handdator

Visa fullständig version : Telia Bredband


Numse
2011-12-31, 13:08
Jag beställde bredband från Telia i Maj detta året. Beställde 8mb/s som då kostade 309kr/månad. Jag har betalat räkningarna rakt av fram tills nu utan att bry mig, men då min ekonomi har varit lite tuff de senaste månaderna så har jag kollat över saker som jag kan spara in på, och då bl.a. bredband och tv.

Nu när räkningen kom så såg jag att den var på 644kr/mån. Eftersom jag har TV från telia också så har jag trott att det var 50/50 i kostnad innan, men nu såg jag att bara bredbandet ligger på 466kr. Vid närmare inspektion av fakturan så kostar mitt bredband just 309/mån (dyrt för 8mb/s) men sedan tillkommer nätavgift på 89kr, smart start 29kr, säker surf licens 1 39kr och säker surf licens 2 39kr.

Jag blir lite förbannad för när man kollar på deras hemsida och ser priserna på olika bredbandsbredder så ser man inget om de tillkommande priserna. Och naturligtvis säger dom inget om det heller när man beställer. Jag undrar lite över om ni som har Telia har samma skit som jag, eller om jag kan bli av med de här extraavgifterna på något vis. Sen undrar jag om nätavgiften är densamma för alla operatörer?

*Edit
Har mailat telia men de är sega som alltid. Och kötiderna på telefon är gigantiska.

Pudzianovski
2011-12-31, 13:17
Tillkommer oftast fasta kostnader. Telia är sug pung dyra. Har annan ISP och aldrig märkt några större skillnader.

fiskebulle
2011-12-31, 13:32
Varför Telia? Säg upp!

Kimball
2011-12-31, 13:44
Nätavgiften tillkommer för dem som inte väljer att ha bredbandstelefoni/fast telefoni med sitt paket (detta borde du informerats om). Telia smart ska ingå, har du ingen -29 post? Likaså ingår en säker surf licens (även där borde du ha en minuspost på fakturan som tar ut den kostnaden), däremot förstår jag inte varför du har fått två licenser. Du kan gå till fysisk butik så går de igenom fakturan / åtgärdar fel genom att själva ringa kundtjänst om du får rätt person att prata med.

Telia är dyrt dock, som sagt.

Skrivet från 32 gradig strand med Chang i handen :)

Numse
2011-12-31, 15:24
Kanske bör gå till en fysisk butik och snacka med dem