handdator

Visa fullständig version : Trippel protein?


RobinSilver
2012-01-03, 16:30
Jag har kört på Whey 80 så långt bak jag kan minnas.
Billig och ganska korning, men funkar.

Dock undrar jag om det så kallade Tripple Whey proteinet verkligen är värt pengarna. Vad får man för direkta fördelar och kan någon isåfall rekommendera ett bra pulver?

När jag surfade runt såg jag även att det nu fanns med 10 !!!! olika sorters protein källor (Mutant Pro).

Känns lite som rakhyvlarna där det bara läggs på fler blad vart år så det finns en anledning att höja priset.
Eller går utvecklingen verkligen framåt och man får vad man betalar för?

kettlebellGuden
2012-01-03, 16:35
Finns ingen anledning alls att mixa mer än vassle och kasein. Undantag för allergi förstås.

Det du tittar på är inte värt pengarna.

vicarious
2012-01-03, 16:36
det du tittar på är inte värt pengarna.

+1

RobinSilver
2012-01-03, 16:40
Okej.

Inte denna heller?

http://shop.kolozzeum.com/sv/proteiner-amino/fairing-complete-protein-iii-1000gr.html

kettlebellGuden
2012-01-03, 16:41
Marknadsföringstexten för Mutant Pro var underhållande...

"study results show that a component of the Mutant Pro protein matrix can increase protein synthesis by 68%, after just one serving!(1)".

"In another clinical study, subjects using just one of the protein components found in Mutant Pro increased muscle fiber size by an average of 24% in just 12 weeks!(2)"

och en tredje åt samma håll.. referenserna är till studier på vassle, kasein, och bcaa. :thumbup:

mysglenn
2012-01-03, 16:43
bara att köra på vassle åter vassle som proteinpulver

vicarious
2012-01-03, 16:44
Okej.

Inte denna heller?

http://shop.kolozzeum.com/sv/proteiner-amino/fairing-complete-protein-iii-1000gr.html

Jag tycker inte det. Beror på vad du ska göra med proteinet. Bara dricka för att få i dig mer protein så är vassle billigast.

kettlebellGuden
2012-01-03, 16:44
Okej.

Inte denna heller?

http://shop.kolozzeum.com/sv/proteiner-amino/fairing-complete-protein-iii-1000gr.html

Det är vassle + kasein (+ lactoferrin). Vassle + kasein har i någon studie visat sig bättre än bara vassle som post workout-drink. Om du inte känner för att köpa vassle och kasein separat och blanda i lämpliga proportioner så är det ett najs köp. Ett annat alternativ är att köpa en liter mjölk (vassle + kasein + kolhydrater)...

RobinSilver
2012-01-03, 16:48
Jag tycker inte det. Beror på vad du ska göra med proteinet. Bara dricka för att få i dig mer protein så är vassle billigast.
Dricker en runda på morgonen och en runda efter träningen.
Men som jag nämnde i första inlägget, har kört på vanlig whey 80 men man blir lite nyfiken när man sitter och läser om alla de "nya" sorternas proteiner som lovar underverk.

kettlebellGuden
2012-01-03, 16:49
Dricker en runda på morgonen och en runda efter träningen.
Men som jag nämnde i första inlägget, har kört på vanlig whey 80 men man blir lite nyfiken när man sitter och läser om alla de "nya" sorternas proteiner som lovar underverk.

Lägg dina pengar på ett ex av Lyle McDonalds "The Protein Book" istället. :cool:

RobinSilver
2012-01-03, 16:57
Det är vassle + kasein (+ lactoferrin). Vassle + kasein har i någon studie visat sig bättre än bara vassle som post workout-drink. Om du inte känner för att köpa vassle och kasein separat och blanda i lämpliga proportioner så är det ett najs köp. Ett annat alternativ är att köpa en liter mjölk (vassle + kasein + kolhydrater)...
Men du öppnar ändå en dörr.
Ifall man är lat och inte orkar blanda, är detta då ett ok tillskott att använda på morgon och efter träning? Eller ska jag bara lägga ner och återgår till mitt vanliga vassle?

kettlebellGuden
2012-01-03, 17:02
Men du öppnar ändå en dörr.
Ifall man är lat och inte orkar blanda, är detta då ett ok tillskott att använda på morgon och efter träning? Eller ska jag bara lägga ner och återgår till mitt vanliga vassle?

Jo det är helt ok. Och speciellt efter träning kan det möjligtvis vara bättre val än vassle. På morgonen vettifattsingen.. tror inte det är någon större skillnad på mix och vassle.

Att det skulle ha någon speciell betydelse om du inte har pejlat in viktigare delar av din kost, träning, och livsstil tycker iaf jag låter helt osannolikt.


Du kan också ta ditt vassle och blanda med mjölk.

RobinSilver
2012-01-03, 17:13
Okej, ytterligare en fråga i samma topic.

Protein bars som ersättare för ex. mellanmål på jobbet?
Alternativt en påse diet pulver?
Jag gillar inte kvarg :(
(ska snart in i deff)

kettlebellGuden
2012-01-03, 17:27
Okej, ytterligare en fråga i samma topic.

Protein bars som ersättare för ex. mellanmål på jobbet?
Alternativt en påse diet pulver?
Jag gillar inte kvarg :(
(ska snart in i deff)

Ja det är klart. Du kan äta vad du vill som mellanmål. Räkna ut vilka makros du behöver och anpassa dina måltider därefter.

vicarious
2012-01-03, 17:29
Kör på vassle. Och mellanmål kan vara i stort sett vad som helst. Så länge du håller dig inom den kaloriram du önskar och når rätt mängd protein osv så är det ju lugnt.

Jorgen
2012-01-03, 17:34
Jag tycker inte det. Beror på vad du ska göra med proteinet. Bara dricka för att få i dig mer protein så är vassle billigast.

Jag använder Complete III och magen mår klart bättre på det än om jag skulle köra rent vassle (Pure Whey i detta fallet) så i mitt fall är det klart värt det.

Dessutom är det gott, något som är viktigt för mig. :)

vicarious
2012-01-03, 17:46
Jag använder Complete III och magen mår klart bättre på det än om jag skulle köra rent vassle (Pure Whey i detta fallet) så i mitt fall är det klart värt det.

Dessutom är det gott, något som är viktigt för mig. :)

Om du kör rent vassleisolat då, funkar det bättre?

Ja jag har hört väldigt mycket gott om Complete. Nästan så man måste testa :)

RobinSilver
2012-01-03, 17:53
Beställde precis 1 kg Complete III.
Ska bli kul att dricka något nytt för en gångs skull.

Jorgen
2012-01-03, 19:21
Om du kör rent vassleisolat då, funkar det bättre?

Ja jag har hört väldigt mycket gott om Complete. Nästan så man måste testa :)

Jag har bara provat Fairings Rapid Hydro Blend som förvisso också är ett blandprotein med vassle hydrolysat och kasein hydrolysat men smaken tilltalade inte mig alls. Jag tom gav bort påsen.
Kommer inte ihåg hur den påverkade min mage faktiskt, det var ganska många år sedan jag provade.

Fishtank
2012-01-03, 19:26
Jag har kört på Whey 80 så långt bak jag kan minnas.
Billig och ganska korning, men funkar.

Dock undrar jag om det så kallade Tripple Whey proteinet verkligen är värt pengarna. Vad får man för direkta fördelar och kan någon isåfall rekommendera ett bra pulver?

När jag surfade runt såg jag även att det nu fanns med 10 !!!! olika sorters protein källor (Mutant Pro).

Känns lite som rakhyvlarna där det bara läggs på fler blad vart år så det finns en anledning att höja priset.
Eller går utvecklingen verkligen framåt och man får vad man betalar för?


Fast en bra safetyrazor med 1 blad eller en rakkniv är fortfarande det som rakar bäst
Ser du vad jag är ute efter? :)

kettlebellGuden
2012-01-03, 19:32
Fast en bra safetyrazor med 1 blad eller en rakkniv är fortfarande det som rakar bäst
Ser du vad jag är ute efter? :)

Fast när det gäller protein så är det mycket möjligt att två blad är bättre.

vicarious
2012-01-03, 20:30
Det är nog ändå inte så mycket bättre att det motiverar det högre priset.

Fishtank
2012-01-03, 21:15
Fast när det gäller protein så är det mycket möjligt att två blad är bättre.

Kanske
Men inte värt det ökade priset
Ser inte värdet heller om man äter riktig mat och kvarg

kettlebellGuden
2012-01-04, 06:40
Kanske
Men inte värt det ökade priset
Ser inte värdet heller om man äter riktig mat och kvarg

Nu tror jag iofs att köpa kasein och vassle och blanda själv är billigare och lättare än att trycka en burk kvarg direkt efter passet.

vicarious
2012-01-04, 08:42
Nu tror jag iofs att köpa kasein och vassle och blanda själv är billigare och lättare än att trycka en burk kvarg direkt efter passet.

Men bara vassle är ändå tveklöst billigast. Onödigt med kasein.

Fishtank
2012-01-04, 09:36
Nu tror jag iofs att köpa kasein och vassle och blanda själv är billigare och lättare än att trycka en burk kvarg direkt efter passet.


Självklart
Men vassle efter passet och en burk kvarg innan läggdags var jag ute efter :)

kettlebellGuden
2012-01-04, 10:24
Men bara vassle är ändå tveklöst billigast. Onödigt med kasein.

Som jag har postat tidigare så håller jag helt med. Den fördel för muskeltillväxt som en mix post-workout eventuellt ger är inte värd att söka efter om man inte har pejlat in mycket annat först.. och jag misstänker att det finns en del större fiskar för TS att fånga.

Självklart
Men vassle efter passet och en burk kvarg innan läggdags var jag ute efter :)

Fast då får du inte den fördel som kasein+vassle hyfsat direkt efter passet eventuellt kan ge jmf. med bara vassle.

Varför man skulle äta kvarg vid läggdags när man kan göra en mycket godare och billigare kasein shake vettifan :)

Pellko
2012-01-09, 22:55
Är det bara jag som får sjukt ont i magen av complete III? Är lite smått laktosintolerans men får mindre ont av andra...
Och då ska complete III vara laktosfri? Dessutom smakar den :S

RobinSilver
2012-01-10, 19:01
Är det bara jag som får sjukt ont i magen av complete III? Är lite smått laktosintolerans men får mindre ont av andra...
Och då ska complete III vara laktosfri? Dessutom smakar den :S

Kört på den i några dagar nu utan problem.
Tycker att smaken jordgubbe funkar helt okej.
Framför allt om man jämför med min gamla Whey80, för den är korning och smakar inte speciellt gott. Men den är billig.

On topic.
Gör inte det blandade protein mer nytta under en deff? Man håller proteinet kvar längre vilket kan vara en fördel när man inte äter så mycket?