handdator

Visa fullständig version : Billig våg från classe - törs man köpa den?


svag74
2011-12-30, 10:56
Billig, ser ok ut, visar hg-noggrannhet, verkar följa med batteri man eventuellt då även kan byta när det är slut.

Så, törs man köpa en sådan, eller är det stor risk den är väldigt felkalibrerad, eller opålitlig från vägning till vägning beroende på hur man står, eller på temperatur, luftfuktighet och vad som nu skulle kunna spela in?

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=165782712

Tacksam för svar, då min våg börjar ge upp, och jag gillar att ha koll på vikten så jag kan styra kosten rätt :)

EDIT: Köpte nyss en brödrost från classe, som var enormt billig, supersnygg, och helt perfekt bra, men allt de säljer kanske inte är lika bra och prisvärt ;)

vicarious
2011-12-30, 11:00
Så länge du alltid väger dig med samma våg spelar det väl ingen roll. Köp.

svag74
2011-12-30, 11:01
Så länge du alltid väger dig med samma våg spelar det väl ingen roll. Köp.

Jo om den är opålitlig så som jag skrev.
Kanske inga vågar är av idag iofs, ingen aning, därför jag frågade :)

HVR
2011-12-30, 11:08
Precis en sån har jag. Den väger väldigt konsekvent faktiskt och jag har vid flera tillfällen försökt "lura" vågen genom att väga mig flera gånger, ställa den på olika sätt, stå på ett ben osv, men den visar alltid samma resultat. Bra köp!

svag74
2011-12-30, 11:14
Precis en sån har jag. Den väger väldigt konsekvent faktiskt och jag har vid flera tillfällen försökt "lura" vågen genom att väga mig flera gånger, ställa den på olika sätt, stå på ett ben osv, men den visar alltid samma resultat. Bra köp!

Tack :)

Googlar nämligen, men hittar bara en antagligen tidigare modell från Coline.
Den, och övriga vågar, verkar vara ganska pålitliga överlag dock, med något enstaka undantag.
Får bli till att köpa en sådan då, billigt och bra :)

http://www.smartson.se/test/personvard/test-av-personvagar-2009.htm

mattilainen
2011-12-30, 11:39
kanske blir till att köpa en

svag74
2012-01-02, 13:59
kanske blir till att köpa en

Riktigt snygg våg, och väldigt stabil.
Är ju en glasplatta man ställer sig på.
När den kom in från "vinterkylan" så visade den typ 1kg extra, men efter en halvtimme stabiliserade den sig och verkar nu visa samma stabila vikt om och om igen.
Står att den påverkas av kyla, och alla vågar är väl känsliga för extrema temperaturväxlingar kan jag tänka mig.
Batteri som är utbytbart med, och man slipper trampa igång vågen - det är bara att hoppa upp på den.

Tabbe
2012-01-02, 14:53
bara jag som antar att en våg funkar som den ska när man köper den?
Varför skulle den visa fel vikt? :D

annars har jag precis en sån och den funkar fint.

Donner
2012-01-02, 17:33
Vi har sålt väldigt många av den vågen den senaste veckan och vad jag vet har vi bara fått tillbaka 1 som var defekt. Så enligt statistiken fungerar den bra :)

Guitarg124
2012-01-02, 21:39
Jag köpte en sådan innan julen och är kanonnöjd :)

Purren
2012-01-02, 21:44
Har den modellen själv; som tidigare talare har sagt:

Så länge du främst vill se din vikttrend tror jag att den är pålitlig nog. Det spelar egentligen ingen roll om den visar din äkta vikt, så länge den är konsekvent vilket jag uppfattar att den är.

OnMyWay
2012-04-01, 17:44
hej.

Köpte denna våg idag. Varenda gång man ställer sig på den så hoppar vikten upp och ned helt galet. Diffen mellan vägningar vid samma tillfälle diffar på över 1 kilo.

Testade även att jämföra med en mycket dyrare våg här hemma (som visar rätt), det diffade på 6kg.

Hur fan kan man ens tillverka en sån våg? Eller är det kanske fel på just mitt exemplar?