2012-01-15, 14:19
Ben + kompl. lats och biceps:
Körde passet tillsammans med Mearsault (Som trots sviter från sjukdom gjorde riktigt fina resulat) så jag körde lite annorlunda än vanligt på så sätt att det inte blev jättemånga set ben. Var dock jäkligt kul och jag känner att jag denna vecka är glad över det lilla jag krämat ur och att det inte gör så mycket att jag missat något set mark och dyligt.
Nya tag med buggarna nästa vecka :)
Känner för övrigt att det varit skönt med en PWO som gör en riktigt jäkla övertaggad (så man typ springer mellan övningarna) så tveka inte att ge ett tips om ni har något bra på lager!

Benböj SS Chins:
10 * 40 / 10
10 * 60 / 9
10 * 65 / 8
10 * 70 / 8 (maxbredd)
8 * 75 / ~5
8 * 75
5 * 65 (blev less och la ner)

Bencurl:
10 * 39
7 * 39
7 * 32
Tog förbannat bra, men är lite missnöjd med repsen i två sista seten...

Latsdrag SS Stående vadpressar:
10 * 14 plattor / 2-3 set ~10 reps
7 * 16 plattor / 2-3 set ~10 reps
7 * 12 plattor

Skivstångscurl:
10 * 40
7-9 * 45 (osäker hur många det blev, men tror 9)
7 * 50
Mot vägg
10 * 35 (Tråkigt tungt...)

Kommentar:
Som sagt inte så mycket volym för benen denna vecka men har ju legat på 2 benpass/ vecka i över ett år nu så någon vecka känner jag man kan få missa!
För övrigt var det jäkligt kul att köra lats idag, börjar bli lite av en favorit!

Mersault
2012-01-15, 14:26
Sådärja, då var bilden uppe =) och ja det var 9st i curlen

Loui26
2012-01-15, 14:29
Sådärja, då var bilden uppe =) och ja det var 9st i curlen

Just ja propps till Mearsault som igår hade lektion med mig hur man ordnar diverse saker här på Kolo :thumbup: Hade aldrig kommit någon bild annars...

Hetz
2012-01-15, 23:20
Ser riktigt bra ut Loui, köttig rygg! Sen att du supersettade benböj med chins :bow: satan så drygt

Loui26
2012-01-16, 19:57
Ser riktigt bra ut Loui, köttig rygg! Sen att du supersettade benböj med chins :bow: satan så drygt

Tackar! Ryggen är väl typ det jag kan stoltsera med dock bara när jag är iform (är jag långt ifrån nu) :)
Det gick faktiskt rätt bra, var dock en engångsföreteelse skulle jag tro!

Axlar/Triceps:
Plockade med mig tidtagaruret och körde runt 1 min vila!

Sittande hantelpress: (stopp i botten och fullt jäkla fokus på kontakt)
10 * 22,5
10 * 25
6 * 25 drop 4 * 20

Smalbänk: (stopp i botten, explosivt upp)
10 * 60
10 * 70
10 * 60

Stående militärpress:
10 * 40
9 * 45
9 * 40

Liggande tricepsextentions:
8 * 30
8 * 30
8 * 20
Hittade inte rätt vikt...

Omvända flyes SS Sidolyft:
3 set vardera

Dips SS Hantelextentions:
15 / 7 * 10
14
12 / 14 * 7,5

Kommentar:
Rätt nöjd med dagens pass, kommer framöver inte bry mig särskilt mycket över vikterna utan samla ihop serier á 10 tior. Därefter bedöms passet efter känsla det gav!
Drog hem tre burkar PWO igår också 2 vip-x extreme och 1 NaNo proxil så till helgen då jävlar!

Niwah
2012-01-16, 20:03
Jag blev sjukt stimmad av Vip-X Extreme. Myyyycket stickningar. Tror jag tog 2.5 skopor som mest :)

Mersault
2012-01-16, 20:10
Ser ut som ett bra pass :) nästa pass vi kör ihop så blir det PWO-trycket deluxe!

Loui26
2012-01-16, 23:04
Jag blev sjukt stimmad av Vip-X Extreme. Myyyycket stickningar. Tror jag tog 2.5 skopor som mest :)

Jag avverkade själv 3 burkar vip-x extreme i somras och var jäkligt nöjd med den, så det fick bli mitt säkra kort :) Dock mer nyfiken på den andra!

Ser ut som ett bra pass :) nästa pass vi kör ihop så blir det PWO-trycket deluxe!

Det var iaf ett pass helt enligt min träningsfilosofi! Blir till att försöka jobba upp vikterna med både detta tempo och fokus på kontakt :)
Ja satan det ska bli riktigt kul att prova något nytt!

Loui26
2012-01-18, 13:57
Rygg/Biceps:
Timade passet med Mearsault och båda hade dagen till ära rygg på schemat vilket gjorde det lite extra peppande! Niwah hakade på chinsandet som en del av sitt RageRyggPass. Tycker han krutade på riktigt bra idag och som han matar på nu när krassligheten verkar släppa är jag säker på att chinsen tar en jäkla skjuts!

Chins:
10, 9, 5 (maxbredd), 7, 5, 4 (maxbredd)
Två första set är jag helt säker på antal reps de andra är på ett ungefär...

Skivstångsrodd:
6 * 30 drop 4 * 25 (skandal orkade inte ens 10 på 30...)
6 * 25 drop 4 * 20 (Ännu mer skandal...)
Bredare grepp
5 * 20 drop 5 * 15
5 * 15
Jäkla katastrof... Hur fasen kan det bli sån jäkla skillnad att börja med chinsen menar börjar jag med skivstångsrodden brukar ju inte det påverka chinsen nämnvärt.

Kabelrodd: 5 * v-handtag drop 5 * rak stång
5, 5 * 30
5, 5 * 20
5, 5 * 15
Tog bra iaf!

Skivstångscurl:
10 * 40
9 * 45
6 + 1 * 50 (Tackar Mearsault för passning)

Latsdrag:
10 * 14 plattor
6 * 16 plattor drop 2-3 * 12
6-7 * 10 plattor
Har nog aldrig varit så nära Mearsault viktmässigt i latsdragen som idag, sen att han gjorde 16 rätt lätta reps är en annan sak ;)

Hantelcurl:
8 * 20
8 * 17,5
8 * 15
Ouuuch bra tryck efter denna övning!

Ropecurls:
10 * 25
8 * 25
10 * 17,5

Negativa Bicepscurl i kabel: Behövde fördriva någon min och ville göra något annorlunda.
4 * 50
4 * 45
4 * 40

Kommentar:
Känner att jag börjar hitta tillbaka mer och mer till min gamla träningsfilosofi och det känns verkligen rätt! Bra tryck i både Biceps och rygg idag *flex*

Niwah
2012-01-18, 14:05
Helt sjukt vad strikt du kör. Tror inte man riktigt kan förstå om nån säger "Han kör riktigt strikt". Det är nåt man måste se med egna ögon :D
Att du orkar 10 chins med den hastigheten är ju ännu sjukare. Inte konstigt att ryggen ser bra ut :thumbup:
Maffigt pass!

Jo, nu jäklar måste det börja släppa i chinsen för mig. På 1 månad borde jag märka lite skillnad kan man tycka :)

Mersault
2012-01-18, 14:06
Bra pass Loui, synd med stångrodden. Pump deluxe också *flex*

Loui26
2012-01-18, 14:42
Helt sjukt vad strikt du kör. Tror inte man riktigt kan förstå om nån säger "Han kör riktigt strikt". Det är nåt man måste se med egna ögon :D
Att du orkar 10 chins med den hastigheten är ju ännu sjukare. Inte konstigt att ryggen ser bra ut :thumbup:
Maffigt pass!

Jo, nu jäklar måste det börja släppa i chinsen för mig. På 1 månad borde jag märka lite skillnad kan man tycka

Jo det är en lite speciell träningsfilosofi jag har :) Den brukar dock tummas mer på när det inte gäller rygg men jag försöker nu hitta tillbaka mer och mer till mina grundtankar även för resten av kroppen och jag måste säga att det känns riktigt bra!

Det tvekar jag inte en sekund på!

Bra pass Loui, synd med stångrodden. Pump deluxe också *flex*

Jo blev ett jäkla meck med stångrodden. Ska dock fortsätta börja med chins de pass jag har fokus vidd och se om förlust ration blir mindre med lite vana.
Ja skönt att ha lite tryck ibland så man slipper känna sig så liten ;)

Niwah
2012-01-18, 16:55
Lägg till det här i din signatur med [ före URL (var tvungen att ta bort den annars syns det inte hur man ska skriva tyvärr..):

URL="http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=177189"]Louis journal[/URL]

Du kan ju byta ut Louis journal mot vad du vill :)

Hetz
2012-01-18, 17:03
Ser sjukt bra ut Loui! Tror det är dags för lite Vip-x extreme för dig så du får ordning på stångroddarna ;)

Ang. strikt så kan jag bara hålla med Nisse. Louis smalbänkar är fan dom snyggaste jag sätt!

Loui26
2012-01-18, 17:11
Lägg till det här i din signatur med [ före URL (var tvungen att ta bort den annars syns det inte hur man ska skriva tyvärr..):

URL="http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=177189"]Louis journal[/URL]

Du kan ju byta ut Louis journal mot vad du vill :)

Satt och skulle ordna det där tidigare men det blev då för många rader. Kom dock på att jag kan dra ihop mitt citat lite :) Ska kika på det lite nu, tack för hjälpen!

Ser sjukt bra ut Loui! Tror det är dags för lite Vip-x extreme för dig så du får ordning på stångroddarna ;)

Ang. strikt så kan jag bara hålla med Nisse. Louis smalbänkar är fan dom snyggaste jag sätt!

Jo imorn blir det till att hämta ut paketet (fastnade i Ånge som vanligt...) så på fredag blir det första testet :D
Tack! Smalbänkarna gick förvånansvärt bra det passet. Sen är det kul att strikthet kan sticka ut lite och inte bara maffiga vikter :)

Sundqvist
2012-01-18, 18:12
grymma pass du levererar! Ryggen ser riktigt maffig ut!

Loui26
2012-01-18, 19:35
grymma pass du levererar! Ryggen ser riktigt maffig ut!

Tackar! Är inte än helt nöjd med hur passen rullar på och förra veckan var riktigt dålig. Men denna vecka har börjat lite bättre så jag hoppas formkurvan fortsätter att stiga :)
Jo ryggen är helt okej (man vill ju bli bättre) men man är ju inte bättre än sin sämsta muskelgrupp och buggarna behöver verkligen få sitt de närmsta månaderna ;)

Hetz
2012-01-18, 19:49
Snart kommer ju PWOn då vänder allt!

Loui26
2012-01-19, 13:24
Snart kommer ju PWOn då vänder allt!

Fick aviseringen alldeles nyss :thumbup:

Ben:
Yeees Torsdag och dags för veckans första benpass. Började med att jag åkte till Iksu och kikade på lite MIT-föreläsningar samtidigt som jag sippade på min förtränings drink (se bild nedan). Timade passet med Mearsault och Jessie vilket var bra för då kunde man ju inte mesa (speciellt då Jessie drog av ett sjukt bra pass från inledande bänk till avslutande flyes :hbang:).
Big M var dock krasslig igen så han aggerade istället coach vilket han gjorde riktigt bra (lite coachtryck bjöd han på också).


Benböj:
Kände mig stel och jävlig men det gick med sig med vikterna.
10 * 60
10 * 70
10 * 75 (inte de snyggaste så sänkte)
6 * 70
Ska försöka anpassa vikterna bättre nästa gång, 75 blev lite för mycket för att jag skulle kunna anamma den teknik jag vill ha. 65-70 får bli viktvalet någon vecka framöver! Btw propps till Big M för passning!

Utfall:
10 * 60
10 * 70
10 * 75 (Tackar Mearsault för räknande av repsen. Många reps var sega och långt ifrån samma klipp som på 60 & 70 men tekniken kändes stabil och jag funderar på om jag inte ska ge 80 en chans!)

Benböj med smal fotställning i smith:
3 * 10 @ 20 kg pålastat

Benspark:
9 * 110
9 * 96
? * 70-ish + 3-4 dropset

Bencurl i free-motion:
10 * 25
10 * 30
10 * 35
10 * 40

Försök till dragonflags men gick halvdant. Blir till att nöta lite såna i framtiden!

Kommentar:
Med tanke på hur förra veckan såg ut benmässigt är jag nöjd bara över att passet blev av. Måste dock försöka vara smartare (läs mindre ego) när jag väljer vikterna :smash:

Loui26
2012-01-19, 13:57
Förtränings drinken:

Hetz
2012-01-19, 19:57
Tror det finns otroligt mycket mer att hämta i böjen! Nu vet ju jag att du inte jagar vikter eller liknande men tror ändå att det finns mer att hämta där :)

Riktigt brutala utfall måste jag säga, stort +1 på dom

Btw, vad innehåller förträningsdrinken? Vassle, kreatin, malto?

Niwah
2012-01-19, 20:24
Kör du lika långsamma reps i böjen som du gör i stångrodden?

Loui26
2012-01-19, 21:00
Tror det finns otroligt mycket mer att hämta i böjen! Nu vet ju jag att du inte jagar vikter eller liknande men tror ändå att det finns mer att hämta där :)

Riktigt brutala utfall måste jag säga, stort +1 på dom

Btw, vad innehåller förträningsdrinken? Vassle, kreatin, malto?

Ja alltså vikterna måste ju ökas tillslut och vikterna i böjen har faktiskt tagit sig rätt bra senaste halvåret även om "rätt bra" viktökningar för mig inte är samma som i många andras ögon :) Sen ffa så har benen verkligen tagit sig massa och definitionsmässigt! Men bättre ska de bli och då måste jag hämta lite mer i böjen :)

Jo utfallen har börjat lossna riktigt sen jag började med mina 10'or. Jag tycker dock tekniken är vad som ofta begränsar en och den har verkligen börjat sitta som en smäck nu efter att inte ha kört övningen på flera månader!

Den innehåller jacked xx (PWO som jag har haft ett tag och blivit så jäkla less på --> därför jag köpte nya) och xtend apple.

Kör du lika långsamma reps i böjen som du gör i stångrodden?

Jag tror inte att böjen är lika långsam ty jag inte kan hitta samma muskelkontakt för benen som med ryggen. Jag brukar dock alltid köra hyffsat sakta ner och sen sitta i botten någon sekund innan jag pressar på och därifrån försöker jag trycka på med ffa quadsen!
Jag ska se om jag har nån yt film sen när jag sitter på snabbare internet :)

Loui26
2012-01-20, 14:08
Yes dags för veckans bröstpass! Har rätt saftig träningsverk i både rumpa och quads. Var nästan jobbigt att ställa hantlarna på quadsen innan jag skulle köra igång hantelpressandet...

Bröst/Mage:

Bänkpress: Höll igen vikterna och tänkte på hur jag ville att det skulle kännas från första set.
10 * 90
7 * 90
7 + 1 * 80
15 * 65 (Körde långa stopp både i toppen och botten samt försökte köra mer explosivt)

Magmaskin:
10 * 45
10 * 55
10 * 55
8 * 60

Lutande hantelpress:
9 * 30
9 * 27,5
8 * 25

Flyes i maskin:
10 * 68
9 * 77
8 * 72

Sidovickningar på hyperextentionsbräda: Ingen aning vad övningen kallas...
10 * 20
10 * 20
8 * 20

Frivikts bröstpress:
10 * 25 per hand
10 * 25 per hand
8 + några korta * 25 per hand

Kommentar:
Helt okej pass! Nästan varenda person man kände var på gymmet så blev inte så effektivt men så får det vara ibland :) Provade nya PWO'n också och jag vill väl inte utvärdera den allt för mycket efter ett pass men jag tyckte den var ett mysigt alternativ till vip-x extremen!

Niwah
2012-01-20, 15:23
Kommentar:
Helt okej pass! Nästan varenda person man kände var på gymmet så blev inte så effektivt men så får det vara ibland :) Provade nya PWO'n också och jag vill väl inte utvärdera den allt för mycket efter ett pass men jag tyckte den var ett mysigt alternativ till vip-x extremen!

Fan, jag som tränade 13.30.. Kände INGEN.

Tycker passen ser bättre och bättre ut! Nu har du ju kommit igång ordentligt :)

Testa nya PWOs är ju en rolig del av träningen :D

Hetz
2012-01-20, 17:03
Riktigt fint bänkat Loui, bra uthållighet!

Blev så sugen på pwo's så jag klickade hem jacked xx extreme new edition och vip-x extreme :D

Loui26
2012-01-21, 00:13
Fan, jag som tränade 13.30.. Kände INGEN.

Tycker passen ser bättre och bättre ut! Nu har du ju kommit igång ordentligt :)

Testa nya PWOs är ju en rolig del av träningen

Alla som hade kvällstenta eller kvällsjobb var tvungen att vara där tidigare och mysa ;)
Jo det börjar gå bättre och bättre! Men jag känner att det verkligen är pga att jag lyckats "go back to my basics" ffa i huvudet :)

Jag har alltid velat testa blanda en PWO med sprit. Har dock aldrig vågat och kommer nog inte göra det heller :P

Riktigt fint bänkat Loui, bra uthållighet!

Blev så sugen på pwo's så jag klickade hem jacked xx extreme new edition och vip-x extreme :D

Jo det kändes helt okej idag! Ska först och främst försöka stega mig upp mot serie på 90 sen ser jag vart det bär!

Vip-x extreme'n tror jag du kommer bli jäkligt nöjd med! Det är nog faktiskt min favorit i dagsläget, då den ger mig ett jäkla driv under passen :hbang:
Har de kommit med en ny verision av deras tävlingsgodkända jacked (för det är väl den som heter extreme?) eller är det den nya med dmaa i du fastnade för?

Hetz
2012-01-21, 10:14
Ingen aning faktiskt.. tror att det är dmaa i new edition också! Inte säker dock

Loui26
2012-01-21, 17:49
Men det var denna :)? Den har iaf jag varit bra sugen på att prova men eftersom jag avverkat några burkar av den gamla verisionen och känner att den börjar bli lite tråkig vågade jag inte tro på att denna skulle ge så mycket bättre driv...
http://www.********.se/Jacked-XX-New-Edition.html

Hetz
2012-01-21, 18:06
just precis den!

Loui26
2012-01-21, 18:35
just precis den!

Härligt då ser jag fram emot en recsention (vet ju att du är haj på sånt) :thumbup:

Hetz
2012-01-21, 18:53
ska bli :D

Sundqvist
2012-01-21, 18:58
Riktigt bra bänkpressar innan!

Loui26
2012-01-22, 14:31
Riktigt bra bänkpressar innan!

Vikterna var okej men det tog också där det skulle :)

Ben/Bål + kompl. biceps:
Körde tillsammans med Mearsault som fortfarande inte var helt frisk men passade på att köra ett lugnt pass. Bör ju nämnas att även ifall han körde på typ tomgång så spöade han mig rätt rejält, han bjöd bl.a. på några riktiga msr (mark stänkar reps)!
Även Hetz dök upp framemot 13:35 och att han mäktade 5 set chins, ~5-6 set mark och en hel drös set skivstångsroddar innan jag och Mearsault markat klart säger en del om hans sjuka tempo!

Passade på att dra en vip-x extreme idag också. Kan hända att jag blivit väldigt stim resistent på senare tid då jag inte upplevde samma klipp som i somras! Den gav dock fortfarande ett jäkla fint fokus till passet och står än överst på min PWO topplista :)

Benböj: Tanken var 16'reppare på 65 men kände efter och känslan sa att passet skulle se annorlunda ut.
13 * 65
10 * 60 (riktigt mustig excentrisk fas)
7-8 * 60 (minns ej reps men samma mustiga excentriska fas)

Skivstångscurl:
10 * 40
10 * 45
7-8 * 55
Tänkte som ett experiment börja köra lite mer cheat då det gäller armarna!

Bencurl:
9 * 35
9 * 35
7 * 30

Vadpressar SS Enarmcurls i cc'n:
3-4 set per övning

Marklyft:
10 * 110
10 * 120
3 * 130 (Orkade inte pressa ur mig mer samtidigt som jag var jäkligt slut)

Benspark:
10 * 65
10 * 70
10 * 60
drop, drop, drop

Kommentar:
Lite annorlunda pass men jag känner samtidigt att själva benträningen under söndagarna får gå lite på känsla då torsdagspasset blir så pass uppstyrt! Kul att träna med Mearsault, hoppas bara hans sjukdom går i rätt riktning nu!

Hetz
2012-01-22, 14:34
Även Hetz dök upp framemot 13:35 och att han mäktade 5 set chins, ~5-6 set mark och en hel drös set skivstångsroddar innan jag och Mearsault markat klart säger en del om hans sjuka tempo!

:D


Skivstångscurl:
10 * 40
10 * 45
7-8 * 55
Tänkte som ett experiment börja köra lite mer cheat då det gäller armarna!


Du har fan bra armar Loui, och här ser jag förklaringen. Fint!

Loui26
2012-01-22, 14:45
Du har fan bra armar Loui, och här ser jag förklaringen. Fint!

Jag har alltid tyckt armarna legat lite efter massamässigt speciellt i db men de har nog tagit sig lite på slutet. Dock är armarna och ben det jag försöker jobba på och försöker därför hitta något som funkar hyffsat för armarna varav jag provar lite mer cheatcurls just nu :)
Har faktiskt gjort en 7'a på 60 i skivstångscurl men det var ett tag sen och jag har inget minne av om det var strikt cheat eller CHEEEAT...

Hetz
2012-01-22, 15:45
Det första jag tänkte idag när jag kom in på gymmet var: "shit är det där Loui? Näää.. fast eller? Jo fan det är det. Bra armar!" :D

Haha strikt cheat eller cheat ja du, oavsett teknik så är det ändå imponerande tycker jag, tveksamt om jag ö.h.t skulle kunna svinga upp en enda på 50kg :D

Loui26
2012-01-22, 18:20
Det första jag tänkte idag när jag kom in på gymmet var: "shit är det där Loui? Näää.. fast eller? Jo fan det är det. Bra armar!" :D

Haha strikt cheat eller cheat ja du, oavsett teknik så är det ändå imponerande tycker jag, tveksamt om jag ö.h.t skulle kunna svinga upp en enda på 50kg :D

Oj jäkligt kul att höra :) Det är ju dock rätt lätt att tycka ens armar är rätt små då man står bredvid Mearsault ;)

Jag skulle inte heller göra särskilt många på 50 med din setvila, någon bra onsdag ska jag fasen försöka köra 20 sek vila för biceps och se hur det går. Lär ju dock inte bli mer än 12 set iaf :P

Curls
2012-01-22, 18:51
missat denna journal, är också från övik. :)

vilket år är du född?

ser riktigt bra ut för övrigt.

Loui26
2012-01-22, 20:01
missat denna journal, är också från övik. :)

vilket år är du född?

ser riktigt bra ut för övrigt.

Är förståligt då jag ganska nyligen konverterade till kolo och har väl inte hunnit göra så mycket väsen av mig :)

Jag är fött 90, vilken årsmodell är du själv?
Tänkte ö-vik är ju en inte allt för stor stad så man brukar ju kunna veta vilka många är så länge det inte skiljer allt för många år.

Jo det börjar gå framåt men finns ju alltid en del att jobba på ;)

Hetz
2012-01-22, 20:16
Ja oja det är ytterst ovanligt att stöta på fler Ö-vikare här på kolo

Hetz
2012-01-22, 20:17
Oj jäkligt kul att höra :) Det är ju dock rätt lätt att tycka ens armar är rätt små då man står bredvid Mearsault ;)

Haha inte många som känner sig stora bredvid Big M ;)


Jag skulle inte heller göra särskilt många på 50 med din setvila, någon bra onsdag ska jag fasen försöka köra 20 sek vila för biceps och se hur det går. Lär ju dock inte bli mer än 12 set iaf :P

Haha testa :P

Curls
2012-01-22, 21:57
Är förståligt då jag ganska nyligen konverterade till kolo och har väl inte hunnit göra så mycket väsen av mig :)

Jag är fött 90, vilken årsmodell är du själv?
Tänkte ö-vik är ju en inte allt för stor stad så man brukar ju kunna veta vilka många är så länge det inte skiljer allt för många år.

Jo det börjar gå framåt men finns ju alltid en del att jobba på ;)

Jag är 87:a, uppvuxen i bonäset och gick på alne, började lira i järved och har spelat i husum och ösk efter de.

Hehe true... kommer följas i fortsättningen dock :)

Loui26
2012-01-23, 14:17
Axlar/Triceps:
På doktorns order har jag bestämt mig för att slänga in lite influenser från Mearsaults träning gällande armar och axlar. Med det sagt kommer jag väl köra ~hälften av övningarna för de muskelgrupperna som jag brukar och hälften med lite mer power.

Sittande hantelpress:
10 * 25
8 * 27,5
8 * 25

Smalbänk: Fokus på explosiva reps med stopp i botten
10 * 60
10 * 70
10 * 60

Push-pressar:
5-6 * 70 (alldeles för tungt)
10 * 60 (mycket bättre)
10 * 65
6-7 * 65 drop
5 * 35 enligt min träningsfilosofi :)

Enarms push-downs SS Omvända flyes:
3 set vardera

Sidolyft:
9 * 15
10 * 12,5
10 * 10

Dips SS Hantelextentions:
15 / 6 * 10
13 / 5 * 10
12 / 5 * 10

Kommentar:
Helt okej pass och faktiskt lite roligt att mata på lite mer :) Ska lägga mig på 65 i pressarna några veckor innan jag ger mig på 70! Sprang på både Mearsault och Jessie. Mearsault som dock fortfarande inte kunde köra på :(
Jessie däremot gjorde av det jag såg och hörde ett grymt pass trots att hon var lite opepp när hon anlände!

Hetz
2012-01-23, 17:39
Tycker det låter klokt Loui att variera ett tag och testa sig fram! Man måste ju hitta den där förbannade känslan som jag tjatar om hela tiden :D

Loui26
2012-01-24, 10:18
Tycker det låter klokt Loui att variera ett tag och testa sig fram! Man måste ju hitta den där förbannade känslan som jag tjatar om hela tiden :D

Jo Mearsault har ju lyckats satans bra med sina axlar och armar så jag känner att jag kan köra lite mma-stil och "mix it up a little bit" ;)

Curls
2012-01-25, 08:09
tycker det låter klokt loui att variera ett tag och testa sig fram! Man måste ju hitta den där förbannade känslan som jag tjatar om hela tiden :d

+ 1

:)

Loui26
2012-01-25, 14:56
Rygg/Biceps + kompl mage:

Skivstångsrodd:
9 * 30
7 * 30
8 * 25
bredare grepp
6 * 25
6 * 20
6 * 15
OBS jag skulle på inget sätt köra 6'or utan 10'or men det gick bara så jäkla trögt idag...

Chins: Körde här samtidigt som Hetz som krämade på riktigt bra. Jag är sjukt dålig på räkna men han gjorde x antal fler än mig!
9, 5, 4 (maxbredd), 2-3

Kabelrodd:
1 set = 6 reps v-handtag drop 6 reps rak stång
3 sådana set

Latsdrag:
10 * 14 plattor
8 * 14 plattor
7 * 10 plattor

Hantelcurls:
7 * 20 (kasst gjorde ont i bicepsfästet också...)
8 * 17,5
10 * 15

Skivstångscurl:
10 * 40
10 * 45
10 * 40
Fick ihop bra med reps men det gick mycket trögare än vanligt så blev en hel del sving.

Rope-curls:
10 * 25
10 * 30
10 * 25 drop några negativa på mellan 30-37,5

Kommentar:
Inbillade mig att formen var katastrof idag, bara en jädra massa vätska så man såg klumpig ut... Dock mot slutet av passet då jag drog av mig överdragströjan kändes det ändå rätt bra trots ett pass med dåliga resultat :)

Sundqvist
2012-01-25, 14:57
Jävligt köttigt pass alltså!
men förstår inte att du "bara" kör 6er på 25/30 i stångrodd, men latsdrag med 14 plattor och skivstångcurl med 40 :D

Hetz
2012-01-25, 15:11
Kommentar:
Inbillade mig att formen var katastrof idag, bara en jädra massa vätska så man såg klumpig ut... Dock mot slutet av passet då jag drog av mig överdragströjan kändes det ändå rätt bra trots ett pass med dåliga resultat :)

aahhh så det var därför du sprang runt och flexade :D

Loui26
2012-01-25, 18:05
Jävligt köttigt pass alltså!
men förstår inte att du "bara" kör 6er på 25/30 i stångrodd, men latsdrag med 14 plattor och skivstångcurl med 40 :D

Tackar kändes rätt bra idag trots lite trögt i vissa övningar!
Du får mer än gärna skriva bara utan snuffar för jag tycker själv det är skitvikten ;) Men ja till att börja med så har jag börjat fuskar lite mer i latsdragen, lär nog ska ligga på max 10 plattor om jag ska köra lika strikt som i roddarna!
Hur som helst då jag tränar rygg eftersöker jag ffa kontakt vilket jag tycker jag fått till bättre och bättre de senaste åren och då orkar jag helt enkelt inte mer... Jag tycker dock jag borde kunna ligga runt 35 kg när det gäller 10'or men det har gått jäkligt trögt nu i början av hypertrofi perioden, så jag hoppas det tar sig*flex*

aahhh så det var därför du sprang runt och flexade :D

Hahaha det gör jag antagligen vartenda pass xD Brukar försöka göra det lite i smyg så inte folk ska tycka man är någon slags idiot :P

-------------------------

Tänkte iaf nämna min PWO-mix idag och jag är kass på att utvärdera men gör en kortare variant!

Smak:
De olika komponenterna var för sig hade smakerna apple/pear, apple, fresh fruits och malto då som inte ha någon smak. Detta blev i slutänden något som smakade väldigt mycket av vip-x'ens apple/pear smak men med en jäkligt skum eftersmak...
Det var hur som helst helt klart drickbart även om det såg ut att komma från ett avlopp i något ghetto (ska ta bild nästa gång).

Effekt:
Sulade i mig den medan jag satt på föreläsningen vilket i slutändan blev lite för tidigt. Jag kände inte av särskilt mycket av beta-alaninet (har jag iofs nästan överhuvudtaget slutat göra) men jag tyckte mig iaf få en jäkla skön blandning av det där lugna fokuset som jacked xx erbjuder och den lite mer speedade varianten som vip-x'en tenderar att ge!

Något som jag förut gillade med jacked xx var att jag fick ett bättre tryck i kroppen utan att få den där sjuka pumpen som gör att man nästan inte kan ta ut sig helt varje set. Medan vip-x'en är kul just för den lite tyngre pumpen.
I och med blandningen tyckte jag även där hitta något slags fint mellanting mellan outhärdlig pump och det mer karaktiserande trycker jacked xx ger!

Slutsats:
Kommer definitivt provas igen, sparar dock antagligen på den imorn när det är ben som gäller ;)

Hetz
2012-01-25, 18:16
Låter som ett ganska bra alternativ till "PWO" då med andra ord, tycker att jacked xx är lite väl mesig när det gäller fokus, och beta-alaninet är helt väck, känner ingenting, men kroppen orkar betydligt mer. Håller även med om pumpen, får inte sådär äckligt mycket pump av jacked xx och kanske skulle vilja ha lite mer pump ändå, kanon om vip-xen kompenserar upp det!

Måste fasen ta o köra vip-x extreme! Men nästa gång jag köper pwo (vilket förmodligen inte kommer att vara på ett jääääkla tag) så ska jag once and for all köra en burk rage insanity!

Loui26
2012-01-25, 18:26
Låter som ett ganska bra alternativ till "PWO" då med andra ord, tycker att jacked xx är lite väl mesig när det gäller fokus, och beta-alaninet är helt väck, känner ingenting, men kroppen orkar betydligt mer. Håller även med om pumpen, får inte sådär äckligt mycket pump av jacked xx och kanske skulle vilja ha lite mer pump ändå, kanon om vip-xen kompenserar upp det!

Måste fasen ta o köra vip-x extreme! Men nästa gång jag köper pwo (vilket förmodligen inte kommer att vara på ett jääääkla tag) så ska jag once and for all köra en burk rage insanity!

Jag tycker helt klart det var en bra variant! Har du provat rage insanity förut eller? Själv har jag bara provat x2'an som jag tyckte var jäkligt bra (ligger nog 2'a på min lista). Minns en gång när jag körde rygg och kabelrodd som första övning, då när jag skulle kräma ur den där sista svintunga repsen fick jag världens beta-alanin chock! Tog typ 2sek från att ha noll stickningar till att det stack i hela jäkla ansiktet :D

Hetz
2012-01-25, 18:28
Rage x2 tycker jag är grymt bra! Samtliga Rage produkter ger bra valuta för pengarna, visserligen rätt dyr men det är otroligt sällan man hör någon som inte känt av Rage. Har testat en dos Rage Insanity och jag blev inte besviken! Tänkte klicka hem en sådan först men blev så sugen på att testa jacked xx new edition då den gamla versionen varit kanon på mig - snacka om nitlott : [

Loui26
2012-01-26, 13:42
Rage x2 tycker jag är grymt bra! Samtliga Rage produkter ger bra valuta för pengarna, visserligen rätt dyr men det är otroligt sällan man hör någon som inte känt av Rage. Har testat en dos Rage Insanity och jag blev inte besviken! Tänkte klicka hem en sådan först men blev så sugen på att testa jacked xx new edition då den gamla versionen varit kanon på mig - snacka om nitlott : [

Jo de enda minusena som jag kommer på med x2'an är att den var rätt dyr och att effekten avtog en del mot slutet av burken men det gör ju typ alla...
Eller ja smaken var väl lite sisådär också men det är det sista jag bryr mig om så länge de funkar bra i övrigt!

Ben: Japp veckans första benpass avklarat. Körde samtidigt som Mearsault vilket var några dagar sen, så det var skoj! Är skönt att kunna tima åtminstonde ett benpass i veckan samtidigt som Mearsault kör för jag vet att jag alltid lyckas göra saker lite bättre då :)

Benböj:
värmning med 8'or på 40, 50 och 60
10 * 70
8 * 70
10 * 60

Utfall:
10 * 60
10 * 70
10 * 80 Yeah! Efter första repsen tänkte jag att jag lägger av efter 5 men lyckades kämpa mig hela vägen till tio på 2 min och 16 sek! Enda jobbiga är att jag måste öka nästa gång...

Knäböj med smal fotsällning i smith:
10 * 20
10 * 20
6 * 20

Stående vadpressar i smith:
4 set 8-10 reps

Raka mark:
10 * 60
10 * 70
10 * 70

Bencurl:
3 set

Benspark:
Dropset med 20 kgs skillnad från 70 till 10

Kommentar:
Kändes som ett bra pass idag! Får tacka Mearsault för bra passning, peppning och räknande av reps i sista setet utfall ;)

Mersault
2012-01-26, 14:16
Stört bra utfall idag *flex*

Loui26
2012-01-26, 17:46
Stört bra utfall idag *flex*

Ja utfallen går jäkligt bra just nu :) Får försöka sätta något slags mål i 10 * 90(*screwy*) innan dieten börjar! 85 nästa iaf...

dabe0016
2012-01-26, 19:26
Instämmer, fina utfall! Men mer vikt på utfall än benböj? Är det någon typ av tidigare skada som gör det?

Hetz
2012-01-26, 19:35
Ställer mig i hyllningskören också. Sjukt bra utfall!

Loui26
2012-01-26, 19:48
Instämmer, fina utfall! Men mer vikt på utfall än benböj? Är det någon typ av tidigare skada som gör det?

Jadu jag vet inte riktigt vad det beror på, men jag kör antagligen striktare i böjen eller något sånt! Har för tillfället iaf ingen skada som hindrar mig i någon av övningarna :)
Big M som sett mig köra båda övningar och har bättre koll på kroppen har säkert någon bra teori!

Ställer mig i hyllningskören också. Sjukt bra utfall!

Tackar! Jag gillar dem starkt!

dabe0016
2012-01-26, 20:49
Jadu jag vet inte riktigt vad det beror på, men jag kör antagligen striktare i böjen eller något sånt! Har för tillfället iaf ingen skada som hindrar mig i någon av övningarna :)
Big M som sett mig köra båda övningar och har bättre koll på kroppen har säkert någon bra teori!

Okej, det kändes bara lite konstigt att läsa. Men då borde vikterna i böjen skjuta i höjden med så pass bra utfall! :)

Curls
2012-01-27, 08:09
Enda jobbiga är att jag måste öka nästa gång...

Vad är de för inställning?

;)

Loui26
2012-01-27, 11:00
Okej, det kändes bara lite konstigt att läsa. Men då borde vikterna i böjen skjuta i höjden med så pass bra utfall! :)

Ja får väl se hur böjen tar sig framöver :)

Vad är de för inställning?

;)

Hahaha vanligtvis tycker jag väl inte det men utfallen är så jäkla jobbig då man måste göra 10 på varje ben *cry*

Loui26
2012-01-27, 14:26
Bröst/Mage + kompl. axlar:
Var en hel drös kolo'iter på Iksu idag så blev lite småsnack med de flesta :)
Såg iaf en hel del imponerande resultat där Apjanne's böjar (de set jag hann se såg jäkligt bra ut måste jag säga!) och Jessie's bänkande (you will se) i topp!

Bänkpress:
10 * 100
9 * 105
7 * 80
15 * 60

Sidovickningar på hyperexenteionsbräda: Någon som vet riktiga namnet på denna? Känns ju asfjantigt att ha världens sämsta och längsta namn :P
3 set, 10 * 25

Lutande hantelpress:
19 * 27,5 (Klantigt val av vikt...)
12 * 30
7 * 32,5 drop
7 * 22,5

Brutalbänk:
3 set

Flyes i maskin SS Omvända flyes SS Sidolyft:
10 * 77 / 10 * 40 / 8 * 15
10 * 77 / 10 * 35 / 10 * 10
10 * 82 / 10 * 30 / 10 * 10

Lutande bänk i smith:
10 * 40
4 * 60
5-6 * 40

Kommentar:
Rätt bra pass idag! Skrapade ihop en del reps på hyggliga vikter i bänken men man är ju aldrig nöjd ;) Minus är väl kanske att tempot blev lite halvdant!

Niwah
2012-01-27, 14:48
Starkt bänkat :thumbup:

Fett pass som vanligt. Längtar till den dagen jag också leker med 100ingar :D

Loui26
2012-01-27, 14:56
Starkt bänkat :thumbup:

Fett pass som vanligt. Längtar till den dagen jag också leker med 100ingar :D

Tackar Niwah :)
Jo nu när jag satt här hemma och halvt grämde mig för att jag inte gick mer på kontakt de 2 första seten (trots halvdana pass tycker jag brösten svarat bra på sista 2 veckorna) så kom jag på mig själv med att jag fasen måste lägga på ett kål mot 150!
Så det blir fasen att sikta mot 10 * 110 nästa pass :hbang:

Bästa är dock att jag har en rätt skön känsla i kroppen! Känner att man jobbat igenom överkroppen men är långt ifrån sliten på något vis *flex*

Sundqvist
2012-01-27, 14:57
Jävligt bra bänkat!!!

Niwah
2012-01-27, 15:00
Tackar Niwah :)
Jo nu när jag satt här hemma och halvt grämde mig för att jag inte gick mer på kontakt de 2 första seten (trots halvdana pass tycker jag brösten svarat bra på sista 2 veckorna) så kom jag på mig själv med att jag fasen måste lägga på ett kål mot 150!
Så det blir fasen att sikta mot 10 * 110 nästa pass :hbang:

Bästa är dock att jag har en rätt skön känsla i kroppen! Känner att man jobbat igenom överkroppen men är långt ifrån sliten på något vis *flex*

Den känslan är ju den perfekta som man alltid borde sträva efter :)
110x10 har du garanterat lätt och 150 är en riktig drömgräns!

Vad ligger din kroppsvikt på nu?

Loui26
2012-01-27, 15:09
Jävligt bra bänkat!!!


Tackar! Alla har vi våran paradgren, vilket i mitt fall nog beror på att det i mina yngre år blev 2 bröstpass istället för något benpass :D

Den känslan är ju den perfekta som man alltid borde sträva efter :)
110x10 har du garanterat lätt och 150 är en riktig drömgräns!

Vad ligger din kroppsvikt på nu?

Absolut det känns också att summa sumarum av träningsveckan (även om den inte är slut) får bli rätt bra :)
Haha får se, jag tror det inte blir så lätt :P och enligt såna där 1 rm räknare så måste jag upp på 10 * 115 innan 150 ska gå...
Jag har dock för mig att jag brukar kunna sega upp lite mer än de säger (får hoppas det inte är någon illusion bara) :)

Ligger på mv ~ 87,5 pannor så vill väl upp till 90 sakta men säkert.

Hetz
2012-01-27, 17:20
Grymt bra Loui!

Loui26
2012-01-28, 14:34
Har egentligen vilodag idag men efter att hängt med Mearsault och Jessie till öppningen av 1 more rep butiken (där jag för övrigt inte kunde hålla mig från att spränga student budgeten...) så hängde jag på till Iksu för att coacha och bara känna på atmosfären. Men det som då började med ett lek-set chins blev tillslut ett ryggpass, men va fan man kan väl aldrig få för mycket rygg :D

Extra rygg:

Chins:
10, 10, 10, 7, 9 (maxbredd på alla)

Chins med v-handtag:
Fick inte till denna övning alls men gjorde 3-4 set iaf

Pull-downs??:
En jäkla massa set med lång vila ty 4-5 st kom och tog mina handtag medan jag snackade med Big M...

Latsdrag:
10 * 11 plattor
10 * 12 plattor
5-6 * 14 plattor drop några * 10 plattor

Sist men inte minst blev det lite pose-down i omklädningsrummet :P

Kommentar:
Kul med träning :) Gick btw satans bra för Big Boy M idag!

Mersault
2012-01-28, 14:45
Riktigt fina chins idag Jeansmannen! och tack för coachningen :)

Loui26
2012-01-29, 15:08
Riktigt fina chins idag Jeansmannen! och tack för coachningen :)

Jeansmannen tycker jag vi tar och glömmer bort ;) Ingen fara kul att hänga på iksu utan press och dyligt ibland :)

Ben + kompl. biceps:
Timade passet med Mearsault och Jessie som båda gjorde en hel del fina resultat! Alla provade dagen till ära PWO'n Big Bang (även kallad Big Boy) från scitec. Jag körde min vanliga procedur och rörde ner lite bcaa och det resulterade i bland det vidrigaste jag druckit i kostillskottsväg *spy*


Benböj:
10, 10, 10, 10, 10, 8 * 60

Skivstångscurl:
10 * 40
10 * 50
10 * 55

Raka mark:
10 * 32,5
10 * 40
8 * 45

Vadpressar:
4 set

Hantelcurl:
10 * 20
20 * 22,5
8 * 25 drop negativa i kabelmaskinen

Benspark:
10 * 110
8 * 110
9 * 96 drop, drop, drop, drop

Kommentar:
Okej pass som tog en hel del tid. Kände mig dock låg större delen av passet och känner nu efteråt att jag halvt "kraschat" av PWO'n... Känner mig nästan lite deprimerad :S
Låter nog Big Bang'en vara ett tag. Sen ska jag köra kommande vecka med PWO sen får det bli en månads uppehåll känner jag...

Jessie
2012-01-29, 15:49
Du körde på skitbra idag! Jåå, strunta i big boy-bam ett tag och kör på dina andra 112 goda kickdrinkar ist! :)

Hetz
2012-01-29, 16:42
Härligt Loui! Det låter som att du har en hel drös med pwo's hemma nu :D

Loui26
2012-01-29, 17:19
Du körde på skitbra idag! Jåå, strunta i big boy-bam ett tag och kör på dina andra 112 goda kickdrinkar ist! :)

Tack :) Jo det blir till att köra på mina säkra kort ett tag framöver!

Härligt Loui! Det låter som att du har en hel drös med pwo's hemma nu :D

Jo jag har väl 4 st olika och 1-2 av varje sort ;)

Sundqvist
2012-01-29, 17:32
sjuka skivstångscurlar!

Loui26
2012-01-30, 13:13
sjuka skivstångscurlar!

Sving, sving ;) Får väl ta och filma lite snart så det blir lite intressantare här i journalen!

Axlar/Triceps:
Sprang på Mearsault nere i omklädningsrummet efter passet så blev lite tjöt och kik på dips innan jag drog hem! Ska bli kul att se om han drog hem serien :)

Sittande hantelpress:
10 * 25
9 * 25
8 * 25

Smalbänk:
10 * 60
10 * 70
10 * 75
Börjar komma igång i smalbänken, 80 nästa pass!

Push-press:
9 * 65
10 * 60
9 * 60
Mycket halvdant idag...

Liggande tricepsextentions:
7 * 30
8 * 20
6 * 20
Känningar i armbågarna och dåligt med kräm.

Omvända flyes SS Sidolyft:
3 set vardera övning

Dips SS Hantelextentions:
15 / 10 * 7,5
13 / 10 * 7,5
13 / 8 * 7,5

Kommentar:
Inte så mycket att säga om passet men lite extra skönt att smalbänken tar sig då den brukar kunna gå lite hand i hand med ökningar i bänken för mig!

Mersault
2012-01-30, 14:15
Riktigt fin smalbänk :)

Loui26
2012-01-30, 14:52
Riktigt fin smalbänk :)

Inte jättemärkvärdiga vikter, men utförandet sitter i och vikterna ökar så då får man vara nöjd :)

Jessie
2012-01-30, 18:51
Vip x:n - mkt godare än big boy! tack för den! Blev inge vidare pass trots den men jag var iaf pigg hela passet vilket jag säkert inte hade varit utan den :)

Loui26
2012-01-30, 20:45
Vip x:n - mkt godare än big boy! tack för den! Blev inge vidare pass trots den men jag var iaf pigg hela passet vilket jag säkert inte hade varit utan den :)

Ja att den smakade bra! Värsta är ju när man sen ska återgå till Big Boy'en :P Ja brukar kunna vara bra att utvärdera en PWO under några pass för att kunna känna efter riktigt men låter ju bra att piggheten infann sig iag :)

Mersault
2012-02-01, 14:48
Tack för passningen idag! guld värt :)

Loui26
2012-02-01, 16:12
Tack för passningen idag! guld värt :)

Ingen vara nöjet var på min sida :)

Rygg/Biceps:

Chins:
10, 9, 6 (maxbredd), 6, 5, 4 (maxbredd)

Skivstångsrodd:
2 smalt grepp och 2 bredare

Latsdrag:
10 * 12 plattor
7 * 14 plattor
5 * 12 plattor drop 4 * 10 plattor

Kabelrodd:
3 set á la 5 * v-handtag drop 5 * brett handtag

Hantelcurl:
10 * 17,5
10 * 20
8 * 22,5

Enhandscurl:
10 * 12,5
8 * 15
10 * 12,5

Skivstångscurl:
10 * 40
8 * 40
8 * 40

Kommentar:
Helt okej pass :) Skivstångsrodden fortsätter gå trögt (kommer inte ens ihåg hur många reps det blev :P) men annars är jag rätt nöjd!

Loui26
2012-02-02, 18:45
Ben:
Hade bokat dejt på iksu med Mearsault vid tolvtiden men hade labb på morgonen så jag lyckades vara där först kvart över och skulle även vara tillbaka på skolan halv 2 --> stressigt pass... Men fick iaf ihop något rätt vettigt :) Hur som helst morgonpass imorn, kan bli tungt :/

Benböj:
10 * 40
10 * 60
10 * 65
10 * 60
8 * 70
10 * 65
10 * 60
10 * 40

Lårcurl:
3-4 set på lätta vikter med ett jäkla fokus på squeeze, därför jag inte kommer ihåg varken vikt eller reps här...

Vader SS benspark: Bör nämnas att jag och Mearsault provade detta upplägg för vaderna förra Torsdagen och har därefter hunnit kört det även i Söndags. Men vi har båda haft konstant jäkla träningsverk...
Max antal snygga + några korta / 10 * 70
/ 10 * 80
/ 10 * 80 drop 60, 40, 20, 10
Ett sista set vader.

Böj med smal fotställning i smith:
10 * 10
10 * 15
10 * 10

Kommentar:
Helt okej pass där jag framförallt hade ett jäkla tryck i vaderna! Utöver det så var jag jäkligt pigg så dagens PWO får bra betyg :) Minus var väl att jag inte hann med några utfall, men får ta det på söndag eller nästa vecka!
I övrigt verkar varenda kotte man känner fly Umeå denna helg :O

Loui26
2012-02-03, 16:38
Bröst/Mage + kompl. triceps: Blev morgonpass vilket jag inte kört på evigheter så filosoferade lite med Mearsault igår om hur man skulle göra med käk och dyligt innan vilket slutade i en rejäl PWO med lite extra kolhydrater vilket funkade bra :)

Bänkpress:
8 * 110 (Då vet jag hur jag ligger till på denna vikt, 10'a blir första målet!)
8 * 105
6 * 80 (squeeeeze)
15 * 60 (stopp i botten och toppen)

Obliqerna:
3 set

Lutande hantelpress:
10 * 32,5 (LÄTT!!!)
9 * 35
8 * 35

Magmaskin:
4 set

Lutande pressar i smith:
10 * 40
6 * 50
6 * 40

Flyes i maskin SS Enhands push-downs:
9 * 77 / 10 * 20
8 * 73 / 10 * 25
8 * 73 / 8 * 25

Kommentar:
Lätt bästa passet denna vecka! Bra tempo och ett jäkla tryck i kroppen! Var påväg att fota lite men var så bråttom att det rann ut i sanden...

Jessie
2012-02-03, 17:32
:hbang: Grymt pass Loui!!

Mersault
2012-02-03, 17:45
Bra pressat Loui :)

Loui26
2012-02-03, 19:00
:hbang: Grymt pass Loui!!

Ja det kändes också bra idag :) Firade det med en extra lunch :D

Bra pressat Loui :)

Tackar Big M! Negativa nästa bänkpass ;)

apjanne
2012-02-04, 11:23
Riktigt grymt bänkat Loui! Du är jävligt stark i bänken :D

Loui26
2012-02-05, 13:43
Riktigt grymt bänkat Loui! Du är jävligt stark i bänken :D

Tackar det gick rätt bra idag, även om jag har dåligt med tidigare referenser på just 110 :) Sen ja bänken är väl det jag skulle kunna kalla mig lite stark i men det är förmodligen också det jag tränat mest kontinuerligt och viktinriktat också ;)

Rygg/Biceps:
Jaha ja var ju ben + mark och biceps som stod på schemat men efter marken så var all tagg till benträning som bortblåst och en kompis skulle köra lite mer rygg så jag hängde på där istället...

Marklyft:
10 * 90
10 * 110
6 * 120
Skulle köra en 10'a vilket jag också hade klarat men fick en liknande (men mycket lindrigare) känning i baksidan som då jag för 1,5 år sen drog på mig en rejäl muskelbristning när jag just markade. Så tog det säkra före det osäkra och stannade där i det set'et

Valde att känna på ett till set och det kändes ändå okej men blev färre reps för att spara mig.
6 * 120
6 * 130
3 * 140
Skööönt att det kändes bra att köra vidare!!!

Skivstångscurl:
10 * 45
10 * 50
7 * 55

Chins:
5 set med varierande mellan de vanliga greppbredderna

Latsdrag:
10 * 12 plattor
8 * 14 plattor
5 * 16 plattor drop 5 * 10 plattor

Kabelrodd:
3 set á la 5 * v-handtag drop 5 * brett handtag

Curls i CC'n:
6 * 40
10 * 30
10 * 30

Rope-curls:
10 * 25
10 * 22,5
10 * 20

Sen några pistols för att se om det fortfarande gick :P Kändes kul så tror nog jag ska börja köra dessa igen :)

Kommentar:
Ja egentligen ett kasst pass för jag gjorde inte ett enda set ben men va fan det var åtminstonde skoj! Provade även på Big Bang igen och tyckte att den var mycket bättre denna gång, blir dock något pass till innan utvärdering. Beställde även ett par nya lurar igår så nu jäklar spolar jag mina 2 koss som gått sönder 3 ggr vardera...

Nano-Sekund
2012-02-05, 19:20
Liten fundering bara?

Varför så många reps på marken? Väldigt vanligt att just baksidan eller andra muskler ger upp vid högrepsträning på marklyft.

Bra köttat i övrigt, måste ju vara en bra sporre att få träna med Mersault:thumbup:

Loui26
2012-02-05, 19:38
Liten fundering bara?

Varför så många reps på marken? Väldigt vanligt att just baksidan eller andra muskler ger upp vid högrepsträning på marklyft.

Bra köttat i övrigt, måste ju vara en bra sporre att få träna med Mersault:thumbup:

Ja enda anledning är väl egentligen att jag har en period där jag siktar in mig på 10'reppare och har då inte gjort någon skillnad på någon övning, kanske är dumt tänkt??

Jag har iaf aldrig varit en person som känner mig efter i träningen istället för ta reda på saker teoretiskt...
Så jag får väl passa på att fråga du som är väldigt rutinerad om vad du anser man bör ligga på för repsantal i marken om man ffa är ute efter hypertrofi och inte vill köra höga reps såsom 10'or pga av den nämnda skaderisken? :)

Ja verkligen, träningen har nog aldrig gått så bra som nu i höst då jag rätt kontinuerligt tränat med Big M!
Framgången ligger nog också väldigt mycket i att vi har rätt olika träningstänk och kommer nog därför rätt ofta med inputs som man själv aldrig tänker på :) Men sen att han har en grym fysik och sporrar en riktigt bra när man tränar är bara en liten grej.
För framför allt är Mearsault en sjukt trevlig kille som trots allt han kan och den grymma fysik han har är bland de ödmjukaste jag känner :)

Edit: Kul att storfräsare som du kikar in i min lilla journal! Hoppas jag kan hänga med dig och Mearsault på något pass framöver, så jag får skämma ut mig ;)

Nano-Sekund
2012-02-06, 11:06
Hej Loui!

Rent generellt så finns det väl inget magiskt siffra för reps & hypertrofi, visst lägre reps påverkar lite andra fibrer kontra högre reps MEN det finns ingenting som fullkomligen tyder på att 10 reps 3 set skulle ge mera hypertrofi än 3 reps 10 set (lika många reps tot)

Vad gäller marklyft så kan du garanterat köra 10:or på vikter du kan hanterar bra, MEN när det kommer till det sista setet & du känner dig osäker på vikten som ska lyftas så ökar risken för skador markant! Just pga. att du kopplar på så många andra muskler än bara rygg & ben, mindre muskler som samarbetar med "dom stora" musklerna.

Fick jag bestämma ditt schema så kan du absolut köra 10or på alla övningar, men vid marklyft så bör du sikta på repsintervaller runt 3-6 reps (med full fokus på varje reps)

Detta kommer inte att göra din hypertrofi lidande, utan snarare trigga den pga. att tung träning--- utsöndrar mera hormoner---som får dig att växa mera---Win--Win *flex*

Ang. din edit så blir jag glad att läsa sådana peppande ord. Tycker mig bara vara en vanlig kille som vill hjälpa folk vilket jag hoppas du gillar :)

Mersault är def. en riktigt trevlig kille, bra förebild rakt igenom :thumbup:

Loui26
2012-02-06, 18:38
Jag får tacka så mycket för ditt svar :) Kommer som du rekomenderar börja köra tyngre och sikta in mig på 6 reps framöver!

Jag tycker det är väldigt stort av dig att lägga den tid du gör på att hjälpa andra! I mina ögon är det mycket mer imponerande än vilka vikter man än lyfter, sen att du också levererar imponerande pass ger ju bara en ännu positivare bild av dig :)

Var trevligt att träffas idag, hoppas passet gick bra trots mycket folk och renoveringen!

Axlar/Bröst:
Vad som skulle bli ett renodlat axelpass blev i slutändan ett axel/bröst pass ty Apjanne dök upp mot slutet av mitt pass och hade just bröst på schemat. Det blev alltså att hänga på lite bänkande och hantelpressande och ja det var fasen inte lätt att hänga med då det skulle reppas :P
Hetz var också på plats och bombade pecsen. Sprang också på Nano-Sekund, riktigt trevlig snubbe som är rejält stor!

Sittande hantelpress:
8 * 32,5
7 * 32,5
10 * 27,5

Sidolyft:
6 * 10
5 set per arm 10 * 7,5

Smithpressar bakom huvudet:
6 * 30
10 * 20
9 * 20
9 * 20

Omvända flyes:
3 set

Framåtlyft:
3 set 10 * 10

Sittande pressar i friviktsmaskin:
10 * 25 per hand
10 * 35 per hand
7 * 40 per hand

Stående militärpress:
10 * 40
9 * 40
9 * 40

Drag till hakan i kabelmaskin:
3-4 set

Bänkpress:
15-16 * 80
7 * 102,5
5 + 1 * 102,5
10+ * 72,5

Lutande hantelpress:
3 set på 35'erna

Kommentar:
Blev ett ganska långt pass :P Men var mycket trevligt folk på iksu så orkade inte dra mig hemåt!

Nano-Sekund
2012-02-07, 16:01
Kul att ses Loui !

Du verkar vara en riktigt trevlig kille! Kul att du kom fram & hälsade, jag är lite i min egen värld då jag tränar! (inte alla som lastar på vikt till en, utan att träna själv;))

Kul att du uppskattar min läggning till att hjälpa andra. Det jag skrev till dig är ju absolut inte kritik, utan snarare tips. Ifall man köper det eller ej är upp till varje individ!

Skulle vara kul att dra av ett pass någongång när jag är ner till Umeå!

Lycka till! Keep an eye on you :)

Hetz
2012-02-07, 18:17
Fan Loui dina pass är ju fan längre än mina nuförtiden, eller så är det för att du ska stila för damerna ;)

Loui26
2012-02-07, 18:24
Kul att ses Loui !

Du verkar vara en riktigt trevlig kille! Kul att du kom fram & hälsade, jag är lite i min egen värld då jag tränar! (inte alla som lastar på vikt till en, utan att träna själv;))

Kul att du uppskattar min läggning till att hjälpa andra. Det jag skrev till dig är ju absolut inte kritik, utan snarare tips. Ifall man köper det eller ej är upp till varje individ!

Skulle vara kul att dra av ett pass någongång när jag är ner till Umeå!

Lycka till! Keep an eye on you :)

Ja men det är ju så det ska vara, speciellt på benpassen!

Jag tog det inte på något sätt som kritik utan jag tog det som ett tips som jag såklart tänkt över själv också.
Jag har iaf kommit fram till att det kan vara värt att köra lite lägre reps ty när jag skadade baksida lår för något år sen så var det när jag pressade ur mig den absolut sista repsen.
Och just när jag kör 10'or blir det lätt att jag "de tyngre" seten får slita som ett djur de sista repsen (tekniken vill jag dock säga är bra), så lite lägre reps kan nog vara smart (vilket också var tanken ett tag innan jag trots allt bestämde mig för 10'or i marken) :)

Det får vi absolut styra ihop :)

Loui26
2012-02-07, 18:38
Fan Loui dina pass är ju fan längre än mina nuförtiden, eller så är det för att du ska stila för damerna ;)

Haha lugna ner sig nu :P Saken är ju den att du säkert kör minst 1,5 gånger så många set som mig! Sen vill jag inte behöva åka hem och plugga så därför kör jag lite extra :D

Armar:
Mitt första renodlade armpass någonsin och anledningen till denna angenämhet var att en kompis ville ha lite träningstips och då ville köra armar!

Skivstångscurl:
10 * 50
6-7 * 50
8-10 * 40

Smalbänk:
10 * 65
10 * 75
10 * 80 (blev en hel del tummande på tekniken här)

Curls i cc'n:
3 set, 8-10 reps
Var dock skitsvårt att välja vikt då det högra viktmagasinet måste monterats på något konstigt sätt ty det blev ett jäkla motstånd mitt i curlen...

Liggande tricepsextentions:
3 set, 7-10 reps, 20-25 pålastat

Dips SS Hantelextentions:
Kommer knappt ihåg hur något set jag körde idag såg ut men ja 3 st vändor :P

Enhandscurl i kabelmaskin:
10 * 10
10 * 12,5
10 * 15

Kommentar:
Som sagt rätt angenämt att inte splitta på armarna, men får ändå bli att fortsätta splitta dom om jag vill ha in mina 2 benpass varje vecka :)

Niwah
2012-02-07, 18:55
Du måste ju bjuda på bilder på monstergunsen nästa gång då du kört ett armpass. Misstänker att vi andra får komplex efter det :D

Loui26
2012-02-07, 19:16
Du måste ju bjuda på bilder på monstergunsen nästa gång då du kört ett armpass. Misstänker att vi andra får komplex efter det :D

Det kan nog dröja ett tag innan nästa renodlade armpass men jag ska försöka dra av lite bilder och filmer något av passen under veckan :)
Men armarna är faktiskt inte särskilt bra eller ja från sidan är de okej men i bdb och fdb är de kass :/ Jag jobbar dock på det! :)

Nano-Sekund
2012-02-07, 19:49
Bilder tack ! :D

Hetz
2012-02-07, 22:31
Ja alltså jag tänkte på det idag igen. Du har fan ett par rejäla klubbor Loui!

Curls
2012-02-07, 22:43
bilder tack ! :d

+ 1

Loui26
2012-02-08, 15:20
Bilder tack ! :D

+ 1

Blev några bilder idag men visst inte riktigt vad för bilder jag skulle ta så blev de vanliga ryggbilderna + en side-triceps :P

Ja alltså jag tänkte på det idag igen. Du har fan ett par rejäla klubbor Loui!

Ja vad ska jag säga. Tack antar jag men jag anser ändå att det är något jag behöver jobba på (iaf om man tittar på bilderna jag tagit) :/

Rygg:
Blev ett renodlat ryggpass som Mearsault hängde med på så då kan det ju inte bli annat än lyckat! :) Får tacka han för filmning mm, syns att han kan det där med kameror och få ens fysik att se bättre ut än egentligen den är ;)

Chins:
x antal set, varav 2 viktade i slutet (ett viktat på film)

Kabelrodd:
10 * 80
10 * 95
10 * 105
Inte riktigt min stil då det gäller utförandet, men var kul att mata på lite också :)

Latsdrag:
10 * 10 plattor
9 * 12 plattor
6-7 * 14 plattor

Marklyft:
6 * 120
3 * 130
2 * 140 (film)


Chins:
ZoBsSTb5cc8&feature=youtu.be

Mark:
2PpXwwo3wH8&feature=youtu.be

Loui26
2012-02-08, 15:23
Lite bilder var det också *flex*

Mersault
2012-02-08, 15:30
Bilderna blev ju riktigt bra! Bred rygg :)

Niwah
2012-02-08, 15:31
Kul med filmer och bilder! Riktigt bra bild och vilken jäkla triceps :D Inte konstigt du är stark i bänken :thumbup:

Loui26
2012-02-08, 16:26
Bilderna blev ju riktigt bra! Bred rygg :)

Ja jag tycker också de blev nice :) Trodde formen var sämre än den var... Funderar på att dra ihop en liten film från morgondagens pass!

Kul med filmer och bilder! Riktigt bra bild och vilken jäkla triceps :D Inte konstigt du är stark i bänken :thumbup:

Tackar!!! Jo jag blev positivt överaskad av de flesta bilderna, sen ska jag försöka vara lite mer frekvent med framför allt filmer framöver :)

Mersault
2012-02-08, 16:40
Ja jag tycker också de blev nice :) Trodde formen var sämre än den var... Funderar på att dra ihop en liten film från morgondagens pass!

Vi kanske kan köra en "crazy chest workout" :D

Loui26
2012-02-08, 16:43
Vi kanske kan köra en "crazy chest workout" :D

Vi kan ju göra ett försök iaf ;) Sen ser vi efteråt hur crazy det blev *flex*

dabe0016
2012-02-08, 16:43
Snyggt med filmer och bilder! ser bra ut! Bara att anmäla sig till F5 nu ;)

Hetz
2012-02-08, 22:38
Ryggen på chins-klippet ser ut som godis typ

Loui26
2012-02-08, 23:15
Snyggt med filmer och bilder! ser bra ut! Bara att anmäla sig till F5 nu ;)

Tackar! Alltså F5 vore en kul grej om jag känt att jag sluppit komma in tjock och skämma ut mig... Sen att satsa 100% på F5 är inte riktigt min bit kaka men man ska aldrig säga aldrig :)
Kommer iaf som en kul grej köra AU i höst!

Ryggen på chins-klippet ser ut som godis typ

Huh godis? :P

Hetz
2012-02-08, 23:22
= ryggporr

Nano-Sekund
2012-02-09, 00:55
Kul med film & bra bilder!

Ang. Crazy chest workout så kan jag både vara med & bidra med film/redigering, Ifall man får vara med :Virro ?

Loui26
2012-02-09, 16:32
Kul med film & bra bilder!

Ang. Crazy chest workout så kan jag både vara med & bidra med film/redigering, Ifall man får vara med :Virro ?

Tack!!! :) Såklart du ska vara med, vi får planera in ett galet pp (pecspass) nästa gång du är här i Umeå!

Bara bröst, bara bröst, bara massor utav bröst:
Yes renodlat bröstpass tillsammans med Mearsault där han som vanligt levererade! Är lite extra speciellt att köra bröst med Mearsault då det är lite av bådas paradgrenar + idag var att jag för första gången körde på högre vikter än han ;)

Vad vore ett bröstpass utan...
Bänkpress:
8 * 110 (samma som förra veckan, lite tråkigt men va fan bara köra på)
6 + 1 * 110
6 * 90
Negativa:
1 * 140
1 * 150
1 * 155 (sjönk igenom lite väl snabbt sista 1-1,5 deci)
Kul att köra lite annorlunda, synd bara att andra killen som passade inte var jätterutinerad så han timade ganska kasst med Mearsault (fick på uppvägen nästan lyfta ena sidan av stången själv :P).

Lutande hantelpress:
10 * 35
9 * 37,5
7 * 40
Yeah! Hantelpressarna går fan som tåget just nu :hbang:

Flyes i maskin:
Körde 3-4 set men hade lite känningar i ena bröstfästet så tog det jämarns lugnt...

+ Hantelpressarna.
- Känningar i ena bröstfästet och 1 halvdan passare.

chrille87
2012-02-09, 16:56
Bra driv verkar det som! Har själv frågat ola om att få medverka i crazy chestworkout men det är få förunnat = )

Loui26
2012-02-09, 17:21
Bra driv verkar det som! Har själv frågat ola om att få medverka i crazy chestworkout men det är få förunnat = )

Du om någon skulle ju göra sig bra i en Crazy chestworkout! Enda problemet är ju typ att 96 % av Sveriges gymmare inte skulle vara särskilt crazy efter att du bränt iväg en massa reps på 150 pannor :thumbup:
Sen om du har tid och ork när det nu blir är det ju bara dra ner till Umeå och hänga på CCW :)

Nano-Sekund
2012-02-09, 17:25
Bra driv verkar det som! Har själv frågat ola om att få medverka i crazy chestworkout men det är få förunnat = )

Chrille! Har du hört talas om överkvalificerade meriter? Ifall inte, så bör du läsa på om det.:Virro

Loui: jag längtar redan! *flex*

chrille87
2012-02-09, 17:44
Du om någon skulle ju göra sig bra i en Crazy chestworkout! Enda problemet är ju typ att 96 % av Sveriges gymmare inte skulle vara särskilt crazy efter att du bränt iväg en massa reps på 150 pannor :thumbup:
Sen om du har tid och ork när det nu blir är det ju bara dra ner till Umeå och hänga på CCW :)

Det var på den gamla goda tiden, nu är jag en dietande förredetta bänkfantom = ) Är besviken att jag inte kunde hänga med på 4-klövern förra tripp men det skulle vara kul att fara på en ny!

Loui26
2012-02-10, 15:00
Böj:
Hade ben på agendan och började som vanligt med böj och 70-75 min senare gjorde jag också mitt sista set böj för dagen. Blev en 10'a på 65 följt av en hel drös med 10'or på 60, blev nog en 15-20 set totalt!

Nano-Sekund
2012-02-11, 08:58
När pressar du 150 pannor ? Innan sommaren ? ;)

Loui26
2012-02-11, 15:38
När pressar du 150 pannor ? Innan sommaren ? ;)

Målet är att göra det så snabbt som möjligt, ska jag ha någon chans bör jag dock ge det ett försök innan dieten kickar igång där i slutet av mars!
Jag funderar faktiskt att gå på lite 6'reppare och sånt i bänken bara för att ha en mer realistisk chans, får se om jag ger 150 ett försök på det kommande Crazy chest workout passet ;)

Loui26
2012-02-11, 15:45
Rygg + lite annat:
Ja hade planerat in ett pass med 2 kompisar denna lördag och som tur var hängde de med på rygg vilket är i stort sett enda delen på kroppen som känns hyffsat fräsch :P

Marklyft:
3 * 120
3 * 130
3 * 140
1 * 145

Chins:
10
5 * 10
6-7

Kabelrodd: 0 fokus på kontakt :D
10 * 100
8 * 100 + 1 stor och 2 små
8 * 100

Lats i nordik:
3 set mer fokus på kontakt här

Rygg i trx:
5-6 set

Dips:
12, 12, 16-17 (Mearsault dömde)

Mersault
2012-02-11, 17:04
Rygg + lite annat:
Ja hade planerat in ett pass med 2 kompisar denna lördag och som tur var hängde de med på rygg vilket är i stort sett enda delen på kroppen som känns hyffsat fräsch :P

Marklyft:
3 * 120
3 * 130
3 * 140
1 * 145

Chins:
10
5 * 10
6-7

Kabelrodd: 0 fokus på kontakt :D
10 * 100
8 * 100 + 1 stor och 2 små
8 * 100

Lats i nordik:
3 set mer fokus på kontakt här

Rygg i trx:
5-6 set

Dips:
12, 12, 16-17 (Mearsault dömde)

Grym kabelrodd :)

Loui26
2012-02-11, 23:24
Grym kabelrodd :)

Tack! Den var nästan lika strikt som vanligt ;)

Sundqvist
2012-02-12, 09:35
Riktigt köttig kabelrodd Louis!

Loui26
2012-02-12, 17:49
Riktigt köttig kabelrodd Louis!

Den var inte särskilt strikt men var skönt att köra lite annorlunda och bara mata på :)

Träningsveckan som varit:

Ja jag brukar ju egentligen träna på Söndagar också men efter en lite annorlunda upplagd träningsvecka (där det lyckades bli träning 7 dagar i sträck, förra söndagen tills igår) så var kroppen dyngslut... Drog dock iväg på iksu och coachade syrran i lite mark (där hon ökade från 40-55 i arbetsseten, det är verkligen värt ett BAAAM).
Annars har jag funderat lite på träningsupplägg inför de sista veckorna innan deffen drar igång och jag kommer väl i stort sett köra samma schema som vanligt men följande saker ska ändras.
Kan hända att det ibland smyger in lite test av F5 grenarna också ;)

Måndag: Kommer köra bänk och lutande hantelpress med fokus på lite lättare (90-100) 10'reppare + bredda greppet. Efter det är ~vanliga axel/triceps passet som gäller, kommer dock bli olika mycket varje pass beroende hur fräsch jag känner mig.

Onsdag: Enda skillnaden är att jag i ena roddövningen kommer köra tvärt emot mitt vanliga tänk och försöka mata på 10'or på högre vikter

Torsdag: Första benpasset på veckan kommer likt Torsdagen denna vecka bara bli knäböj. En jädra massa 10'or men med försöket att ha bra tempo, minst 20 set per pass!

Fredag: Enda skillnaden blir att jag kommer köra tungt när det gäller bröstträningen och tungt för mig innebär 6'or.

Söndag: Ben/Bål passet fast då det gäller ben blir det inga böj. Ska försöka ha mer fokus på baksida detta pass!

Niwah
2012-02-13, 12:58
Ser bra ut Loui! Knäböjspasset måste ju vara brutalt :D

Loui26
2012-02-13, 16:51
Ser bra ut Loui! Knäböjspasset måste ju vara brutalt :D

Tackar Niwah! Körde första passet idag och det var fasen ingen lek att köra varken axlar eller triceps efter bänk och lutande hantelpress :P
Men ja knäböjspasset får jag se hur det går med, råkade ju bli ett sånt i Torsdags och jag gillade det så jag tänkte fortsätta med det ett tag :)

Bröst/Axlar/Triceps:
Yes första passet och jag känner att denna period kommer bli en utmaning, ffa i att lyssna på kroppen och kanske köra mindre set ena veckan men mer den andra.

Bänkpress: Breddade greppet från linnfingrarna på ringarna till långfintret på ringarna
10 * 90
8 * 100 (*gah!* En grej på hörlurarna låg precis där jag träffar bröstet med stången så kunde inte alls fokusera...)
10 * 100

Lutande hantelpress:
10 * 35 (Luvan låg konstigt och störde fokus...)
10 * 35 (Bättre fokus på att pricka bröstet här)
8 * 35

Sittande hantelpress:
4-5 * 32,5 (Njaae var lite för kaxig)
10 * 25

Stående militärpress:
10 * 40
10 * 40

Smalbänk:
10 * 60
10 * 60
Kände av axlarna lite så tog det lugnt

Omvända flyes SS sidolyft:
3 set vardera

Push-downs:
En jädra massa set i rasande tempo.

Kommentar:
Skönt pass! Jag tycker det är skitkul att bänka och att axlarna fick sitt märkte man ändå då de var dyngslut efteråt!
Valde dock att skära ner pressarna för axlar till 4 set totalt, nå mer pallade jag inte :)

Niwah
2012-02-13, 16:56
Grymt fint pass! Pumpen i axlarna måste ju vara brutal vid omvända flyes ss sidolyft? Jag älskar axelpump :D

Loui26
2012-02-13, 18:47
Grymt fint pass! Pumpen i axlarna måste ju vara brutal vid omvända flyes ss sidolyft? Jag älskar axelpump :D

Ja jag tycker det är ett riktigt skönt superset och ja jag kan nog påstå att axelpumpen låg på topp idag ;)

Niwah
2012-02-13, 18:57
Är du en av de få här i världen som lyckats stå emot facebook?

Loui26
2012-02-13, 19:11
Är du en av de få här i världen som lyckats stå emot facebook?

Absolut inte ;) Sök på mitt namn (antar du vet att jag bara har Loui som smeknamn :)) så ska du se att det dyker upp någon med ett profilkort från en solig bergstopp, det är jag!

Niwah
2012-02-13, 19:39
Vafan, jag tror aldrig jag hört vad du heter på riktigt? Trodde helt seriöst du heter "Loui" :)
Oväntat många av Kristoffers vänner som står på en solig bergstopp :D

Johan Sjölander måste det ju vara?

Niwah
2012-02-13, 19:44
Fan vilket random smeknamn du har. Var kommer Loui ifrån egentligen? :D

Loui26
2012-02-13, 19:52
Vafan, jag tror aldrig jag hört vad du heter på riktigt? Trodde helt seriöst du heter "Loui" :)
Oväntat många av Kristoffers vänner som står på en solig bergstopp :D

Johan Sjölander måste det ju vara?

Fan vilket random smeknamn du har. Var kommer Loui ifrån egentligen? :D

Yes du hittade helt rätt ;) Jadu det dök hux flux upp där i början av min hockeykarriär och har väl hängt med därifrån. Tror det hade något att göra med Mr Loui Eriksson som då spelade i Frölunda och deras "dragkedja"!
Sen hänger det väl kvar mest pga att jag gillar det, har inget emot att bli kallad det :)

Mersault
2012-02-13, 20:00
Oväntat många av Kristoffers vänner som står på en solig bergstopp :D

Haha var tvungen att kolla och det var en hel del, sjukt :D

Loui26
2012-02-15, 15:19
Jajjemen Onsdag betyder -->

Rygg/Biceps:
Hade bestämt dejt med en polare från hemmabyn som flyttade upp till Umeå i höstas. Vi ser varann på gymmet jäkligt ofta och har länge sagt att vi skulle dra ett pass och idag fick vi tummen ur arslet!
Timade även med Big M för att han skulle få pass i böjen och jag tycker han där går från klarhet till klarhet just nu. Detta ffa för han kör på liknande vikter som vanligt men de blir bara snyggare och snyggare för varje gång (och då har han i grunden en sjukt snygg böj-teknik) och det håller Loui högt!

Vill också berätta om en snubbe som smyger runt pån gymmet, han är rätt så vältränad och kommer ofta frågandes efter passning. Det har jag egentligen inget emot men det är lite jobbigt då han tex i bänk alltid lastar på ~20 kg för mycket mot vad han orkar...
Som idag hade han lagt på 140 kg i bänken och skulle göra minst 4'a. Det slutade i att han klarade en där han bände minst 1,5 dm från bröstet och resten fick jag passa rätt rejält mycket på. Sen när man passar brukar han då alltid säga att man ska hjälpa mindre, men tar man i mindre så går ju stången inte upp...
Om han nu konstigt nog skulle komma in här och läsa detta så ta inte illa upp, det är bara jag som inte förstår hur han tänker :P

Chins:
Jag tror jag gjorde 7 set varav jag bara minns antalet i några set de andra sätter jag ~ framför.
10, 7, 6 (maxbredd), ~5, ~5, ~3 (maxbredd), 2

Å Svante Båths vägar tackar jag Big M för tekniktipsen :)

Rygg i Trx:
3 set 5-8 reps

Latsdrag med v-handtag:
8 * 70
6 * 70 drop 2 * 55
6 * 55

Kabelrodd:
10 * 100
8 * 100 + 1 stor & 2 små plattor
~8 * 80 (striktare reps)

Curl i CC'n:
10 * 35 per hand
9 * 35 per hand
10 * 30 per hand
Satans bra tryck i armarna här!!!

Skivstångscurl:
10 * 45
~8 * 50
~6 + 2 * 50

Rope curls:
3 set varav sista bara negativa reps

Kommentar:
Rätt bra pass, blir nog att skippa skivstångsrodden ett tag i förmån för trx'en då det är lite roligt att jobba med kv som omväxling.
Inte så mycket annat att klaga på :)

Mersault
2012-02-15, 15:22
Jag tycker att du slet på bra idag!! Och det var bra att du fick ta passningen idag, såg inte ut som att min skada hade pallat den belastningen...

Niwah
2012-02-15, 15:50
Haha, vad är det för en filur? Känns som om det är såna som blir skadade och sen undrar varför :)

Loui26
2012-02-15, 16:38
Haha, vad är det för en filur? Känns som om det är såna som blir skadade och sen undrar varför :)

Ja du vet nog vem det är men jag är så dålig på att beskriva hur folk ser ut :P
Sen är det helt otroligt men har verkar ju inte bli skadad, men är väl lite typiskt att tex en sån som Mearsault med riktigt grym teknik i allt han kör lyckas dra på sig en skada medan de som river och sliter hur som helst klarar sig :O

Loui26
2012-02-16, 13:31
Ben:
Första idiot passet avklarat och det tog ca 65-70 min att skrapa ihop mina 20 set. Var inte riktigt nära fail någon gång men det var förbannat jobbigt ändå!

7 set 10 * 60 (60 sek vila)
Här kom Mearsault och Jessie och jag var helt jäkla färdig. Hade även innan bestämt att skruva upp vilan efter ~1'a tredjedelen tog dock här även en 5 min vila för att orka fortsätta.
3 set 10 * 60 (90 sek vila)
Sänkte här för att kunna köra på med samma utförande resten av passet.
10 set 10 * 50 (120 sek vila).

Kommentar:
Skönt att ha det bortgjort, blir till att fira med mycket käk! I övrigt är jag nöjd med tempot, siktar på att göra bort det på en timme och köra fler set på 60 framöver :)

Jessie
2012-02-16, 14:14
Sjukt bra kört idag!!! Skulle aldrig pallat så många set! Nu få du vara nöjd och äta som tusan resten av dagen *popcorn*

Loui26
2012-02-16, 14:19
Sjukt bra kört idag!!! Skulle aldrig pallat så många set! Nu få du vara nöjd och äta som tusan resten av dagen *popcorn*

Tack Jess :) Såklart du skulle fixa det, du och KJ får hänga mde på ett Torsdags pass någon gång ;) Japp det blir en jäkla stor skål chokladpudding ikväll iaf!

Jessie
2012-02-16, 14:24
Tack Jess :) Såklart du skulle fixa det, du och KJ får hänga mde på ett Torsdags pass någon gång ;) Japp det blir en jäkla stor skål chokladpudding ikväll iaf!

Vi få göra det, hur ja nu skulle orka det, men få tagga till rejält innan då :) Låter bra det, mumma!

Loui26
2012-02-16, 14:27
Vi få göra det, hur ja nu skulle orka det, men få tagga till rejält innan då :) Låter bra det, mumma!

Absolut, man får ta och peppa varandra järnet sen kanske sätta upp nån morot till efter passet typ käka något gott eller så :)

Jessie
2012-02-16, 15:19
exakt, låter som en bra plan!! :)

Loui26
2012-02-17, 13:24
Bröst/Mage + kompl. triceps:

Bänkpress:
6, 6, 5 * 115 (Inget som kändes särskilt lätt på något vis, har även satt serien en gång förut. Tror hur som helst jag höjer till 120 nästa gång och jobbar mig uppåt därifrån!)
1 * 145 (negativ, 1-1,5 dm kvar kom jag lite snett och kunde inte hålla emot särskilt bra)
1 * 150 (negativ, mycket bättre bromsade bra hela vägen ner men kom ändå lite halvsnett och hade dåligt tryck där i botten.)

Magmaskin:
5 set 45-62,5 kg

Lutande hantelpress:
6 * 40 (LÄTT!!!)
6 * 42,5 (lätt!)
5 * 45 (yeees var snygga reps också, 6'a nästa gång sen upp på 47,5!)

Flyes i maskin:
6 * 100
6 * 105
6 * 110

Obliqerna:
10, 10, 9 * 25

Bröstpress i free motion:
6 * 42,5/hand
6 * 50/hand
6 * 55/hand (började bli jobbigt att stå kvar på golvet här)

Dips:
6 * 15 kg
6 * 25 kg
4 * 35 kg
Gjorde helvetiskt ont med kedjan nu när man inte kört viktat på ett tag.

Kommentar:
Fick hem ny träningshood igår så den invigdes under passet. Blev en BetterBodies av utgående modell som jag sen länge suktat efter men eftersom den varit så förbannat dyr (1100) så har det aldrig blivit något köp.
Nu var det dock halva priset så jag slog till även om det bara fanns XXL och Medium. Kan säga att XXL'en var lite halvstor men då har jag ju iaf något att växa in i :thumbup:
Riktigt shysst pass! Är extra nöjd med hantelpressarna, sätter som mål att göra 6'a på 50 där och 6'a på 125 i bänken så ser vi hur det går :D

Mersault
2012-02-17, 13:30
Sjukt bra hantelpress :)

Loui26
2012-02-17, 13:35
Sjukt bra hantelpress :)

Det gick riktigt bra! Visar ju att de högre repsen med fokus på squeeze och tut har gett lite styrka också :)
Jag har ju fortfarande lite nötande kvar innan jag jagat ikapp dig :thumbup:

Loui26
2012-02-19, 15:06
Har nyss dragit i mig lite kyckling och potatismos efter dagens pass och jag är förjävla nöjd med hur det gick!

Ben/Bål + kompl. lats:

Marklyft:
6 * 90
6 * 110
3 * 120
3 * 130
3 * 140
3 * 145
2 * 150 (Hade med största sannolikhet haft trean också men hade några set i kroppen och tog det då lite lugnt)

Chins:
8 (maxbredd), 5-6, 5 (maxbredd), 3

Hacklift: (Fötterna ihop högt upp på plattan)
10 * 40
10 * 60
10 * 70
6 * 80

Lårcurl:
10 * 39
6 * 39
6 * 32

Latsdrag SS Pistols på bänk:
10 * 12 plattor / 5 st per ben
10 * 13 plattor / 5 st per ben
6 * 14 plattor / + 7 kgs medicinboll, 5 st per ben
För något år sen körde jag grymt mycket pistols och tyckte det var sjukt kul, sen fick jag något småtjaffs i ena knäet och la övningen åt sidan. Kändes iaf kanon att ta upp övningen igen även om balansen inte var vad den varit, första mål blir att kunna köra med händerna ovanför huvudet!

Stående vadpressar:
4 set

Raka mark:
10 * 35
10 * 40
7 * 42,5 (valde att stanna av samma skäl som i marken)

Benspark:
10 * 96
8 * 103
6 * 110 drop, x * 82 drop, y * 47 drop, z * 26 drop, f * 12

Kommentar:
Jag är sjukt nöjd med passet ffa för att upplägget kändes förbannat bra vilket hela mitt nya schema gör! Har nog haft min bästa träningsvecka på ja jag vet inte hur länge... Detta ty alla pass känts riktigt bra i kroppen och jag har oftast kunnat gå in med bra fokus (fokuset jag hade idag var inte att leka med, bland de bättre nånsin faktiskt och då brukar jag ändå kunna hålla det rätt högt för det mesta!).
Jag får ta och tacka Big M, Jessie, Svante Båth och Eminem för denna grymma träningsvecka, utan dem hade den aldrig blivit lika bra!

Loui26
2012-02-20, 13:32
Bröst/Axlar/Triceps:
Timade passet med Mearsault som tuggade taggtråd nå jävulskt och gjorde därefter också en riktigt grym böj-serie!

Bänkpress:
10, 10, 9 * 100
Höjer till 105 nästa trots missen i sista!

Lutande hantelpress:
7 * 37,5 (Eh var kanske lite trött eller så :P)
10 * 32,5
10 * 32,5

Sittande hantelpress:
10 * 25
10 * 25
Höjer till 27,5 nästa

Stående militärpress:
10 * 45 (Var på f-året)
8 * 40

Smalbänk:
10 * 60
10 * 70
10 * 70

Omvända flyes SS Sidolyft:
3 set 8-10 reps

Pushdowns:
10 * 35
8 * 40
9 * 35
9 * 30
9 * 25
x * 20
y * 10

+ Bänken
- Lite känningar i axeln efter första set militärpress och förjävla stark kyckling efter passet...

Niwah
2012-02-20, 16:20
Grymt pass :thumbup:

Bra överkroppspump efter detta? :D

Jessie
2012-02-20, 16:39
Jag får ta och tacka Big M, Jessie, Svante Båth och Eminem för denna grymma träningsvecka, utan dem hade den aldrig blivit lika bra!

Tack själv Loui för all pepp förra veckan! :)

Loui26
2012-02-20, 18:08
Grymt pass :thumbup:

Bra överkroppspump efter detta? :D

Jo idag kände jag mig lite smågrov ut faktiskt (iaf så länge som Mearsault inte stod bredvid :P) :)

Tack själv Loui för all pepp förra veckan! :)

Ingen fara! Är ju så jäkla mycket roligare att träna med folk som tex du och KJ för då kommer ju peppen av sig pga av stämningen som infinner sig :)

Loui26
2012-02-20, 23:38
Jag skulle vilja ha lite tips på ord ni förknippar med träningen (sånt som behövs för att lyckas, att vara en vinnare. Samt ord som specifierar känslan av att segra/lyckas), slänger upp lite ord jag redan kommit på så fattar ni nog ungefär vad jag är ute efter :)

Fokus, vilja, disciplin, dedikation, utmaningar, ära, glädje

Låt eran kreativitet flöda, är tacksam för alla ord jag får in :)

Nano-Sekund
2012-02-21, 15:19
GLÖD, vinnarskalle, envishet!

Loui26
2012-02-21, 15:29
GLÖD, vinnarskalle, envishet!

Hur fan kunde jag själv missa dessa *screwy*
Hur som helst klockrent Ola, tack för ditt bidrag :)

Mersault
2012-02-21, 15:33
Hmm kanske Pannben, tålamod och karaktär!

Loui26
2012-02-21, 16:18
Hmm kanske Pannben, tålamod och karaktär!

Grymt!!! Karaktär ska jag fasen stryka under, tack för din hjälp Mearsault :)

Niwah
2012-02-21, 16:24
Motivation, målsättning, bestämdhet och jag.

Loui26
2012-02-21, 16:31
Motivation, målsättning, bestämdhet och jag.

Tack Niwah, orden passar perfekt! "jag" menar du då jaget som i jaget före laget eller menar du verkligen dig själv :D

Niwah
2012-02-21, 16:54
Menar jag som i jaget :) Är ju lite svårt att förmedla exakt vad jag menar men det måste komma inifrån och i slutändan är det bara "jag" som måste prestera.

BelowAverage
2012-02-21, 16:57
Prestation, salighet, progression :laugh:

Loui26
2012-02-21, 18:27
Menar jag som i jaget :) Är ju lite svårt att förmedla exakt vad jag menar men det måste komma inifrån och i slutändan är det bara "jag" som måste prestera.

Jag förstår vad du menar och håller helt klart med jag kan dock tycka det är något som uttrycks bättre om man blandar många av de bra orden jag redan har så jag lägger det lite på lut så länge :)

Prestation, salighet, progression :laugh:

Tackar BEA :thumbup:

Jag kanske bör säga vad jag ska ha alla dessa ord till. Det är inte huvudskälet men tycker jag det är peppande med alla dessa mer eller mindre kraftiga ord. Faktum är att jag blivit lite sugen på att ordna en stor tavla eller till och med måla en vägg med många av dessa ord.
Men det jag just nu använder orden till är att jag kommit på idén att starta en grupp för träningsintresserade inom programmet jag läser, där idén är att genom tävlingar klasser imellan, enskilda tävlingar och kanske tom tävlingar mellan program sporra/peppa de individer som är med i gruppen till högre höjder både personligt och inom sin träning.
Till den gruppen håller jag hur som helst på att göra en bild som man ska kunna klicka upp och bl.a. kika på alla dessa kraftiga ord :)

Jag är hur som helst tacksam för alla förslag jag fått hitills! Bilden ser för tillfäligt ut såhär (är några fler ord men jag glömde spara innan jag laddade upp den, så ni som skrivit era ord är med de också!):

Hetz
2012-02-21, 20:27
Dedikation, kontinuitet och progression

Nano-Sekund
2012-02-21, 21:32
riktigt bra tanke ! Gillas !!!

Loui26
2012-02-21, 22:10
Dedikation, kontinuitet och progression

Dedikation och progression har redan en plats men kontinuitet åker dit direkt :) Tack för hjälpen Hetz!

riktigt bra tanke ! Gillas !!!

Tack StorOla ska försöka driva igenom det hela i helgen då tentan är borta :)

Loui26
2012-02-22, 15:25
Rygg/Biceps:
Dagens roligaste inslag var att Big M valde att hänga på och köra rygg trots att han egentligen skulle ha vilodag, riktigt kul att han också tycks få postivare besked hela tiden! :)

Kabelrodd:
3 set med v-handtag där fokus låg på squeeze, ökade vikten inför varje set!
10 * 100
10 * 100 + 2 små plattor
10 * 100 + 4 små plattor
Bredare handtag
3 set runt 8 reps där fokus låg på squeeze + ett dropset med lite mer slit och släng på slutet!

Chins:
7, 6, 2 (maxbredd), 4

Latsdrag:
10 * 12 plattor
8 * 14 plattor
7 * 10 plattor

Skivstångscurl:
8 * 40
8 * 50
6 * 60
2 + 2 * 65
Valde att svinga på lite och känna på lite tyngre vikter!

Hantelcurl:
3 set, 2 första på 20, sista på 15

Rope-curls:
3 set tänkte inte så mycket på vad jag gjorde här. Dessutom kom StorOla (Nano-sekund) förbi en snabbis innan han spann vidare på sitt benpass :)

Kommentar:
Lite annorlunda pass med en hel del kabelroddar, gick ändå fint och jag kan tycka att jag ökat litegran på den svingande varianten :) Sämst med dagen är att det är Torsdag imorn, varför kan det inte vara Fredag liksom...

Just ja jag tänkte lägga upp en liten jämförelsebild på en bild tagen på samma vikt vid ungefär samma tid förra året tillsammans med de jag la upp senast:

Nano-Sekund
2012-02-22, 17:42
Bra med kött, Må jag säga!

Mersault
2012-02-22, 17:47
Snyggt Loui, ser både ut att finnas mer kött nu, en lägre bf% och bättre posering ;)

Niwah
2012-02-22, 18:01
Visst har det hänt grejer! Kul att ha estetiska bevis på att träningen fungerar :D

Hetz
2012-02-22, 18:24
Fin utveckling Loui!

Loui26
2012-02-22, 18:29
Bra med kött, Må jag säga!

Tackar StorOla (En från hemmabyn heter Ola och vägde en gång i tiden ~100 i okej form men du har ju helt klart tagit över titeln som StorOla!) :)

Snyggt Loui, ser både ut att finnas mer kött nu, en lägre bf% och bättre posering ;)

Jo är iofs kul att posering också blivit bättre men pga den undermåliga poseringen på förra årets bilder blir det ju lite svårare att jämföra :/ Men ja samma vikt och bättre form borde ju innebära lite mer massa iaf trots skillnader i posering :)

Visst har det hänt grejer! Kul att ha estetiska bevis på att träningen fungerar :D

Jo något har ju hänt! Jag har faktiskt en del bilder från olika år men många säger inte så mycket då man jämför dom men jag tyckte dessa var ett bra exempel :)

Loui26
2012-02-22, 18:30
Fin utveckling Loui!

Tackar! Du lär ju kunna visa upp minst lika bra resultat (med största sannolikhet mycket bättre) :)

Nano-Sekund
2012-02-22, 19:04
Haha StorOla! lite av en kryddning kan jag tycka! Tycker snarare FetOla passar bättre =)

Loui26
2012-02-22, 19:08
Haha StorOla! lite av en kryddning kan jag tycka! Tycker snarare FetOla passar bättre =)

Ja nu var det ju ett tag sen du drog fram formbilder men man känner sig onekligen liten och krallig då man står bredvid dig, så StorOla it is :thumbup:

Hetz
2012-02-22, 19:13
Ja nu var det ju ett tag sen du drog fram formbilder men man känner sig onekligen liten och krallig då man står bredvid dig, så StorOla it is :thumbup:

StorOla är ju definitivt inte ett understatement

Loui26
2012-02-22, 19:42
StorOla är ju definitivt inte ett understatement

Precis, klingar bra gör det också :thumbup:

Nano-Sekund
2012-02-22, 22:45
Ja nu var det ju ett tag sen du drog fram formbilder men man känner sig onekligen liten och krallig då man står bredvid dig, så StorOla it is :thumbup:

StorOla är ju definitivt inte ett understatement

Precis, klingar bra gör det också :thumbup:

Haha! Ni är ju för sköna!
Får tacka för eran höga tilltro på mig :D

Då ni blir lika "stora" som mig kommer ni att tycka att ni är små ändå! (man blir aldrig nöjd)

Loui26
2012-02-23, 14:06
Haha! Ni är ju för sköna!
Får tacka för eran höga tilltro på mig :D

Då ni blir lika "stora" som mig kommer ni att tycka att ni är små ändå! (man blir aldrig nöjd)

Absolut en riktig tävlingsmänniska strävar ju alltid efter att bli bättre! Men man är ju även sin största kritiker så ibland kan man behöva få lite påminnelse att resultaten infunnits år efter år :)

Ben:
Tackar Big M och Slim shady för att ha tagit mig igenom veckans idiotpass!
Kändes rätt bra i huvudet idag men satan vad benen var trött mot slutet av passet därav blev nog tekniken lite sämre än vanligtvis också. Men det är något jag får börja tänka på :)
Timade passet med Mearsault men blir inte så mycket snack under passet då vilar blir 90 sek så fick bli mer av det efteråt istället! :) För övrigt fortsatt bra och kloka ökningar i M's bänkande, börjar se bra ut!

Benböj:
10 * 10 @ 60 kg
10 * 10 @ 50 kg

Tog allt som allt ~61 min vilket jag är rätt nöjd med.

Edit: Nyhlens & Hugossons blodpudding är 100 ggr bättre än den där billiga gea varianten...

Hetz
2012-02-23, 19:44
Galet många böj Loui :D
Ang. blodpuddingen så smakar Gea bokstavligen skit. Nyhlens & Hugossons har en mindre artificiell smak och mer "blodsmak"! Tycker dock att den bästa hitills jag testat var faktiskt ICA's billiga som dom slutade med ganska nyligen, den var lite sötare än Nyhlens & Hugossons :)

Loui26
2012-02-23, 21:55
Galet många böj Loui :D
Ang. blodpuddingen så smakar Gea bokstavligen skit. Nyhlens & Hugossons har en mindre artificiell smak och mer "blodsmak"! Tycker dock att den bästa hitills jag testat var faktiskt ICA's billiga som dom slutade med ganska nyligen, den var lite sötare än Nyhlens & Hugossons :)

Yes bävar inför passet varje dag i veckan... Ja jag köpte båda för att testa skillnaden och fy fan vad vidrig den där Gea var, slängde det mesta :S
Blir till att köpa Nyhlens & Hugossons framöver om inte Ica basik kommer med en variant :D

Loui26
2012-02-24, 15:48
FredagsBröst:
Skrev tenta på iksu så var bara att gå direkt ner i omklädningsrummet och byta om. Sprang på Big M och Jessie i styrkerummet och idag böjde Jess som hon aldrig gjort något annat:hbang:

Bänkpress:
5 * 120
4 * 120
3 * 120
Nöjd att ha fem i första men inte riktigt nöjd med resterande, 5, 5, 3 eller 5, 4, 4 hade varit ok! Får tacka Big M för passning :)

Magmaskin:
10 * 45
10 * 50
10 * 55
10 * 60

Lutande hantelpress:
6 * 40
4 * 45 (njae...)
6 * 40

Flyes i maskin:
3 set 6 * 100

Bröstpress i free motion:
6 * 40/hand
6 * 50/hand
6 * 55/hand
6 * 60/hand
6 * 65/hand
4 * 70 /hand
Nice! Kom bara till runt 55 förra gången

Push-downs:
4 set ~10 reps

Var egentligen klar här men sprang på en klasskompis så körde lite dips med han
Dips:
3 set @ kv

Sprang på några gamla ö-viksbor så blev en övning till för att slippa sitta
Sidolyft i maskin:
4-5 set

Kommentar:
Blev ett pass med väldigt mycket snack och vila. Det som kördes gick ändå okej och nu har jag något och slå nästa fredag då det återigen är tung bänk :D

Mersault
2012-02-24, 16:09
Men första setet i bänken var riktigt fint! Nästa vecka har du minst 5,4,4!

dabe0016
2012-02-25, 09:11
Riktigt fina bänkar Loui! Där ligger man i lä! ;)
har du testat att maxa på kroppsvikt?

chrille87
2012-02-25, 09:37
Bra formbilder Loui; jag gillar att man dokumenterar sin egen utveckling. Man blir så lätt fartblind och tycker inte att det händer någonting, där har du det svart på vitt

Loui26
2012-02-25, 21:57
Men första setet i bänken var riktigt fint! Nästa vecka har du minst 5,4,4!

Får hoppas på det! Kroppen känns dock bra sliten efter dagens bravader...

Riktigt fina bänkar Loui! Där ligger man i lä! ;)
har du testat att maxa på kroppsvikt?

Äsch reps på kroppsvikt ligger jag ju i lä, såg man ju idag då jag fuskade med ~8 kg ;)

Bra formbilder Loui; jag gillar att man dokumenterar sin egen utveckling. Man blir så lätt fartblind och tycker inte att det händer någonting, där har du det svart på vitt

Jo jag känner verkligen igen det där med att man inte tycker det händer något och som du säger är ju då dokumentation iform av bilder mm bra :)

Extrapass rygg:
Hängde på Big M till iksu för att ha ett avslappnat extrapass såhär helgen efter tenta. Orkar hur som helst inte skriva upp vad jag körde för något. Sprang även på Hetz så snackade en hel del med han också, trevligt som vanligt :)
Efter passet blev det några cheeseburgare varav jag sen hakade på delar av F5 genrepet och det var väl inte helt katastrof iaf men hade trots lite fusk med vikten inte mycket att hämta mot storfräsarna :D

Loui26
2012-02-27, 14:55
Blev ett pass idag också, dock ont i axlarna och allmänt less så skriver inte upp något...
Funderar på att ta en paus i journal skrivandet och inte träna så prestationsinriktat då jag inte har motivationen till detta just nu. Måste försöka hitta tillbaka till det där grymt roliga som en gång i tiden fick mig att fastna för gymmandet!

Mersault
2012-02-27, 15:09
Blev ett pass idag också, dock ont i axlarna och allmänt less så skriver inte upp något...
Funderar på att ta en paus i journal skrivandet och inte träna så prestationsinriktat då jag inte har motivationen till detta just nu. Måste försöka hitta tillbaka till det där grymt roliga som en gång i tiden fick mig att fastna för gymmandet!

Tråkigt att höra Loui. Kanske är dags att köra lite skojpass bara för att försöka få tillbaka motivationen?

Hetz
2012-02-27, 18:21
Precis som du sa till mig; kör några pass där du kör vad du vill och känner för!

Nano-Sekund
2012-02-28, 01:43
En prestation kan ju vara så mycket mera än ett PR. Försök att sätta PR på andra sätt & utmana dig själv: Tempo, kortare vila, olika typer av utföranden etc... Bar fantasin som sätter stopp! Bara för att du inte levererar RÖDA SIFFROR så kan du ju inte deppa ihop!

In i järnets låga nu! *flex*

Loui26
2012-02-28, 13:08
Tråkigt att höra Loui. Kanske är dags att köra lite skojpass bara för att försöka få tillbaka motivationen?

Precis som du sa till mig; kör några pass där du kör vad du vill och känner för!

Har väl tänkt att det ska bli så, vet dock inte vad jag ska köra som är skoj då det är lite av det som jag tappat...

En prestation kan ju vara så mycket mera än ett PR. Försök att sätta PR på andra sätt & utmana dig själv: Tempo, kortare vila, olika typer av utföranden etc... Bar fantasin som sätter stopp! Bara för att du inte levererar RÖDA SIFFROR så kan du ju inte deppa ihop!

In i järnets låga nu! *flex*

För det första vill jag tacka för pepp!
Dock har jag aldrig jagat pers som en del av min motivation till att träna. Jag bryr mig inte allt för mycket om att få sätta ut röda siffror och därför brukar jag inte heller göra det trots att det kan dyka upp lite små pers här och där. Visst jag går inte på gymmet utan att sträva efter utveckling men den primära orsaken har alltid varit att jag alltid mått så förbannat bra och typ känt mig "hemma" när jag varit och tränat.

För att utveckla vad problemet är så har jag sen mitt liv tog ett tvärkasst från att äta en chokladboll och dricka till frukost + spela fotboll (för att morsan tyckte det var bra med kompisarna) till att börja med hockey och där så småning om i min beslutsamhet att bli bäst, bedriva en jäkla massa egen träning (som i sin tur ledde mig till gymmets portar) varit den seriöst tränande typen. Träning är liksom mitt signum och nu på slutet har jag väl av lite olika anledningar haft någon slags kris där jag lite letat efter vart jag och mitt liv överhuvudtaget ska ta vägen. Det jag nästan direkt kom fram till var iaf att jag trivs med att vara den där personen som är känd för att dra på iksu efter i stort sett varenda föreläsning. Vilket i sin tur indirekt lett till att jag nu på slutet börjat träna mer för att prestera, detta antagligen för att på något sätt synas ännu mer...

Nu på slutet när motivationen och den "glöd" som du så ofta benämner inte infunnit sig så har jag såklart börjat fundera på vad fasen som är felet (liksom något måste ju vara fel ty 5-6 års träning kan ju inte gett mig helt fel signaler om hur bra jag mådde av träningen) och det jag kommit fram till är väl i stort sett att jag tappat lite av min egna röda tråd och försökt kompensera den med den där "prestations röda tråden", fast just utan att skriva ut de siffror som skulle varit röd. Så inser man sen att du varken blir eller ses som en bättre person bara för att du kan lyfta si och så många kg'on eller ser förbannat vältränad ut (är väl egentligen en självklarhet men i den träningsbubbla man lever blir man ofta rätt självblind) och får återigen rött vid trafiklyset i livets vägskäl.

Just därför vill jag också börja om lite och försöka hitta tillbaka till den träning som var så förbannat rogivande mentalt, gav en kick till kroppen och som inte hade några större krav på prestation, prestationkrav som just nu finns i överflöd ändå i och med skola och allt vad det är.
Sen hur jag ska lyckas med det är en annan femma :)

Btw: Pitecharkens blodpudding var riktigt bra :thumbup:

Hetz
2012-02-28, 15:33
Om jag får vara helt ärlig, äh det kommer jag att vara iallafall, här kommer det;

Jag tror att du är en person som kräver otroligt mycket av dig själv, du själv och dina tankar är din största fiende men samtidigt är det just du själv som åstadkommit den fysik du besitter som är jäkligt fin - och jag menar det.

Tror helt enkelt att kolozzeum och att du fallit ur din ram (läs: börjat träna på ett sådant sätt som du själv inte tycker om men som du förväntas göra) är två bidragande faktorer till att du fått hamnat på kant med tränandet.

Vad menar jag med att kolozzeum är en bidragande faktor till "stress"?

Tycker att det är bra forum att utvecklas i, där man kan följa progressionen lättare och samtidigt "pusha" sig själv lite extra för att försöka knäcka sina egna barriärer - men ibland kan det bli för mycket jagande - känner själv igen mig här!

Jag har själv haft lite sådär på senaste tiden, vet inte riktigt var jag ska ta vägen med mitt liv, med plugget och allt runtom, då har IKSU varit min fristad där jag får göra det jag vill men när man även faller ur ramen där - ja då blir det tufft!

Tror att du verkligen måste rannsaka dig själv och bara bryta ihop och komma tillbaka, för tro mig, du besitter alla rätta svar till dina problem - det gäller bara att se dom bland alla moln :)

Loui26
2012-03-04, 14:03
Lovade ju stilarn Below Average att lägga ut ett klipp då jag körde pistols och jag försöker ju hålla det jag lovar så här kommer det, dock tappade jag balansen på andra repsen...
DQiRingB_S0&list=UUGoQ7tjuQRxVGYwSshfPDMA&index=1&feature=plcp

Niwah
2012-03-08, 18:42
Hur kändes OHS? Man blir ju sugen på att testa lite nya övningar när man ser dig experimentera med lite olika ;)

Sjukt sugen på ryck och stöt men det går inte riktigt ihop med mitt nuvarande träningsschema :(

Loui26
2012-03-08, 19:01
Hur kändes OHS? Man blir ju sugen på att testa lite nya övningar när man ser dig experimentera med lite olika ;)

Sjukt sugen på ryck och stöt men det går inte riktigt ihop med mitt nuvarande träningsschema :(

Ja jag tycker det var en skoj övning :) Jag gillar dock övningar som pistols och OHS där man får jobba rätt mycket med balans och sånt! Enda negativa var väl kanske att det var jäkligt jobbigt att hålla upp stången så man begränsades lite viktmässigt där, men det tar sig nog!
Klart du ska testa! Tycker du ska satsa mot F5 också :thumbup:

Ja ryck och stöt hade jag också tänkt baka in framöver, kommer dock bli en sjuhelsikes tekniknötning där... Du råkar inte vara duktig på tekniken där? :)

Curls
2012-04-09, 08:15
Formen ser jäkligt bra ut, ser ut att ha hänt en del sedan förra året! Bra jobb!!

Loui26
2012-05-18, 12:03
Tänkte jag skulle visa lite livstecken här. Läser och inspireras fortfarande av mångas journaler är dock sämre på lämna spår efter mig både i min och andras journaler...
Träningen går dock rätt så bra, har dietat i en 7-8 veckor ungefär och har väl tänkt att fortsätta till slutet av Juni om det vill sig väl :)

Lägger också upp lite bilder tagna efter dagens bröst/mage pass:

Jessie
2012-05-18, 19:35
se bara bra ut Loui, mass on the back! :P

Niwah
2012-05-18, 21:03
Tänkte jag skulle visa lite livstecken här. Läser och inspireras fortfarande av mångas journaler är dock sämre på lämna spår efter mig både i min och andras journaler...
Träningen går dock rätt så bra, har dietat i en 7-8 veckor ungefär och har väl tänkt att fortsätta till slutet av Juni om det vill sig väl :)

Lägger också upp lite bilder tagna efter dagens bröst/mage pass:

Julgran! En sån vill jag också ha ;)

Loui26
2012-05-19, 14:22
se bara bra ut Loui, mass on the back! :P

Thanks Jessie! :) Egentligen är man ju lite småfeg som bara lägger upp bilder från sin bästa sida, men så får man göra ifall man varit vaken sen kl 09:00 ;)

Julgran! En sån vill jag också ha ;)

Ja jag har som aldrig fått haft en riktig julgran och tänkte att ska man ha något får man ordna det själv ;P Den är dock lite gles mellan grenarna än så länge men på några veckor till kanske jag ställer fram ett bättre exemplar!

Loui26
2012-06-13, 17:45
Tänkte det var dags att smyga igång med att skriva upp passen (åtminstonde lite nu och då) igen!
Har nu gått på diet sen i början på April och kommer avsluta den vid månadsskiftet. Hoppas bara på kunna få lite bra bilder och dyligt innan dess så jag får dokumentera vad jag tror kommer bli min bästa form nånsin :)

Rygg/Biceps:

Chins:
6 set, 4-8 reps

Skivstångsrodd:
6 set, 5-6 reps där hälften av seten var med smalt grepp och hälften med brett.

Latsdrag:
4-5 set, 5-6 reps var tvungen att känna in maskinen de har på sommargymmet och då fick det bli något mer än vanligt.

Skivstångcurl:
6 set, 4-6 reps bifogar en film från sista setet där det blev 4'a fulcurls på 60 kg.

Hantelcurl:
3 set, 6'or

Hammercurl:
4 set, 4-6 reps.

9YVgn5sSBFU

Curls
2012-06-13, 18:10
sweet dude ;)

Loui26
2012-06-13, 19:12
sweet dude ;)

Feels good to have curls commenting on the curls ;) Har ju sett att du skalat fram en god sommarform samt bra utgångsläge att bygga på dig ännu mer!
Hänger du något hemma i ö-vik i sommar?

chrille87
2012-06-13, 19:15
Välkommen tillbaka =)

Loui26
2012-06-13, 19:23
Välkommen tillbaka =)

Tackar Chrille! :) Kände det var dags att komma in i det nu då skolan tagit break!

Mersault
2012-06-14, 11:56
Kul att du är tillbaka här också! Finfina curls :)

Loui26
2012-06-14, 18:51
Kul att du är tillbaka här också! Finfina curls :)

Ja jag måste ju se till så ni har chansen att ha lite koll på mig också ;) Nej men skämt åsido så har livet varit rätt harmoniskt på sistonde så det kändes på sin plats :)

Dagens benpass:

Böj:
6 * 40
6 * 50
6 * 60
6 * 65
6 * 70
6 * 75 (endast snabba viktbyten som vila fram till hit)
6 * 80
6 * 85 (på film)

Utfall:
6 * 50
6 * 60
6 * 65
6 * 70
6 * 75
5 * 80 (på film) kom lite fel på 2-3 st och ville inte riskera något iom en 6'e

Raka mark:
6 * 32
6 * 36
6 * 40
6 * 42,5
6 * 45 (på film)
6 * 50
Sjuuukt jobbiga hantlar de har på friskis... Har kass känsla i "klumphantlarna" från 12-40 kg och från 42,5-50 kg så är de uppbyggda med 2,5 kgs skivor som största viktskiva --> de blir jättebreda + att handtagen är astjock!

Smala böj i smith:
6 * 30
6 * 40
6 * 50
6 * 60

Sittande Lårcurl:
6 * 80
6 * 100
6 * 120
6 * 140
6 * 160
5 * 180
Vet inte om det var pounds eller ej men de höga viktsiffrorna presenteras av Free motion...

WmVVx2KSrRs