handdator

Visa fullständig version : Tränings utan händer


Nuew
2012-01-02, 12:25
Gott nytt år :hbang:

Jag lyckades skada min handled och nu kan jag inte belasta den utan att den gör ont som satan, röntgen visade att det inte är någon fraktur som tur är. Men jag tror att det kan vara senan som är skadad.. Nåväl:

Jag sitter här och kokar över, hur ska jag träna? Har sedan skadan bara sprungit och kört diverse benövningar (exkl knäböj) känner mig som sen inverterad disko-tränare.. Tips på vad man kan göra? De flesta magövningar går väl också bra, men någon som har tips på träningsupplägg?

Ciao :)

hugok
2012-01-02, 12:47
Skaffa någon form av spänne som du kan ha strax ovanför där det smärtar, spänn fast vikter i detta och gör de övningar du vill. Då kommer inte det onda stället att belastas.

emi23j
2012-01-02, 14:33
1. Kolla upp skadan hos sjukgymnast.
2. Det finns en hel uppsjö av styrkeövningar du kan köra utan att använda händerna. Sen finns ju andra former av träning också t ex plyometrics, sprintträning, osv.

vad är målet?

dizzle
2012-01-02, 16:04
Pajade handen för några år sedan och kunde inte lägga en stång i handflatan. Kunde dock göra många övningar genom att spänna fast sådant spänne man kan ha runt arm eller ben och sedan göra övningar i cabelcrossen

Nuew
2012-01-02, 17:52
Bra tips, tackartackar! Blir till att göra med spänne och lite experimenterande med hoppande :)