handdator

Visa fullständig version : Muskelmassans utveckling?


komigen
2012-01-03, 01:44
Tjena! Jag har börjat tagit styrketräning som en seriös grej. Det är roligt och nyttigt, är 15 ½ år, väger nästan 70 kg och nästan 180 cm lång. Jag har börjat träna 3-4 ggr i veckan. 3 set, 7-10 reps. Ser detta bra ut?

Hur mycket tror ni jag kommer utvecklas på 6 månader?

Tar inga protein shakes eller nåt, utan bara riktig mat! :)

benacii
2012-01-03, 01:48
helt omöjligt att svara på.

komigen
2012-01-03, 01:52
helt omöjligt att svara på.

Menar inte utförligt svar. Utan, låter min planering bra?

Spartansk
2012-01-03, 01:53
Tjena! Jag har börjat tagit styrketräning som en seriös grej. Det är roligt och nyttigt, är 15 ½ år, väger nästan 70 kg och nästan 180 cm lång. Jag har börjat träna 3-4 ggr i veckan. 3 set, 7-10 reps. Ser detta bra ut?

Hur mycket tror ni jag kommer utvecklas på 6 månader?

Tar inga protein shakes eller nåt, utan bara riktig mat! :)

Det är omöjligt att svara på hur du kommer utvecklas. Dock kan vi säga om du tränar/äter bra eller dåligt.

Antalet träningsdagar, set och reps ser bra ut, men för att veta om du tränar bra så måste vi veta vilka övningar du gör.

Att du äter riktig mat är också bra.

komigen
2012-01-03, 02:00
Det är omöjligt att svara på hur du kommer utvecklas. Dock kan vi säga om du tränar/äter bra eller dåligt.

Antalet träningsdagar, set och reps ser bra ut, men för att veta om du tränar bra så måste vi veta vilka övningar du gör.

Att du äter riktig mat är också bra.

Hur många olika övningar ska man göra per muskelgrupp? Jag brukar göra 2 saker på varje muskel grupp. Men på vissa gör jag endast 1. Till exempel bröst, när jag kör bröst kör jag 3xca10 BÄNKPRESS... inget annat. Är det dåligt?

(med 1-2 minuters vila mellan varje set.)

Fredron
2012-01-03, 02:28
http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454
Där har du bra scheman. Väljer du ett där så behöver du inte oroa dig för att något kan göras bättre. Det är redan utformat av proffs :)