handdator

Visa fullständig version : Vilken diet ska jag välja / Hur ska jag göra?


sanie
2011-12-29, 17:17
Hej!

Jag vill slimma till kroppen och vet ju hur det går till (gör av med mer energi än vad som tas in) och det är inga problem för mig. Problemet kommer när fotbollssäsongen drar igång. Jag kommer med andra ord att göra av med massor energi då vi tränar 4 ggr i veckan. Men hur ska man ORKA träna fotboll/löpning 4 ggr i veckan med minimalt energiintag? Vilken diet är att föredra då?

Har funderat på LCHF för den mättar ju bra, men är det den bästa?

Någon som har ett bra tips?

Kimkay
2011-12-29, 17:28
Ät mer för att kompensera för din ökade aktivitet, men inte så mycket att du hamnar på energiplus?

vicarious
2011-12-29, 17:29
Ät mer för att kompensera för din ökade aktivitet, men inte så mycket så att du hamnar på energiplus?

+1. Du ska ju inte svälta dig själv. Lägg dig på ett lagom stort underskott. Personligen tror jag inte att en lågkolhydratskost är det bästa alternativet om du spelar fotboll.

Fredrik_S
2011-12-29, 19:25
du ska inte äta minimalt under diet... du ska äta pyttelite mindre än du gör av med... säg att du göra av med ca 4000 kcal om du är väldigt aktiv.. då äter du istället 3500 för att slimma till dig.
Jag personligen föredrar lowfat high carb dvs en fettsnål och kolhydrat rik kost även under diet eftersom jag också är en aktiv person, men plockar bort godisdagarna.

sanie
2011-12-29, 19:35
du ska inte äta minimalt under diet... du ska äta pyttelite mindre än du gör av med... säg att du göra av med ca 4000 kcal om du är väldigt aktiv.. då äter du istället 3500 för att slimma till dig.
Jag personligen föredrar lowfat high carb dvs en fettsnål och kolhydrat rik kost även under diet eftersom jag också är en aktiv person, men plockar bort godisdagarna.

ah, då är det det jag ska göra :) det här med att plocka bort kolhydrater förstör ju bara en idrottsman känns det som. har testat det och man blir ju knasig i huvudet :) Pasta ftw, men i lite mindre mängder it is! Tack för hjälpen gubbar :D

Paperbasket
2011-12-29, 20:52
Den bästa dieten är den diet du kan hålla dig till.

Fredrik S tar upp något väldigt bra som jag tror många gör fel på. Ät lite mindre än du gör av med, det räcker. Det verkar som om många äter way to little när de ska ner i vikt och tappar muskler, ork etc.