handdator

Visa fullständig version : Personlighetstest


Dakke
2012-01-02, 22:02
http://www.humanmetrics.com/cgi-win/jtypes2.asp

Vad får koloiterna tro? Tänkte det kunde vara intressant att jämföra med den amerikanska befolkningen (källa wikipedia):

ISTJ
11–14%
ISFJ
9–14%
INFJ
1–3%
INTJ
2–4%
ISTP
4–6%
ISFP
5–9%
INFP
4–5%
INTP
3–5%
ESTP
4–5%
ESFP
4–9%
ENFP
6–8%
ENTP
2–5%
ESTJ
8–12%
ESFJ
9–13%
ENFJ
2–5%
ENTJ
2–5%

Cilia
2012-01-02, 22:27
Det finns redan en sån här tråd. Jag är en ENTJ

Spartansk
2012-01-02, 22:33
Jag har gjort det här testet på riktigt, hos en psykolog, med 200 flervalsfrågor, för 500 kr/tim. Blev ISFJ.

Silencer
2012-01-02, 22:38
INTJ, gjort för länge sedan.

Gillar för övrigt Jung.

Niwah
2012-01-02, 22:39
Infj

Alkro
2012-01-02, 22:41
Problemet med dessa test är att de förutsätter att en viss typ reagerar likadant i liknande situationer. Flera av mina svar är ganska motsägelsefulla då det handlar om olika situationer. T.ex. så gillar jag att prata inför folk men jag ställer mig sällan i mitten av en fest. Jag trivs i väldigt bra i större sociala sammanhang men samtidigt föredrar jag att vara hemma istället för att gå på en fest.

Chrillee
2012-01-02, 22:42
ISFP.

Vad betyder era resultat, kortfattat?

Tror dock resultatet som föregående talare sagt har mycket med kontexten att göra i situationen.

Edit: ISFP finns inte med i pollen?

jaaaaag
2012-01-02, 22:42
INTJ här

Spartansk
2012-01-02, 22:47
INTJ här

Din avatartext kan vara: INTJessant

Spartansk
2012-01-02, 22:48
Vad betyder era resultat, kortfattat?


Väldigt kortfattat: Jag tar saker och ting på för stort allvar.

hultman
2012-01-02, 22:52
Enfp

Extraverted Intuitive Feeling Perceiving
Strength of the preferences %
89 25 75 44

You are:

very expressed extravert
moderately expressed intuitive personality
distinctively expressed feeling personality
moderately expressed perceiving personality

Jag tolkade mitt resultat som att jag är uppfinningsrik och söker spänning.

BelowAverage
2012-01-02, 22:54
INTJ.

Strength of the preferences %
Introverted Intuitive Thinking Judging
67 44 50 44

You are:
distinctively expressed introvert

moderately expressed intuitive personality

moderately expressed thinking personality

moderately expressed judging personality

Kul grej men jag kan inte låta bli att likställa det lite med att läsa stjärntecken *rolleyes*

Kafka
2012-01-02, 22:56
INTJ (har alltid blivit detta på testet över åren). Tycker dock att vissa av frågorna är tvetydiga.

Introverted Intuitive Thinking Judging
Strength of the preferences %
56 88 88 67

You are:
moderately expressed introvert
very expressed intuitive personality
very expressed thinking personality
distinctively expressed judging personality

Sundqvist
2012-01-02, 23:05
Esfj

Åsberg
2012-01-02, 23:12
Är tydligen ENFP. 44/12/38/33

- moderately expressed extravert
- slightly expressed intuitive personality
- moderately expressed feeling personality
- moderately expressed perceiving personality

MAXX
2012-01-02, 23:25
INTJ, gjort för länge sedan.

Gillar för övrigt Jung.

Fick samma, INTJ. Har fått det förut med.

Strength of the preferences %:
Introverted 33
Intuitive 25
Thinking 50
Judging 33

Famous people of your particular type
Stephen Hawking, Andrew Grove, Marie Curie, Guy Kawasaki, Igor Sikorsky, Hillary Clinton

Sniggel
2012-01-02, 23:26
En INTJ här också.

Introverted 56
Intuitive 25
Thinking 50
Judging 44

You are:
moderately expressed introvert
moderately expressed intuitive personality
moderately expressed thinking personality
moderately expressed judging personality

Vet med mig att jag var mer Introverted när jag var yngre. Tyckte dock att jag på vissa frågor ville svara "beror på". Vilket jag tror kan ge ett felaktigt resultat.

Cilia
2012-01-02, 23:32
Jag har gjort det här testet på riktigt, hos en psykolog, med 200 flervalsfrågor, för 500 kr/tim. Blev ISFJ.
Jag vet inte vad du menar med på riktigt.

Men hur vet du vad psykologen kostade? De gånger jag gjort det med alla frågor så har det varit i jobbet och då betalar dom. Tror inte jag skulle betala själv för att göra ett sånt här test.

Spartansk
2012-01-02, 23:33
Jag vet inte vad du menar med på riktigt.

Men hur vet du vad psykologen kostade? De gånger jag gjort det med alla frågor så har det varit i jobbet och då betalar dom. Tror inte jag skulle betala själv för att göra ett sånt här test.

På riktigt = inte Internettest.

Det var en privat mottagning, morsan betalade.

Doctor Snuggles
2012-01-02, 23:37
Testet suger, vilket dylika test brukar göra om man inte får mer specifik vägledning med vad som menas. För många frågor är tvetydiga.

L2310
2012-01-02, 23:45
ESFJ.

You are:

moderately expressed extravert
moderately expressed sensing personality
moderately expressed feeling personality
slightly expressed judging personality

Edit:
Extraverted 44%
Sensing 50%
Feeling 25%
Judging 11%

Nordenator
2012-01-02, 23:54
Entj 33/62/25/78

L-Sami
2012-01-03, 00:35
Entj 44/38/12/67

polka_griis
2012-01-03, 01:43
INTJ, stämmer nog rätt bra, skulle möjligen kunna vara ENTJ också.

MilkmaN
2012-01-03, 10:03
Jag är ENTP, med kraftigt E, ganska markerad N, medan både T och P är väldigt flytande. Kan dock inte alls identifiera mig med ENFP, så T stämmer rätt väl och det är testets utformning som ger det spridda resultatet. Däremot J stämmer ungefär lika väl som P, varför min typ blir: ENTP / ENTJ.

Barbastark
2012-01-03, 10:37
Hur får man reda på vad ens kombination betyder, i mer beskrivande form?

Silencer
2012-01-03, 10:39
INTJ Strengths

Not threatened by conflict or criticism check
Usually self-confident check
Take their relationships and commitments seriously check
Generally extremely intelligent and capable check
Able to leave a relationship which should be ended, although they may dwell on it in their minds for awhile afterwards alltid haft stark separationsångest, så nej
Interested in "optimizing" their relationships check
Good listeners tycker alla utom min sambo

INTJ Weaknesses

Not naturally in tune with others feelings; may be insensitive at times ???
May tend to respond to conflict with logic and reason, rather than the desired emotional support hur ska man annars göra?
Not naturally good at expressing feelings and affections har anklagats för att verka kall (men jag är inte det)
Tendency to believe that they're always right men jag har ju oftast rätt
Tendency to be unwilling or unable to accept blame när jag väl gör fel säger jag förlåt
Their constant quest to improve everything may be taxing on relationships OPTIMERA!!!
Tend to hold back part of themselves vi är alla ensamma innerst inne

INTJs live much of their lives inside their own heads. They constantly scan their environment for new ideas and theories which they can turn into plans and structures. Sometimes, what they see and understand intuitively within themselves is more pure and "perfect" than the reality of a close personal relationship. INTJs may have a problem reconciling their reality with their fantasy.

They're likely to approach intimacy from a theoretical, creative perspective, rather than as an opportunity to express love and affection.

Snafu
2012-01-03, 11:28
Ganska kul att så många är INTJ (vilket jag är också).

Antagligen precis den personlighetstyp som vill läsa ALLT om träning.

Snafu
2012-01-03, 11:31
Silencer: det där citatet passar alldeles för bra in. Fifan. Brukar driva min bättre hälft till vansinne.

Ristretto
2012-01-03, 11:39
Gjorde det först och fick ISFJ, vilket jag röstade på. Kändes lite konstigt när jag läste beskrivningen, så jag gjorde om och blev ENFJ.

You are:
moderately expressed extravert
moderately expressed intuitive personality
moderately expressed feeling personality
moderately expressed judging personality

Edit:
Extraverted 33%
Sensing 25%
Feeling 25%
Judging 33%

Barstar
2012-01-03, 11:43
ESTJ:

Kan lätt uppfattas som opersonlig och är ofta intresserad av teknik eller organisatoriska eller juridiska system. Dessa livets adminstratörer är ypperliga på att organisera fakta och allt annat de råkar stöta på. Deras förmåga att objektivt analysera människor, situationer och saker ligger till grund för deras starka förmåga att resonera. De är mycket angelägna om att andra människor uppför sig lämpligt och förnuftigt, vilket de baserar på egna erfarenheter. De är mycket lätta att ha att göra med men känslor är en bisak för dem, vilket förklarar att deras umgängesliv ofta blir lite sporadiskt. De är däremot mycket lojala mot människor. Vidare balanserar de de mer visionära personlighetstyperna


Tycker det verkar stämma hyfsat.

Osten80
2012-01-03, 11:44
Blev ISFJ.

Samma här. Föga förvånande att vi fick samma resultat, då vi, åtminstone efter vad man kan snappa upp i dina poster, verkar vara rätt lika som personer.

Sjöbuse
2012-01-03, 11:49
Idag är jag tydligen en INTJ, även om J:et är min svagaste och jag inte helt sällan blir INTP.

Intressant överrepresentation av INTJ, men det som förvånar mig är utevaron av INTP. Det är inte första gången jag ser att INTx är överrepresenterade på ett diskussionsforum, men de gånger jag sett det tidigare så har både INTP och INTJ varit relativt höga.

pragmatist
2012-01-03, 11:59
Sådana där tester säger nog mer om vilken personlighetstyp man vill vara än vilken man egentligen är. Vilket skulle förklara den kraftiga överrepresentationen av N-typer, det är coolare att vara nytänkare än konventionell. I verkligheten kanske 20% är N-personligheter på riktigt, medan onlinetester snarare indikerar att 70-80% är det.

hurril
2012-01-03, 12:02
Sådana där tester säger nog mer om vilken personlighetstyp man vill vara än vilken man egentligen är. Vilket skulle förklara den kraftiga överrepresentationen av N-typer, det är coolare att vara nytänkare än konventionell. I verkligheten kanske 20% är N-personligheter på riktigt, medan onlinetester snarare indikerar att 70-80% är det.

En god poäng. Jag tror att många extroverta narcissister(!?) gillar att visa upp sig mest.

Spartansk
2012-01-03, 12:08
Samma här. Föga förvånande att vi fick samma resultat, då vi, åtminstone efter vad man kan snappa upp i dina poster, verkar vara rätt lika som personer.

Intressant! Ska läsa dina poster ännu noggrannare i framtiden. *popcorn*

Loke
2012-01-03, 12:42
Idag är jag tydligen en INTJ, även om J:et är min svagaste och jag inte helt sällan blir INTP.

Intressant överrepresentation av INTJ, men det som förvånar mig är utevaron av INTP. Det är inte första gången jag ser att INTx är överrepresenterade på ett diskussionsforum, men de gånger jag sett det tidigare så har både INTP och INTJ varit relativt höga.

Ja, men så är ju INTJ, lite överdrivet, de anala nördarna. De som gärna utsätter sig för 20 år smärta för någon dags glädje, styrketräning passar dem perfekt. Typ hälften av alla kompsportare verkar ju vara INTJ :P

Här är iofs överrepresentationen extrem, testet är nog inte jättebra, kanske.

Sådana där tester säger nog mer om vilken personlighetstyp man vill vara än vilken man egentligen är. Vilket skulle förklara den kraftiga överrepresentationen av N-typer, det är coolare att vara nytänkare än konventionell. I verkligheten kanske 20% är N-personligheter på riktigt, medan onlinetester snarare indikerar att 70-80% är det.

Fast det är ju samtdidigt helt väntat att N-typer är de som gillar konceptet internetforum. Det är också helt väntat att N-typer är de som bryr sig om "vem de egentligen är". Har du gjort sådan här tester ute på företag och så så lär du ha sett att förvånansvärt många faktiskt blir S. Frågeställningarna då brukar vara lite bättre så det inte är helt uppenbart vad som egentligen frågas om, men jag tror inte det är där den huvudsakliga skillnaden ligger.

Sen är jag inte helt säker på att testets syfte verkligen är att finna vem personen är på ett riktigt djupt plan. Syftet är snarare att förutspå hur personen kommer agera och förhålla sig till andra. I sådana fall är det helt klart relevant vem du vill vara. Det finns andra system som har en liknande grund och som faktiskt hävdar att de försöker finna "vem du är" snarare än "vem du försker vara", men dessa system är såklart betydligt mer lika horoskop och sånt.

Jag tror det är lätt att tänka "men hur kan folk lyckas få det resultatet, vem skulle svara så på frågorna?", men det visar snarare att testet ändå prickar in de punkter där folk faktiskt är väldigt olika. Att du tycker att vissa av egenskaperna är bättre än andra är inte nödvändigtvis ett tecken på att de objektivt är de, utan snarare kanske ett tecken på att man ofta tycker att ens egna egenskaper är de bästa.

Jag känner för övrigt igen den här diskussionen, jag vet att vi har haft den förr i en annan tråd, så... :P

Spartansk
2012-01-03, 12:43
Har ni någon koll på vilka yrken som folk med er personlighet brukar ha?

Tydligen är sjuksköterskor överrepresenterade hos ISJF.

Snobbe
2012-01-03, 12:46
ISFP men jag tycker vissa av frågorna är väldigt svåra att svara på. Där jag kan tycka både och ibland.

hultman
2012-01-03, 13:06
Sådana där tester säger nog mer om vilken personlighetstyp man vill vara än vilken man egentligen är. Vilket skulle förklara den kraftiga överrepresentationen av N-typer, det är coolare att vara nytänkare än konventionell. I verkligheten kanske 20% är N-personligheter på riktigt, medan onlinetester snarare indikerar att 70-80% är det.

Absolut.

Hur många socialt missanpassade människor svarar att de är dåliga på relationer?

Hur många mediokra människor är inte analytiska superhjärnor?

Hur många människor uppskattar sitt IQ till genomsnittligt?

Frågans natur leder ovillkorligen till att folk svarar efter sin bild av sig själv.

Silencer
2012-01-03, 13:11
Sådana där tester säger nog mer om vilken personlighetstyp man vill vara än vilken man egentligen är. Vilket skulle förklara den kraftiga överrepresentationen av N-typer, det är coolare att vara nytänkare än konventionell. I verkligheten kanske 20% är N-personligheter på riktigt, medan onlinetester snarare indikerar att 70-80% är det.

Nja, jag tror snarare det handlar om att N-typer är mer intresserade av att göra sådana här test.

På samma sätt finns det en överrepresentation av INTJ här på brädan. Det är inte heller konstigt, de som hänger här gillar att strukturera sin träning, utbyta kunskap, föra journal osv.

Bro-folk som bara går till gymmet och pumpar och aldrig läser om träning hänger inte på sådana här forum oftast.

Andreas Guiance
2012-01-03, 13:57
Entj 33/50/38/1

Sniggel
2012-01-03, 14:04
Koppade Silencers och svarar i princip likadant ;)

Not threatened by conflict or criticism mja, tar väl kritik rätt bra, men gillar inte konflikter
Usually self-confident ja, numera
Take their relationships and commitments seriously japp
Generally extremely intelligent and capable Får man ens lov att säga ja på detta utan att bli jante-prosecuted? :P
Able to leave a relationship which should be ended, although they may dwell on it in their minds for awhile afterwards Mjo, det stämmer nog.
Interested in "optimizing" their relationships Ligger nog en hel del i detta :P
Good listeners Jepp

INTJ Weaknesses

Not naturally in tune with others feelings; may be insensitive at times Har blivit bättre på att ta hänsyn till andras känslor än tidigare
May tend to respond to conflict with logic and reason, rather than the desired emotional support Öh ja? Varför ljuga för att få någon att må bra, det är inte mitt fel att någon inte kan hantera verkligheten! Det är deras problem och något de bör ta itu med.
Not naturally good at expressing feelings and affections Skitsvårt att sätta ord på hur man känner, eller att ens få för sig att berätta hur man egentligen känner
Tendency to believe that they're always right men jag har ju oftast rätt!
Tendency to be unwilling or unable to accept blame när jag väl gör fel säger jag förlåt!
Their constant quest to improve everything may be taxing on relationships Funkar väldigt bra med min Sambo!
Tend to hold back part of themselves Jupp

MtotheM
2012-01-03, 14:11
INTJ reporting in.

Med tanke på hur optianala alla är på kolo så är det väl inget konstigt med en sådan överrepresentation.

Dakke
2012-01-03, 23:57
Det finns redan en sån här tråd.

Hittar inte på sök, länk?

Vinter
2012-01-04, 14:48
http://similarminds.com/cgi-bin/newmb.pl

Här är ett något bättre/specifikt test som borde ge större spridning i resultatet.

MtotheM
2012-01-04, 15:19
http://similarminds.com/cgi-bin/newmb.pl

Här är ett något bättre/specifikt test som borde ge större spridning i resultatet.

fel på länken tror jag, kommer bara till en blank sida

Vinter
2012-01-04, 15:24
http://similarminds.com/personality_tests.html

Testa den här, knock yourself out!

MtotheM
2012-01-04, 15:34
http://similarminds.com/jung.html kanske funkar :)

fick ISTJ på denna. Låter helt rätt det också :)

Vinter
2012-01-04, 15:38
http://www.youtube.com/user/DaveSuperPowers

Lite videos med mer info, och förklaringar för de som är intresserade.

Stefan J
2012-01-04, 15:45
Istp.

Juxta
2012-01-04, 15:59
Fick INTP och efter jag läste beskrivningen om INTP tyckte jag den var helt fel.

hurril
2012-01-04, 16:04
Intj
44/12/38/1

Yllegarn
2012-01-04, 16:56
ENFJ

Brukar hamna i det "facket"...

Spartansk
2012-01-04, 17:02
ISFJ står två gånger...