handdator

Visa fullständig version : Skada i högerbröst


ViktorOlsson
2012-01-02, 20:15
Hejsan
Det är så att jag har haft en skada i mitt högerbröst, närmare muskelfästet skulle ja tro, sen 7-8 månader tillbaka.
Ja fick det efter ja körde dips så stack det till i bröstet och sen dess efter ja kör bröstpass så strålar det ut en liten smärta ut i hela min högersida av kroppen från bröstet. Ända ut till tårna och fingrarna.
Jag har gått till läkare och de har bara sagt att vila, så vilade hela överkroppen i 2-3 månader utan några större resultat.

Är det någon som känner igen detta och vet vad det kan vara?
Tips och tricks hur man kan behandla det uppskattas :)

Crocker
2012-01-02, 20:25
Revbenet?
Biceps tendon?
Nerv?

Idiotiskt tips från läkaren, men ge lite mer info så ska det gå att hjälpa dig. :)
Sa han ens vad du hade fått?

ViktorOlsson
2012-01-02, 20:36
Han sa inget om va det var, lyssnade bara på hjärtat och lungor så att det inte var problemet.
Det enda jag personligen kan säga att det ligger i muskelfästet i bröstet och ut mot armen om man kan säga så ^^
Efter ett pass med relativt lätta vikter så kan det smärta i flera dagar efteråt. Och inte träningsvärk, mer en stickande smärta.

Kan inte förklara mycket mer specifikt tyvärr :)

Det ja inte förstår dock att de strålar ändå ut till tårna, känns lite mysko.

Ska även tillägga att jag åt medicin som var diklofinak(stavning?) och alvedon under ett antal veckor vid två tillfällen, som tyvärr inte hjälpte mycket.