handdator

Visa fullständig version : Frågor efter 1 veckas deff!!


Timeea
2004-01-10, 16:43
Hej! Jag har dietat en vecka nu- känns helt ok. Men jag har några småfrågor: 1. Varför känner man sig så vätskig? Jag har inte legat extremt lågt på kolisar kan jag säga. Känner mig dock MER svullen när jag äter protein än när jag äter exempelvis gröt? Borde det inte vara tvärtom med tanke på att kolisar binder vätska?
2. Har mått ok men känner mig lite trycklös...Nu är det så att jag ska på en efterlängtad date på tisdag:naughty: och då vill man ju se så bra ut som möjligt- trots diet. har ni något förslag- då menar jag INTE makeup-tips hehe...utan mer om man bör ex skippa proteinpulver, öka kolisar/minska kolisar, dricka mer/mindre vätska etc? MVH Timeea:D

Prankie
2004-01-10, 18:39
Kolhydrater binder vätska men det gör även salt. Om din proteinkälla kommer huvudsakligen från salta mat som kassler så kan extra saltet göra du känner dig vätskig. Drick mer vatten och ät mindre salt ett par dagar så borde du känna dig normal igen om det är orsaket.

Det låter som du har redan tömt din glykogen förråd. Tillåt att fylla på kolhydrater nångång per vecka.

Kom ihåg att dricka mycket vatten under hela diet.

Herkulez
2004-01-11, 18:39
Om du nu inte saltar onödigt mycket i maten så behöver du nog inte bry dig så mycket om det, det är bara några dagar före tävlingen man ska göra det, tycker jag iaf

va vätskan beror på kan jag inte säga utan att veta mer, vad äter du tex, hur mycket vatten dricker du etc